Auteur Topic: [Kandidaat Nl] Ronald  (gelezen 125186 keer)

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #340 Gepost op: 27-11-2004, 17:46:40 »
Ik denk idd dat Ronald de ziekte van Asperger heeft: en daarom is ie "maar" piloot geworden.
Ergens anders stond al dat het dan zo fantastisch knap van die kennis van Klaar is, om iemand een ziektebeeld te geven zonder de persoon in kwestie te kennen. Als je het alleen moet hebben van beelden die je ziet op televisie, heb ik geen hoge pet op van die deskundige... immers, er is een hele boel gemanipuleerd.
Ronald geeft vast antwoord op vragen die hem gesteld worden.
Verder heb ik hem op televisie of in de day after nooit horen uitvallen naar andere expeditieleden. Staat er overigens in het interview dat Ronald zichzelf perfect vindt, een winnaar voor de titel, een heilige is o.i.d???
Oh, dacht ik al.

Offline hlne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #341 Gepost op: 27-11-2004, 23:08:51 »
Ik denk idd dat Ronald de ziekte van Asperger heeft: en daarom is ie "maar" piloot geworden.
Ergens anders stond al dat het dan zo fantastisch knap van die kennis van Klaar is, om iemand een ziektebeeld te geven zonder de persoon in kwestie te kennen. Als je het alleen moet hebben van beelden die je ziet op televisie, heb ik geen hoge pet op van die deskundige... immers, er is een hele boel gemanipuleerd.
Ronald geeft vast antwoord op vragen die hem gesteld worden.
Verder heb ik hem op televisie of in de day after nooit horen uitvallen naar andere expeditieleden. Staat er overigens in het interview dat Ronald zichzelf perfect vindt, een winnaar voor de titel, een heilige is o.i.d???
Oh, dacht ik al.

de boel wordt gemanipuleerd ja, maar hoe je het ook draait of keert: de expeditieleden zélf zeggen gewoon allemaal wat wij op het scherm zien van Ronald (dat hij een huichelaar is ed)
En oké, dat van 'zichzelf perfect vindt,heilig' is misschien iets te sterk uitgedrukt. Ik wil gewoon maar zeggen: in het interview praat hij zichzelf volledig goed, hij heeft niets verkeerd gedaan en het zijn de andere expeditieleden die wél dingen verkeerd deden én die bovendien hem elke keer opnieuw (ja, de zovele keren) niet begrepen. Wat de andere expeditieleden over hem zeggen (onafhankelijk van elkaar), klopt niet, want hij heeft dat helemaal niet gedaan, hij is helemaal niet zo. Het zijn al de overigen die fout zitten en die zitten te liegen over hem
(en als je het interview leest (de dingen die ronald over zichzelf, de expeditie en de anderen zegt) en je vergelijkt dat met hetgeen de expeditieleden over Ronald zeggen, en je weet wat asperger is en wat de 'symptomen' zijn, dan kan je wel de conclusie maken dat Ronald eventueel wel die lichte vorm van autisme heeft(en ik baseer mij dus niet op de beelden zelf, maar op de woorden van de expeditieleden))

Offline Hamstergirl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #342 Gepost op: 28-11-2004, 00:44:32 »
Weet iemand waar ik dat interview in de Humo kan lezen?

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #343 Gepost op: 28-11-2004, 02:47:58 »
Weet iemand waar ik dat interview in de Humo kan lezen?
In de Humo, op pagina 156...
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #344 Gepost op: 28-11-2004, 02:51:12 »
Helaas mogen we vanwege copyrighttoestanden geen artikelen van de Humo op internet plaatsen. Je zult de Humo dus zelf moeten kopen, in de betere tijdschriftenwinkel in Nederland (of op elke straathoek in Belgie natuurlijk  ;) )
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #345 Gepost op: 29-11-2004, 08:24:08 »
gut o gut, wat weet iedereen toch veel over de psyche van de mens!! mijn complimenten hoor. hebben jullie ook wel eens gehoord over groepsprocessen? dat het heel goed mogelijk is dat de mening over iemand in een groep ook wel eens beinvloed kan worden door enkele 'sterke'personen die die iemand niet zien zitten? vgl. het pesten op scholen, dat wordt altijd geinitieerd door iemand en die dan wat meelopers krijgt.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline hlne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #346 Gepost op: 13-12-2004, 13:30:52 »
volgens Ronald is Frank geen terecht winnaar, zelfs geen terechte finalist...(~ Terugblik)
die zielepoot toch...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #347 Gepost op: 13-12-2004, 13:36:58 »
Ronald is zeker een raar figuur

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #348 Gepost op: 13-12-2004, 13:50:46 »
hij zegt tegen Marjolein ik zou nooit op je stemmen gewoon omdat hij toen op dat moment geen stemmen wou verwachten maar dat is lekker wel gebeurt hij kon niet tegen zijn verlies omdat Frank de vuurproef won  ::rofl:: geweldig!!! dat was 1 van de mooiste momenten uit de Expeditie

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #349 Gepost op: 13-12-2004, 16:33:29 »
Ronald is geen zielepoot, ook geen raar figuur, maar iemand die wel voor zijn mening uit durft te komen. Ook als die mening een andere is dan die van iemand anders.
Ik had Shandinella een terechte winnares gevonden. Frank had van mij ook als 2e of 3e mogen eindigen. Wat Ronald zei is nl helemaal waar. Van alle Robinsonners hebben alleen Matt en Shandinella geen enkel moment van zwakte gehad. Nooit gezegd dat ze de expeditie wilden verlaten. Frank wel.
Frank is geen verkeerde winnaar, maar in mijn ogen zeker niet de enige die voor de winst in aanmerking kwam.
En ook Marjolein was voor mij geen winnares. Misschien wel een aardige meid, maar dat is een heel ander verhaal. Iemand die geen vuurtje kan maken, hoort niet de titel Robinson te winnen.
er was eens......

Offline Dian Wei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #350 Gepost op: 13-12-2004, 17:04:25 »
Ronald is geen zielepoot, ook geen raar figuur, maar iemand die wel voor zijn mening uit durft te komen. Ook als die mening een andere is dan die van iemand anders.
Ik had Shandinella een terechte winnares gevonden. Frank had van mij ook als 2e of 3e mogen eindigen. Wat Ronald zei is nl helemaal waar. Van alle Robinsonners hebben alleen Matt en Shandinella geen enkel moment van zwakte gehad. Nooit gezegd dat ze de expeditie wilden verlaten. Frank wel.
Frank is geen verkeerde winnaar, maar in mijn ogen zeker niet de enige die voor de winst in aanmerking kwam.
En ook Marjolein was voor mij geen winnares. Misschien wel een aardige meid, maar dat is een heel ander verhaal. Iemand die geen vuurtje kan maken, hoort niet de titel Robinson te winnen.

Ik sluit me hier helemaal bij aan, ik kon me ook wel goed vinden in de uitleg die Ronald gaf over het wel of niet verdienen van een finaleplaats. Al vond ik dat Frank er wel een verdiende ( maar ook ik vind dat Frank niet per definitie de robinson van dit jaar was ). Om op Marjolein terug te komen: ik vind niet dat zij een finale plaats verdiende. De beeldvorming rondom Ronald is negatief, maar dat wil niet zeggen dat zijn hele verblijf op het eiland negatief is geweest (nogmaals we krijgen maar zo weinig te zien). Het "omkopen" is veel te veel uitgedikt naar mijn mening. Ik had Ronald dan ook liever bij de 4 finalisten gezien dan Marjolein. Ik had het gevoel dat hij meer deed op het eiland, meer doorzettingsvermogen toonde en het vooral mentaal veel zwaarder heeft gehad (dus meer heeft overwonnen). Het pleit ook voor Ronald dat hij wel een mening van anderen accepteerde, alhoewel anderen zijn mening vaak niet accepteerden.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2004, 17:08:19 door Dian Wei »

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #351 Gepost op: 13-12-2004, 17:06:57 »
Ronald is geen zielepoot, ook geen raar figuur, maar iemand die wel voor zijn mening uit durft te komen. Ook als die mening een andere is dan die van iemand anders.
Ik had Shandinella een terechte winnares gevonden. Frank had van mij ook als 2e of 3e mogen eindigen. Wat Ronald zei is nl helemaal waar. Van alle Robinsonners hebben alleen Matt en Shandinella geen enkel moment van zwakte gehad. Nooit gezegd dat ze de expeditie wilden verlaten. Frank wel.
Frank is geen verkeerde winnaar, maar in mijn ogen zeker niet de enige die voor de winst in aanmerking kwam.
En ook Marjolein was voor mij geen winnares. Misschien wel een aardige meid, maar dat is een heel ander verhaal. Iemand die geen vuurtje kan maken, hoort niet de titel Robinson te winnen.

Mooie post stormpie...en ik ben het er nog mee eens ook. ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline hlne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #352 Gepost op: 13-12-2004, 19:11:32 »
Ronald is geen zielepoot, ook geen raar figuur, maar iemand die wel voor zijn mening uit durft te komen. Ook als die mening een andere is dan die van iemand anders.
Ik had Shandinella een terechte winnares gevonden. Frank had van mij ook als 2e of 3e mogen eindigen. Wat Ronald zei is nl helemaal waar. Van alle Robinsonners hebben alleen Matt en Shandinella geen enkel moment van zwakte gehad. Nooit gezegd dat ze de expeditie wilden verlaten. Frank wel.
Frank is geen verkeerde winnaar, maar in mijn ogen zeker niet de enige die voor de winst in aanmerking kwam.
En ook Marjolein was voor mij geen winnares. Misschien wel een aardige meid, maar dat is een heel ander verhaal. Iemand die geen vuurtje kan maken, hoort niet de titel Robinson te winnen.

natuurlijk dat Frank op een bepaald moment de expeditie wou verlaten; die ruzies (oa ronald/mo) werden hem soms gewoon teveel. Niemand loste ze op, dus nam hij daarin het voortouw.
Marjolein heeft zelf gezegd dat ze geen waardige winnares zou geweest zijn, omdat ze geen vuur kon maken. Ronald wreef het er nog eens goed in bij de terugblik.
Bijna niemand kon goed overweg met Ronald; toch heeft hij niets door en denkt hij dat hij goed ligt in de groep.

(bericht aangepast: stormpie)
« Laatst bewerkt op: 14-12-2004, 17:25:21 door Stormpie »

Offline Dian Wei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #353 Gepost op: 13-12-2004, 22:09:27 »
Ik merk dat bij veel mensen vooral het negatieve beeld blijft hangen. Hoezo bijna niemand kon goed goed overweg met Ronald ? Het waren vooral een aantal Belgen (Mo,Peter en Frank) die het negatieve beeld rond Ronald vergroot hebben en niet met hem overweg konden. Ik kan meer mensen noemen die wel met Ronald overweg konden dan mensen die niet met hem overweg konden, maar omdat veel van die mensen niet lang in de expeditie bleven raakt dit een beetje ondergesneeuwd.

In kamp Nederland waren er geen noemenswaardige conflicten met betrekking tot Ronald. Het begon allemaal toen er twee Belgen in kamp Nederland kwamen, er kwam onenigheid en de Nederlanders (metname Ronald) konden vooral bij Mo niks goed doen. De mensen die het niet goed met Ronald konden vinden hehbben hun mening grotendeels gebaseerd op het vermeende, onbewezen omkoopschandaal (waarvan ik geloof dat de Belgen het gewoon verkeerd hebben begrepen) en misschien ook op de mening van Mohamed. Hij kon vanaf dat moment niks meer goed bij hen doen (want hij was immers niet te vertrouwen), men keek niet meer naar de mogelijke goede bedoelingen maar zocht achter elk woord een negatieve bedoeling.

Voor de rest blijven er een paar leugentjes hangen, o.a. toen hij Marjolein vertelde nooit op haar te stemmen. Het is en blijft een spel en Ronald was al een keer weggestemd dus probeerde gewoon in de expeditie te blijven (wat alleen maar voor hem kan pleiten), de manier waarop hij dit deed was niet erg verstandig maar dat is een ander verhaal.

Vreemd vond ik ook de opmerking van Klaar, ze zei "Ronald dacht elke dag dat het weer goed kwam". Ik neem aan dat het over het omkoopschandaal gaat, en anders wel over een van de gevolgen hiervan. Wat zou Ronald anders moeten doen? De moed opgeven? Met niemand meer een fatsoenlijk gesprek beginnen? Niet meer helpen op het eiland? Hij wilde gewoon door gaan met de expeditie (wat voor hem steeds moeilijker werd) waarschijnlijk met de gedachte het omkoopschandaal achter zich te laten, de expeditie op een goede manier eindigen.

Ronald heeft (grote) inschattingsfouten gemaakt, die fouten hebben meegewerkt aan de negatieve beeldvorming rondom hem, maar om hem daarom een raar figuur te noemen, een zielepoot te noemen of hem zelfs even een ziekte toe te schrijven vind ik wel erg ver gaan.

Offline Dian Wei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #354 Gepost op: 13-12-2004, 22:11:27 »
Natuurlijk is bovenstaand verhaal alleen gebasseerd op alle beelden die ik gezien heb en alle interviews die ik gelezen heb. Wat betekend dat ook ik een compleet verkeerd beeld van dit alles kan hebben  ;D

Offline hlne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #355 Gepost op: 13-12-2004, 22:49:32 »
Hoezo bijna niemand kon goed goed overweg met Ronald ? Het waren vooral een aantal Belgen (Mo,Peter en Frank) die het negatieve beeld rond Ronald vergroot hebben en niet met hem overweg konden. Ik kan meer mensen noemen die wel met Ronald overweg konden dan mensen die niet met hem overweg konden, maar omdat veel van die mensen niet lang in de expeditie bleven raakt dit een beetje ondergesneeuwd.
kelly, frouke, klaar, marjolein.
En je zegt het zelf; de mensen die wél met ronald overweg konden zaten niet lang in de expeditie > ze konden hem dan ook niet helemaal leren kennen.


De mensen die het niet goed met Ronald konden vinden hehbben hun mening grotendeels gebaseerd op het vermeende, onbewezen omkoopschandaal
oa klaar en Marjolein hebben zich absoluut niet door het 'omkoopschandaal' laten beïnvloeden. Klaar kon al van in het begin niet met Ronald overweg; Marjolein vertrouwde Ronald niet meer nadat hij tegen haar had gelogen en omdat hij met Mick optrok. (oa in HUMO denk ik, en op tv zelf heeft marjolein meermaals gezegd dat ze zich niet moeide met het omkoopschandaal, en dat ze ook niet daarbij partij voor een van de twee zou kiezen, omdat ze er niets vanaf wist)

Voor de rest blijven er een paar leugentjes hangen, o.a. toen hij Marjolein vertelde nooit op haar te stemmen. Het is en blijft een spel en Ronald was al een keer weggestemd dus probeerde gewoon in de expeditie te blijven (wat alleen maar voor hem kan pleiten), de manier waarop hij dit deed was niet erg verstandig maar dat is een ander verhaal.
er is een verschil tussen jezelf proberen in het spel te houden door te comploteren ed, en liegen. Marjolein kon goed overweg met Ronald. Na zijn 'vriendschap' met Mick werd ze wantrouwig. Met de prijs die ze samen wonnen, probeerde Marjolein de plooien terug glad te strijken, door oa te vragen waarom hij met Mick optrok ed (~ HUMO). MArjolein gaf zelf aan Ronald toe dat ze daardoor anders naar hem keek en een beetje wantrouwig werd. Marjolein was eerlijk tegenover Ronald, maar Ronald liegt tegen haar.
Als hij zijn positie in de groep wou redden, had hij eerlijk kunnen zijn, en zeggen dat Marjolein bovenaan de lijst stond. Daarmee had hij mssn het vertrouwen van Marjolein terug gewonnen, en had de expeditie er anders kunnen uitzien voor hem.

Vreemd vond ik ook de opmerking van Klaar, ze zei "Ronald dacht elke dag dat het weer goed kwam". Ik neem aan dat het over het omkoopschandaal gaat, en anders wel over een van de gevolgen hiervan.
Klaar had het over zijn positie in de groep. Hij lag helemaal niet goed, maar leek dat niet te beseffen. Hij dacht dat hij van de ene dag op de andere terug goed in de groep zou liggen, en dacht op sommige momenten daadwerkelijk dat iedereen hem graag mocht (wat dus absoluut niet het geval was)

(bericht aangepast: stormpie)
« Laatst bewerkt op: 14-12-2004, 17:27:40 door Stormpie »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #356 Gepost op: 13-12-2004, 22:55:26 »
Marjolein is gewoon cool en Klaar is ook tof en Ernestine ook kortom: iedereen maar 1tje niet en dat is voor mijn en blijft voor mijn Ronald hij gunde het Frank niet omdat hij (Frank) hem van de troon heeft gestoten zijn verdiende loon nog altijd en ik kan me heel goed indenken dat Frank Marjolein nooit en ten timmer zou wegstemmen ze waren nog nooit weggeweest en nog nooit eruit gestemd ik had dat ook niej gedaan en Matt kon beter opschieten met Marjo en Frank dan met Ronald en Shandi dus jah  ::bravo::

Offline Dian Wei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #357 Gepost op: 13-12-2004, 23:43:09 »
Citaat
kelly, frouke, klaar, marjolein.
En je zegt het zelf; de mensen die wél met ronald overweg konden zaten niet lang in de expeditie > ze konden hem dan ook niet helemaal leren kennen.

Shandinella heeft van alle kandidaten de meeste tijd met Ronald doorgebracht als ik het goed heb. Als iemand hem echt goed kan beoordelen is zij het wel. Volgens mij was ze niet erg negatief :P

Citaat
oa klaar en Marjolein hebben zich absoluut niet door het 'omkoopschandaal' laten beïnvloeden. Klaar kon al van in het begin niet met Ronald overweg; Marjolein vertrouwde Ronald niet meer nadat hij tegen haar had gelogen en omdat hij met Mick optrok. (oa in HUMO denk ik, en op tv zelf heeft marjolein meermaals gezegd dat ze zich niet moeide met het omkoopschandaal, en dat ze ook niet daarbij partij voor een van de twee zou kiezen, omdat ze er niets vanaf wist)

Klaar heb ik buiten beschouwing gelaten omdat zij het met niemand geweldig goed kon vinden :P Ik vond het trouwens niet vreemd dat hij naar Mick toe trok, hij wist immers dat de andere mannen tegen hem waren.

(bericht aangepast: stormpie)
« Laatst bewerkt op: 14-12-2004, 17:28:59 door Stormpie »

Offline hlne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #358 Gepost op: 14-12-2004, 10:15:19 »


Shandinella heeft van alle kandidaten de meeste tijd met Ronald doorgebracht als ik het goed heb. Als iemand hem echt goed kan beoordelen is zij het wel. Volgens mij was ze niet erg negatief :P


Shandinella was over niemand negatief...

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #359 Gepost op: 14-12-2004, 11:00:21 »
Het is niet zo dat Ronald het Marjolein nog eens inwrijft tijdens de terugblik over het niet kunnen maken van vuur hoor! Ronald wist niet wat hij over Marjolein moest zeggen, en toen gaf Marjolein zelf aan; ja hoor, zeg het maar, dat ik geen vuur kan maken! En toen dacht hij vast: tja, dat klopt. het waren overigens de eigen woorden van Marjolein in de finale aflevering, ze heeft ronald alleen maar wat aangereikt om te zeggen...