Poll

Wie mag van jou ER 2006 winnen?

Lenny
5 (50%)
Bernadette
1 (10%)
Ignazio
1 (10%)
Olga
3 (30%)
Koen
0 (0%)
Curd
0 (0%)
Linda
0 (0%)
Wietske
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 4-12-2006, 22:22:25

Auteur Topic: Le Grande Finale !!  (gelezen 99687 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #60 Gepost op: 5-12-2006, 14:42:51 »
(...) Maar ik had nog liever gezien dat Bernadette i.p.v. Olga de finale had gehaald, dan had ik op haar gestemd!
Of Ignace...
Dan was het krachtpatser tegen krachtpatser, de twee titanen van ER2006 tegen elkaar,
en dan had imo Lenny de SMS-finale gewonnen. ::jaja::
Maar ja...
We zullen het nooit weten hé...
::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 5-12-2006, 14:44:59 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #61 Gepost op: 5-12-2006, 14:49:24 »
In plaats van verraad van Lenny zou je net zo goed kunnen stellen dat hij erin is geluisd. Hij wint 1 van de laatste proeven, en als prijs wordt door EP op gewichtige toon verteld dat er als prijs belangrijke informatie wordt medegedeeld over het verloop van de finaleproef. Je bent door uitputting na zoveel dagen al fysiek en mentaal verzwakt, zou jij   die door EP met veel bombarie verkondigde info zomaar even naast je neer leggen? Je bent zo dichtbij en heel erg sterk gebleken, zou je van dat laatste zetje ook niet even gebruik maken om je eigen winstkansen te kunnen verhogen? Lenny is ook maar een mens, en dus feilbaar.

Dan de manier waarop de finale-uitzending in elkaar is geflantst. Het potentiële verraad van Lenny wordt breed uitgemeten, Ignace wordt nog even een gewetensvraag gesteld tijdens de belspelletjes, en van Olga wordt die schattig kwebbelende moeder via slim camerawerk op een vertederende manier met Olga in beeld gebracht. Om maar te zwijgen van de humoristisch vertaalde volzinnen van Olga aan Koen. Eerlijk?? Het zal wel.

Sorry, in al mijn cynisme heb ik het idee gevormd dat het productieteam van te voren heeft ingeschat dat Lenny zwaar favoriet was bij het kijkbuisvolk, en heeft daar de inhoud van de uitzending op afgestemd. Competitie is uiterst winstgevend, meer bellers is rendabel. Een duwtje links, een duwtje rechts, tel uit je winst.

just my 2 cents..
lekkere ruige vent van me

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #62 Gepost op: 5-12-2006, 15:01:02 »
Werkelijk DIEPTEPUNT van deze uitzending: getuige moeten zijn van de doodstrijd van een vis, die vergeefs snakkend naar zuurstof zichzelf langzaam opblaast. Werkelijk gruwelijk, en ik begrijp niet waar dat nou voor nodig was. "It's okay to eat fish, cause they don't have any feeling"? Dat moet de gedachtegang hier haast wel zijn. Gatver!

Helemaal mee eens, dat was echt walgelijk om te zien.  ::ohno::
Nog even niks.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #63 Gepost op: 5-12-2006, 15:13:13 »
Helemaal mee eens, dat was echt walgelijk om te zien.  ::ohno::
Ja, wel zielig als dat beest eraan moest om een leuk plaatje te schieten... ::niet-ok::

Wat ik mij eigenlijk wél afvraag is: is dit geen speciale soort? Ik zie een goudvis zichzelf nog niet opblazen. Misschien is het beest niet doodgegaan, maar is dit een soort van overlevingstechniek voor deze vissen als ze door de golven op de rotsen worden geworpen. Zo (vol lucht) spoelen ze misschien beter terug in zee, waar ze anders misschien in een spleet tussen de rotsen gekneld zouden geraken. En hebben ze de vis er ff gelegd, plaatje geschoten en *hop* terug de zee in.
't Is maar een ideetje hoor, kent er iemand iets van tropische vissen (afgezien dan van hoe ze smaken hé!) :P
 ::zwaai::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #64 Gepost op: 5-12-2006, 15:21:50 »
Wat ik mij eigenlijk wél afvraag is: is dit geen speciale soort?

Kogelvissen kunnen wel zichzelf opblazen, maar dat is om andere vissen af te schrikken en niet opgegeten te worden. Tenminste, dat zeiden ze op de Finding Nemo-DVD.  ::rofl::



En hebben ze de vis er ff gelegd, plaatje geschoten en *hop* terug de zee in.

Ik hoop het, maar dat beestje was met z'n mond naar lucht aan het happen en hield er opeens mee op...  :\'( LOL, ik ben zo'n mietje als het om dieren gaat. :D
Nog even niks.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #65 Gepost op: 5-12-2006, 15:23:29 »
Ik vond dat ook verschrikkelijk om te zien hoor  :-\\

Offline DaSnake

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #66 Gepost op: 5-12-2006, 15:29:29 »
Ja, wel zielig als dat beest eraan moest om een leuk plaatje te schieten... ::niet-ok::

Wat verwacht je dan? Vissticks? Jullie hebben het de hele tijd over "Robinsonwaardig" zijn en daar hoor dus ook gewoon zelf je voedsel zoeken en doodmaken bij. Als je hier niet tegen kunt moet je simpelweg niet kijken want dan ben jezelf kennelijk dus niet "Robinsonwaardig".
« Laatst bewerkt op: 5-12-2006, 17:11:55 door Test, Reden: Quote gefixt »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #67 Gepost op: 5-12-2006, 15:43:58 »
Wat verwacht je dan? Vissticks? Jullie hebben het de hele tijd over "Robinsonwaardig" zijn en daar hoor dus ook gewoon zelf je voedsel zoeken en doodmaken bij. Als je hier niet tegen kunt moet je simpelweg niet kijken want dan ben jezelf kennelijk dus niet "Robinsonwaardig".

Sinds wanneer is het Robinsonwaardig om een vis te laten stikken om tien seconden in een televisieprogramma te vullen? Een dier doden om het op te eten als je honger hebt is iets anders dan onnodig doden van dieren voor televisie.  :-X
Nog even niks.

Offline DaSnake

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #68 Gepost op: 5-12-2006, 15:55:24 »
Een dier doden om het op te eten als je honger hebt is iets anders dan onnodig doden van dieren voor televisie.


???? Die vis is opgegeten, hoe denk je dat het gaat als er geen camera's bij zijn?
Maar je hebt gelijk, het is inderdaad beter om de kandi's een volgende keer in een studio in Nederland te zetten.
Beetje zand en wat palmbomen erin, 3 maaltijden per dag uit de studiokantine en tussen door wat complotjes op zetten. Halen we het survival element helemaal weg, hoef je ook geen narigheid te zien!(de games doen we wel in de tuin!) 

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #69 Gepost op: 5-12-2006, 16:08:30 »
Even een vraag over het sms-en. Ik heb geheel tegen mijn principes in ook zitten sms-en. Hebben meer mensen gesmst? En zo ja, wanneer kregen jullie een smsje terug van Talpa? Ik kreeg die nml pas driekwartier na de uitzending. Beetje vreemd dat je dan een smsje krijgt: blijf vooral stemmen, je maakt steeds kans op een auto blabla. Dan vraag ik me toch af, of mijn stem zelf wel op tijd is aangekomen  :-\\ Niet dat één stem zoveel verschil maakt... Maar goed, ik vraag me dus af hoe dat bij anderen is gegaan...

Ik heb ook een SMSje gestuurd, en kreeg na een kwartier een SMS terug. Zelf denk ik dat je stem wel gewoon wordt geregistreerd, maar dat het SMSje wat je daarna moet krijgen later kwam doordat er veel SMSjes tegelijk moesten worden verstuurd..
The sun came up and reality set in.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #70 Gepost op: 5-12-2006, 16:14:22 »
Even over die vis.... wie zegt dat zij hem uit het water hebben gehaald en op het droge gelegd voor een mooi stukje film? Waarschijnlijk was die vis aangespoeld en het geeft een beeld over de echte natuur.. Kom nou niet aan dat ze dat beestje terug in het water hadden moeten gooien, want zeg nou eerlijk zou jij zo'n opgeblazen ding met stekels graag vast willen houden? 
I'm a real big goblin..

Offline Lemming

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #71 Gepost op: 5-12-2006, 16:23:33 »
Een dier doden om het op te eten als je honger hebt is iets anders dan onnodig doden van dieren voor televisie.

???? Die vis is opgegeten, hoe denk je dat het gaat als er geen camera's bij zijn?

Het is te hopen dat ze dat niet gedaan hebben, want deze egelvis (familie van de kogelvis) bevat tetrodotoxine, een voor de mens dodelijk gif.

De opname was inderdaad verwerpelijk. Zo'n diertje zuigt zich normaal vol water als het zich bedreigd voelt, en zelfs als daarna niets gebeurt maakt het veel kans om van de stress te bezwijken.
Als sportduikers dit voor de lol uitproberen en een ander heeft het gezien, krijg je gegarandeerd ruzie.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #72 Gepost op: 5-12-2006, 16:37:25 »

Maar je hebt gelijk, het is inderdaad beter om de kandi's een volgende keer in een studio in Nederland te zetten.
Beetje zand en wat palmbomen erin, 3 maaltijden per dag uit de studiokantine en tussen door wat complotjes op zetten. Halen we het survival element helemaal weg, hoef je ook geen narigheid te zien!(de games doen we wel in de tuin!) 

 Big Brother ::pinokkio::

Offline lynn_mierlo

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #73 Gepost op: 5-12-2006, 16:58:40 »
Ik was behoorlijk teleurgesteld over deze uitzending. De mensen moeten zich de hele tijd bewijzen met proefen en dergelijke, en wanneer de echte robinson gekozen wordt, dan gaat het alleen over wat de mensen thuis de leukste persoon was.
Ik geef toe, Olga heeft zich behoorlijk bewezen, vooral op dat kleine eilandje, maar ik zou Lenny toch een terechte winnaar vinden.
Ook vond ik het jammer dat de verliezers gingen stemmen om te kijken wie er verder zou gaan naar de halve finale, en dan weer voor de finale.
Op die manier heeft Bernadette toch helemaal geen kans gehad. De mensen op het afvallerseiland kende Olga veel beter enzo. Anders had ik op Bernadette gestemd, want zij was echt super!  ::bravo::

Offline ciekee

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #74 Gepost op: 5-12-2006, 17:35:24 »
Jammer, heel jammer voor Bernadette! Olga heeft Lenny overtroefd (en terecht) maar Bernadette had ik het meer gegund.

Verder las ik tot mijn schrik dat ze overwegen om een ER met bekende Nederlanders te doen...wat vreselijk zeg!
Zo`n stelletje opgeklopte ego`s op een eiland met camera`s, en daar moeten wij ons mee vermaken?
Bah. Slecht idee.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #75 Gepost op: 5-12-2006, 17:41:45 »
Keun, wat ben jij een kortzichtig persoontje zeg. Ik hoop dat je trots kan zijn op jouw ongenuanceerde mening. Lekker veilig oordelen vanuit je luie stoel. Heel flink en ik zie jouw mening dan ook als een compliment, want het allooi is zo laag, ik ben blij dat iemand als jij je niet kan vinden in al die mensen die gewoon allemaal hun uiterste best hebben gedaan.

Over de ongenuanceerheid ben ik het met je eens. Over het "luie stoel" verhaal niet. Wij als kijkers kunnen niet anders dan vanuit onze luie stoel een mening vormen. Daarbij worden ook nog eens flink misleid door de regie en voor je het weet vind je al die deelnemers maar een stelletje aanstellers. ::rofl:: Dat was een grapje. Maar je snapt vast wel wat ik bedoel. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #76 Gepost op: 5-12-2006, 17:48:07 »
Na mijn uitstappen als kijker vanaf het eerste uur halverwege deze ER, heb ik niet meer gekeken naar de afleveringen tot de finale gisteren. Daarom hou ik mijn mening maar voor me, maar ik vond het opnieuw heel opvallend dat Jensen enkele weken terug Olga in de show zou hebben. Dat is toen niet uitgezonden omdat Jensen steeds maar zat te hinten op haar playmate activiteiten. Ze is toen boos opgestapt halverwege vandaar dat het niet is uitgezonden. Maarreh... Olga dus in de show, nu winnares, Ryan in de show, Ryan winnaar eerder dit jaar, Marnix in de show, winnaar...

Valt wel op he. Doorgestoken kaart?

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #77 Gepost op: 5-12-2006, 18:21:07 »
Is 't eigenlijk niet "La Grande Finale"? ???
:o ::vergroot:: ;D ::) ;) >:D

:P
::rofl::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #78 Gepost op: 5-12-2006, 18:57:45 »
Over de ongenuanceerheid ben ik het met je eens. Over het "luie stoel" verhaal niet. Wij als kijkers kunnen niet anders dan vanuit onze luie stoel een mening vormen. Daarbij worden ook nog eens flink misleid door de regie en voor je het weet vind je al die deelnemers maar een stelletje aanstellers. ::rofl:: Dat was een grapje. Maar je snapt vast wel wat ik bedoel. ::)

Luie stoel is idd misschien niet juist geplaatst, maar als kandidaat wordt je t ook een keer zat dat sommige kijkers gewoonweg dingen op het internet zetten zonder enige nuance. Deze moraalridder trekt dat soort dingen niet zo goed. En ik ben misschien ook wat prikkelbaar door gisteren. Anyway, het is in elk geval voorbij. ::bravo::
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #79 Gepost op: 5-12-2006, 19:21:10 »
.....was een flop totale('t moest rijmen  :) )
Of Olga de terechte winnares is,of Lenny eigenlijk had moeten winnen,dat laat ik in het midden.Maar de manier waarop? tjongejonge  ::niet-ok:: ::niet-ok::
Je zou er maar bij zijn;3 maand honger lijden,proberen zoveel mogelijk proeven te winnen,proberen goed te staan in de groep,proberen de juiste tactiek te gebruiken enz.
Hoe word er bepaald wie winnaar is? door het aantal smsjes  :o :o :o
Awel,voor de 1é maal zal ik mij eens chauvinistisch opstellen  ::trots:: ::trots:: Men zou een voorbeeld moeten nemen aan de Belgen  :) Neem nu de verkiezing van "de gouden schoen"(de beste voetballer van de Belgische competitie,wat die ook mag voorstellen  :))Die wordt verkozen door verschillende groepen; de scheids. geven punten,de medespelers,de journalisten,de trainers,DE KIJKERS, enz.
Bij ER zou men dat toch ook kunnen doen? Bijv. een jury van ex-kandidaten(die weten het natuurlijk als de beste wie de titel Robinson verdiend),dan een groep (ex)presentatoren van het programma, natuurlijk ook de kijker, enz. Tel de scores van al die groepen samen,en dan heb je een EERLIJKE uitslag. Maar als het enkel van de kijker afhangt....playmate of the year,of een vlaamse flik? wat denk je?  ::) ::)