Auteur Topic: [Kandidaat NL] Pieter  (gelezen 131244 keer)

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #260 Gepost op: 1-06-2006, 16:34:04 »
??? Hoe weet je dan waartussen je moet kiezen, als je nog niet weet wie de tweede finalist is?

Heel makkelijk toch?

Hypothese:

Stel dat je weet dat "Jantje" al in de allerlaatste eilandraad zit en dat "Pietje, Truus en Harry" nog een proef moeten doen om te bepalen wie de tweede finalist wordt, dan dwingt de productie je dus te kiezen uit alle mogelijke samenstellingen die zouden kunnen ontstaan. je zou dan bijvoorbeeld dus kunnen zeggen:

Jantje - Pietje: Ik kies voor Jantje
Jantje - Truus: Ik kies voor Truus
Jantje - Harry: Ik kies voor Jantje

Meer mogelijkheden zijn er niet.

Een dag later volgt de proef waarbij Truus de proef wint.
Zoals ik de productie toegezegd heb, zal ik dan dus op Truus gaan stemmen en is het niet de bedoeling dat het toch ineens Jantje wordt.

De drie Titanen die de allerlaatste proef tegen elkaar moeten doen om in de laatste eilandraad terecht te kunnen komen moeten zelf ook van te voren zeggen voor wie ze gaan stemmen indien ze zelf niet bij de laatste 2 terecht komen.

Uiteindelijk heb je dus 6 afvallers (4 die weggestemd zijn + 2 die de laatste proef niet gewonnen hebben) die gaan bepalen wie er gaat winnen.

Normaal gesproken moet je na een eliminatieproef ook al direct zeggen in je intervieuw op welke persoon je gaat stemmen op de eilandraad. Die eilandraad is vaak pas een dag later.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #261 Gepost op: 1-06-2006, 17:01:37 »
Dus als je daarna knallende ruzie met iemand anders krijgt, kun je je stem toch niet meer wijzigen?  ::oink::
Maar dat is toch wel vreemd?
Stel: Jij was al die tijd van plan op Karin te stemmen en had dat natuurlijk ook tegen de productie gezegd. Maar de avond na de proef zet Richard je hutje in de fik omdat hij geen zin meer heeft om brandhout te verzamelen. Jij bent woedend en ziet Richard nog liever vandaag vertrekken dan morgen. Dan zal de productie toch niet zeggen: "Nee, je hebt gisterenmiddag gezegd op Karin te gaan stemmen, de omstandigheden van gisterenavond mogen daar niets meer aan veranderen."
« Laatst bewerkt op: 1-06-2006, 17:10:47 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline puk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aangenaam! puk purk
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #262 Gepost op: 1-06-2006, 17:14:18 »
Volgens mij is het zo dat je pas je stem uitbrengt als er bekend is wie er in de finale zitten. Vlak voor de finale dus. Dat is als ik het goed begrijp pas als je er zelf al uit bent. Je kunt dus geen knallende ruzie meer met iemand krijgen omdat je er dan al uitbent. Dat kan alleen tussen de finalisten onderling zo zijn en dan nog denk ik dat dat wel mee zal vallen.
Daarbij is het zo dat je op iemand stemt over hoe hij/zij de hele expeditie geweest is, tenminste dat lijkt mij logisch.
het leven is als een neus: je moet eruit halen wat erin zit

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #263 Gepost op: 1-06-2006, 17:20:33 »
 ::)
...

Normaal gesproken moet je na een eliminatieproef ook al direct zeggen in je interview op welke persoon je gaat stemmen op de eilandraad. Die eilandraad is vaak pas een dag later.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #264 Gepost op: 1-06-2006, 18:08:58 »
Normaal gesproken moet je na een eliminatieproef ook al direct zeggen in je intervieuw op welke persoon je gaat stemmen op de eilandraad. Die eilandraad is vaak pas een dag later.

Als dit al vanaf het begin zo is geweest dan is dat voor mij een eye-opener. Als alles vierentwintig uur van te voren al vast staat neemt dat veel initiatief weg bij de kandidaten. In vierentwintig uur kan nog ontzettend veel veranderen, zelfs op de eilandraad kunnen er nog zaken veranderen. Echter als vierentwintig uur van te voren alles al vaststaat komt dit te vervallen. Wat naar mijn mening een extra belemmering is voor het toch al zo goed als ontbreken van tactiek bij de meeste kandidaten. 

Bij de Amerikaanse versie van Expeditie Robinson, Survivor, is de periode tussen de immuniteitsproef en de eilandraad de meest spannende periode voor de kandidaten (en de kijkers :P). Allianties worden getest, ze blijven heel of vallen uiteen. Kandidaten met een zwakke positie proberen tot op het laatste moment om hun positie veilig te stellen. Doordat er vaak nog veel onzekerheid heerst is iedereen gestresst wat soms voor rare taferelen kan zorgen. Last-minute deals zijn geen uitzondering, en zelfs op de eilandraad kunnen de zaken nog drastisch veranderen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #265 Gepost op: 1-06-2006, 19:44:09 »
Op de dag zelf mag je dan niet ineens anders gaan stemmen. Blijf ik raar vinden aangezien er nog steeds dingen kunnen gebeuren waardoor je een bepaalde kandidaat ineens leuker of minder leuk kunt gaan vinden.

Daar ben ik het helemaal mee eens, er kan van alles veranderen!!! Ik ben ook nu weer erg verbaasd hoe alles geregeld is. Zoals iemand anders al zei: " Het is een eye-opener"!

Nogmaals bedankt Pieter voor al je achtergrond informatie, ik vind het erg leuk om te lezen hoe alles achter de schermen er aan toe gaat.


Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #266 Gepost op: 1-06-2006, 21:27:05 »
Ik vind het ook ontzettend leuk met wat voor een ijver dat Pieter en ook Ryan en Véro (en tot voor één week ook Mick) ons altijd zoveel background informatie verschaffen zonder al teveel los te laten... Maken jullie niet eens een boek rond ER.....Dat zou ik zeker stande pede kopen... ::tandpastasmiley::

Offline Nika32

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #267 Gepost op: 2-06-2006, 00:33:20 »
Hallo Pieter,

Wat ik niet begrijp: als je al vantevoren je stem moet uitbrengen, waarvoor dient dan die finale eilandraad waarin de afgevallen kandidaten nog een brandende vraag kunnen stellen aan de finalisten?! Er werd altijd bij gezegd dat dit heel belangrijk is voor het vellen van het uiteindelijke oordeel... maar zoals ik jouw bericht lees lijkt het nu alsof jullie dan allang gestemd hebben.... of heb ik het mis?

Offline joost 2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #268 Gepost op: 2-06-2006, 08:03:38 »
Ik vind het ook ontzettend leuk met wat voor een ijver dat Pieter en ook Ryan en Véro (en tot voor één week ook Mick) ons altijd zoveel background informatie verschaffen zonder al teveel los te laten... Maken jullie niet eens een boek rond ER.....Dat zou ik zeker stande pede kopen... ::tandpastasmiley::
Ik ben bijvoorbeeld ook wel benieuwd naar wat er allemaal in dat dagboekje  van Jennifer staat,misschien nog veel meer eye openers ;)

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #269 Gepost op: 2-06-2006, 14:08:11 »
Ik ben bijvoorbeeld ook wel benieuwd naar wat er allemaal in dat dagboekje  van Jennifer staat,misschien nog veel meer eye openers ;)
Die opmerking in het topic van Pieter...is dat een stille hint  ::)


Heel makkelijk toch?

Hypothese:
Tnx voor je uitleg, dat verduidelijkt idd het eea  ::ok::

Op de dag zelf mag je dan niet ineens anders gaan stemmen. Blijf ik raar vinden aangezien er nog steeds dingen kunnen gebeuren waardoor je een bepaalde kandidaat ineens leuker of minder leuk kunt gaan vinden.
Zijn er voor jou wel eens momenten geweest, dat je je stem eik nog wel had willen wisselen?
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Lissje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #270 Gepost op: 2-06-2006, 15:27:32 »
 ::zwaai::pieter is lekker xxxjes

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #271 Gepost op: 2-06-2006, 15:40:07 »
Hallo Pieter,

Wat ik niet begrijp: als je al vantevoren je stem moet uitbrengen, waarvoor dient dan die finale eilandraad waarin de afgevallen kandidaten nog een brandende vraag kunnen stellen aan de finalisten?! Er werd altijd bij gezegd dat dit heel belangrijk is voor het vellen van het uiteindelijke oordeel... maar zoals ik jouw bericht lees lijkt het nu alsof jullie dan allang gestemd hebben.... of heb ik het mis?

Die brandende vraag dient meer om de kijker duidelijkheid te verschaffen waarom je wel of juist niet op iemand stemt. Die vraag moet je dus ook al een dag van te voren opgeven bij de productie zodat ze weten wat je gaat vragen op die dag. Ze willen ruim van te voren weten op wie je gaat stemmen om daar filmtechnisch rekening mee te kunnen houden. De productie weet dus al vóór een eilandraad wie er weggestemd gaat worden en bij de laatste eilandraad wie er gaat winnen. Als goed oplet kan je ook zien dat die personen vóór de eilandraad meer in beeld komen. Het moment dat je je spullen bij elkaar raapt wordt ineens heel goed gefilmd. Mick merkte tijdens zijn laatste rit naar de eiland raad ook al dat hij heel veel gefilmd werd. Reporters weten dan ook al dat je weggestemd gaat worden en ook al zeggen ze dat niet, je ziet het soms aan de manier waarop ze naar je kijken of hoe ze je filmen. De geur van "Magere Hein" kan je dan ruiken en het scherpe metaal van zijn zeis voel je tegen je nek aan drukken.

Ik ben er in 2001 een uur voor de eilandraad achter gekomen dat ik zwaar belazerd was door Nathalie en Gerrit, die tegen anderen logen om mij weggestemd te krijgen. Op dat moment ben ik naar de productie gestapt om te zeggen dat ik anders wilde gaan stemmen dan ik de dag er voor aangegeven had. Dat koste de grootste moeite, kon eigenlijk niet maar het is alsnog veranderd. Ik moest direct opnieuw geïntervieuwd worden en die reporters vonden dat helemaal niet fijn omdat ze op dat moment weten dat het scenario voor de eilandraad anders kan gaan lopen dan dat ze verwacht hadden. Doorgaans is het trouwens zo dat er vrijwel nooit een reden is om na 1 dag je stem te willen veranderen. Bijna alle deelnemers weten 3 dagen van te voren al op wie ze gaan stemmen.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #272 Gepost op: 2-06-2006, 15:47:37 »
Volgens mij is het zo dat je pas je stem uitbrengt als er bekend is wie er in de finale zitten. Vlak voor de finale dus. Dat is als ik het goed begrijp pas als je er zelf al uit bent. Je kunt dus geen knallende ruzie meer met iemand krijgen omdat je er dan al uitbent. Dat kan alleen tussen de finalisten onderling zo zijn en dan nog denk ik dat dat wel mee zal vallen.
Daarbij is het zo dat je op iemand stemt over hoe hij/zij de hele expeditie geweest is, tenminste dat lijkt mij logisch.

Beste Puk, ik heb meegedaan en gaat zoals ik beschreven heb. Iedereen moet ruim van te voren stemmen. Ik heb geen enkele reden om daar over te liegen, wat heb ik eraan? Er is ook helemaal niets op tegen, zo werkt televisie nou eenmaal. Verrassingen voor de kijkers zijn leuk en daarom worden er veel verrassingen "gemaakt". De productie zelf wil zo min mogelijk verrast worden omdat het dan een zooitje kan worden. De winnaar kies je trouwens op basis van wat die persoon in totaal gepresteerd heeft, die halve of hele dag die er tussen zit maakt dan ook niet heel veel uit.
Zelf bij de allerlaatste eilandraad kan je nog wel van stem veranderen als je dat absoluut nodig vind, je moet dan wel een steengoede reden hebben, men is er absoluut niet blij mee en zal het zeker uit je hoofd proberen te praten.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #273 Gepost op: 2-06-2006, 15:50:18 »
::zwaai::pieter is lekker xxxjes

Thanks haha! X

Offline Clitnbol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #274 Gepost op: 2-06-2006, 22:06:10 »
Nou, als het zo werkt, hoe zit het dan met die 3 stemmen op jou?
Ik bedoel, jullie waren eerst van plan om met z'n vieren op Karin te stemmen. Het besluit van Frank om op jou te stemmen kwam pas na de eliminatieproef. Had hij zijn stem nadien nog laten veranderen?

Offline Juudt

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #275 Gepost op: 2-06-2006, 23:20:41 »

Jeetje zeg, ik moet zeggen dat ik al die achtergrond informatie wel heel leuk vindt. Dan zien je toch wel een hele andere kant van het programma. Maar ja het is ook wel logisch dat ze het van te voren willen weten. Je kan maar een keer de stemmen uit de urn halen en vertellen dat een bepaald persoon naar huis gaat. De volgende keer heb je toch zo'n reactie niet meer. Maar wat ik me wel nog afvroeg, bij de eerste eilandraad toen de kampen verdeeld werden. En toen Bjorn dus naar huis ging, kwamen Lydia en Bjorn ook meer in beeld. Maar toen konden ze van tevoren niet weten wie wie ging kiezen. Was dit gewoon toeval of hadden ze hier ook nog een maniertje op gevonden?

Wat ik me afvroeg, vaak is er nog een aflevering in de studio. Dan gaan ze nog even nababbelen en krijg je nog wat dingen te zien die nog niet op tv zijn geweest. Komt dit deze keer ook of is maandag echt de laatste aflevering?

Gr. Judith

ps. Ik ben benieuwd wat voor proeven ze maandag moeten doen. Het leek op een vuurproef en een waterproef. Maar de allerlaatste proef die Marnix, Marleen en Emma moesten doen vond ik persoonlijk wel heel tof!

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #276 Gepost op: 3-06-2006, 10:23:10 »
He Pieter

Kwam ik vanmorgen me bed uit geen half uur later staat de postbode voor de deur. Er is een pakketje voor u. Ik zeg maar ik heb niks besteld maar kom even naar beneden. Staat er op de enveloppe Talpa. MMM dacht ik mischien de dvd's waar ik om gevraagd hebt. Ik maak het open en toen wist ik neeeeeeeee dit kan niet waar zijn. Ik verder openmaken en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa heb ik je waterfles gewonnen echt helemaal geweldig ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots::

Liefs Danielle
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #277 Gepost op: 3-06-2006, 10:26:38 »
He Pieter

Kwam ik vanmorgen me bed uit geen half uur later staat de postbode voor de deur. Er is een pakketje voor u. Ik zeg maar ik heb niks besteld maar kom even naar beneden. Staat er op de enveloppe Talpa. MMM dacht ik mischien de dvd's waar ik om gevraagd hebt. Ik maak het open en toen wist ik neeeeeeeee dit kan niet waar zijn. Ik verder openmaken en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa heb ik je waterfles gewonnen echt helemaal geweldig ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots::

Liefs Danielle

Gelukzakje... Proficiat alvast.....

Ik heb ook meegespeeld maar helaas kon ik niet juist inloggen omdat ik in België woon, en ik geen NL postnummer kon invoegen. Ik had nog naar talpa een mail gestuurd daarover maar nooit antwoord gekregen.. Blijkbaar was het alleen een wedstrijd voor Nederlanders...  :\'(
Jammer, want ik vind/vond Pieter ook een enorme leuke kandidaat al vanaf zijn eerste editie.
« Laatst bewerkt op: 3-06-2006, 10:29:54 door Millesime »

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #278 Gepost op: 3-06-2006, 11:03:43 »
Gelukzakje... Proficiat alvast.....

Ik heb ook meegespeeld maar helaas kon ik niet juist inloggen omdat ik in België woon, en ik geen NL postnummer kon invoegen. Ik had nog naar talpa een mail gestuurd daarover maar nooit antwoord gekregen.. Blijkbaar was het alleen een wedstrijd voor Nederlanders...  :\'(
Jammer, want ik vind/vond Pieter ook een enorme leuke kandidaat al vanaf zijn eerste editie.



Echt ik ben dol blij. Jammer dat jullie niet kunnen meedoen. Hij is echt gaaf. Ik zal vandaag proberen een foto te maken, maar heb logees dus probeer ik vanmiddag ff

Groetjes Danielle
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #279 Gepost op: 3-06-2006, 15:22:34 »

Update foto's :)









 ::jaja:: ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots::
Achter elk wolkje schijnt de zon :)