Auteur Topic: vragen aan Ernst-Paul  (gelezen 85822 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #60 Gepost op: 11-10-2005, 10:11:30 »
Hallo Ernst-Paul

Ik vroeg me af of kandidaten na afloop gewoon onderling contact mogen hebben en de hele expeditie mogen bespreken of is er een soort van totaal 'spreekverbod' tot de serie helemaal afgelopen is? Of iets er tussenin? Kennelijk mag men wel contact hebben met de pers?

Alvast bedankt!
 ::zwaai::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Zonnetjuh

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #61 Gepost op: 11-10-2005, 15:01:37 »
Hoi Ernst-Paul
wil eerst ff zeggen dat je het fantastisch doet! kijk al jaren met plezier naar jouw presentatie!
ik heb wel een vraag: hebben jullie er bewust voor gekozen om een eliminatieproef te doen waarbij Carl een grote kans heeft om te winnen? Wat we al bij het kaarsspel tussen hem en Esther konden zien, is dat hij een snel reactievermogen heeft. Ik vond het wel erg toevallig dat bij de eliminatieproef het een soortgelijk spel was. Ik krijg hierdoor sterk de indruk dat jullie Carl erin willen houden voor de kijkcijfers. Laten we hopen van niet, want het kijken zou voor mij een stuk prettiger worden als Carl eruit zou zijn. dan kan ik weer met plezier kijken i.p.v. irritatie en verontwaardiging. ik hoop hier antwoord op te krijgen! Verder hoop ik ook dat dit programma nog jaren te zien zal zijn en dat jij het blijft presenteren!! :)
groetjes Ruth

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #62 Gepost op: 11-10-2005, 19:28:44 »
He Ernst-Paul

Heb je wel eens zo´n moment waarop je denkt:
¨Kon ik dit Ludo nog maar vragen?¨

Of ben je dat nu wel ontgroeid?  ;)


Mvgr Castor_en_Pollux

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #63 Gepost op: 11-10-2005, 23:44:45 »
Hoi Ernst-Paul
wil eerst ff zeggen dat je het fantastisch doet! kijk al jaren met plezier naar jouw presentatie!
ik heb wel een vraag: hebben jullie er bewust voor gekozen om een eliminatieproef te doen waarbij Carl een grote kans heeft om te winnen? Wat we al bij het kaarsspel tussen hem en Esther konden zien, is dat hij een snel reactievermogen heeft. Ik vond het wel erg toevallig dat bij de eliminatieproef het een soortgelijk spel was. Ik krijg hierdoor sterk de indruk dat jullie Carl erin willen houden voor de kijkcijfers. Laten we hopen van niet, want het kijken zou voor mij een stuk prettiger worden als Carl eruit zou zijn. dan kan ik weer met plezier kijken i.p.v. irritatie en verontwaardiging. ik hoop hier antwoord op te krijgen! Verder hoop ik ook dat dit programma nog jaren te zien zal zijn en dat jij het blijft presenteren!! :)
groetjes Ruth

Ik denk het niet zonnetje, de kijkcijfers zijn flink gedaalt, dusss zorg dat Carl er zo snel mogelijk uitgaat voor betere kijkcijfers :D! *semi-sarcastisch*

Maar mijn vraag aan onze Ernst:

Heb je wel is het gevoel gehad dat je het jammer vond ER te presenteren omdat je er zelf daardoor niet aan mee kan doen?

~Tycho

Offline Botje

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #64 Gepost op: 12-10-2005, 00:24:56 »
Hallo!

Ook ik heb een vraag(je): de ritmes die je sloeg in de immuniteitsproef van aflevering 7, waren dat willekeurige ritmes, of waren het eigenlijk liedjes?

En heb je er geen lamme arm van gekregen om daar de hele tijd met een stokje tegen een boom te staan slaan?  ;)
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Witch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #65 Gepost op: 12-10-2005, 15:57:54 »
Hallo Ernst Paul,

Even een vraagje over Wim;

Wim wordt door een arts onderzocht en die vindt dat hij te zwak is om door te gaan. Toch besluit Wim niet op te geven, hoogstwaarschijnlijk omdat hij weet dat de samensmelting voor de deur staat en dit altijd gepaard gaat met eten.
Maar uiteindelijk wordt hij dan toch door jullie er uit gehaald, voor de kano proef.
Het lijkt mij dat de kano proef van te voren al vast stond en dat jullie dus ook wisten wat de  inspanningsfactor was. Waarom dan toch wachten tot de samensmelting om hem er uit te halen en niet toen de arts constateerde dat hij te zwak was?
Ben erg benieuwd naar je antwoord.

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #66 Gepost op: 12-10-2005, 17:51:50 »
Hallo Ernst Paul,

Even een vraagje over Wim;

Wim wordt door een arts onderzocht en die vindt dat hij te zwak is om door te gaan. Toch besluit Wim niet op te geven, hoogstwaarschijnlijk omdat hij weet dat de samensmelting voor de deur staat en dit altijd gepaard gaat met eten.
Maar uiteindelijk wordt hij dan toch door jullie er uit gehaald, voor de kano proef.
Het lijkt mij dat de kano proef van te voren al vast stond en dat jullie dus ook wisten wat de  inspanningsfactor was. Waarom dan toch wachten tot de samensmelting om hem er uit te halen en niet toen de arts constateerde dat hij te zwak was?
Ben erg benieuwd naar je antwoord.

De arts heeft tot het laatst getwijfeld of Wim wel of niet aan de kanotocht kon meedoen. Op zich peddel je met z'n tienen, dus zo inspannend was het niet. Bij aankomst op het 'kanoeiland' is hij opnieuw onderzocht en toen viel de definitieve beslissing.

PS Ben bezig met een soort van stuk over Esther v John en Carl, aangezien daar veel vragen over zijn en het de 'most talked about' moment vd expeditie (tot nu toe) is geweest. Volgt binnekort.

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #67 Gepost op: 12-10-2005, 17:53:24 »
Hallo Ernst-Paul

Ik vroeg me af of kandidaten na afloop gewoon onderling contact mogen hebben en de hele expeditie mogen bespreken of is er een soort van totaal 'spreekverbod' tot de serie helemaal afgelopen is? Of iets er tussenin? Kennelijk mag men wel contact hebben met de pers?

Alvast bedankt!
 ::zwaai::

Onderling contact tussen deelnemers na de expeditie mag en gebeurt dan ook regelmatig - zelfs tussen verschillende jaargangen onderling.

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #68 Gepost op: 12-10-2005, 17:56:14 »
Hoi Ernst-Paul
wil eerst ff zeggen dat je het fantastisch doet! kijk al jaren met plezier naar jouw presentatie!
ik heb wel een vraag: hebben jullie er bewust voor gekozen om een eliminatieproef te doen waarbij Carl een grote kans heeft om te winnen? Wat we al bij het kaarsspel tussen hem en Esther konden zien, is dat hij een snel reactievermogen heeft. Ik vond het wel erg toevallig dat bij de eliminatieproef het een soortgelijk spel was. Ik krijg hierdoor sterk de indruk dat jullie Carl erin willen houden voor de kijkcijfers. Laten we hopen van niet, want het kijken zou voor mij een stuk prettiger worden als Carl eruit zou zijn. dan kan ik weer met plezier kijken i.p.v. irritatie en verontwaardiging. ik hoop hier antwoord op te krijgen! Verder hoop ik ook dat dit programma nog jaren te zien zal zijn en dat jij het blijft presenteren!! :)
groetjes Ruth

De eliminatieproef was niet bedoeld om Carl een voordeel te geven, stond al lang van tevoren vast. Het is een proef die in principe gelijk is voor mannen en vrouwen. Carl's voordeel tgv het duel tegen Esther (ook een reflexspel) is te verwaarlozen.

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #69 Gepost op: 12-10-2005, 17:59:37 »
He Ernst-Paul

Heb je wel eens zo´n moment waarop je denkt:
¨Kon ik dit Ludo nog maar vragen?¨

Of ben je dat nu wel ontgroeid?  ;)


Mvgr Castor_en_Pollux


Hee, een 'insider' vraagje! Nee ik heb eerlijk gezegd geen 'ik-mis-Ludo(producent ER 2000 - 2004)-moment gehad  ;D. Ik acht de kans groot dat we in de toekomst weer samenwerken en daar verheug ik me op want Ludo is een zeer getalenteerde programmamaker.

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #70 Gepost op: 12-10-2005, 18:01:46 »
Ik denk het niet zonnetje, de kijkcijfers zijn flink gedaalt, dusss zorg dat Carl er zo snel mogelijk uitgaat voor betere kijkcijfers :D! *semi-sarcastisch*

Maar mijn vraag aan onze Ernst:

Heb je wel is het gevoel gehad dat je het jammer vond ER te presenteren omdat je er zelf daardoor niet aan mee kan doen?

~Tycho

Een Robinson zonder tv camera's zou ik heel fijn vinden om aan mee te doen, dus het antwoord is dan ook nee, niet jammer ;)

Offline Vlauvla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • g0o Marnix! : )
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #71 Gepost op: 12-10-2005, 18:08:26 »
hallo Ernst-Paul!

Mijn vraagje aan jou is: hoe denkt u over John? Want er zijn hier genoeg mensen die hun mening hebben gegeven, maar u was er echt bij en hebt het echt ervaren. Alvast bedankt!

gegroet,

Laura
Marbs is mijn konijntje

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #72 Gepost op: 12-10-2005, 18:09:06 »
Beste Ernst-Paul
Ik schrok een beetje van mijn eigen reactie toen Esther naar huis werd gestemd: ik heb lopen roepen, tieren en schelden naar de televisie en heb heel dat ellendige kamp zuid uitgemaakt voor rotte vis en erger.
Heel Nederland en België schaart zich massaal achter Esther en tegen Carl. Als al die Carl-haters net als ik gereageerd hebben, is dat eigenlijk wel beangstigend. Niet te geloven dat een simpel spelletje zoveel reacties kan losweken!
En nu mijn vraag: wat vinden jullie er nu van dat jullie zo'n impact hebben? Maken jullie zich niet stilaan zorgen voor de veiligheid van Carl? Ik heb destijds vrachtwagens zien rondrijden met stickers 'I hate Bjorn', maar de sfeer van haat tegen Carl is veel intenser dan die tegen Bjorn. Ik kan me voorstellen dat die man heel wat vijandige reacties moet incasseren  - trezebees Meredith en strandjanet Wim idem dito. Voelen jullie zich daar niet een beetje verantwoordelijk voor? Want, en nu haalt mijn achterdocht het heel even van mijn gevoel, waarschijnlijk was de realtiteit toch minder zwart-wit dan wat wij op televisie te zien krijgen? Het is geweten dat programmamakers de beelden door hun montage kunnen manipuleren.
Nog iets: vorige jaren kregen wij in België in het weekblad Humo elke week het relaas van de afvallers te lezen. Dat is nu niet meer het geval, terwijl juist dit jaar iedereen graag zou zien hoe John, Carl, Meredith en de anderen ter verantwoording worden geroepen in een neutrale context als een interview in een tijdschrift. Is het toeval dat we dit jaar (in België)geen interviews meer krijgen, of zijn jullie bang dat uit interviews zou kunnen blijken dat heel de Carl - Esther rel te zwart-wit is afgeschilderd?

Beste raf, wat betreft Esther zie mijn eerdere post vandaag. De interviews met Humo gaan dit jaar niet door omdat Humo een speciale deal heeft met VT4 en nu dan ook aandacht besteedt aan Terra Incognita ipv Robinson. Ik geloof wel dat er in een ander Belgisch blad (Dag Allemaal??) wel interviews met de afgevallen kandidaten staan. Maar ik ben niet bang voor een te 'zwart-witte' afschildering van de 'Esther rel'. Dat zou dan moeten gelden voor veel meer incidenten in ER en is eerder het onvermijdelijke gevolg van 7 weken en 1200 uur ruw materiaal distilleren tot 13 uur tv dan van de behoefte tot sensatie.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #73 Gepost op: 12-10-2005, 18:12:53 »
Dag allemaal.. is dat blad idd  :D

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #74 Gepost op: 12-10-2005, 18:13:03 »
Hallo!

Ook ik heb een vraag(je): de ritmes die je sloeg in de immuniteitsproef van aflevering 7, waren dat willekeurige ritmes, of waren het eigenlijk liedjes?

En heb je er geen lamme arm van gekregen om daar de hele tijd met een stokje tegen een boom te staan slaan?  ;)

Ik schijn volgens mijn vriendin een nogal a-ritmische neger te zijn  ;), vandaar de willekeurige ritmes. Nee hoor, ik probeerde zo min mogelijk voorspelbare ritmes te tikken. Lamme arm geen probleem.

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #75 Gepost op: 12-10-2005, 18:17:11 »
Ik haal nog even mijn vraagje naar boven... of is er geen antwoord op? Dat zou ook kunnen natuurlijk  ;)


Dit jaar geen gesprekken met de afvallers. Vooral omdat we na de opnameperiode heel dichtbij onze eerste uitzenddag zaten. De druk op de montage was derhalve zo groot dat er geen tijd was om ook nog 'het verhaal van' te voorbereiden/maken. Maar tijdens de finale zullen we zeker op de meest spraakmakende zaken vd Expeditie terugkomen.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #76 Gepost op: 12-10-2005, 18:28:56 »
heej, eepee
Heb jij zelf favorieten voor de all-star robinson die gepland staat?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #77 Gepost op: 12-10-2005, 18:36:29 »
Hallo Ernst-Paul

Allereerst wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om je te bedanken voor je grote en positieve aandeel in Reportage en Expeditie Robinson. Alhoewel je al een aantal jaren gestopt bent met Reportage en inmiddels zo’n beetje het icoon van Expeditie Robinson geworden bent, is me toch nog altijd je aandeel in Reportage sterk bijgebleven. Daarnaast zou ik ook graag gebruik willen maken van de mogelijkheid tot het stellen van een aantal vragen.

Ik ben erg benieuwd naar je mening t.o.v. het bijna ontbreken van tactiek en strategie in Expeditie Robinson (een paar uitzonderingen daar gelaten). Het begint zo langzamerhand een ongeschreven regel te worden dat allianties uit den boze zijn, tenzij het een gevoelsmatige kwestie betreft (persoon A kan het erg goed vinden met persoon B en C en stemt daarom niet op deze personen). Naar mijn mening kijken de individuen te weinig naar de diverse mogelijkheden die ze hebben en zijn ze te weinig bezig met het uiteindelijke doel van Expeditie Robinson, het “claimen” van de Robinson titel. Is het gebrek aan tactiek en strategie een bewuste keuze (selectieronden kunnen makkelijk uitkomst bieden / we krijgen maar een x-aantal uren te zien van het totaal) of is dit er misschien langzaam ingeslopen?

Edit na het zien van aflevering 7: Ik vind het nieuwe stemsysteem een geweldige oplossing voor het hier boven beschreven gebrek aan tactiek en strategie, dit zal vast en zeker een grote invloed hebben op het spel en ik ben er dan ook erg blij mee :)

Een andere vraag die me zo te binnen schiet zijn de eventuele beperkingen van de kandidaten m.b.t. het verzamelen van voedsel. Krijgen de kandidaten van tevoren instructies over de diersoorten die wel of  niet als voedselbron gebruikt mogen worden? Wie trekt deze grens, de productie of een nationaal/supranationaal orgaan?

Ook vraag ik me af in hoeverre je geďnteresseerd bent in de ontwikkelingen in buitenlandse versies van Expeditie Robinson, en dan met name de Amerikaanse versie. De invloed van buitenlandse versies is voor de volgers hiervan aardig zichtbaar en ik ben dan ook nieuwsgierig naar de rol van de ontwikkelingen  in het buitenland. Expeditie Robinson lijkt een eigen koers te varen en gaandeweg nieuwe ideeën op te pikken, maar tot wat voor hoogte staat Expeditie Robinson open voor grotere veranderingen? Daarbij denk ik aan een verandering van locatie, afschaffing van “tweede kansen”, wijziging van de manier waarop er uiteindelijk twee finalisten overblijven (d.m.v. een reeks proeven) en zelfs de hoogte van het prijzengeld.

b.v.d.

Is het gebrek aan tactiek en strategie een bewuste keuze (selectieronden kunnen makkelijk uitkomst bieden / we krijgen maar een x-aantal uren te zien van het totaal) of is dit er misschien langzaam ingeslopen?

Gebrek aan tactiek en strategie tov bijvoorbeeld Survivor ligt m niet zozeer aan de casting. Ik denk dat de schroom om openlijk te 'wheelen-en-dealen' vooral cultuurgebonden is. Is er ook een beetje ingeslopen, de deelnemers weten dat niets zo onsympathiek overkomt als 'ik doe het vooral voor het geld'. In de hypercompetitieve Amerikaanse versie mag dat wel - het gaat daarnaast natuurlijk om een substantieel groter bedrag, $1,000,000 tov 50,000 euri. In onze NL/B versie wordt ook veel besproken als de camera's er niet zijn, dus het is niet altijd even makkelijk om taktiek en strategie te duiden.

Alle Robinson landen kijken trouwens naar elkaar en laten zich regelmatig door elkaar inspireren. Zo zal je sommige proeven/spelwenidingen in meerdere landen terugzien. NL/B is geen uitzondering, als het nu gaat om de landing (kruisiging Denemarken) of de proeven (Survivor Palau). Ik heb overigens zojuist afl. 2 van de nieuwe Survivor op mijn bureau gekregen  ;D

Betreft voedsel; als deelnemers twijfels hebben over de eetbaarheid van vruchten/planten geven ze die mee aan de verslaggever die ze checkt bij een lokale gids. Ze worden vantevoren ook uitgebreid gebrieft, zowel op het gebied van voedsel als veiligheid.

Overigens, het nieuwe stemsysteem is ver van tevoren bedacht en er niet ingestopt om de 3 Nederlanders te bevoordelen.

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #78 Gepost op: 12-10-2005, 18:54:31 »
Hallo E.P. ::zwaai::

Ook ik heb een vraagje.
Worden de kandidaten geselecteerd op het draaiboek wat jullie al hebben of juist niet.
Jullie selecteren toch wel bepaalde types.
Ik weet wel dat ik heel anders naar E.R. kijk dan voorgaande afleveringen.

groetjes ::ok:: moeder van een van de kandidaten

Hmmm, ik schat moeder van Meredith, of Fleur... Maar goed antwoord op je vraag: Het draaiboek hebben we meestal in grote lijnen klaar voordat we gaan casten. Als er belangrijke criteria zijn - jong - oud dit jaar, nemen we dat mee in de casting. Verder zoeken we vooral een balans tussen verschillende 'types', of dat nou is passief/confrontatiegericht, hoger/lager opgeleid, stad/provinciaal etc. Een eiland vol uitgesproken figuren (zeg maar 16 x John!) is geen goed idee, juist dmv contrast worden deelnemers geprofileerd.  ::zwaai::

Offline kira25

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #79 Gepost op: 12-10-2005, 19:53:20 »
Hmmm, ik schat moeder van Meredith, of Fleur...


 
dank je voor je antwoord E.P.  en nee je zit fout, niet de moeder van een van deze twee dames ::bravo:: ::bravo::


quote gefixed: stormpie
« Laatst bewerkt op: 12-10-2005, 20:41:46 door Stormpie »
begin de dag met een lach