Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 21273 keer)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #40 Gepost op: 27-09-2005, 17:51:23 »
Volgens mij snapte John dat spelletje écht niet, hoor. Eerst verbaasd dat de programmamakers grappen verzinnen die het dagelijkse gangetje wat doorbreken en bemoeilijken, en nu diep beledigd zijn dat iemand complotten smeedt. Dat is ook wel een buitengewoon onbekend verschijnsel in ER, zeg... Had die man eigenlijk ooit weleens een aflevering van ER gezien voordat hij aan dit avontuur begon?

Ik hoop eigenlijk dat team zuid na de samenvoeging één voor één wordt weggestemd door team noord, dan merken ze wel hoe nuttig een complot kan zijn.
Ik snap niet wat oneerlijk is aan een complot, staat in de regelboek van de Expeditie soms dat je geen stemafspraken mag maken? Zo niet, dan is een complot maken toch het eerste wat je doet?
Nog even niks.

Offline Tata

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets zo charmant, als een spreuk aan de zijkant.
Re: Aflevering 5
« Reactie #41 Gepost op: 27-09-2005, 18:10:25 »
Wat ik me steeds blijf afvragen,..
Ik heb Esther met een lege huls van een magnesium stick zien lopen. Maar nergens bewijs gezien van dat zij hem kwijt gemaakt heeft, natuurlijk is die kans groot en ze neemt hierin ook de verandwoording als een volwassene (zowat de enige daar in dat kamp) Maar het zou toch ook kunnen zijn dat die stik er al uit was vóór Esther ermee naar het vuur liep ?
Ik kan namelijk niet geloven dat als zo'n stik valt hij op anderhalve meter meteen compleet verdwenen is,.. ze hebben notabene nog gezocht !

En idd! Bye bye John,.. ik walg van wat ik van je gezien heb ! ::joehoe::
"Zelfs al denkt men niets, dan word dat nog als mening gepresenteerd"

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #42 Gepost op: 27-09-2005, 18:55:16 »
Ik kan namelijk niet geloven dat als zo'n stik valt hij op anderhalve meter meteen compleet verdwenen is,.. ze hebben notabene nog gezocht !


Dát heb ik dus niet gezien...
Het leek mij dat ze niet eens de moeite namen om te gaan zoeken.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Tata

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets zo charmant, als een spreuk aan de zijkant.
Re: Aflevering 5
« Reactie #43 Gepost op: 27-09-2005, 19:36:50 »
Het werd inderdaad niet duidelijk in beeld gebracht maar op een gegeven moment zag je even wat vingers door het zand woelen
"Zelfs al denkt men niets, dan word dat nog als mening gepresenteerd"

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #44 Gepost op: 27-09-2005, 20:17:46 »
Ja, maar echt enthousiast hebben ze dan toch niet gezocht?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #45 Gepost op: 27-09-2005, 21:47:27 »
Ik hoop dat Esther de leidersuitdaging gaat winnen van Carl, maar ik vrees het ergste.

Eigenlijk vind ik dat John en Carl er allang uit gestuurd hadden moeten worden door de productie. Volgens de regels mogen fysieke en verbale dreigingen niet en naar mijn mening hebben ze dat toch echt gedaan.

Ik ben blij dat John eruit is, want ik had me voorgenomen dat als John had gewonnen, ik niet meer zou kijken.
Aan de andere kant: de rest van het kamp is eigenlijk net zo erg met hun meeloperij.

Ik ben blij voor Marnix dat hij het andere kamp heeft, arme Esther.

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #46 Gepost op: 27-09-2005, 21:57:35 »
Carl geeft vervolgens de insekten de schuld van zijn verlies (aan zijn kant vlogen er meer)en vindt er niets meer aan. Hij overweegt op te stappen.
De anderen raken in paniek want oeps... als Carl weggaat moeten we ineens zelf na gaan denken en zelf gaan praten enzo.
Dus die krijgen het spaansbenauwd.

Lachen !  ::rofl::
Laten we het hopen, maar Carl lijkt me wel iemand die dit soort proeven goed kan en veel zelfbeheersing heeft - ik vrees het ergste voor Esther

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #47 Gepost op: 27-09-2005, 22:34:08 »
Ik hoop eigenlijk dat team zuid na de samenvoeging één voor één wordt weggestemd door team noord, dan merken ze wel hoe nuttig een complot kan zijn.
Ik snap niet wat oneerlijk is aan een complot, staat in de regelboek van de Expeditie soms dat je geen stemafspraken mag maken? Zo niet, dan is een complot maken toch het eerste wat je doet?

Het is de hypocrisie ten top. Als je aan zo'n spel mee gaat doen, dan mag je je van mij principieel best voornemen geen complotten te gaan smeden, maar ik vind het dan wel erg vroom en belerend om dat dan ook van anderen te eisen, als je het programma tenminste een beetje kent. Want wat je zegt: dat hele complotverschijnsel kan op meerdere manieren bekeken worden. M.a.w.: als je er echt niet aan mee wilt doen, dan kun je dat rustig aangeven ("Nee jôh, die weg wil ik niet gaan bewandelen"). Maar wie na zo'n voorstel iemand en plein public ongeveer aan de schandpaal nagelt met een zwaaiend vingertje, die vertrouw ik niet. Het was echt een misselijke streek.

Bovendien vind ik dat er nog wel een subtiel verschil is tussen daadwerkelijk complotten smeden, en strategisch stemmen. Voor mij viel Esther's voorstel meer in de tweede categorie dan in de eerste.

Offline theemuts

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #48 Gepost op: 28-09-2005, 08:32:17 »
wat ik me overigens nog afvraag - in de omschrijving van de proef van het leider-uitdagen stond dat als de uitdager verliest, hij/zij dubbele stemmen op de eilandraad zou krijgen. hoe zit het dan als de leider zou verliezen? krijgt die dan ook dubbele stemmen? zo heb ik t namelijk niet begrepen.
met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 5
« Reactie #49 Gepost op: 28-09-2005, 09:30:07 »
wat ik me overigens nog afvraag - in de omschrijving van de proef van het leider-uitdagen stond dat als de uitdager verliest, hij/zij dubbele stemmen op de eilandraad zou krijgen. hoe zit het dan als de leider zou verliezen? krijgt die dan ook dubbele stemmen? zo heb ik t namelijk niet begrepen.
::ohno:: leider werd dan leider af het dat was het  ::jaja::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #50 Gepost op: 28-09-2005, 09:39:17 »
Maar of Esther nu dubbele stemmen krijgt als ze verliest of niet, áls ze verliest is dat toch de doodsteek en mag ze naar huis. Want Meredith en Wim stemmen sowieso op haar en Carl ook.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline FadingFootstep

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eerst denken dan doen...
Re: Aflevering 5
« Reactie #51 Gepost op: 28-09-2005, 10:33:25 »
Als je zo in een hoek wordt gedreven door onredelijke mensen en er komen dan twee zwakkeren van die kant naar jou met de mededeling dat zij zich zorgen maken over het feit dat ze er misschien wel uitgestemt worden dan is het toch logisch dat jij een "complot" wilt smeden?
Beetje teleurstellend dat Elbert weg wil. Had hem hoger ingeschat! Ik hoop dat ie nog bijdraait aangezien hij één van mijn favorieten is.
Leuk dat John weg is! Trouwens John loopt van alles over zichzelf te roepen bij dat eindgesprek wat ie dus niet is, hij heeft dus geen zelfkennis of is een leugenaar. En als hij de beelden ziet op tv dan zal ie wel zeggen dat het verdraait is...Nu Carl nog! En die twee andere zwakkelingen van kamp Zuid mogen daarna ook gaan. Ik weet niet hoe de situatie daar is, ben er tenslotte niet bijgeweest, maar als ik het zo zie dan steek ik toch een grote duim op voor Esther! Wat een kracht heeft ze nog na al die irritante discussies en vernederingen. Ik vind het trouwens wel leuk om te zien hoe de mensen op Kamp Noord het naar hun zin hebben. Kon smakelijk lachen om Douwe die s'ochtends ligt te klagen over het feit dat Meredith zo ligt te snurken en te stinken, geheheh.
Die stunt met het water en betonblokken vind ik niet zo indrukwekkend hoor.  ::trots::

Offline theemuts

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #52 Gepost op: 28-09-2005, 10:49:32 »
welke discussies... het enige wat ik gezien heb, is john en consorten die uitvallen tegen esther, die hier vervolgens niks tegenin kan brengen en uberhaupt de kans niet krijgt iets te zeggen. ik zie geen discussie MET esther, ik zie discussies OVER esther.
met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #53 Gepost op: 28-09-2005, 12:28:34 »
Kon smakelijk lachen om Douwe die s'ochtends ligt te klagen over het feit dat Meredith zo ligt te snurken en te stinken,

Dat kleine meisje dat zo'n geluid kon produceren was Emma  ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline islandhopper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • please don't take it personal!!!
Re: Aflevering 5
« Reactie #54 Gepost op: 28-09-2005, 13:02:25 »
Hallo allemaal! Ik word echt vreselijk boos  >:(elke keer als ik zie hoe die figuren, John en Carl, ontzettend onrechtvaardig op Esther reageren.  ::regenboog:: Ik moet zeggen dat ik blij ben om te lezen, dat veel mensen dit zo ervaren. Ik heb écht bewondering voor Esther, dat ze zo redelijk blijft, en het ook bij hen terug blijft leggen, en niet op zichzelf gaat betrekken! Ik hoop dat ze helemaal 'psychisch gezond' hieruit is gekomen, want ik vind het wel grensoverschrijdend (iemand schreef: geestelijke mishandeling, en dat vind ik eigenlijk ook wel). Volgens mij heeft die John écht een probleem: zo ontzettend vijandig en negatief iemand benaderen, terwijl het een spel is. Ik vind dat echt niet normaal meer. Je zou bijna een hekel aan onze zuiderburen krijgen, maar gelukkig is er ook nog Marleen, en in een vorige serie Matthias en Frank (die waren wel ok). ::zwaai::
... ook gewoon maar een mening...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #55 Gepost op: 28-09-2005, 13:09:01 »
Maar waarom een hekel krijgen aan je zuiderburen?
Carl mag dan uit Belgie komen, maar John is toch echt Nederlands hoor. Dus; dan zou je bijna een hekel moeten krijgen aan je mede-landgenoten.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline islandhopper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • please don't take it personal!!!
Re: Aflevering 5
« Reactie #56 Gepost op: 28-09-2005, 13:20:30 »
o, bedankt. Ben wel blij om dat te horen. Kreeg in deze serie een beetje een nederland-belgië tegenover elkaar gevoel. Ook al omdat ze eerst allemaal tegen die stevige man (Elgar ofzo) waren, dat leek ook cultuurverschil. en ik dacht dat Esther zelf op een gegeven moment de verklaring gaf, dat het was omdat zij een Nederlandse vrouw was, dat ze zo deden, maar misschien heb ik dat wel zelf bedacht. Ik vond het in ieder geval een heel onsmakelijk gebeuren  ::ohno::(net als gelukkig velen, merk ik).
... ook gewoon maar een mening...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 5
« Reactie #57 Gepost op: 28-09-2005, 13:22:24 »
Terwijl ik deze post schreef  posten er al twee mensen iets in dezelfde strekking, maar toch zet ik het nog maar even neer.

En eigenlijk (voor de zoveelste keer) heeft het allemaal niets te maken met een landsaard, maar gewoon met mensen. Wat vreemd toch dat er altijd weer mensen zijn die in tijden van crisis het wij en zij ineens gaan afbakenen. Jongens, er zijn gewoon een heleboel lieve aardige Nederlanders en een heleboel lieve aardige Belgen. Maar er zijn ook een hoop onbeschofte Nederlanders en ja je raad het al,...er zijn ook een heleboel onbeschofte Belgen. ::tandpastasmiley:: Dus laten we nou gewoon maar ophouden het te hebben over díe Belgen en díe Nederlanders en kijken naar de mensen an sich. Als je daar moeite mee hebt zie ze dan allemaal maar als mensen met de Verwegistanse nationaliteit. ;) ;D
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #58 Gepost op: 28-09-2005, 17:40:34 »
Ik vind het vooral het lulligst tegenover de gezellig meepostende Belgen op dit forum. Er is nooit gezeik over die Nederlanders dit of die Nederlanders dat, maar ze worden, al is het dan onbewust, wel afgerekend op de Belgen in het programma.
En ik kan me voorstellen dat dat voor hun ook niet altijd even leuk is.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Hobbes_1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #59 Gepost op: 28-09-2005, 19:39:04 »
Ik vierde mijn eigen feestje toen John was weggestemd   ::feest:: Nu Carl nog. Ik hoop dat Esther volgende week ook van hem wint.