Poll

Wie mag van jou ER 2006 winnen?

Lenny
5 (50%)
Bernadette
1 (10%)
Ignazio
1 (10%)
Olga
3 (30%)
Koen
0 (0%)
Curd
0 (0%)
Linda
0 (0%)
Wietske
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 4-12-2006, 22:22:25

Auteur Topic: Le Grande Finale !!  (gelezen 98956 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #20 Gepost op: 4-12-2006, 23:35:05 »
Een te lange uitzending met veel reclame en een onterechte winnares ::)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #21 Gepost op: 4-12-2006, 23:37:07 »
Wat een aanfluiting zeg.
Een Robinson die bang is voor water en dat komt er op t einde pas uit. Ze had zelfs nooit mogen meedoen achteraf bekeken.
Voor mij is Lenny de terechte winnar maar gaat hij jammergenoeg met lege zakken naar huis.
Ik had het hem echt wel gegund hij heeft in alles getoond DE ROBINSON 2006   te zijn.
Van mij krijgt hij 50.000 schouderklopjes.

Offline jens007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #22 Gepost op: 4-12-2006, 23:40:01 »
Wat mij betreft geweldig dat Olga heeft gewonnen  ;D ::hypocriet::

Hoe zij is verandert, ze is een echte survivelchick.

Madine

  • Gast
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #23 Gepost op: 4-12-2006, 23:43:14 »
Wat mij betreft geweldig dat Olga heeft gewonnen  ;D ::hypocriet::

Hoe zij is verandert, ze is een echte survivelchick.

Je bent zo trots als een Pauw op haar hé?

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #24 Gepost op: 4-12-2006, 23:46:41 »
Ze had zelfs nooit mogen meedoen achteraf bekeken.

Hoezo?
Nog even niks.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #25 Gepost op: 4-12-2006, 23:49:53 »
Hoezo?

Als ze vantevoren had aangegeven bang te zijn voor water had ze niet eens mee mogen gaan. Robinson onwaardig.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #26 Gepost op: 4-12-2006, 23:58:45 »
Bang voor water ????
Ik denk wel dat Olga degelijk kan zwemmen, maar als je zo naar een diepte moet duiken is er wel een groot verschil dan gewoon maar "kunnen" zwemmen.
Dat gebeurt wel meer in ER dat er mensen zijn die meedoen maar zwakker zijn in sommige onderdelen...
Bv Darline die bang had van de grote hoogte, Fleur die zich niet zo veilig voelde op de evenwichtsbalk/

En Lenny dan ??? Die heeft gewoon bang van Ignazio... Bang dat hij door Ignazio te laten meedoen hij (Lenny) niet meer in de finale zou geraken.. Dat vond ik zo Robinson onwaardig.

Offline Edchen

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #27 Gepost op: 4-12-2006, 23:59:54 »
Heb de uitzending nog niet gezien, maar enkel hier de uitslag gelezen.
Ik vraag me af: 3 stemmen voor Olga (haar 2 mannelijke buddy's van afvallerseiland maar wie dan nog ?? Wietske of Linda lijkt me vreemd maar moet dan wel) en 2 voor Bernadette.
Voor de einduitslag maar 3 woorden: wat een anticlimax !
Hoewel... ik vond uiteindelijk dit jaar niemand van de kandidaten die tot het einde zijn integriteit bewaarde.
Misschien is de echte robinson wel een mix: de winnaarsmentaliteit van Lenny, het survivalgehalte van Ignazio, het moederlijke van Bernadette, het genieten van de natuur van Olga, de creativiteit van Coen,... LIBOC for Robinson !



Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #28 Gepost op: 5-12-2006, 00:00:56 »
Als ze vantevoren had aangegeven bang te zijn voor water had ze niet eens mee mogen gaan. Robinson onwaardig.


Dat maakt haar voor mij juist een nog meer waardige Robinson. Ze heeft haar grenzen verlegd en veel nieuwe dingen geleerd. Dat heeft voor mij meer waarde dan het winnen van een stel proeven.

Millesime verwoordt het mooi hierboven. :D
Nog even niks.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #29 Gepost op: 5-12-2006, 00:04:47 »
Olga is absoluut niet Robinson-onwaardig! Maakt het uit dat ze niet kon zwemmen? Ze deed het toch? Ze kon het dus wel. Des te knapper, zou je kunnen zeggen.

Olga had een grote smet op haar blazoen, evenals Lenny. Maar beide finalisten zijn wel open en eerlijk geweest. Wat ik wel kwalijk vond is dat de programmamakers voor zichzelf duidelijk besloten hadden welke fout ze door de beugel vonden gaan en welke niet, en dat mee hebben genomen in de regie. Lenny's fout werd breed uitgemeten, getoond, nog eens getoond, besproken en nog eens besproken. Olga's fout (remember: calling people trees?) daarentegen bleef praktisch onbesproken en ongetoond. Lenny's eigen stomme aandeel was vervolgens om ietsje te eerlijk te zijn in zijn beoordeling van Olga, hetgeen mij wel irriteerde. Van Linda snapte ik ook niet veel. "Als boom kan ik niet op jou stemmen, Olga, helaas", had ik gezegd, maar goed.

Ik heb voor Lenny ge-sms't, omdat het gedrag wat Olga getoond heeft mij persoonlijk dieper raakte in negatieve zin. Olga is een kei in het scannen van anderen (dat meen ik: ze heeft veel mensenkennis), maar ze moet nog wel leren hetzelfde bij zichzelf te doen, en om de fouten van anderen te relativeren. Iets toegeeflijker zijn. Maar een onwaardige Robinson is zij zeker niet.

Werkelijk DIEPTEPUNT van deze uitzending: getuige moeten zijn van de doodstrijd van een vis, die vergeefs snakkend naar zuurstof zichzelf langzaam opblaast. Werkelijk gruwelijk, en ik begrijp niet waar dat nou voor nodig was. "It's okay to eat fish, cause they don't have any feeling"? Dat moet de gedachtegang hier haast wel zijn. Gatver!
« Laatst bewerkt op: 5-12-2006, 00:21:11 door Starry Night »

WorldExpress

  • Gast
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #30 Gepost op: 5-12-2006, 00:08:22 »
Olga is in mijn ogen een verdiende winnaar. Lenny had het net zo goed verdient, alleen dan in andere aspecten.

Ik vond alleen het zo raar dat toen EP hem vroeg of Olga deze plek als finalist echt had verdient, hij zo'n antwoord gaf van: Hmm, ja. Blijkbaar wel.

Ik kreeg van Lenny gedurende deze uitzending steeds een negatiever beeld. Ligt dit aan mij of zien meer mensen dit zo? Jammer. Want Lenny is toch wel een echte robinsonwaaridge kandidaat.

WorldExpress

  • Gast
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #31 Gepost op: 5-12-2006, 00:09:53 »
Werkelijk DIEPTEPUNT van deze uitzending: getuige moeten zijn van de doodstrijd van een vis, die vergeefs snakkend naar zuurstof zichzelf langzaam opblaast. Werkelijk gruwelijk, en ik begrijp niet waar dat nou voor nodig was.
Helemaal mee eens! Dacht precies hetzelfde.

Ik kreeg van Lenny gedurende deze uitzending steeds een negatiever beeld. Ligt dit aan mij of zien meer mensen dit zo? Jammer. Want Lenny is toch wel een echte robinsonwaaridge kandidaat.
Wat ik wel kwalijk vond is dat de programmamakers voor zichzelf duidelijk besloten hadden wiens fout ze door de beugel vonden gaan en welke niet, en dat mee hebben genomen in de regie. Lenny's fout werd breed uitgemeten, getoond, nog eens getoond, besproken en nog eens besproken. Olga's fout (remember: calling people trees?) daarentegen bleef praktisch onbesproken en ongetoond. Lenny's eigen stomme aandeel was vervolgens om ietsje te eerlijk te zijn in zijn beoordeling van Olga, hetgeen mij wel irriteerde.
Ja dus ;)
« Laatst bewerkt op: 5-12-2006, 00:12:00 door _Luc_ »

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #32 Gepost op: 5-12-2006, 00:15:30 »
Helemaal mee eens! Dacht precies hetzelfde.
Ja dus ;)

Mooi dan zijn we het toch op een punt met elkaar eens.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #33 Gepost op: 5-12-2006, 00:17:36 »
Ja dus ;)

Aan de andere kant: wel weer gewoon eerlijk dus. Weer eens wat anders dan twee finalisten die het elkaar zo vreselijk ongemeend zitten te gunnen heel de tijd ::tandpastasmiley::.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #34 Gepost op: 5-12-2006, 07:52:32 »
Bleh Olga. Ik zag toch liever Lenny winnen. Vooral omdat heel dat gedoe van "afvaller terug in groep stemmen" en dan ook nog eens "stemmen wie 2e finalist wordt" verschrikkelijk slappe koek was. (dat heeft denk ik ook de teleurstelling van Bernadette bepaald. Zij heeft bijna al die afvallers mee weggestemd. Tuurlijk wordt ze zo nooit 2e finalist.)

En degene die voor een beetje actie en sensatie gezorgd heeft door EINDELIJK eens tactisch te spelen in de Robinson-verkiezing, wordt weer helemaal afgeslacht. Want oooh complot = stout! Zo zal ER voor eeuwig gewoon een Robinson verkiezing blijven ipv een spel. Je kan ze net zo goed drie dagen op een eiland zetten en dan laten stemmen wie je het meest "Robinsonwaardig" ( ::) ) vindt en die wint dan.

Nee, doe dan toch maar Survivor. Lekker tactisch en écht spelelement.

Maar goed, desalniettemin is Olga wel stoer. Niet verwacht dat ze zich tot zo'n goeie survivor zou ontpoppen.
En wat was die show saai zeg...

Offline Basten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #35 Gepost op: 5-12-2006, 08:53:38 »
Bleh Olga. Ik zag toch liever Lenny winnen. Vooral omdat heel dat gedoe van "afvaller terug in groep stemmen" en dan ook nog eens "stemmen wie 2e finalist wordt" verschrikkelijk slappe koek was. (dat heeft denk ik ook de teleurstelling van Bernadette bepaald. Zij heeft bijna al die afvallers mee weggestemd. Tuurlijk wordt ze zo nooit 2e finalist.)
Nou ja, ik gun het iedereen, maar ik vind dat het gisteren te veel van het stemgedrag heeft afgehangen. Ik snap dat Talpa - net zoals Net5 voorheen - graag geld binnenhaalt met sms'en en bellen, maar dan hadden die twee eerdere stemrondes (op verliezerseiland en voor de 2e finalist) hadden van mij niet gehoeven. Het was natuurlijk veel leuker om de kandidaten op het verliezerseiland via een proef te laten bepalen, wie er zou winnen.

Offline Nienna

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #36 Gepost op: 5-12-2006, 09:10:28 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de liveshow niet eens gekeken heb, ik ga toch niet van 20:30 tot 23:00 ER zitten kijken! Ik heb er af en toe even langsgezapt en daarna hier gelezen dat Olga gewonnen had. Erg jammer, ik gunde het Lenny meer. Vooral vanwege de manier hoe Olga in de finale terecht is gekomen: 2x met positieve stemmen, dat is toch niet eerlijk. Omdat Koen langer met Olga op een eiland heeft gezeten stemt hij op haar... Als iedereen nu even lang met elkaar op een eiland heeft gezeten, dan mag je misschien met positieve stemmen werken, maar zo vond ik het oneerlijk. Ik snapte trouwens ook niet dat Linda op Olga stemde.
Bovendien kan Lenny die 50000 euro een stuk beter gebruiken dan Olga, die met haar modellenwerk zo het dubbele verdient per jaar.
Trouwens, Lenny is denk ik toch wel slim geweest door Ignace weg te stemmen. Hij was een moelijke tegenstander geweest van Lenny in die hindernisproef. Als Ignace deze had gewonnen was Lenny misschien ook niet met positieve stemmen in de halve finale gekomen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #37 Gepost op: 5-12-2006, 09:10:56 »
Nou ja, ik gun het iedereen, maar ik vind dat het gisteren te veel van het stemgedrag heeft afgehangen. Ik snap dat Talpa - net zoals Net5 voorheen - graag geld binnenhaalt met sms'en en bellen,...

Misschien kunnen ze volgende keer de kijkers via sms laten voorspellen ipv bepalen wie er winnaar wordt. :P

Zo wordt zo'n programma toch alleen maar kapot gemaakt door de commercie. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Basten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #38 Gepost op: 5-12-2006, 09:23:57 »
Misschien kunnen ze volgende keer de kijkers via sms laten voorspellen ipv bepalen wie er winnaar wordt. :P

Zo wordt zo'n programma toch alleen maar kapot gemaakt door de commercie. ::niet-ok::
Nou ja, in deze vorm bestond het al langer en het is daarnaast de essentie van commerciele tv. Als je dit programma in stand wil houden, zou je er extra inkomsten voor moeten krijgen. Zonder het sms'en of bellen zou het commercieel onaantrekkelijk worden om dit programma nog te blijven uitzenden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #39 Gepost op: 5-12-2006, 09:33:19 »
Nou ja, in deze vorm bestond het al langer en het is daarnaast de essentie van commerciele tv. Als je dit programma in stand wil houden, zou je er extra inkomsten voor moeten krijgen. Zonder het sms'en of bellen zou het commercieel onaantrekkelijk worden om dit programma nog te blijven uitzenden.

Ik erger me dan ook al langer aan al dat gesms rondom programma's. ::niet-ok:: Ik doe daar dan ook niet aan mee.

Volgens mij teren ze voornamelijk op reclame-inkomsten hoor. Ik denk niet dat het programma staat of valt met of er in de laatste uitzending wel of niet gesmst wordt. Dat is eerder een mooi extraatje.
Geniet nooit met mate...