Poll

Wie mag van jou ER 2006 winnen?

Lenny
5 (50%)
Bernadette
1 (10%)
Ignazio
1 (10%)
Olga
3 (30%)
Koen
0 (0%)
Curd
0 (0%)
Linda
0 (0%)
Wietske
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 4-12-2006, 22:22:25

Auteur Topic: Le Grande Finale !!  (gelezen 99891 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #80 Gepost op: 5-12-2006, 20:04:43 »
Al met al was de bezetting dit jaar niet zo bijzonder. Nog maar niet te spreken over de eerste 5 afvallers (m.u.v die gekneusde enkel).

Vergeleken met alle andere seizoenen valt er veel voor te zeggen dat de bezetting nog nooit zwak is geweest als dit jaar. Dit kan gedeeltelijk verklaren waarom Lenny na de samensmelting zoveel proeven heeft gewonnen. Ik snap best dat mensen waardering hebben voor het aantal proeven dat Lenny heeft gewonnen, maar als je naar zijn concurrentie kijkt vind ik het al een stuk minder indrukwekkend. Met alle respect voor de andere kandidaten maar fysiek gezien waren ze eigenlijk geen concurrentie (met Curd als uitzondering). Alhoewel er vijf veertigplussers de samensmelting haalden vind ik dit argument niet voldoende, in het verleden hebben we namelijk genoeg veertigplussers gezien die fysiek sterk waren. Ik denk dat velen niet voldoende voorbereid waren op deze fysieke slijtageslag. Ik had Lenny graag zien strijden met ex-kandidaten als Mick, Ryan, Maxime, Carl, Elbert, Marnix, Mohamed, Giovanni enz. om een beter beeld te krijgen van zijn capaciteiten.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #81 Gepost op: 5-12-2006, 20:27:19 »
Ik vond het ook knap waardeloos!!! Iemand heeft het al hier op het forum gezet, het was mooie montage tv!!! Lenny kwam als slechtste uit de bus, Olga werd overal geprezen!!

Ook de manier waarop Olga tweede werd, vond ik onterecht. Vorige afleveringen werd er gewoon doorgestreden bij de laatste proef totdat er 2 overwaren, wel zo eerlijk.

Enfin, het is voorbij met een in mijn ogen onterechte winnares!!! Lenny is voor mij de Robinson van 2006!!! ::zwaai::

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #82 Gepost op: 5-12-2006, 20:50:48 »
Euh... Ik vind het in dit topic wel allemaal een beetje zeurderig overkomen, maar goed ::hypocriet:: Hoe kan je nou weten dat Lenny alleen concurrentie had van Curd als Olga zich nooit echt heeft kunnen bewijzen met de individuele proeven? Ze had als zwakheid water, big deal, sommige mensen hebben nu eenmaal zwakke punten, ik vind het hypocriet om dan meteen te zeggen dat ze nooit aan ER mee had mogen doen. Ik vond dat Olga mooi haar achterstand inhaalde bij de laatste proef, ze liep ver achter maar haalde tegen het einde Bernadette nog zo ongeveer in.
Daarbuiten vind ik het knap dat Olga het zover heeft weten te redden zonder mee te doen aan complotten en zich in diepe strategieën te verwikkelen. Mensen hadden er respect voor, waardoor ze ook naar de finale is gegaan. Dit zie ik bij Lenny nog niet gebeuren. Want kom nou, Lenny is goed in proeven, maar Olga heeft heel goed survivalled. Lenny's opmerking dat ze enkel kwam om zichzelf te promoten, vond ik onder de gordel. Dat sloeg echt werkelijk nergens op - het leek net op een verbitterde reactie door Ignace. Als hij teleurgesteld was om Olga terug te zien, had hij zijn hersens eerder moeten gebruiken. Het was een hele grote kans dat Ignace of Koen niet terug zouden keren.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb Lenny altijd als één van mijn favoriete kandidaten beschouwd (samen met Olga dus). Gisteren viel hij me een beetje tegen dankzij enkele uitspraken. Nee, niet het filmpje. Niet de andere dingen die gemonteerd konden zijn. Het was de live show...

Voor de rest was het mijn droomfinale, Olga en Lenny. Ik had liever ook een andere finale gehad, qua vorm, maar ik ga er niet heel mijn kijk op de expeditie door laten veranderen...

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #83 Gepost op: 5-12-2006, 20:59:46 »
Vergeleken met alle andere seizoenen valt er veel voor te zeggen dat de bezetting nog nooit zwak is geweest als dit jaar.

ER5. ;) Ernestine, Jeroen, Kelly, Mohamed, Patrick, Peter en dan nog de mensen die vroegen om weggestemd te worden. :-X
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #84 Gepost op: 5-12-2006, 21:02:27 »
Hoe kan je nou weten dat Lenny alleen concurrentie had van Curd als Olga zich nooit echt heeft kunnen bewijzen met de individuele proeven?

We kunnen niet anders dan grotendeels afgaan op hetgeen we hebben gezien, als we dat niet doen zou het hier een en al speculatie zijn en daar wordt niemand blij van. Daarnaast zijn er voor de samensmelting natuurlijk ook proeven geweest waar het een en ander aan af te lezen viel en heeft Olga zelf gezegd dat ze niet erg goed is in de proeven ;)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #85 Gepost op: 5-12-2006, 21:05:14 »
ER5. ;) Ernestine, Jeroen, Kelly, Mohamed, Patrick, Peter en dan nog de mensen die vroegen om weggestemd te worden. :-X

ER 5 was ook erg ja, maar daar gebeurde het bij een aantal (gelukkig) wel een stuk later in de expeditie. Ik doelde echter niet alleen op het aantal opgevers, maar bijvoorbeeld ook op het fysieke concurrentieniveau.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline louisenwilma

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #86 Gepost op: 5-12-2006, 21:13:21 »
Dag mede robinsonfans.
heeft er iemand de laatste aflevering opgenomen.
Ik heb alles gezien en de laatste gemist.
HELP>

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #87 Gepost op: 5-12-2006, 21:16:16 »
Dag mede robinsonfans.
heeft er iemand de laatste aflevering opgenomen.
Ik heb alles gezien en de laatste gemist.
HELP>

Kijk eens op www.talpa.tv en dan in het menu op 'Programma Gemist'. Daar kun je alle afleveringen van Expeditie Robinson gratis terugkijken. Je moet je wel even registreren voordat je kunt inloggen!
The sun came up and reality set in.

Offline MrKreukel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #88 Gepost op: 5-12-2006, 21:18:45 »
Dat was dus een hopeloze editie van ER. Als je haar maar goed zit, je een beetje figuur hebt kun je ER blijkbaar al winnen. Doodzonde. Hopelijk volgend jaar eens een goede selectie van kandidaten en terug naar de eerste series waar het nog echt om de survival gaat en niet om allerlei uiterlijkheden of smerige (slijm)spelletjes...


Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #89 Gepost op: 5-12-2006, 21:23:16 »
Ach Goyathlay, wat heeft het voor zin om te vergelijken met andere jaren. Misschien had Lenny minder fysieke tegenstand dan in andere jaren. Maar wat maakt het uit? Feit blijft dat hij duidelijk het sterkst was in de proeven dit jaar. En uit de groep van dit jaar moest dan ook de winnaar gekozen worden. Daarom heeft het alleen maar zin om te vergelijken met de mensen van dit jaar. En hoeveel waarde je moet hechten aan hoe goed iemand in proeven is, is natuurlijk ook maar de vraag. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #90 Gepost op: 5-12-2006, 21:32:57 »
Ach Goyathlay, wat heeft het voor zin om te vergelijken met andere jaren. Misschien had Lenny minder fysieke tegenstand dan in andere jaren. Maar wat maakt het uit? Feit blijft dat hij duidelijk het sterkst was in de proeven dit jaar. En uit de groep van dit jaar moest dan ook de winnaar gekozen worden. Daarom heeft het alleen maar zin om te vergelijken met de mensen van dit jaar. En hoeveel waarde je moet hechten aan hoe goed iemand in proeven is, is natuurlijk ook maar de vraag. ::)

Mee eens, het blijft allemaal wat relatief maar ik moet zeggen dat ik er wel benieuwd naar ben. Het hele idee achter de (immuniteits)proeven begint ook een beetje weg te vallen als je via een achterdeur alsnog de finale kan bereiken. Het blijft echter wel leuk om naar te kijken, en ik zie gewoon graag een echte strijd!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #91 Gepost op: 5-12-2006, 21:48:03 »
Mee eens, het blijft allemaal wat relatief maar ik moet zeggen dat ik er wel benieuwd naar ben. Het hele idee achter de (immuniteits)proeven begint ook een beetje weg te vallen als je via een achterdeur alsnog de finale kan bereiken. Het blijft echter wel leuk om naar te kijken, en ik zie gewoon graag een echte strijd!
idd Goyathlay,wat baten inzet en survivalkwaliteiten,terwijl je wint met survivalkwalitieten?  ::vergroot:: ::vergroot::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #92 Gepost op: 5-12-2006, 21:52:04 »
idd Goyathlay,wat baten inzet en survivalkwaliteiten,terwijl je wint met survivalkwalitieten?  ::vergroot:: ::vergroot::

 ::rofl:: ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
LA Grande Finale !!
« Reactie #93 Gepost op: 5-12-2006, 22:32:25 »
idd Goyathlay,wat baten inzet en survivalkwaliteiten,terwijl je wint met survivalkwalitieten?  ::vergroot:: ::vergroot::

Voor één keer niet akkoord met wat je schrijft, ze had meer dan genoeg inzet en overlevingskwaliteiten,
maar WAT - EEN - WOORDSPELING!!!
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: lol!
« Laatst bewerkt op: 5-12-2006, 22:34:51 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline kahlan555

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #94 Gepost op: 5-12-2006, 23:18:56 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::Olga congrats!!!!!!! ::trots:: ::trots:: ::trots::

Absoluut de verdiende winnaar, duurt eerlijkheid toch het langst!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Le Grand Finale !!
« Reactie #95 Gepost op: 6-12-2006, 11:26:04 »
???? Die vis is opgegeten, hoe denk je dat het gaat als er geen camera's bij zijn?
Het is te hopen dat ze dat niet gedaan hebben, want deze egelvis (familie van de kogelvis) bevat tetrodotoxine, een voor de mens dodelijk gif.
...
Als sportduikers dit voor de lol uitproberen en een ander heeft het gezien, krijg je gegarandeerd ruzie.

Precies, deze vis heeft zeker niet als voedsel gediend. Eerder in de serie is er trouwens ook al een keer een kogelvis gedood, ik meen door Koen.

Maar zoals Mirtjuh al schreef: het valt echt te betwijfelen dat ze die vis daar expres hebben neergelegd voor het mooie plaatje, hij zou ook aangespoeld kunnen zijn. Als ze hem wel express zo neergelegd hebben, is het natuurlijk wel wreed.

Er worden trouwens in ER aan de lopende band beesten gedood (en meestal wél opgegeten), die ik als sportduiker onder alle omstandigheden met rust had gelaten. Het verbaast me wel eens dat ze geen grote problemen krijgen met de lokale natuurbeschermers, als je ziet wat voor bijzonder vissen (bijvoorbeeld roggen en kleine haaitjes) er allemaal gedood worden.
Aan de andere kant hoort bij ER ook het zorgen voor voedsel en dus het vangen van vis. Daarom valt er weinig aan te doen dat er gedurende een expeditie nogal wat vissen en vogels sterven.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2006, 11:27:35 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #96 Gepost op: 6-12-2006, 11:51:34 »
Er waren tijdens de finaleuitzending toch ook best wat kandidaten van andere jaren ER, weet iemand misschien welke kandidaten er allemaal nog waren? Ik heb niet veel kunnen ontdekken namelijk ;D :P

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #97 Gepost op: 6-12-2006, 11:54:58 »
Er waren tijdens de finaleuitzending toch ook best wat kandidaten van andere jaren ER, weet iemand misschien welke kandidaten er allemaal nog waren? Ik heb niet veel kunnen ontdekken namelijk ;D :P

Ik heb in ieder geval Douwe, Bjorn, Ryan, Marnix en Elbert gezien.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #98 Gepost op: 6-12-2006, 11:55:31 »
Peter uit 2004 zat er wel tussen ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline doidydog

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #99 Gepost op: 6-12-2006, 12:20:06 »
Hmm, was inderdaad geen prettig gezicht, dat opblaasbaar visje, ik ving ze vroeger wel eens in Australie, ze laten het haakje niet los, en betwijfel of ze goed smaken..heb de scene eruit geknipt (HD-recorder, mooi spul)
Komt er een expeditie 2007? Mooi, want ER is een kijkcijferkanon van de bovenste plank.
Hoop dan inderdaad dat het geen BOBO's op een eiland wordt, "normale"mensen graag.
Het was weer genieten dit jaar.. ::joehoe::