Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 21274 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 26-09-2005, 22:20:20 »
Overigens vind ik dat Marnix en Maxime goed gekozen hebben. Emma was sowieso een van de zwaksten en bij Annita geloof ik dat ook wel.
Ook dat ze de uitdaging voor Marnix uit te dagen en zo zelf leid(st)er te worden, zomaar naast zich neerlegden. Toppie.
Ben ik het helemaal mee eens, Maxime valt me zo in deze groep heel erg mee, had er voorheen een beetje moeite mee, maar hij lijkt me op deze wijze heel sportief toch. ::ok:: En ook de zwakkeren een kans geven, heel mooi. ::bravo::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 26-09-2005, 22:25:13 »
Ben ik het helemaal mee eens, Maxime valt me zo in deze groep heel erg mee, had er voorheen een beetje moeite mee, maar hij lijkt me op deze wijze heel sportief toch. ::ok:: En ook de zwakkeren een kans geven, heel mooi. ::bravo::

Heel mooi?
Heel tactisch pas beter denk ik, het is geen liefdadige instelling en als je moet kiezen zonder de anderen tegen het hoofd te stoten verzin je een argument op basis waarvan je er 2 kunt kiezen en dat later tegen de anderen kunt zeggen. Daarnaast is er nog geen samensmelting dus een sterk team helpt nog een paar afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2005, 22:28:37 door kaketoe »
at your service

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 26-09-2005, 22:27:16 »
Behalve Marleen vind ik aan kamp zuid niets aan.
Esther is geen goede leidster, verliest de magnesium stick en de anderen John-Carl/Wim-Meredith zijn schijnheilig.

Team noord vind ik daarentegen schitterend. Ik ben blij dat Emmy krachten heeft bijgewonnen.
Verstandige keuze van Maxime en Marnix om Emmy en Annita mee te nemen. Daardoor zijn ze ook gewonnen bij de lady's proef.

Ik heb nu voor de eerste keer alles gezien en kon danzij dit forum goed volgen.

Alleen, wat is de rol van de aap Chicco ???? Is die er al in geweest of weten jullie dat ook niet ??? ::zwaai::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 26-09-2005, 22:27:56 »
Heel mooi?
Heel tactisch pas beter denk ik, het is geen liefdadige instelling en als je moet kiezen zonder de anderen tegen het hoofd te stoten verzin je een argument op basis waarvan je er 2 kunt kiezen en dat later tegen de anderen kunt zeggen.
Als ik zie hoe blij Emma er mee was, dan vindt ik het heel mooi. :)

Maar er zal zeker een mate van tactiek in zitten, de zwakkere tot middenmoot maken en dat samen met de andere 'middenmoters' vormt zeker een sterke positie... maar toch vindt ik het mooi. :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 26-09-2005, 22:34:48 »
Als ik zie hoe blij Emma er mee was, dan vindt ik het heel mooi. :)

Maar er zal zeker een mate van tactiek in zitten, de zwakkere tot middenmoot maken en dat samen met de andere 'middenmoters' vormt zeker een sterke positie... maar toch vindt ik het mooi. :P

Toeval kan mooi zijn.
Ik weet wel dat Maxime zeker een dubbele agenda heeft en ik geef hem geen ongelijk. Nu is hier de hoofdprijs ook maar 50.000 euro. In Amerika 1 miljoen maar in de meeste landen is het veel meer dan 50.000 euro. Toch blijft het veel geld en wil iedereen winnen. Later in het spel zijn zulke prijzen ideaal om stemmen te winnen van personen die op het laatst voor je moeten gaan stemmen en om vijanden te kweken door ze tegen de borst te stoten. Natuurlijk kan nu ook daar al een stap in gezet zijn als die personen er bij blijven tot de samensmelting.
at your service

Offline Penelope

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 26-09-2005, 22:54:34 »
Beste mensen,

wat dachten jullie van de volgende (Mogelijke) afloop van kamp zuid:

Carl gaat dus volgende week strijden tegen Esther. Hij verliest, ondanks het feit dat hij op een strategisch betere plek is gaan zitten dan John, namelijk uit de wind. Carl geeft vervolgens de insekten de schuld van zijn verlies (aan zijn kant vlogen er meer)en vindt er niets meer aan. Hij overweegt op te stappen.
De anderen raken in paniek want oeps... als Carl weggaat moeten we ineens zelf na gaan denken en zelf gaan praten enzo.
Dus die krijgen het spaansbenauwd. Wim (of hoe heet die mug) wordt bang en wil naar zijn moeder toe. Die is er niet, hij krijgt dus heimwee.
Meredith weet van gekkigheid niet meer wat ze moet doen (verlatingsangst) met twee van die gepanikeerde belgen om zich heen gaat wandelen. Ze komt Marleen tegen die al die tijd rode karakollekes heeft lopen vangen en zich stoort aan Esther die een vis vangt. Ze besluiten naar de twee mannen te gaan en te verklikken dat ze Esther uitgebreid hebben zien baden. Gevieren besluiten ze het programma voortijdig te verlaten omdat ze eigenlijk al heel lang vonden dat de spelregels stom zijn.
En dat de produktie hun werk niet goed doet.
Esther blijft alleen achter op het eiland en overleeft in haar eentje de resterende dagen tot de samensmelting.
Wat dacht U daarven?
Penelope

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 26-09-2005, 23:05:45 »
::rofl:: ::rofl::

Lijkt me een heel geloofwaardig scenario. ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 26-09-2005, 23:45:48 »
-knip-
Esther blijft alleen achter op het eiland en overleeft in haar eentje de resterende dagen tot de samensmelting.
Wat dacht U daarven?
Penelope

Ach, volgens mij kan ze in haar eentje niet slechter af zijn dan nu  ::rofl::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 27-09-2005, 00:19:04 »
Volgens mij snapte John dat spelletje écht niet, hoor. Eerst verbaasd dat de programmamakers grappen verzinnen die het dagelijkse gangetje wat doorbreken en bemoeilijken, en nu diep beledigd zijn dat iemand complotten smeedt. Dat is ook wel een buitengewoon onbekend verschijnsel in ER, zeg... Had die man eigenlijk ooit weleens een aflevering van ER gezien voordat hij aan dit avontuur begon?

Bovendien begreep hij van dat complot ook niet veel, getuige zijn woorden dat Esther wilde samenspannen zodat Wim en Meredith niet op haar zouden stemmen. Maar... in dat stadium kónden die twee niet eens op Esther stemmen, want toen was nog niet bekend dat de andere deelnemers hun leidster uit konden dagen! Ze was dus immuun toen ze haar voorstel deed. Dat voorstel had dus slechts met 1 ding te maken: eindelijk toenadering ontvangen en daar blij op in gaan. Hongerig naar de erkenning die ze zoveel dagen had moeten missen. Dus wát een steek in haar rug van dat misselijke kleuterstel daarna, zeg!

En dan Carl... Wat is dat toch met Carl? Die ziet er echt slimmer uit dan hij blijkt te zijn. Eerst Elbert zo dwars zitten, daarna Esther. Aan wie zou het liggen?

De enige die zich wat normaal begint te ontwikkelen gelukkig lijkt Marleen te zijn. Ik hoop maar dat zich dat voortzet.

Intussen kunnen we het volgende stellen. Alles samenvattend kan geconcludeerd worden dat Carl en John slechts 1 ding bereikt hebben: een totaal ziek kamp Zuid. Niet Esther heeft dat verziekt (want die wilde als positiva alleen maar gezelligheid, zo hebben we ook kunnen waarnemen toen ze nog met Marnix op een rots zat), maar Carl en John. Zij hebben de sfeer vergiftigd en zijn er de oorzaak van dat dit kamp zelfmoord aan het plegen is (figuurlijk uiteraard).

En dan de meesterlijke slotwoorden van onze John... Zou hij eigenlijk enigszins begrijpen waarom het zo totaal anders loopt dan hij daar ter plekke dacht? Of snapt hij het nog steeds niet?

Het is onvoorstelbaar. Ik ben inmiddels aardig wat deelnemers gewend, en daar zitten er heus tussen die mij erg irriteerden. Maar naderhand zou ik me heel goed voor kunnen stellen dat, mocht ik ooit een Rinck of een Nolleke of een Elias tegenkomen, ik hen hartelijk op de schouders zou slaan en jolig zou roepen: "Hé, ik kén jou." Maar John? Nee, die wil ik niet kennen. Nooit.

(Ik zou trouwens bijna Kamp Noord vergeten  ::tandpastasmiley::. Maar ja... Wat een tegenstelling! Zo kunnen mensen dus ook met elkaar omgaan, gelukkig)
« Laatst bewerkt op: 27-09-2005, 00:21:34 door Starry Night »

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 27-09-2005, 00:29:39 »
Tuurlijk nam Esther gewoon de kans aan om een complot te smeden, niets erkenning, toenadering, was gewoon een 100% complot. En terecht. En ze had dat ook gewoon direct in John zijn gezicht moeten smijten toen het uitkwam....
Hypocriete reactie van John en consorten....iemand afbranden en dan moeilijk gaan lopen doen dat die iemand jou weg probeert te krijgen door een complot ::)
« Laatst bewerkt op: 27-09-2005, 00:32:53 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 27-09-2005, 07:18:45 »
pfff wat een aflevering zeg...die duikproef vond ik doodeng heb er naar zitten kijken nagelbijtend en wel....

Ik ben blij dat John het veld heeft moeten ruimen...wat begon die man toch irritant te worden, maar ja nu nog Carl en dan kan het mss nog gezellig worden in kamp zuid.

moest wel vreselijk lachen dat er op een gegeven moment een vreseijke echo aan de gang was tussen Carl en John; zei de één wat dan was de ander echo aan het spelen en ze praten elkaar werkelijk in alles na alles na....brrrr hoe zouden die twee zichzelf terugzien als ze nu de beelden zien?

Bye bye John...tot nooit meer hoop ik.... ::zwaai::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 27-09-2005, 09:19:23 »
Wim en Meredith zijn echt 2 achterbakse losers, die dus echt hopelijk snel opzouten, wat achterbaks door eerst heel zielig bij Esther met een verhaal te komen, en dan later zeggen dat dat niet de bedoeling is enz...

Verder vond ik het spannend, dat duel met John en Esther, zo blij dat Esther won!
Some light in your eyes...

Offline Arj€n

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 27-09-2005, 09:30:07 »
Beste mensen,

wat dachten jullie van de volgende (Mogelijke) afloop van kamp zuid:

Carl gaat dus volgende week strijden tegen Esther. Hij verliest, ondanks het feit dat hij op een strategisch betere plek is gaan zitten dan John, namelijk uit de wind. Carl geeft vervolgens de insekten de schuld van zijn verlies (aan zijn kant vlogen er meer)en vindt er niets meer aan. Hij overweegt op te stappen.
De anderen raken in paniek want oeps... als Carl weggaat moeten we ineens zelf na gaan denken en zelf gaan praten enzo.
Dus die krijgen het spaansbenauwd. Wim (of hoe heet die mug) wordt bang en wil naar zijn moeder toe. Die is er niet, hij krijgt dus heimwee.
Meredith weet van gekkigheid niet meer wat ze moet doen (verlatingsangst) met twee van die gepanikeerde belgen om zich heen gaat wandelen. Ze komt Marleen tegen die al die tijd rode karakollekes heeft lopen vangen en zich stoort aan Esther die een vis vangt. Ze besluiten naar de twee mannen te gaan en te verklikken dat ze Esther uitgebreid hebben zien baden. Gevieren besluiten ze het programma voortijdig te verlaten omdat ze eigenlijk al heel lang vonden dat de spelregels stom zijn.
En dat de produktie hun werk niet goed doet.
Esther blijft alleen achter op het eiland en overleeft in haar eentje de resterende dagen tot de samensmelting.
Wat dacht U daarven?
Penelope


Penelope,

Dit is een goed scenario. Eten genoeg, want ze kan prima vissen (weinig mensen dat tot op heden zien doen in eerdere expedities).

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 27-09-2005, 09:48:31 »
Behalve Marleen vind ik aan kamp zuid niets aan.
Esther is geen goede leidster, verliest de magnesium stick en de anderen John-Carl/Wim-Meredith zijn schijnheilig.

Marleen is okee inderdaad, maar die is ook ouder, alhoewel Carl ook  :-\\

Kan je wel zeggen dat ze geen goed leidster is, maar wat valt er te leiden dan?! Ik vind het al knap dat ze zich nog staande houdt  ::ok:: ze heeft John en Carl tegen zich, krijgt van Wim en Meredith een dolk in de rug... ik was blij voor dr dat ze even met Marleen naar de proef kon.

En wat betreft dat stickie... ze is bloednerveus, tuurlijk gaat er dan van alles mis, lullig genoeg.

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Liess

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 27-09-2005, 10:16:12 »
ik heb de aflevering nog niet kunnen zien (dat zal pas vrijdag gebeuren),
maar ik kon het toch niet laten om naar dit forum te komen om te zien wie afgevallen was...
en wat ben ik blij dat die john weg is !!  ::rofl::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 27-09-2005, 11:58:34 »
Tuurlijk nam Esther gewoon de kans aan om een complot te smeden, niets erkenning, toenadering, was gewoon een 100% complot. En terecht. En ze had dat ook gewoon direct in John zijn gezicht moeten smijten toen het uitkwam....

Hm... Maar ze werd er zelf toch niet beter van? Complotten worden doorgaans gesmeed door deelnemers die voor hun eigen hachje vrezen. Zij hoefde op dat moment niet voor haar eigen hachje te vrezen, want ze was immuun. Ze was dus op iets anders uit: erkenning en aansluiting. Denk ik.

Offline xaviera

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 27-09-2005, 12:21:03 »
Ik hoop echt van ganse harte dat ester het uithoud met dat stelletje ongeregeld daar ::)
Ester verdiend beter!! of ik moet iets gemist hebben maar ik heb haar nog geen onvertogen woord horen zeggen tegen die anderen.
Haar bed heeft ze willen delen... was ook weer niet goed!! Nou ik zou zeggen Ester hou vol ik sta achter je  ::bravo::

Offline Mrien

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 27-09-2005, 13:25:35 »
BWHAHAHAHAHAHA!!!! Wat een lachertje zeg.... die Kwik en kwek of kwik en kwak... weet ik veel hihihi!!! "Weet je wanneer voormij de tweede kans afgelopen was... toen jij kwam met dat voorstel om alle drie een oude weg te stemmen....." ::oink::... Nou ik hoop echt heel erg dat Esther volgende week die kaars proef wint.... ppffff.... als ze de immuniteit kwijt is... dan heeft ze echt een HEEL GROO PROBLEEM....

En john elke keer met zn meisje meisje!!! bahbah!!! en autoritaire b*tch!! noujah zeg... echt zo zielig... !!
Marleen is de enige beetje normale van da kamp... en esther ofcourse!!!!

BAIBAI JOHN!!!!  ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 27-09-2005, 13:27:42 »
Beste mensen,

wat dachten jullie van de volgende (Mogelijke) afloop van kamp zuid:

Carl gaat dus volgende week strijden tegen Esther. Hij verliest, ondanks het feit dat hij op een strategisch betere plek is gaan zitten dan John, namelijk uit de wind. Carl geeft vervolgens de insekten de schuld van zijn verlies (aan zijn kant vlogen er meer)en vindt er niets meer aan. Hij overweegt op te stappen.
De anderen raken in paniek want oeps... als Carl weggaat moeten we ineens zelf na gaan denken en zelf gaan praten enzo.
Dus die krijgen het spaansbenauwd. Wim (of hoe heet die mug) wordt bang en wil naar zijn moeder toe. Die is er niet, hij krijgt dus heimwee.
Meredith weet van gekkigheid niet meer wat ze moet doen (verlatingsangst) met twee van die gepanikeerde belgen om zich heen gaat wandelen. Ze komt Marleen tegen die al die tijd rode karakollekes heeft lopen vangen en zich stoort aan Esther die een vis vangt. Ze besluiten naar de twee mannen te gaan en te verklikken dat ze Esther uitgebreid hebben zien baden. Gevieren besluiten ze het programma voortijdig te verlaten omdat ze eigenlijk al heel lang vonden dat de spelregels stom zijn.
En dat de produktie hun werk niet goed doet.
Esther blijft alleen achter op het eiland en overleeft in haar eentje de resterende dagen tot de samensmelting.
Wat dacht U daarven?
Penelope

Zou kunnen. Maar ik zie dat kamp ook geen enkele proef winnen. En dat betekent dus sowieso eilandraad na eilandraad na eilandraad. Wellicht gaat het zelfs zo  als het 10 e seizoen van de Amerikaans editie (Palau) waarin 1 kamp uitgedund werd tot 1 persoon waarna d esmaensmelting geschiedde.
at your service

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 27-09-2005, 17:47:23 »
Moment waarop ik echt bijna kotsend over de bank moest gaan hangen....

John tegen Meredith vlak voor het duel:

"Kom maar meisje, steek jij 'm maar aan"  ::kots::

Riep John even daarvoor niet zoiets van "Kom op meisje, we gaan strijden" en floot hij naar Esther zoals je tegen je hond fluit? Toen lag ik met mijn hoofd in de wc-pot te kotsen.  ::)
Nog even niks.