Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 31265 keer)

Offline Tram

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #60 Gepost op: 20-09-2005, 14:29:11 »
Ik hoopte eigenlijk al dat het team van Esther de eliminatieproef zou verliezen zodat john weggestemd kon worden, maar helaas werd het nicole ::ohno:: de enige persoon waar esther nog een beetje steun van kreeg. vind het wel jammer dat zij niet even op esther is afgestapt om haar een hart onder de riem te steken.

Offline Rickiejj

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #61 Gepost op: 20-09-2005, 14:44:34 »
Zo heb ik me ff zitten ergeren aan John. Niet normaal hoe erge sukkel je kan zijn zeg.
Vind je jezelf nou zo een geweldig persoon? Je noemt je toch "de echte robinson"?? Maar volgens mij moet een echte robinson zich ook kunnen aanpassen, wat niet echt het geval lijkt. En dan die 2 jonge belgen (van die groep van 3), ik vind hun nog veel en veel zwakker dan John, nieteens een eigen mening durven te hebben. Altijd maar de sterkste persoon opzoeken die iets in de groep gooit. Echt super sneu zijn jullie 2.

Hopelijk volgende week ook een verlies voor het kamp, want dan moeten de 2 jonge belgen op iemand stemmen, wat ik denk dat het John is. En als Eshter dan ook op John stemt, heeft hij 3 stemmen. En John & co stemmen waarschijnlijk ook op 1 iemand, waardoor het 3-3 staat. Dan mag hopelijk Eshter kiezen wie het eiland mag verlaten  ::bravo::.

Voor mij is de Robinson van dit seizoen al meer dan duidelijk, Esther!

Offline bruintje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #62 Gepost op: 20-09-2005, 15:08:38 »
heeft esther nu alleen maar verkeerde mensen gekozen voor haar kamp??? ::ohno::
 

Offline 11-je

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #63 Gepost op: 20-09-2005, 15:17:35 »
Zo heb ik me ff zitten ergeren aan John. Niet normaal hoe erge sukkel je kan zijn zeg.
Vind je jezelf nou zo een geweldig persoon? Je noemt je toch "de echte robinson"?? Maar volgens mij moet een echte robinson zich ook kunnen aanpassen, wat niet echt het geval lijkt. En dan die 2 jonge belgen (van die groep van 3), ik vind hun nog veel en veel zwakker dan John, nieteens een eigen mening durven te hebben. Altijd maar de sterkste persoon opzoeken die iets in de groep gooit. Echt super sneu zijn jullie 2.

Hopelijk volgende week ook een verlies voor het kamp, want dan moeten de 2 jonge belgen op iemand stemmen, wat ik denk dat het John is. En als Eshter dan ook op John stemt, heeft hij 3 stemmen. En John & co stemmen waarschijnlijk ook op 1 iemand, waardoor het 3-3 staat. Dan mag hopelijk Eshter kiezen wie het eiland mag verlaten  ::bravo::.

Voor mij is de Robinson van dit seizoen al meer dan duidelijk, Esther!
HE-LE-MAAL mee eens ! ! ! ! !

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #64 Gepost op: 20-09-2005, 16:34:16 »
Wel spannende aflevering, maar ik vond het echt niet leuk voor Eshter! Eshter winnen hoor!!!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #65 Gepost op: 20-09-2005, 16:50:14 »

Hopelijk volgende week ook een verlies voor het kamp, want dan moeten de 2 jonge belgen op iemand stemmen, wat ik denk dat het John is. En als Eshter dan ook op John stemt, heeft hij 3 stemmen. En John & co stemmen waarschijnlijk ook op 1 iemand, waardoor het 3-3 staat. Dan mag hopelijk Eshter kiezen wie het eiland mag verlaten  ::bravo::.

Voor mij is de Robinson van dit seizoen al meer dan duidelijk, Esther!

Oh, wat hoop ik dat deze prognose uitkomt!!! ::ok::

Offline king louie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #66 Gepost op: 20-09-2005, 17:20:18 »
En ik vind het echt schrijnend om te zien hoe weinig de mensen beseffen of niet willen beseffen, hoe hard dit programma wordt gestuurd door het knip en plakwerk door de productie:
 
-Wat weten julie mensen nu een fok wat Wim, Marleen en Meredith (waarvan vooral Wim , Meredith, en als het even uitkomt Emma ook het zwaar van te verduren krijgen) wel of niet tegen JOhn hebben gezegd om het voor Esther op te nemen...
-Wat weten jullie nu over hoe het komt dat Esther zo pertinent niet geaccepteerd wordt door John...vorige week was John hier op het forum voor sommige mensen een halfgod, deze week is hij een arrogante *ikel eerste klas. Is hij dan in een dag of drie zo fel veranderd? Dat geloof je toch zelf niet...hoewel, ik geef ook toe dat hij wel erg vernietigend overkomt.
-Marleen, Nicole , Wim en Meredith hebben toch gezegd dat ze Esther een nieuwe kans wilden geven, hoe denk je dat ze daardoor hun eigen positie hypothekeren bij John en Carl die dit ongetwijfeld niet zullen apprecieren.
-Esther zegt wanneer ze leider wordt, ohja dan kunnen jullie om de beurt bij MIJ slapen, Marnix zegt in het andere kamp, oh dan slapen we daar om te beurten in. Volgens mij toch wel een klein teken dat er niet helemaal op dezelfde golflengte wordt gedacht.
-Meredith brengt als enige blokjes naar de overkant en zij en douwe amuseren zich daar ondertussen enorm mee, ben je dan zwak?
-En , last but not least, als ik sommige mensen hier zo ondoordacht berichten zie posten met zo'n onlogische inhoud en ik vergelijk ze met de uitspraken die de zogenaamde "domme" mensen op ER doen (en dan gaat het weer over Kwik, Kwek en Kwak ) dan kan ik enkel besluiten dat wel last hebben van een uiterst misplaatst minderwaardigheisgevoel.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2005, 17:35:46 door Stormpie »
Kwik, Kwek en Kwak naar de finale!!!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #67 Gepost op: 20-09-2005, 17:31:45 »
Hallo hier ben ik weer !
Wel met een andere nickname want de vorige was volledig weg en ik heb met terug moeten inloggen. (Daino!)
Heb gisteren terug ER en dan alleen maar de eilandraad gezien voor de eerste keer want daarvoor was ik nog op vakantie.
Ik lees wel hier en daar wat samenvattingen maar kunnen jullie zeggen wie Kwek en Kwak is. Ik dacht dat dateerde van ER4 met Robin,Gio en Judge of ben ik fout ???
Zag wel op video de kruisiging wat knap, spijtig dat ik dat gemist heb.

Offline hai

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #68 Gepost op: 20-09-2005, 17:39:22 »
Esther moet winnen, wat een top vrouw!!. John ga snel in de zandbak spelen.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #69 Gepost op: 20-09-2005, 17:45:02 »
King Louie, in de basis ben ik het met je eens. Het geeft geen pas om een onschuldig meisje als 'snolletje' te bestempelen. Slaat nergens op. En inderdaad, wij zien precies datgene wat de produktie wil dat we zien.

MAAR

Als Esther op enigerlei wijze bijval had gekregen buiten beeld, dan was ze niet zo verrast geweest toen ze toch het voordeel van de twijfel kreeg van 4 mensen tijdens de eliminatie. Het was 'meer dan ze had durven hopen'.

Als Meredith de aanval van John werkelijk onzin vond en dat ook durfde te uiten, dan was ze met Esther meegegaan naar het overdekte bed. Maar dit weigerde ze met een vrij beklemd overkomend stemmetje.

En wat betreft je lezing van de verdeling van bedden ("Volgens mij toch wel een klein teken dat er niet helemaal op dezelfde golflengte wordt gedacht"), dat vind ik wel weer een tikkie kort-door-de-bocht van jou. Er staat een bed, je denkt "Ja, wat moet ik daar nu mee" en je roept het eerste sociaal acceptabele dat in je opkomt. Om het dan meteen over golflengtes te hebben vind ik nogal boud. Ik kan me voorstellen dat er op dat moment vanalles door de hoofden van Esther en Marnix heen ging, waarbij in Esther's geval wellicht de gedachte "ik moet leidster zijn van ER" misschien wel de overhand had op dat moment. Oftewel: een beetje 'beste stuurlui staat aan wal' van jouw kant.

Offline king louie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #70 Gepost op: 20-09-2005, 18:08:44 »
Het is hier een en al "de beste stuurlui staan aan wal" wat de klok slaat, blijkbaar kunnen velen daar toch voldoening uit halen, en tegelijk niet inzien dat ze zelf fout bezig zijn.
Wat betreft mijn walstuurkunsten over het bed, ik probeer maar een reden te zoeken waarom john zo fanatiek tegen esther is en de rest niet reageert. Niemand gaat mij hier toch vertellen dat Kamp Esther, zonder John, Carl en Esther zelf meegerekend, achterlijk of sociaal-gestoord of absoluut geen gevoel van rechtvaardsigheid hebben.
Trouwens ik blijf erbij, denk je dat Carl en John niet razend zullen zijn geweest dat Meredith, Wim, Marleen en Nicole ESther wel zouden proberen te accepteren, dat kan toch niet anders dan dat JOhn en Carl dit als verraad gezien hebben.
Wim en Meredith reageren in de aflevering inderdaad niet op John's ronduit bedreigende uitspraken, maar ik kan met echt niet, maar dan ook echt niet voorstellen dat jonge gezonde en intelligente mensen als Wim en Meredith geen reden hadden om te laten wat ze volgens iedereen hadden moeten doen. (en dan heb ik het niet over hun eigen plaats op het eiland in niet in vraag te stellen)
Vooral Marleen had het meeste tegen JOhn in kunnen brengen denk ik,als mede-oudere van het voormalige oude kamp en zelfs zij heeft dit niet gedaan, nochtans ook zij lijkt me toch geen onmenselijke verpersoonlijking van meeloperij en ongezond opportunisme...
Hopelijk komt volgende week alles terug een beetje beter te gaan, hoewel de beelden weer weinig goeds laten uitschijnen...
ps: misschien was John zo pissig omdat die hevige regen zn kapsel naar de haaien heeft geholpen, en omdat hij geen krullen heeft als Esther, maar stijl opa-haar  ::tandpastasmiley::
Kwik, Kwek en Kwak naar de finale!!!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #71 Gepost op: 20-09-2005, 18:20:05 »
Eigenlijk geef je John dus het voordeel van de twijfel, en vermoed je dat er wel degelijk een gefundeerde grond is voor zijn hardgrondige meedogenloze aversie... Het siert je, mij lukt het niet. Maar ik neem aan dat toekomstige afleveringen het zullen leren. Overigens ben ik het met je analyse van de andere groepsleden wel eens. Hun gedrag is buitengewoon vreemd. Zo vreemd, dat het om een betere verklaring roept. Ik zou het persoonlijk gewoon niet aan kunnen zien als iemand op een dusdanige mensonterende wijze onder vuur wordt genomen zonder te kokhalzen. Ik zat dus echt met tranen in mijn ogen voor de tv.

Overigens komt er nog iets bij in John's nadeel: op luide, overtuigde toon trok hij het verhaal in twijfel dat Esther daadwerkelijk op een rots had geleefd gedurende 2 weken. Dat bewijst voor mij dat hij iemand is die waandenkbeelden al snel tot waarheid bestempelt. Hij heeft er de aanleg voor, so to speak.

Offline bruintje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #72 Gepost op: 20-09-2005, 18:21:44 »
mensen, laten we niet zo fitten op John. Die arme man is gewoon een beetje in de war. Hij heeft dagen weinig gegeten (waar hij blijkbaar niet goed tegen kan), dan ziet hij een vrouw --> erg bedreigend ::oink:: ;) , en tsja dan gaan mannen haantjes gedrag vetonen... Maar mensen kunnen veranderen!!!   (dat hopen we deze keer dan maar)... ;D

Offline king louie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #73 Gepost op: 20-09-2005, 18:24:31 »
Nu ja, JOhn het voordeel van de twijfel, hij hoort voor mij niet thuis meer in de Exeditie la sje even iemand gaat aanraden met lichte dwang om uit de expeditie te stappen omdat je het anders erg vuil zult spelen nadien vind ik niet echt kunnen. Maar er moet toch inderdaad wel een reden zijn voor zijn gedrag of zijn reactie op ESther; ook al gaat hij, en laat me daar echt duidelijk in zijn, veeeeeel te ver onder de gordel en is hij zo voldongen van z'n eigen kunnen en gelijk.
Kwik, Kwek en Kwak naar de finale!!!

Offline Liess

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #74 Gepost op: 20-09-2005, 18:45:59 »
Maar er moet toch inderdaad wel een reden zijn voor zijn gedrag of zijn reactie op ESther
volgens mij voelt john zich bedreigd door esther als leider en kan hij het niet verkroppen dat die leider bovendien nog een vrouw is ook. In vorige afleveringen vond ik hem al denigrerend overkomen tegenover de vrouwen. Hij zag zichzelf als de natuurlijke leider (heeft hij zelf gezegd) van het ouderenkamp en lag daar in conflict met elbert, de man die aanvankelijk heel goed lag bij de vrouwen tot john ertussen kwam en doorwie john zich ook bedreigd voelde. niet toevallig lijkt mij dat hij net met elbert en esther in conflict ligt. In aflevering 4 zegt hij trouwens dat 'ze helemaal geen leider nodig hebben', terwijl hij zelf alle macht naar zich toetrekt en esther bijna beveelt om in de leidershut te gaan slapen en om de expeditie te verlaten.

Wim en Meredith reageren in de aflevering inderdaad niet op John's ronduit bedreigende uitspraken, maar ik kan met echt niet, maar dan ook echt niet voorstellen dat jonge gezonde en intelligente mensen als Wim en Meredith geen reden hadden om te laten wat ze volgens iedereen hadden moeten doen. (en dan heb ik het niet over hun eigen plaats op het eiland in niet in vraag te stellen)
ik kan mij ook echt niet voortsellen hoe het in godsnaam mogelijk is dat ze niet tegen john's gedrag ingingen. en hadden ze dan een reden om dat niet te doen? geen enkele reden lijkt mij gegrond. en hun beweegreden was waarschijnlijk het feit dat ze zelf bang waren van john, dat ze zelf zo lang mogelijk in de expeditie willen blijven en dat ze daardoor hun mening dus bijschaven en gewoon achter john gaan aanhollen. dit deden ze trouwens ook al in het jongerenkamp, toen maxime het voor het zeggen had.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #75 Gepost op: 20-09-2005, 19:02:15 »
ik kan mij ook echt niet voortsellen hoe het in godsnaam mogelijk is dat ze niet tegen john's gedrag ingingen. en hadden ze dan een reden om dat niet te doen? geen enkele reden lijkt mij gegrond.

Het kan hen niet schelen? Misschien hebben ze wel zoiets van "Zolang wij maar niet wegmoeten, dan is het goed". Of ze waren bang hun veilige plekje in de hut van John te verliezen als ze tegen hem ingingen? Ze kunnen zich nu mooi op de achtergrond begeven terwijl Esther en John proberen elkaar weg te stemmen en zodoende gemakkelijk de samensmelting halen en weer lekker bij Emma zitten.
Nog even niks.

Offline Mrien

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #76 Gepost op: 20-09-2005, 19:14:22 »
Nou...... gister was echt een drama... ik dacht echt... als ik nu de tv in kan stappen dan geef ik em echt een slag voor zn kop.... wat een onredelijke kerel zeg..... helemaal toen met die slaapplaatsen.... esther mocht er echt niet bij en niemand mocht bij haar.... en ze moest maar gewoon weg gaan... dat was voor haar de enige optie... nah jah zeg.... echt belachelijk... en toen esther op de duur zei dat ze haar immuniteit weg wilde doen.....toen dacht ik echt... AARRGGGG gelukkig heeft ze het niet gedaan !!!! Eshter is ech ok net als marnix, fleur en elbert!! vind ik 

Offline king louie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #77 Gepost op: 20-09-2005, 19:31:23 »
dat ze zelf zo lang mogelijk in de expeditie willen blijven en dat ze daardoor hun mening dus bijschaven en gewoon achter john gaan aanhollen. dit deden ze trouwens ook al in het jongerenkamp, toen maxime het voor het zeggen had.
Ik denk dat iedereen toch een verkeerd beeld heeft op dat "achter maxime aanhollen". Bvb die uitspraken van "we zijn je leerlingen", "jezus hing ook aan het kruis" enz dat zijn toch duidelijk fratskes. Zij zeggen toch zelf ook duidelijk we komen goed met z'n drieen overeen, maxime wordt niet genoemd. Als ze dan zo blindelings naar Maxime opkeken en hem zo'n bangelijke leider en persoon vonden zouden ze hem er toch ook bij betrekken. Ook bij de herindeling van de kampen treurden ze enkel dat ze niet meer met zn 3-en zaten, en niet omdat ze niet meer bij leider Maxime in het kamp zaten.
Geef die jongeren toch eens wat meer krediet ipv zo bot te veroordelen en ze af te schilderen als slaafjes of makke lammetjes zonder eigenwaarde. Denken we dan allemaal dat we zoveel beter zijn?
Nicole trouwens, die werd vorige keer weggestemd door Kwik, Kwek en Kwak zoals zij hen doopte, zegt dat ze haar mond niet open wilde doen omdat ze geleerd had uit de vorige eilandraad. Nu is dat een stelling die me weinig steek lijkt te houden omdat zowel John , Carl en Marleen niets afwisten van de reden waarom zij is weggestemd. En dan vind ik zeggen dat het niet eerlijk is en dat je medelijden met het zwarte schaap krijgt maar er niet tegen ingaat ook van erg weinig karakter getuigen. Karakter dat ze volgens de K³ haters meer bezt dan hen drieen te samen.
Kwik, Kwek en Kwak naar de finale!!!

Offline Liess

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #78 Gepost op: 20-09-2005, 19:51:01 »
Ik denk dat iedereen toch een verkeerd beeld heeft op dat "achter maxime aanhollen". Bvb die uitspraken van "we zijn je leerlingen", "jezus hing ook aan het kruis" enz dat zijn toch duidelijk fratskes. Zij zeggen toch zelf ook duidelijk we komen goed met z'n drieen overeen, maxime wordt niet genoemd. Als ze dan zo blindelings naar Maxime opkeken en hem zo'n bangelijke leider en persoon vonden zouden ze hem er toch ook bij betrekken. Ook bij de herindeling van de kampen treurden ze enkel dat ze niet meer met zn 3-en zaten, en niet omdat ze niet meer bij leider Maxime in het kamp zaten.
Geef die jongeren toch eens wat meer krediet ipv zo bot te veroordelen en ze af te schilderen als slaafjes of makke lammetjes zonder eigenwaarde. Denken we dan allemaal dat we zoveel beter zijn?
Nicole trouwens, die werd vorige keer weggestemd door Kwik, Kwek en Kwak zoals zij hen doopte, zegt dat ze haar mond niet open wilde doen omdat ze geleerd had uit de vorige eilandraad. Nu is dat een stelling die me weinig steek lijkt te houden omdat zowel John , Carl en Marleen niets afwisten van de reden waarom zij is weggestemd. En dan vind ik zeggen dat het niet eerlijk is en dat je medelijden met het zwarte schaap krijgt maar er niet tegen ingaat ook van erg weinig karakter getuigen. Karakter dat ze volgens de K³ haters meer bezt dan hen drieen te samen.
over dat achter maxime aanhollen:
toen maxime bijvoorbeeld met zowel de bijl als het mes op stap was gegaan, en nicole daar een opmerking over maakte, kreeg enkel maxime bijval van 'k³', terwijl het beklag om het mes en de bijl van nicole helemaal niet onredelijk was en terwijl ze overschot van gelijk had.

Denken we dan allemaal dat we zoveel beter zijn?

neen, dat denken we niet, of ik allesinds toch niet.
ik weet alleen dat ik wél op dergelijk onacceptabel gedrag jegens iemand anders zou reageren en dat ik dat absoluut niet zou toelaten. bovendien was de commentaar die wim toevoegde helemaal niet van nut "ik vind het gewoon oneerlijk als iemand anders moet weggaan". Dit slaat toch op niets. Is het dan wel eerlijker als esther had moeten gaan? Neen toch? Die uitspraak van hem leek mij dan ook gewoon echt dom.

Nicole heeft geleerd uit haar fouten zegt ze. Die fouten zijn: haar mening zeggen en rechtuit zijn. Als ze om die reden wordt weggestemd, vind ik het absoluut begrijpelijk dat ze nu haar mond houdt, ook al wisten john & co daar niets vanaf, omdat ze waarschijnlijk wel vreesde dat als ze dit opnieuw zou doen, meteen haar eigen ruiten volledig ingooit

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 4
« Reactie #79 Gepost op: 20-09-2005, 21:27:02 »
Voor de discussie over John, verwijs ik jullie naar zijn topic, en houdt het netjes  ;D

Verder over de rest van de aflevering, er is nog veel meer gebeurd dan alleen john en Esther!   :D