Auteur Topic: [kandidaat Be] Maxime  (gelezen 77098 keer)

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #120 Gepost op: 24-10-2005, 22:37:39 »
Ah kom op, je moet toch ook 'brains' hebben!

Hij is te goed en dat was zijn tol... Douwe heeft misschien brains maar geen manieren en geen winnaarstalent.

Offline Aapje86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #121 Gepost op: 24-10-2005, 22:39:46 »
Hij is te goed en dat was zijn tol... Douwe heeft misschien brains maar geen manieren en geen winnaarstalent.

Maxime manieren? Hij is een roddelkont, en het gaat bij robinson ook niet echt om iemands manieren he?

Offline R.Crusoe

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #122 Gepost op: 24-10-2005, 22:45:16 »
Oke, Je hebt wel (een beetje dan..) gelijk TWEETY. Volgens mij was hij iets te goed van vertouwen, ofwel wat naief (betekend overigens niet; dat hij geen brains heeft). Het had waarschijnlijk niet goed in de gaten dat hij midden in 'een spel' zit en dat je meer pionnen in moet zetten dan alleen de proeven goed doorstaan. Maar toch, als iemand geen ene proef wint en er toch nog steeds inzit, is diegen voor mij geen echte Robinson. En dat 'is' Maxime wel !  ???

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #123 Gepost op: 24-10-2005, 22:58:54 »
Voor alle Maxime-fans (waar ik mezelf ook toe reken): Misschien is het maar beter dat hij eruitgestemd is, om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen. De volgende proef was hem misschien wel fataal geworden, op talpa.nl had kandidatenbegeleidster Meintje het zelfs over een bijna-doodervaring.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline BnG

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #124 Gepost op: 24-10-2005, 23:07:02 »
Maxime was voor mij toch ook absoluut een van de favorieten, hoewel ik in het begin even aan hem moest wennen. Fysiek was hij natuurlijk heel sterk en sociaal gezien deed hij het wat mij betreft ook wel goed.

Maar een echte robinson is hij dus ook gewoon niet (hoewel slechts op een haar na dan). Een echte robinson kent ook zijn/haar grenzen. Ik denk dat Maxime te sterk is geweest en te veel met zijn krachten heeft gegooid. Ik weet niet hoeveel weken ze nu in de expeditie zitten ( vijf?) maar een echte robinson zorgt dat hij/zij acht weken mee kan en na de proef van vanavond denk ik dat hij het misschien niet lang meer had volgehouden als hij er niet was uitgestemd.

Ik was ook een beetje verbaasd dat hij nog mee mocht doen met de eilandraad. Hij moest toch even verzorgd worden in een kliniek of zo. Dat vind ik op z'n minst een grensgeval. Maar ik vind dat de makers van ER het elk jaar uitstekend doen en ga er dan maar vanuit dat hun beslissing om Maxime nog mee te laten doen de juiste was.

Ik vind het wel erg jammer dat hij weg is en vind dat hij het geweldig heeft gedaan. Absoluut petje af voor Maxime!  ::ok:: ::ok:: ::ok::


Offline Hamstergirl

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #125 Gepost op: 24-10-2005, 23:34:55 »
Heel erg jammer dat Maxime eruit is. Ik begrijp het wel van Douwe. Die kon uiteindelijk niet op Carl stemmen en hij moest zich toch verdedigen. Maar voor mij was Maxime toch wel de winnaar dit jaar. Ik zat vanavond echt te balen toen hij na de eliminatieproef niet in orde leek. Ik dacht echt van, die moet stoppen. Nu ja, dat is dan ook uitgekomen, alleen niet zoals ik dacht. Waarschijnlijk is het voor Maxime zelf wel beter, want hij zag er niet echt gezond uit en ik vraag me af of hij wel door had kunnen gaan.

Maxime, bedankt voor de mooie TV!!!  ::zwaai:: ::bravo::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #126 Gepost op: 24-10-2005, 23:56:47 »
Zoals elke ER-deelnemer heeft ook Maxime zichzelf de das omgedaan uiteindelijk. Het was psychologisch gezien niet slim om dik met iemand te blijven doen die duidelijk onder vuur lag, en het was regelrecht onfris om diegene ook nog eens op te gaan stoken achter ieders rug om. Het feit dat Carl alleen in de regen zat was volledig Maxime's schuld, en hij deed niets om dit verder in banen te leiden.

Douwe kon niet anders dan al zijn stemmen gebruiken (anders was hij er immers hoe dan ook uitgevlogen?), en hij kon niet anders dan Carl-maatje Maxime daarvoor uitkiezen, omdat Carl immuniteit had en omdat hij de rest van het kamp mag. Rot voor Maxime, hij wás een potentiële Robinson (absoluut!), maar in dit geval heeft hij zelf zijn hand overspeeld.

Offline aav

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #127 Gepost op: 25-10-2005, 00:14:59 »
Ik vind niet dat Maxime roddelde of stookte. Carl was zijn maatje, en het zou niet eerlijk geweest zijn als hij had gezwegen over alles wat gebeurd was tijdens zijn afwezigheid. Maxime deed ook niet schijnheilig over zijn informatieverstrekking. In mijn ogen handelde hij dus juist eerlijk.

Ik vond het wel een beetje dom van Maxime dat hij niet zag aankomen dat er op hem gestemd zou gaan worden. Zeker na zijn gesprek met Fleur had hem duidelijk moeten worden dat hij in de gevarenzone zat. Jammer dat hij en Carl dat niet beseften. Jammer voor Carl dat ie nu zijn enige maatje kwijt is, jammer voor iederen dat Carl nog al zijn stemmen heeft en erg jammer dat Maxime nu uit de expeditie is.

Maxime, ik vond je een leuke en supersterke kandidaat! Enne.. wees een beetje zuinig op jezelf. Mentale kracht is een mooi iets, maar als je jezelf daarmee bijna verzuipt gaat het wel tegen je werken hoor.  :P

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #128 Gepost op: 25-10-2005, 00:21:04 »
Ik vind niet dat Maxime roddelde of stookte. Carl was zijn maatje, en het zou niet eerlijk geweest zijn als hij had gezwegen over alles wat gebeurd was tijdens zijn afwezigheid.

Niet eerlijk...? Wat schoot Carl dan precies op met deze informatie? Het trok hem dermate naar beneden dat hij zich zelfs afzonderde, en Maxime liet hem daarbij dus in de steek.

Offline aav

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #129 Gepost op: 25-10-2005, 00:41:11 »
Tja, Maxime kon toch niet weten dat Carl zo overtrokken zou reageren? En als Carl dan even wil uitrazen en nadenken dan kan ik het me best voorstellen dat hij hem even laat. Hij liet zich in ieder geval niet meetrekken in het 'wij tegen de grote boze gemene groep'

Het pakte allemaal niet zo mooi uit, maar ik geloof gewoon niet in gemene stokierige opzet van Maxime.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #130 Gepost op: 25-10-2005, 07:29:03 »
Het pakte allemaal niet zo mooi uit, maar ik geloof gewoon niet in gemene stokierige opzet van Maxime.

Hier sluit ik me bij aan. :)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #131 Gepost op: 25-10-2005, 10:10:22 »
Maxime is het slachtoffer geworden van een tactische zet en van het bewaren van zijn eigen 6 stemmen...jammer maar helaas....

enne ik vind het wel erg ver gaan om te zeggen dat Douwe geen manieren heeft of winaarsmentaliteit.....hij kon niet anders doen dan zijn eigen hachje redden...Maxime heeft er zelf voor gekozen om niet te stemmen tijdens deze stemronde en dat heeft hem de finale gekost! so simple is het volgens mij!!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #132 Gepost op: 25-10-2005, 10:19:07 »
Mss was het wel anders gelopen als Maxime niet naar het ziekenhuis had gemoeten. Dan had hij de tijd & gelegenheid gehad om met Carl te overleggen wat ze hadden kunnen verwachten en doen op de eilandraad. Door de omstandigheden heeft Maxime geen seconde stil gestaan bij wat bv. Douwe ging doen om z'n vel te redden. Je kon de stijgende verbazing bij elke tegenstem zo van z'n gezicht aflezen.
Op basis van z'n prestaties is het niet echt verdiend dat Maxime er nu al uit ligt, maar hij heeft het gewoon niet slim gespeeld. Als enige van de hele bende maatjes willen zijn met Carl, het was niet z'n beste zet.  ::ohno::

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #133 Gepost op: 25-10-2005, 10:22:54 »
Alhoewel ik in douwe zijn positie waarschijnlijk hetzelfde had gedaan, vind ik het toch erg jammer dat een toffe kerel zoals Maxime eruit ligt, en een rotte appel zoals Carl elke keer aan de dans ontsnapt.

Maxime, hopelijk ben je er weer helemaal bovenop gekomen, ik vond je een super kandidaat en je had zeker een kans om robinson te worden, maar je moet wel je grenzen kennen.

~Tycho

Offline kojo

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #134 Gepost op: 25-10-2005, 10:34:11 »
Maxime maatjes met Carl...

ik kan begrijpen dat Maxime met Carl een goede band had.
Maxime wist niet uit eerste hand wat er allemaal was gebeurd met Esther.
Daarnaast had Maxime Carl leren kennen als een ondernemende kerel; samen voedsel zoeken, er samen op uittrekken,...
Nadat Carl en Marnix samen op het winnaarseiland zaten, zat Maxime in een groep van mensen die anders op het eiland leefden dan hijzelf.
Noch Marleen, noch Fleur, noch Meredith, noch Douwe hebben/hadden dezelfde mening over hoe je de expeditie invult;..Maxime verveelde zich gewoon op zijn eentje en met Carl had hij iemand die wel meer dezelfde ideeen van een survival/expeditie voor ogen had.
Daarnaast voelde Maxime zich de week voordien al voor schut gezet door een deel van de groep door hun plan om hem eruit te stemmen. Nu is het dan toch gebeurd en ik vind het doodjammer dat zulk een sterk lid uit de expeditie is verdwenen.
Tactisch was dit een blunder van Maxime,..jammer maar helaas...   

Offline StrYker

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #135 Gepost op: 25-10-2005, 11:53:41 »
Arme Millesime.

Die snapt het niet helemaal. Misschien kan je me uitleggen wat onterecht iemand eruitstemmen betekent?
Stemmen is stemmen. Niets meer en niets minder. En diegene met de meeste stemmen die gaat.
Maxime was een ontzettend sympathieke deelnemer met een groot avontuurlijk hart maar toch ook een 'beetje dom' zoals onze prinses dat eens tegen onze aanstaande koning zei.
Hij had kunnen (lees moeten) weten dat er stemmen onderweg waren van Douwe en vertrouwen op huichelaar Carl, die notabene de stemmen zag in de urn (!), is ronduit naief.

Toch was het mooie televisie, de ontreddering was eerlijk en gemeend.
Het zal Maxime verder goed gaan, het is een zeer bijzondere jongen.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2005, 13:19:16 door StrYker »

Madine

  • Gast
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #136 Gepost op: 25-10-2005, 14:03:37 »
Ik heb Maxime vanaf minuut één geen leuke kandidaat gevonden. Okay, het overleven gaat hem prima af, hij is goed in de proeven... maar dat maakt nog geen Robinson. Naast dat hij oninteressant is, is hij een huichelaar. Hij draait met alle winden mee, zolang het hem maar het beste uitkomt. Op het voormalige jongerenkamp profileerde hij zich als de leider, de meester over kwik, kwek en kwak... met de sterke persoonlijkheden Fleur en Nicole kon hij niet opschieten en maakte hij oorlog mee. Dat beloofde nog wat bij de herindeling van de kampen dacht ik. Maar nee hoor, onder het bewind van Marnix bond hij helemaal in... hield hij zich op de achtergrond. Hij had mij zelfs bijna zo gek dat ik ging denken dat hij wel meeviel. Maar na de samensmeling liet hij zich wel weer kennen hoor, rende weer als een verliefde puber achter Carl aan en liet zijn oude kampgenoten in de steek... hij is onsportief, een roddelaar en ik ben blij dat 'ie exit is.

Offline Stoetel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #137 Gepost op: 25-10-2005, 14:06:44 »
Hmz, ik wil toch nog even reageren op sommige uitspattingen hier.

Naar mijn gevoel is Maxime gedurende de hele expeditie zichzelf gebleven en eerlijk geweest ten opzichte van iedereen. Het feit dat ie het met Carl kon vinden heeft hem volgens sommige mensen zijn kop gekost en maakt hem naief, maar dat bewijst volgens mij gewoon dat ie op geen moment tactisch gespeeld heeft, zijn gevoel gevolgd heeft en iedereen een eerlijke kans gegeven heeft. En als dat een mens naief of dom maakt, dan is dat maar zo.

Bovendien is dit maar een spel he mensen. Dus ga mensen niet veroordelen op hun tactiek of dergelijke. Het feit dat Douwe Maxime eruit gestemd heeft betekent niet dat hij een slecht mens is, hij heeft gewoon zijn eigen hachje gered. Daarom heeft ie toch niets tegen Maxime. Dat het mogelijk is dat tactische spelers het spel winnen ligt gewoon aan het nieuwe stemsysteem. En dat sommige mensen kandidaten gaan bestempelen als gewoonweg dom of slecht of weet ik veel wat op basis van de beelden van een SPEL dat ze te zien krijgen, dat vind ik eerlijk gezegd veel laffer en kortzichtiger.
~ To resist is to piss in the wind, but anyone who does will end up smelling ~

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #138 Gepost op: 25-10-2005, 14:41:47 »
Maar toch, als iemand geen ene proef wint en er toch nog steeds inzit, is diegen voor mij geen echte Robinson.

En als je altijd bijna laatste bent in de spelletjes zoals Douwe, zeker niet !

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #139 Gepost op: 25-10-2005, 14:52:54 »
En als je altijd bijna laatste bent in de spelletjes zoals Douwe, zeker niet !
Onzin, proeven winnen is goed, maar daar draait het niet om! het gaat om sociaal en lichamelijk overleven!! dat is belangrijk, de proeven zijn er alleen maar om mensen meer vermoeid te laten worden. Niks meer en niks minder. Ik kan me niet herinneren dat Derek 2003 nou zoveel proeven gewonnen heeft...