Auteur Topic: [Kandidaat BE] Mick  (gelezen 182475 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #180 Gepost op: 22-04-2006, 12:06:27 »
Voor nu is het slim, later kost hem dit de kop.

Mick is Mick, en ieder vogeltje speelt het spel zoals hij/zij gebekt is.
Hij is wél goed bezig, want hij smeedt complotten, en wipt zijn concurrenten (of de mensen die zijn groep tegenhouden) eruit, en dat is de bedoeling van ER: zorgen dat JIJ er zolang mogelijk inblijft, liefst tot aan de finale. Mick kijkt misschien niet genoeg vooruit, en dat zou hem idd later de kop kunnen kosten.
Of niet, we zien het wel! ;)

Trouwens, het is niet omdat er iemand uitgestemd wordt die jouw favo is (door Mick) dat hij een duivel is. That's the game, en blijkbaar speelt Mick het beter dan de anderen die eruit liggen en die nu (ttz bij de opnames) in de resort naar Discovery Channel zitten te kijken.
:)

De manier waarop Mick speelt, is de manier waarop een spelletje als Expeditie-Robinson moet worden gespeeld. Of je iemand er nou mee kwetst of niet. Dat hoort er gewoon bij!

Zo is dat. Zoals ik vorige jaren ook al zei: If you can't take the heat, stay out of the kitchen. Maar het is natuurlijk wel best kl#te als je van het eiland wordt geflikkerd terwijl je er nog niet rijp voor was, dat mag duidelijk zijn!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline pocahontas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #181 Gepost op: 22-04-2006, 13:27:12 »
Brave mensen komen in de hemel, stoute mensen komen overal ::hypocriet::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #182 Gepost op: 23-04-2006, 01:08:02 »
Brave mensen komen in de hemel, stoute mensen komen overal...
Ja, dat heb ik hier nog al eens ergens gelezen (en er zit zeker een kern van waarheid in) maar in dit geval denk ik dat deze stoute Belg (Mick dus) nét niét overal komt, waarmee ik wil zeggen dat zijn tactiek best OK is om een eventuele samensmelting te halen, maar de finale... dat betwijfel ik!
:)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #183 Gepost op: 23-04-2006, 10:06:59 »
Neen iemand die zo bezig is het niet waard om titel TITAAN te verwerven. In de jungle ga je ook eerst de zwakkere achterlaten (Lydia) en ga je verder met de sterkere...

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #184 Gepost op: 23-04-2006, 11:58:53 »
Er hebben 4 mensen op Ilona gestemd. VIER volwassen mensen met een eigen mening!! Niet alleen Mick is verantwoordelijk voor Ilona's vertrek.
Dat mensen bezwaar hebben tegen Mick's handelswijze zoals uitgezonden op tv kan ik heel goed begrijpen, maar sommige van de opmerkingen hier gaan veel te ver.
 
Ik wil bij deze iedereen vriendelijk maar dringend verzoeken om zijn of haar commentaar normaal te houden. Bedenk dat we het hier over een spelletje hebben. Een spelletje wat IEDERE robinsonner op zijn of haar manier speelt. Een spelletje wat door Talpa op de meest suggestieve wijze zal worden uitgezonden. Want spektakel zorgt voor kijkcijfers.

Wat betreft je verzoek ben ik het helemaal mee eens Stormpie. Ik vind dat je gewoon in alle redelijkheid met elkaar in discussie kunt gaan en dat geldt ook voor op- of aanmerkingen. En dat geldt natuurlijk ook voor mij.

Ik kijk naar Robinson omdat het veel meer is dan een spelletje want laten we eerlijk zijn: als ieder van ons wordt geconfronteerd met omstandigheden waarin je moet overleven in de samenleving, dan vallen bepaalde dingen weg uit je fatsoen. Wat je dus normaal gesproken niet zo gauw zal doen. Alleen Mick komt er voor uit dat hij dat ten alle tijde zal doen en dat we de kitchen uit moeten als het te heat wordt. Nou, dat betekent dus ook dat je dan maar bestand moet zijn tegen dit soort reacties.

Het gaat erom dat je met achter iemands rug om te konkelen deze persoon in een bepaald daglicht zet wat helemaal niet zo hoeft te zijn. En dat wordt wel natuurlijk wel uitgezonden ja, want het kan niet smeuïïg genoeg zijn. Zo werkt het tegenwoordig in de maatschappij ook en daar weet ik alles van. Ik heb vaak genoeg met de Micks in de maatschappij te maken gehad. Wat hij dus doet is achter je rug om gaan regelen met anderen en daarbij gebruikt hij zijn eigen interpretaties van iemand zo van: die persoon zit zus of zo in elkaar volgens mij. Nou, als je dat maar lang genoeg doet met mensen die daar vatbaar voor zijn ben je zo gehersenspoeld. In mijn ogen zijn mensen als Mick ook personen die rustig andere personen om zich heen opofferen als ze dat goed uit zal komen. Ook in het dagelijks leven en ook tegen jou en mij als het moet. Dat kan niet Stormpie. Daar moet je tegen ageren want anders wordt je platgewalst en je ziet hier dus hoe sommige andere mensen op hun manier in actie komen. Zoals jij al zei: ieder mens heeft zijn eigen mening.

Ik vind het belangrijk voor mezelf om een bepaald niveau vast te houden dus ik zal nooit gaan schelden of wat dan ook hier tegen wie dan ook. Maar ik kan wel begrijpen wat hier wel eens op jullie site wordt gezet want door zo vooraf en achterom te opereren ben je in mijn ogen bezig met iemand onrecht aan te doen. En het is echt geen spel hoor. Op een gegeven moment ben je alle camera's en heisa eromheen vergeten. Het wordt je manier van leven met je dagelijkse gewoontes en gedraag je je zoals je dat ook thuis zal doen.

Persoonlijk heb ik aan dat stemmen een enorme hekel. Liever zie ik iemand eruit gaan die bij een proef verliest, net als in de sport. Nu ben je afhankelijk van vriendjespolitiek, kijkcijfermania en of je interessant genoeg bent voor het plaatje want in het verleden kreeg je nog wel eens een tweede kans van Hasselbach.

Verder geen probleem hier met Mick op zich hoor en ook niet met jullie. Laten we hopen op een leuke manier van discussiëren oke?

 ::jaja::


Offline pocahontas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #185 Gepost op: 23-04-2006, 12:26:44 »
Ben jij één van de kandidaten sanderman? Wie ben je ::regenboog::?


Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #186 Gepost op: 23-04-2006, 12:56:25 »
Het gaat erom dat je met achter iemands rug om te konkelen deze persoon in een bepaald
daglicht zet wat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Ik heb vaak genoeg met de Micks in de maatschappij te maken gehad. Wat hij dus doet is achter je rug om gaan regelen met anderen en daarbij gebruikt hij zijn eigen interpretaties van iemand zo van: die persoon zit zus of zo in elkaar volgens mij.

Doe je nu niet precies hetzelfde waarvan je Mick beschuldigt? Weliswaar doe je dit niet achter zijn rug om, maar je pretendeert dat je precies weet wat hij doet en hoe hij in elkaar steekt en dat van 1 uurtje tv per week. :o
 

Ik vind het belangrijk voor mezelf om een bepaald niveau vast te houden dus ik zal nooit gaan schelden of wat dan ook hier tegen wie dan ook.

En daar gaat het dus precies om. Je eigen mening er op na houden is niks mis mee, maar een beetje ordinair gaan lopen schelden heeft niemand wat aan.
Geniet nooit met mate...

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #187 Gepost op: 23-04-2006, 17:58:29 »
Doe je nu niet precies hetzelfde waarvan je Mick beschuldigt? Weliswaar doe je dit niet achter zijn rug om, maar je pretendeert dat je precies weet wat hij doet en hoe hij in elkaar steekt en dat van 1 uurtje tv per week. :o

Ik pretendeer helemaal niks te weten.

Ik kijk net als jullie naar Robinson en ik zie wat jullie zien. En dat zijn gemonteerde, uit het verband getrokken beelden misschien door Talpa, maar dan moeten ze in de 1e plaats wel beelden hebben nietwaar? Nou, als ze Mick dan in beeld hebben die zelf hardop loopt te vertellen dat hij er alles voor doet om te winnen en daarvoor alles en iedereen opzij zet, dan weet ik genoeg. Ik heb zijn volledige naam wel eens gegoogeld (reden daarvoor komt zo wel) en dan zie je talloze hits waarin hij zichzelf in het nieuws zet. Bovendien: kijk maar naar dat gedoe met Ernestine en ook dat moment van zijn vorige expeditie dat hij het kamp wilde leegroven ben ik ook nog niet vergeten. Evenmin ook bij de samensmelting toen hij de anderen (Matthias met name) weer onder ogen kwam en later ook tijdens de tv uitzendingen waarbij je de deelnemers in hun huiselijke kring zag reageren. Hij was toen samen met Frank weet ik nog. Nota bene zegt hij ook in Ernestine's gezicht bij de vorige aflevering over haar gewicht en een zwakke knie enzo. Kortom: hoeveel voorbeelden moet je hebben dan?
Natuurlijk, waarheid is hard maar dan moet er nu ook niet gepiept worden over keiharde woorden aan zijn adres.

Nou even off topic Mick: dat van een uurtje tv in de week is heel makkelijk te verklaren hoor. Ik lijd aan een pittige ziekte waardoor ik 2x zo snel verouder dan gezonde mensen en niet zo oud zal worden. Ga ik verder niet op in, doet er ook niet helemaal toe. Maar dat betekent wel dat je in de maatschappij genoeg Mick types tegenkomt die hun mening en oordeel over anderen al klaar hebben zodra je ergens binnenkomt. Dat heb ik talloze malen meegemaakt bij bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken. Dusseh... ik herken zoiets binnen een paar tellen want als je iets leert met zoiets is het wel mensenkennis. Dat zijn van die kleine details die je bij mensen in het algemeen opmerkt. Daar heb ik geen uurtje tv per week voor nodig meer helaas. En dat bevestigt altijd wat ik door schade en schande al een tijdje wist. Je komt tegenwoordig niet meer vooruit op talent, inzet en kennis maar met hele andere eigenschappen. Want het is toch zo: we zien de emoties, ruzies, blijdschap etc. bij de deelnemers: dat is toch geen spel of wel soms? Na een tijdje op zo'n eiland is het een manier van leven geworden waarbij je eigen dagelijkse gewoonten en doen en laten vanzelf wel omhoog komen drijven. Dat is waar reality-tv om draait, geen spel, maar gewoon het echte leven met elkaar.

Nu, en voor het geval ik een reactie krijg dat ik gefrustreerd ben of zoiets:
Dankzij mijn trubbels heb ik het geluk gehad om voor mezelf te kunnen beginnen en zie ik gelukkig ook de mooie dingen (zoals bijvoorbeeld de tussenshotjes van de dieren op de eilanden). Ik heb het prima naar mijn zin hoor. Maar zoals Mick het zei: laten we hard tegen hard erop gaan tegen elkaar. Nou, bij deze dus.

Nogmaals, ik heb niks tegen Mick persoonlijk. Het gaat alleen om deze manier van doen waar ik tegen ageer. Nou, ik lees het verder wel als jullie deze discussie willen voortzetten. Er zijn nog 7 afleveringen te gaan dus nog genoeg voor later.

Fijne avond verder.  ::zwaai::


Edit: Quote gefixt - Test
« Laatst bewerkt op: 23-04-2006, 18:32:54 door Test »

Offline etaner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #188 Gepost op: 23-04-2006, 19:57:04 »
Achterbakse flapdrol!

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #189 Gepost op: 23-04-2006, 21:59:55 »
Eigenlijk zeg je nog steeds helemaal niets.....we snappen het niet en lezen niet goed.

Wat G.I. Jane volgens mij duidelijk probeert te maken, is dat Mick (en ook zijzelf) niet iemand is die volgens een vaste, voorspelbare, uitgestippelde route de expeditie volbrengt. In plaats daarvan leeft hij van de ene impuls naar de andere toe en alles wat hij doet, doet hij vol overgave. Kortom: het is dus iedere keer weer een verrassing wat hij gaat doen (ook voor hemzelf, denk ik). Ik ben zelf in ieder geval gestopt om te proberen te begrijpen wat hij doet en heb nu een stuk minder moeite met hem ;-)

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #190 Gepost op: 24-04-2006, 01:12:21 »
Wat G.I. Jane volgens mij duidelijk probeert te maken, is dat Mick (en ook zijzelf) niet iemand is die volgens een vaste, voorspelbare, uitgestippelde route de expeditie volbrengt. In plaats daarvan leeft hij van de ene impuls naar de andere toe en alles wat hij doet, doet hij vol overgave. Kortom: het is dus iedere keer weer een verrassing wat hij gaat doen (ook voor hemzelf, denk ik). Ik ben zelf in ieder geval gestopt om te proberen te begrijpen wat hij doet en heb nu een stuk minder moeite met hem ;-)

Ja dat snap ik wel, maar ik heb wat tegen de manier zoals het gepost is. ;) Mijn mening over Mick heb ik allang gegeven.
Ik vind het wel ok als hij Ernestine en Ilona eruit stemt met behulp van anderen. Alleen wat hij zegt voor de camera klopt natuurlijk van geen kanten...
« Laatst bewerkt op: 24-04-2006, 17:39:45 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline pocahontas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #191 Gepost op: 24-04-2006, 10:31:04 »
Met knip-en plakwerk kan je natuurlijk allerlei dingen achter elkaar monteren of juist weglaten, zodat de kijker een andere indruk krijgt.

Heb het gevoel dat dit gebeurd is, bij de laatste eilandraad, Mick's motivatie bij de eliminatie van Ilona werd niet volledig uitgezonden, ze toonden enkel, dat hij zei voor de zwakste schakel te gaan, bullshit,...

Dat weet hij ook, dat ze geen zwakste schakel was, had graag zijn volledig commentaat gehoord. We zullen het waarschijnlijk nooit helemaal weten!!!!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #192 Gepost op: 24-04-2006, 10:32:18 »
(...)
Sanderman, ben je een Belg? Dat verklaart misschien wel iets. Op de Nederlandse fora wordt wat je mag schrijven over deelnemers aan een programma veel strikter beperkt dan in België. In België mag letterlijk ALLES gezegd worden over de kandidaten of deelnemers, zonder beperkingen of verboden woorden. Je mag enkel niet tegen elkaar lopen te schelden.
Ik vind persoonlijk de NL-fora beter.
:)
En wat Mick betreft... tja, momenteel speelt hij zijn spelletje goed want hij blijft in het spel en dat is de bedoeling. Op welke manier... daar kan je over discussiëren natuurlijk. We zullen wel zien hoe ver hij geraakt.
::vergroot::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Nienna

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #193 Gepost op: 24-04-2006, 23:26:57 »
Mick is zeer slim bezig. De sterkste personen, qua karakter stemt hij weg en de wat labielere kan hij mooi complotjes mee smeden. Maxime zal de volgende zijn.. ::zwaai:: ::ohno::

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #194 Gepost op: 25-04-2006, 14:39:12 »
Ik vond het zo grappig toen hij en maxime zaten te overleggen over de afwezigheid van Richard en Frank, En ze dachten dat ze nu in het voordeel waren en dat ze gelijke kansen hadden  ::rofl:: Lol
Do you want to go to the Seaside?

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #195 Gepost op: 25-04-2006, 15:41:10 »
Die knuffel met Lydia  ::ohno::bahbah
Vond het zo leuk toen ze ruzie hadden...helaas maar even. ::ohno::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #196 Gepost op: 25-04-2006, 15:53:46 »
Ik vond het zo grappig toen hij en maxime zaten te overleggen over de afwezigheid van Richard en Frank, En ze dachten dat ze nu in het voordeel waren en dat ze gelijke kansen hadden  ::rofl:: Lol

Ja, echt geweldig!!
En dan Mick ook nog zeggen: De samensmelting is niet ver meer.

Terwijl die al vol bezig is en hij er niets van merkt  ::ok::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #197 Gepost op: 25-04-2006, 16:17:14 »
In 2004 vond ik hem wel cool,

Vooral toen hij fysiek geweld ging gebruiken in die proef(tegen wie was dat ookal weer)...
Hij is niet veel anders, alleen nog erger

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #198 Gepost op: 25-04-2006, 17:04:05 »
Jij vliegt wel vlot van de éne mening naar een heel andere, tegenovergestelde visie.
???



Edit: quote verwijderd - n@ncy
« Laatst bewerkt op: 25-04-2006, 20:19:05 door n@ncy »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat BE] Mick
« Reactie #199 Gepost op: 25-04-2006, 17:07:20 »
Jij vliegt wel vlot van de éne mening naar een heel andere, tegenovergestelde visie.
???
Hoe bedoel je?

Vooral toen hij fysiek geweld ging gebruiken in die proef(tegen wie was dat ookal weer)...
Hij is niet veel anders, alleen nog erger
Hmm ja, daar heb je wel gelijk in. Maar in de mangroven was hij een hele aardige kerel