Poll

Wie mag van jou ER 2006 winnen?

Lenny
5 (50%)
Bernadette
1 (10%)
Ignazio
1 (10%)
Olga
3 (30%)
Koen
0 (0%)
Curd
0 (0%)
Linda
0 (0%)
Wietske
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 4-12-2006, 22:22:25

Auteur Topic: Le Grande Finale !!  (gelezen 99799 keer)

Offline Jelly55

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #40 Gepost op: 5-12-2006, 09:42:00 »
Waarom wordt een finale van een prachtig programma, Expeditie Robinson, toch kapot gemaakt door de commercie?
Alle deelnemers hebben hun uiterste best gedaan op de eilanden, proeven, ontberingen etc. maar in een finale moet je toch kunnen strijden tegen elkaar door proeven te doen of een paar dagen extra op een eiland te gaan overleven.

Door te kunnen stemmen op de deelnemers (wat geld in een laatje brengt), zo wordt niet een  echte Robinson gekozen.


Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #41 Gepost op: 5-12-2006, 10:03:42 »
wat een anticlimax zeg  ::ohno::
Middels stemmen van de 'afvallers' in de finale komen  ::niet-ok::
Bovendien is voor mij weer eens bevestigd dat programmamakers je kunnen maken of breken. Lenny werd de hele avond onder vuur genomen, terwijl Olga stilletjes op de achtergrond aanwezig was, behalve toen moeder tevoorschijn kwam (emo-tv).
Niks ten nadele van Olga, zij heeft zeker andere kwaliteiten laten zien dan alleen mooi proberen te zijn, maar Lenny had toch echt de terechte winnaar geweest.

En oh ja, EP 'bedankt' voor het verklappen van Lenny als finalist in een interview op jullie site  >:( ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 5-12-2006, 10:09:09 door n@ncy »
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Basten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #42 Gepost op: 5-12-2006, 10:46:01 »
En oh ja, EP 'bedankt' voor het verklappen van Lenny als finalist in een interview op jullie site  >:( ::ohno::
Alsof je dat niet mijlenver zag aankomen.  ;)

Maar inderdaad niet slim van EP.

Offline esthy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #43 Gepost op: 5-12-2006, 10:55:59 »
ja bah inderdaad anticlimax maar eigenlijk niet voor mij ik had al de hele expeditie het idee dat wat er ook zou gebeuren olga met de titel robinson 2006 zou gaan strijken (ik heb niet op haar gestemd maar op lenny)maar ik had veel liever bernadette de finale plaats gegund want dan hadden we nog over eerlijkheid kunnen spreken. Lenny is de hele avond afgekraakd en olga opgehemeld toen mama in beeld verscheen dacht ik direct die gaat winnen kost wat het kost. Ik zag dat iemand een post had gedaan waarin stond dat je dus ook op je krent kunt gaan zitten en geen proeven doen want het doet er toch niet toe daar ben ik het mee eens, een lachertje en een reclame-stunt van de bovenste plank was deze expeditie robinson ik vond het echt triest om te zien hoe de vragen aan iedereen zo psychologisch in elkaar steken dat mensen ter plekke in de studio nog woorden hadden kunnen krijgen met elkaar (ook de interviewtjes met afvallers van het eerste begin dat had voor mij helemaal niet gehoeven) maar het forum vind en vond ik toppie en geweldig ik zal die discussie nog gaan missen  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline anais

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #44 Gepost op: 5-12-2006, 10:59:50 »
::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Schande na al wat Lenny gepresteerd heeft en nu nog moeten verliezen tegen dat ............... ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #45 Gepost op: 5-12-2006, 11:20:24 »
Wat een aanfluiting.

Waarom geen proef om de beste afvaller te bepalen? Nu had in ieder geval Ignace geen eerlijke kans, hij had alle anderen weggestemd, dus zou hij zeker geen positieve stem krijgen. Linda bijv. had daarom ook minder kans.
Dit geldt natuurlijk ook voor Bernadette in de volgende ronde positieve stemmen.

Maar ja, als je het met proeven bepaalt, was wel duidelijk dat Curd of Ignace zou doorgaan. En een playmate trekt nou eenmaal meer kijkers en dus meer stemmers  ::niet-ok::.

Al voordat de expeditie startte had Olga verreweg de meeste publiciteit. Op de Talpa site sprint haar foto naar voren. Van het begin af aan zijn we dus met z'n allen gemanipuleerd. Bah!

Ook al was Olga een erg goede survivaller, voor mij is het geen terechte winnaar. De finale had toch gewoon tussen Lenny, Ignace en/of Bernadette moeten gaan?
Keep calm and eat chocolates!

Offline gabri

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #46 Gepost op: 5-12-2006, 11:38:26 »
ik vind het toch wel erg dat de deelnemer met de grootste winnarsmentaliteit en het meest aantal gewonnen proeven het moet afleggen tegen iemand als olga.
haar grootste twee kwaliteiten heeft ze getoond toen ze daar halfnaakt in de zee stond.

laat haar 20proeven doen tegen lenny en ze wint er geen 2. het was een mooi programma maar wat een teleurstellend einde!


Offline cassiopeia21

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #47 Gepost op: 5-12-2006, 11:48:31 »
Het liefst had ik Ignace zien winnen, waardoor ik het ook ontzettend onterecht vond dat de afvaller dmv stemming weer terug in de finale kon komen. Idd, had ze een proef laten doen!!

Lenny had van mij in eerste instantie ook wel mogen winnen, maar ik vond het behoorlijk laf van em dat ie de strijd niet tegen Ignace durfde aan te gaan. Jammer.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #48 Gepost op: 5-12-2006, 12:06:35 »
Hmm begrijp ik het dus goed dat jullie de laatste aflevering met daarna de finale hebben gehad. Pff wat lang. Bij ons was die laatste aflevering vrijdag al geweest.

Maar goed, hopelijk luisteren de makers naar de kritiek die ze nu krijgen, want op deze manier is er nog weinig leuks te beleven aan heel ER.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #49 Gepost op: 5-12-2006, 12:09:06 »
Neeeeeeeeeeeeeeee!!  ::ohno::

Ik was al vanaf het begin voor Lenny! En de droomfinale was echt:
Lenny - Ignace!

Heeeel dom van Lenny dat hij Ignace wegstemde..

Maar dan nog.. Olga wint? HUH?! En Lenny dan? Ik was er echt van overtuigd dat Lenny zou winnen! Ik heb 4x voor hem gebeld. Maar toen ik de eerste tussenstand zag was ik echt zooo verbaast  ::oink::

Ik zei nog: "Als Olga nu ook nog wint, dan kijk ik nooit weer Expeditie!"

Naja, ik weet niet of ik me daar aan kan houden  ::rofl::

Maar ja, ik snap het nog steeds niet..

Maar Lenny, jij bent voor mij de echte Robinson!  ::feest::

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #50 Gepost op: 5-12-2006, 12:13:41 »
Ik zei nog: "Als Olga nu ook nog wint, dan kijk ik nooit weer Expeditie!"

En ik zei nog "als Olga wint dan vreet ik het behang van de muur hier"
*LOL gaat even naar de drogist voor een paar extra Rennies*

 ;D
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #51 Gepost op: 5-12-2006, 12:27:09 »
Even een vraag over het sms-en. Ik heb geheel tegen mijn principes in ook zitten sms-en. Hebben meer mensen gesmst? En zo ja, wanneer kregen jullie een smsje terug van Talpa? Ik kreeg die nml pas driekwartier na de uitzending. Beetje vreemd dat je dan een smsje krijgt: blijf vooral stemmen, je maakt steeds kans op een auto blabla. Dan vraag ik me toch af, of mijn stem zelf wel op tijd is aangekomen  :-\\ Niet dat één stem zoveel verschil maakt... Maar goed, ik vraag me dus af hoe dat bij anderen is gegaan...
« Laatst bewerkt op: 5-12-2006, 13:48:33 door Mloesje »

Offline keun

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #52 Gepost op: 5-12-2006, 12:42:24 »
Wat een mooie finale.
Eerlijk duurt het langst!!

Verbaasd lees ik de berichten op het Forum over mensen die hadden gewild dat Lenny zou winnen.
Verbaasd was ik ook over het aantal stemmen dat Lenny nog gekregen heeft.
Ik heb alle afleveringen minstens 2 maal gezien en Olga en Koen zijn steeds correct en eerlijk gebleven.
Lenny, Ignace en anderen daarentegen hebben gekonkeld en samengespannen en zo de overwinning proberen te behalen. De vooroordelen van Lenny jegens Olga zijn kortzichtig duiden op kleinburgerlijkheid.
Lenny die zijn beste vriend verraadt voor geld aan zo iemand vertrouw je je toch niet toe op een onbewoond eiland of tie nu proeven wint of niet. Ik heb medelijden met zijn vriendin. Of heeft ze ook de échte Lenny gezien nu.
Ik kan me zo voorstellen dat zijn vrienden wel een andere kijk op hem gekregen hebben.

Ignace was zuiver tot het complot. Gelukkig heeft hij zijn dwaling ingezien en zichzelf gecorrigeerd. Dat vind ik heel knap. Lenny kon toen niet anders dan ook het complot openbreken. Het intiatief daarentegen kwam van Ignace.
Bernadette had nooit mogen instemmen met het verraad van Lenny.
De reactie dat Ignace hem (Lenny) nog als virend wil zien kan ik niet begrijpen, of was die niet echt.

Mooi dat de zelfingenomen Lenny door de kijkers is ontmaskerd als iemand die zichzelf altijd ongeacht de gevolgen op de eerste plaats stelt. Helaas zijn er nog veel kijkers die denken dat Expeditie Robinson om de proeven draait. Het gaat niet alleen om de proeven maar vóóral over hoe je je gedraagt onder moeilijke omstandigheden.

Dat Olga heeft gewonnen vind ik goed maar het wat mij betreft ook Koen mogen zijn.
Olga heeft op geen enkele manier misbruik gemaakt van haar uiterlijk. Andere expedities hebben we wel heupwiegende konten en flirtende dames gezien.

Linda, Wietske en Kurt tja... aardige mensen maar absoluut géén Robinsons!!
Linda en Wietske meelopers die gedurende de expeditie langzaamaan hebben ingezien dat dat niet de beste keuze is maar dat je zelf keuzes moet durven maken.

Kurt.. lijdt aan chronische zelfoverschatting en is zichzelf wel tegengekomen denk ik.

Al met al was de bezetting dit jaar niet zo bijzonder. Nog maar niet te spreken over de eerste 5 afvallers (m.u.v die gekneusde enkel).

See you in 2007

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #53 Gepost op: 5-12-2006, 13:29:41 »
Wat een mooie finale.
Eerlijk duurt het langst!!

Verbaasd lees ik de berichten op het Forum over mensen die hadden gewild dat Lenny zou winnen.
Verbaasd was ik ook over het aantal stemmen dat Lenny nog gekregen heeft.
Ik heb alle afleveringen minstens 2 maal gezien en Olga en Koen zijn steeds correct en eerlijk gebleven.
Lenny, Ignace en anderen daarentegen hebben gekonkeld en samengespannen en zo de overwinning proberen te behalen. De vooroordelen van Lenny jegens Olga zijn kortzichtig duiden op kleinburgerlijkheid.
Lenny die zijn beste vriend verraadt voor geld aan zo iemand vertrouw je je toch niet toe op een onbewoond eiland of tie nu proeven wint of niet. Ik heb medelijden met zijn vriendin. Of heeft ze ook de échte Lenny gezien nu.
Ik kan me zo voorstellen dat zijn vrienden wel een andere kijk op hem gekregen hebben.

Ignace was zuiver tot het complot. Gelukkig heeft hij zijn dwaling ingezien en zichzelf gecorrigeerd. Dat vind ik heel knap. Lenny kon toen niet anders dan ook het complot openbreken. Het intiatief daarentegen kwam van Ignace.
Bernadette had nooit mogen instemmen met het verraad van Lenny.
De reactie dat Ignace hem (Lenny) nog als virend wil zien kan ik niet begrijpen, of was die niet echt.

Mooi dat de zelfingenomen Lenny door de kijkers is ontmaskerd als iemand die zichzelf altijd ongeacht de gevolgen op de eerste plaats stelt. Helaas zijn er nog veel kijkers die denken dat Expeditie Robinson om de proeven draait. Het gaat niet alleen om de proeven maar vóóral over hoe je je gedraagt onder moeilijke omstandigheden.

Dat Olga heeft gewonnen vind ik goed maar het wat mij betreft ook Koen mogen zijn.
Olga heeft op geen enkele manier misbruik gemaakt van haar uiterlijk. Andere expedities hebben we wel heupwiegende konten en flirtende dames gezien.

Linda, Wietske en Kurt tja... aardige mensen maar absoluut géén Robinsons!!
Linda en Wietske meelopers die gedurende de expeditie langzaamaan hebben ingezien dat dat niet de beste keuze is maar dat je zelf keuzes moet durven maken.

Kurt.. lijdt aan chronische zelfoverschatting en is zichzelf wel tegengekomen denk ik.

Al met al was de bezetting dit jaar niet zo bijzonder. Nog maar niet te spreken over de eerste 5 afvallers (m.u.v die gekneusde enkel).

See you in 2007

Keun, wat ben jij een kortzichtig persoontje zeg. Ik hoop dat je trots kan zijn op jouw ongenuanceerde mening. Lekker veilig oordelen vanuit je luie stoel. Heel flink en ik zie jouw mening dan ook als een compliment, want het allooi is zo laag, ik ben blij dat iemand als jij je niet kan vinden in al die mensen die gewoon allemaal hun uiterste best hebben gedaan.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lemming

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #54 Gepost op: 5-12-2006, 13:32:34 »
Wat een mooie finale.
Eerlijk duurt het langst!!
(Eerlijk duurt het langst: idd, vraag het maar aan de chauffeurs in de staart van de file ;-)

Helemaal eens met de analyse van Keun.

De verongelijkte reactie van de vele Lenny-fans doet denken aan die van Franky Loosveld in het Eiland ("Zever! Gezever!") toen die hoorde dat niet hij maar eigenlijk iedereen een winnaar was.

Het doel van ER is de meest complete deelnemer te selecteren. Dat betekent niet alleen de meest fysiek parate, niet alleen de meest uitgekookte in de spelletjes. Men zoekt ook de beste teamspeler, iemand met charisma en leiderskwaliteiten die respect krijgt van de anderen door zijn eerlijkheid en integriteit. Iemand met wie de andere deelnemers de rest van hun leven op een onbewoond eiland zouden willen leven. Daarom zijn er stemrondes als tegengewicht voor de spelletjes.

Dit werkt tenzij er, zoals nu gebeurde, complotten worden gesmeed. Op die manier verlies je de eerlijkheid en integriteit, want ook de stemrondes worden dan tot banale spelletjes herleid.
Lenny had een overdosis competitiegeest maar onderschatte het belang van de sociale vaardigheden van een goed leider. Zijn (gelukte) poging om de stemrondes uit te hollen hebben hem tot in de finale gebracht, maar het heeft hem ook enorm veel aan populariteit gekost. Zelfs een leger fans die er een dagloon aan SMSjes doorsturen kan daar niet tegenop.

Met andere woorden: de meeste Olga-stemmen zijn niet gegeven VOOR haar, maar TEGEN Lenny. Ik ben er zeker van dat ook Bernadette had gewonnen als zij de finale had gespeeld.

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #55 Gepost op: 5-12-2006, 13:45:20 »
De uitslag is mij vreselijk tegen gevallen.
Ik heb met verbazing zitten kijken.
Lenny is de enige echte Robinson 2006.
Wat heeft Olga ervoor gedaan.
Lekker 18 dagen lang met d'r kont op een mooi eiland gezeten.
Ook was ze vreselijk hatelijk tegen Wietske en Linda, ze liet haar ware bitsige aard zien.
Dat Lenny Ignazio weg stemde was ook niet correct.
Op deze manier vergaat je de zin om nog naar een volgende
Expeditie te kijken, als die er nog ooit komt.  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 5-12-2006, 13:57:13 door Vinkje »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #56 Gepost op: 5-12-2006, 13:49:52 »
maar het forum vind en vond ik toppie en geweldig ik zal die discussie nog gaan missen  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Dank je Esthy ::ok::
Wij vonden en vinden het super om enthousiaste forummers op de site te zien!
 ::bravo::
er was eens......

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #57 Gepost op: 5-12-2006, 14:16:09 »
hmm.. ik had liever Lenny zien winnen, maar olga is het ook gegund hoor. Beide hebben ze vreselijk hun best gedaan. Nu ik me dit bedenk vind ik dit wel de juiste finalekandidaten.... Over Lenny valt niet te twisten of hij heeft zijn best gedaan, maar dit is ook bij Olga, als je ziet hoe goed zij van begin af aan heeft proberen te survivallen.. petje af voor allebei  ::bravo::

En waarom ik dan vind dat Lenny had moeten winnen? voor mij is hij de robinson van dit jaar. Wat ik versta onder Robinson is, dat je wilt winnen, je moet er echt voor strijden, no matter what. Die proef met dat eten gaf wel het duidelijkst aan dat Lenny er echt voor heeft gestreden... dit maakt hem voor mij de Robinson 2006  ::bravo::
I'm a real big goblin..

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #58 Gepost op: 5-12-2006, 14:21:36 »
[...]
Ik heb alle afleveringen minstens 2 maal gezien en Olga en Koen zijn steeds correct en eerlijk gebleven.[...]
::ohno::
Olga is niet eerlijk en correct geweest t.o.v. Linda en Wietske, en daar reken ik haar op af. Ik vond dat kwalijk gedrag. Vanaf het moment dat zij ten koste van Bernadette de finale haalde, vond ik de uitzending waardeloos. Olga had de regie volledig op haar hand, het was wel duidelijk dat zij zou winnen.
Deze finale had Lenny mogen winnen van mij. Maar ik had nog liever gezien dat Bernadette i.p.v. Olga de finale had gehaald, dan had ik op haar gestemd!
Keep calm and eat chocolates!

Offline doidydog

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #59 Gepost op: 5-12-2006, 14:37:06 »
sja, expeditie robinson is een kruising tussen de olympische spelen en ONM, en juist op dat laatste heeft Lenny het laten liggen, door zijn "broedermoord" op Ignacio, daar heeft hij veel sympathie mee verloren ( onder andere het mijne..) Ook zoals hij erbij zat in de finale, als een boertje van buuten, terwijl Olga er als een prinses zat, vrolijk, elegant en charmant...een terechte winnares..! bravo Olga  ::bravo::
Bravo!