Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 31267 keer)

Offline maurelius

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #100 Gepost op: 23-09-2005, 01:43:49 »
Ziehier een tv-programma waaruit ge de verklaring van onze geschiedenis kunt trekken; de oorsprong van moord en doodslag, het ontstaan van oorlogen, heel de nazi natte pot, het fenomeen van de massa maw kudde maw meelopers maw een al dan niet goedaardige leider krijgt ze gemakkelijk mee (Hitler, Stalin, Mao,...) enz enz

dus enkel de situatie een beke doortrekken, hoe mensen zijn, en hoe ze met elkaar leven ZELFS wanneer ze gecontroleert worden en in toom gehouden door ER/TV ploeg/bazen enfin de mensen die de touwtjes in handen hebben. Dus hoe moet dat niet zijn als die alleen op dat eiland zitten. Die groep van John................; kdenk da de eerste moorden al snel gepleegd zullen worden, zo helemaal alleen op een eiland zonder buitenwereld, zo gedwongen in een maalstroom van krankzinnigheid door een sterke man (John) die geloofd in zijn waanbeelden en al snel een meeloper heeft ook een man, twee mannen, en zij duwen hun waanzin al snel door naar leeghoofden met zwakke eigen visies die gemakkelijk overrompeld worden door een visie die sterker is, niet omdat ze waar is, maar omdat een man ze ontzettend hard doordrijft...

ziehier uw menselijke soortgenoten ::zwaai::

uw broeders ::zwaai::

zie hoe wij hier leven ("2005"), de verschillende landen tegen elkaar, de meeste mensen (ja... maar niet allemaal he lieve mensen) te dom om hun eigen in eerste plaats als mens te beschouwen in plaats van als bv "Belg" of "Nederlander".... ::hug::

en commentaar door jonge mensen is altijd snel geleverd, omdat zij nog met veel illusies zitten... er komt wat anders naar boven dan ge denkt te denken, wanneer ge u alleen op een eiland bevind met allerlei slag van mensen. Daarom dat ge u beter voelt dan veel expedieleden. Ge DENKT dat ge helemaal anders bent. Phuh!  ::hypocriet::

Een groot deel van de "algemene" geschiedenis is een strijd van achterlijken tegen achterlijken tegen iets wijzeren tegen gepassioneerden tegen wanhopigen tegen kortzichtigen tegen meelopers tegen hoopvollen tegen geillusioneerden tegen dromers tegen lovers tegen ....... elkaar  ::schaam::

maar ach er is altijd hoop, dus laten we daar nog maar wat voor vechten he in plaats van heel den tijd te zagen ::pinokkio::

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


ps vergeef mij mijn slordig en onvolledig denken
« Laatst bewerkt op: 23-09-2005, 12:10:46 door Test »

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 4
« Reactie #101 Gepost op: 23-09-2005, 08:21:57 »
Haha geweldig plaatje Test :D ::rofl::
Some light in your eyes...

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #102 Gepost op: 23-09-2005, 18:17:22 »
Ziehier een tv-programma waaruit ge de verklaring van onze geschiedenis kunt trekken; de oorsprong van moord en doodslag, het ontstaan van oorlogen, heel de nazi natte pot, het fenomeen van de massa maw kudde maw meelopers maw een al dan niet goedaardige leider krijgt ze gemakkelijk mee (Hitler, Stalin, Mao,...) enz enz

dus enkel de situatie een beke doortrekken, hoe mensen zijn, en hoe ze met elkaar leven ZELFS wanneer ze gecontroleert worden en in toom gehouden door ER/TV ploeg/bazen enfin de mensen die de touwtjes in handen hebben. Dus hoe moet dat niet zijn als die alleen op dat eiland zitten. Die groep van John................; kdenk da de eerste moorden al snel gepleegd zullen worden, zo helemaal alleen op een eiland zonder buitenwereld, zo gedwongen in een maalstroom van krankzinnigheid door een sterke man (John) die geloofd in zijn waanbeelden en al snel een meeloper heeft ook een man, twee mannen, en zij duwen hun waanzin al snel door naar leeghoofden met zwakke eigen visies die gemakkelijk overrompeld worden door een visie die sterker is, niet omdat ze waar is, maar omdat een man ze ontzettend hard doordrijft...

ziehier uw menselijke soortgenoten ::zwaai::

uw broeders ::zwaai::

zie hoe wij hier leven ("2005"), de verschillende landen tegen elkaar, de meeste mensen (ja... maar niet allemaal he lieve mensen) te dom om hun eigen in eerste plaats als mens te beschouwen in plaats van als bv "Belg" of "Nederlander".... ::hug::

en commentaar door jonge mensen is altijd snel geleverd, omdat zij nog met veel illusies zitten... er komt wat anders naar boven dan ge denkt te denken, wanneer ge u alleen op een eiland bevind met allerlei slag van mensen. Daarom dat ge u beter voelt dan veel expedieleden. Ge DENKT dat ge helemaal anders bent. Phuh!  ::hypocriet::

Een groot deel van de "algemene" geschiedenis is een strijd van achterlijken tegen achterlijken tegen iets wijzeren tegen gepassioneerden tegen wanhopigen tegen kortzichtigen tegen meelopers tegen hoopvollen tegen geillusioneerden tegen dromers tegen lovers tegen ....... elkaar  ::schaam::

maar ach er is altijd hoop, dus laten we daar nog maar wat voor vechten he in plaats van heel den tijd te zagen ::pinokkio::

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


ps vergeef mij mijn slordig en onvolledig denken

Ik vind het nogal pretentieus om nav ER een analyse te geven over de mensheid en het kwaad in de wereld. Als je orthodox christen bent dan zal je waarschijnlijk de erfzonden en predestinatie ook nog wel aan kunnen tonen via ER op een zelfde manier.

Maar ik ben blij dat u uw wijsheid wilt delen met de rest van dit forum, want deze analyse geeft ER de diepgang die het verdient. En wij als klapvee maar denken dat het in eerste plaats entertainment is, niets is minder waar. De opkomst en ondergang van het nazisme, stalinisme, kapitalisme en waarschijnlijk nog een dozijn -ismes culmineert allemaal in ER2005 ::)

Als je eigenlijk wilt zeggen dat men niet zo snel ongenuanceerd en ongezouten een mening moet geven over iemand, die je eigenlijk niet kent, dan ben ik het met je eens... ::ok::
Maar om en passant een stukje wereldgeschiedenis te laten passeren om dat punt te maken vind ik wat overdreven...ik zit eigenlijk te wachten op de behandeling van het dossier ER2005 in de veiligheidsraad ;D ;D

En o ja, vergeef me mijn onbeholpen en gebrekkig denken ::tandpastasmiley::
sic transit gloria mundi

Offline wielie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #103 Gepost op: 23-09-2005, 21:41:43 »
Tjonge jonge wat heb ik me zitten ergeren die aflevering. Spontaan maar weer eens het forum opgezocht en het is leuk om al die reacties te lezen van iedereen.  Ik vraag me af hoe dit verder zal gaan verlopen. doei 

de regie is de weg kwijt
« Reactie #104 Gepost op: 25-09-2005, 18:47:55 »
op dit moment is mister john de meest opvallende persoon,
hij is gigantie's ouderwets heeft problemen met het vrouwelijk gezag (waar esther zelf niet om had gevraagd) voor mij als kijker gewoon niet om aan te zien.
gegroet alfred j kwak

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: de regie is de weg kwijt
« Reactie #105 Gepost op: 25-09-2005, 18:53:41 »
de regie zelf weet hoe erg het is... ze kunnen het heel erg manipuleren door sommige dingen niet (of juist wel) te laten zien. Dus laat ze zelf ingrijpen als ze het te erg vinden

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de regie is de weg kwijt
« Reactie #106 Gepost op: 25-09-2005, 19:06:57 »
Tuurlijk is de regie de weg niet kwijt, de regie is namelijk ook degene die bepaald wat wij zien, dus als het lijkt dat ze de weg kwijt zijn is dat waarschijnlijk ook bewust geregisseerd.
Ze zitten er met hun neus bovenop dus als er ingegrepen moet worden doen ze dat heus wel, wat wij zien is allemaal achteraf.
En of er is ingegrepen of niet, de tijd zal het leren.
sic transit gloria mundi

Offline kippeer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #107 Gepost op: 25-09-2005, 19:55:17 »
Hun acties getuigt eerder van domheid, dan van intelligent het spel spelen. Door een conflict in de groep in stand te houden, zal de moraal verder zakken. De battles tegen het andere team zullen daardoor verloren gaan, temeer dat een john  zowel verstandelijk als fysiek niets toe te voegen heeft aan het team. Gevolg zal zijn dat men 4 keer iemand weg mag stemmen, John zal daar zeker bij horen en vervolgens zijn maatje carl. Wie er van dit team ook overblijft, na de samensmelting zullen zij een minderheid in het andere, ijzersterke team zijn en er rap worden uitgestemd.

Wat ik me nu afvraag is of een John niet met een missie van de regie in het spel is gestuurd, zo van hoe meer hufterigheid, hoe beter. Ik kan anders niet begrijpen waarom hij zo dom en ronduit bot doet. Een persoon in het diepst van de ziel raken, terwijl die net zo goed deelnemer is in een spel als hij, slaat nergens op, voegt niets toe en dient geen enkel midel of strategie. Kwalijker zijn echter nog die meelopers, die denken door hun sympathie aan John te betuigen een kans te maken. ::ohno::
Ben het helemaal met je eens. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mensen zo van zichzelf kunnen zijn. Het was zo onredelijk!!Ik vond dat ester zich nog heel goed gedragen heeft. Ze probeerde van alles. Terwijl ze op ontploffen stond en terecht!Met John had ik zo wie zo niks, dus ach. Maar die Carl vond ik wel een geschikte vent tot nu toe. Die valt me dus wel heeeel erg tegen! Begrijp ook totaal niet dat hij zo reageert. Ik denk dat door veel plak-knipwerk ze eindelijk weer een conflict voor elkaar hebben gekregen. Ik vind trouwens Maxime helemaal niks. Gaan mijn nekharen van overeind staan.Als je met iemand iets probeert uit te praten en die reageert zoals hij....

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Aflevering 4
« Reactie #108 Gepost op: 26-09-2005, 15:21:39 »
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het zoo lekker vind voor die John en die Carl dat heel Nederland en Belgie (op hun na) tegen hun zijn. Ik hoop dat ze zich de ogen uit het hoofd schamen thuis. Ik ben benieuwd op de terugblijk van ER. (Dat was er toch altijd als alle afleveringen afgelopen waren!)
First you go backwards, but then forwards again