Auteur Topic: [Kandidaat NL] Pieter  (gelezen 131010 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #60 Gepost op: 25-04-2006, 15:59:44 »
Ik vraag me af waarom Pieter en Ryan besloten hebben op Jacobien te stemmen en niet op Douwe.

Misschien dat ze zich aan Jakobien's ik-wil-met-iedereen-vriendjes-blijven-tactiek meer ergerde aan Douwe's ik-heb-geen-zin-om-ook-maar-iets-te-doen-tactiek?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #61 Gepost op: 25-04-2006, 16:13:04 »
nou frank is toch ook met iedereen vriendjes? als dat een reden moet zijn om iemand eruit te stemmen...

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #62 Gepost op: 25-04-2006, 17:18:06 »
Ja maar Pieter

Jullie beramen toch ook een soort complot, als je dat van de dames per se zo wilt noemen? Ik neem aan dat ook jullie (jij en Ryan, en Jennifer voor haar vertrek) ook wel spraken over op wie je zou stemmen, zeker als je het idee hebt dat de anderen een afspraak maken.

Ik vond het heel eerlijk van je om op de eilandraad duidelijk je mening te vertellen, itt bijv. Jakobien.

Ik vond het erg jammer dat je precies de woorden van Jennifer gebruikte toen je de motivatie om Jakobien te kiezen vertelde. Jennifer zei dat ze haar net een labrador vond, een allemansvriend, en dat was volgens haar niet goed. Maar een allemansvriend beraamt toch geen complot?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #63 Gepost op: 26-04-2006, 15:44:47 »
Ik zeg toch ook helemaal niet dat het fout is om een complot te smeden? Het is alleen zo dat als je het vermoeden hebt dat er tegen 1 van JOUW personen een complot gesmeed wordt, dat het dan voor mij vanzelfsprekend is om nog harder terug te slaan. Doe je dat niet dan wordt er een "vriend(in)" naar huis gestuurd.

Jammer dat ik dezelfde woorden als Jenifer gebruikte?

Wij horen niet van elkaar wat er op de eilandraad gezegd wordt, dat van die Labrador ik nu dus ook voor het eerst uit haar mond komen. Ik noem mensen die met alle winden meewaaien altijd Labrador's. Mijn ouders hadden altijd Labradors en dat vand ik altijd van die enorme goedzakken. Die kwispelden nog naar de inbrekers en als er iets te eten viel te halen dan maakte het niet uit wie het was, een betere vriend hebben ze op dat moment niet.
Toen ik haar op het eiland vergeleek met een Labrador moest iedereen erg lachen. Jennifer vond het blijkbaar vervolgens een hele goede vergelijking en heeft dat onthouden. Ik zie het als een productiefout, je gaat niet 2x dezelfde uitspraak laten zien tenzij je daarmee wilt laten zien dat we over haar gesproken hebben.

Ja maar Pieter

Jullie beramen toch ook een soort complot, als je dat van de dames per se zo wilt noemen? Ik neem aan dat ook jullie (jij en Ryan, en Jennifer voor haar vertrek) ook wel spraken over op wie je zou stemmen, zeker als je het idee hebt dat de anderen een afspraak maken.

Ik vond het heel eerlijk van je om op de eilandraad duidelijk je mening te vertellen, itt bijv. Jakobien.

Ik vond het erg jammer dat je precies de woorden van Jennifer gebruikte toen je de motivatie om Jakobien te kiezen vertelde. Jennifer zei dat ze haar net een labrador vond, een allemansvriend, en dat was volgens haar niet goed. Maar een allemansvriend beraamt toch geen complot?


Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #64 Gepost op: 26-04-2006, 15:52:43 »
O ja en waarom maken allemansvrienden geen complotten? Ze zijn juist vaak helemaal niet ieders vriend maar doen juist alsof dat wel zo is omdat ze bang zijn om niet leuk gevonden te worden. Types die om de flauwe grappen van de baas lachen doen dat ook omdat ze denken daar verder mee te komen. Uiteindelijk vallen ze door de mand omdat je nooit weet wat je er aan hebt. Als iemand nooit een eerlijke mening over ander wil geven, dan kan je er helemaal niets mee. Op een bepaald moment vroeg iemand daar aan me: "Waarom heb jij eigenlijk nog maar zo weinig aan mij gevraagd over mijn persoonlijke leven, je weet eigenlijk helemaal niets van me?" Daar heb ik iets te eerlijk op geantwoord want uit wraak kreeg ik voortdurend een stem. Wat ik precies zei doet er niet toe maar het kwam er ongeveer op neer dat ik niet iedereen even interessant vond en dat ik niet mee deed om zoveel mogelijk vrienden te maken.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #65 Gepost op: 26-04-2006, 17:02:41 »
Als iemand nooit een eerlijke mening over ander wil geven, dan kan je er helemaal niets mee. Op een bepaald moment vroeg iemand daar aan me: "Waarom heb jij eigenlijk nog maar zo weinig aan mij gevraagd over mijn persoonlijke leven, je weet eigenlijk helemaal niets van me?" Daar heb ik iets te eerlijk op geantwoord want uit wraak kreeg ik voortdurend een stem. Wat ik precies zei doet er niet toe maar het kwam er ongeveer op neer dat ik niet iedereen even interessant vond en dat ik niet mee deed om zoveel mogelijk vrienden te maken.

Goh leuk om te horen Pieter, dat herken ik. Ik probeer ook eerlijk te zijn, maar dat wordt vaak niet gewaardeerd, en zeker daar op dat eiland niet, denk ik.

Het is voor ons ook maar moeilijk voor te stellen hoe het echt is, en we zien natuurlijk maar een uurtje tv over 2 of 3 dagen Robinson. Het blijkt wel weer dat je daarmee het verhaal behoorlijk kunt manipuleren  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #66 Gepost op: 26-04-2006, 23:49:15 »
De stemming bewees daarbij niet het ongelijk. Jakobien gaf zelf al aan in haar interview dat ze op Jennifer wilde gaan stemmen. Douwe ging dat ook doen en Veronique ook als Jennifer niet van eiland weggehaald was. Het vermoeden van de rest klopte dus helemaal dat ze met 3 personen op 1 kandidaat gingen stemmen. Ryan en ik verwachtten dat één van ons beiden de sigaar zou zijn op de eilandraad. Dat ze ineens een hele andere tactiek toe pastten op die eilandraad weet je dan ook niet van te voren. Jakobiens stem op Douwe vond ik daarbij heel raar omdat ze hem voortdurend zat te verdedigen naar ons toe waardoor je absoluut niet verwacht dat juist zij toch op hem gaat stemmen. Dat bedoelde ik met mijn uitspraak dat ik haar niet goed kon pijlen. Heel leuk, lief en aardig tegen iemand doen en dan toch op die persoon stemmen begrijp ik niet goed en zo iemand vertrouw ik voor geen cent.

Hoi Pieter,

Je bent hier wel heel erg dingen naar jezelf toe aan het invullen. Je oordeelt erg hard over Jacobien en dicht haar allerlei gedachten en karaktereigenschappen toe, die feitelijk (dus echt kijkend naar wat er daadwerkelijk gebeurd is) nergens op berusten.

Wat zien we namelijk? We zien Jacobien, die zich ergert aan het rechtlijnige, 'harde' gedrag van Jennifer. Daarover wisselt ze van gedachten met ons als kijker (via de camera) en met Véronique. Quite frankly: ik zie jou en Ryan en Jennifer precies hetzelfde doen: je ergeren aan een ander en daarover praten. 1-1 dus.

Dat jullie volstrekt ongelijk hadden in jullie analyse dat Jacobien een 'labrador' was blijkt op het moment dat Jennifer van het eiland verdwijnt. Jullie redeneren verder volgens de labradortheorie en vermoeden dat de andere drie hun 'konkelende' pijlen dan nu wel op jou of Ryan zullen richten. Maar dat blijkt dus helemaal niet waar. Die pijlen hadden niets complotterigs, maar waren op slechts 1 ding gebaseerd: antipathie tegen Jennifer. Het is typerend dat je aangeeft dat je niets begrijpt van die redenatie, want eigenlijk geef je daarmee dus aan zelf als een labrador te denken.

De pot verwijt hier dus de ketel dat-ie zwart ziet, en dat is kennelijk zo verwarrend dat je van de weeromstuit aangeeft dat Jacobien niet te vertrouwen is, in feite dus omdat ze bewijst GEEN labrador te zijn. Voer voor psychologen ;).
« Laatst bewerkt op: 26-04-2006, 23:59:13 door Starry Night »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #67 Gepost op: 27-04-2006, 00:15:00 »
O ja en waarom maken allemansvrienden geen complotten? Ze zijn juist vaak helemaal niet ieders vriend maar doen juist alsof dat wel zo is omdat ze bang zijn om niet leuk gevonden te worden. Types die om de flauwe grappen van de baas lachen doen dat ook omdat ze denken daar verder mee te komen. Uiteindelijk vallen ze door de mand omdat je nooit weet wat je er aan hebt. Als iemand nooit een eerlijke mening over ander wil geven, dan kan je er helemaal niets mee.

Dit gaat duidelijk niet over Jacobien, want zoals je zelf eerder aangaf bleef die Douwe tegenover jullie verdedigen, zich er ongetwijfeld van bewust zijnde dat dat bij jullie niet in goede aarde zou vallen. Niet echt het profiel van een ja-knikker dus.
 
Op een bepaald moment vroeg iemand daar aan me: "Waarom heb jij eigenlijk nog maar zo weinig aan mij gevraagd over mijn persoonlijke leven, je weet eigenlijk helemaal niets van me?" Daar heb ik iets te eerlijk op geantwoord want uit wraak kreeg ik voortdurend een stem. Wat ik precies zei doet er niet toe maar het kwam er ongeveer op neer dat ik niet iedereen even interessant vond en dat ik niet mee deed om zoveel mogelijk vrienden te maken.

Wat je hier omschrijft heeft niet per definitie met eerlijkheid te maken, maar met tactloosheid. Overigens vond ik indertijd Richard dé ultieme Robinson, toen in een zinderende finale bleek dat hij heel erg veel persoonlijk van zijn mede-Robinsonners wist (hetgeen wees op een grote sociale betrokkenheid), dit in tegenstelling tot zijn directe opponent in die finale, die hierbij nogal door de mand viel. Wie was die directe opponent ook alweer...?

Offline haai5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #68 Gepost op: 27-04-2006, 07:59:48 »
Hoi Pieter,

Je bent hier wel heel erg dingen naar jezelf toe aan het invullen. Je oordeelt erg hard over Jacobien en dicht haar allerlei gedachten en karaktereigenschappen toe, die feitelijk (dus echt kijkend naar wat er daadwerkelijk gebeurd is) nergens op berusten.

Wat zien we namelijk? We zien Jacobien, die zich ergert aan het rechtlijnige, 'harde' gedrag van Jennifer. Daarover wisselt ze van gedachten met ons als kijker (via de camera) en met Véronique. Quite frankly: ik zie jou en Ryan en Jennifer precies hetzelfde doen: je ergeren aan een ander en daarover praten. 1-1 dus.

Dat jullie volstrekt ongelijk hadden in jullie analyse dat Jacobien een 'labrador' was blijkt op het moment dat Jennifer van het eiland verdwijnt. Jullie redeneren verder volgens de labradortheorie en vermoeden dat de andere drie hun 'konkelende' pijlen dan nu wel op jou of Ryan zullen richten. Maar dat blijkt dus helemaal niet waar. Die pijlen hadden niets complotterigs, maar waren op slechts 1 ding gebaseerd: antipathie tegen Jennifer. Het is typerend dat je aangeeft dat je niets begrijpt van die redenatie, want eigenlijk geef je daarmee dus aan zelf als een labrador te denken.

De pot verwijt hier dus de ketel dat-ie zwart ziet, en dat is kennelijk zo verwarrend dat je van de weeromstuit aangeeft dat Jacobien niet te vertrouwen is, in feite dus omdat ze bewijst GEEN labrador te zijn. Voer voor psychologen ;).
nou, nou,nou, dit is niet een reactie van een doorsnee kijker, eerder jacobien's man denk ik zo maar....... ::zwaai::

Offline joost 2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #69 Gepost op: 27-04-2006, 11:37:13 »
de man van jaKobien?die zal toch wel weten hoe haar naam gespeld moet worden!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #70 Gepost op: 27-04-2006, 11:46:25 »
Zo Starry night, jij weet het goed te verwoorden, ik ben het aardig met je eens.

En Pieter, vat dit nu alsjeblieft niet op als een persoonlijke aanval, wij zien alleen de beelden en vormen onze mening alleen maar op grond van die beelden.
Jij was daar op het eiland, je weet dus beter wat er in 'jouw groepje' speelde, maar je wist toen niet wat Jakobien vorige en deze week met de camera deelde. Je keuzes zijn toen gemaakt op grond van de sfeer en de gesprekken daar, maar als je nu terugkijkt, denk je dan niet anders over Jakobien?
« Laatst bewerkt op: 27-04-2006, 11:50:18 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #71 Gepost op: 27-04-2006, 13:00:49 »
Goedemorgen zeg! wat een druktemakerij allemaal, neem zo,n programma vooral niet al te serieus zeg. Je kijkt naar 17 mafketels die zo gek zijn om daar met elkaar op een eiland te gaan zitten, wetende wat voor narigheid en ruzies daar allemaal op de loer liggen. Allemaal hebben ze het al eens meegemaakt, heb er dus vooral geen medeleiden mee. Ik heb niet zo veel zin om 10x hetzelfde uit te moeten leggen, ik vind Jakobien verder een heel aardig iemand en als ik iets over haar zeg betreft het alleen het beeld dat ik als deelnemer, tijdens de expeditie, van haar gekregen heb, dat is een momentopname. Of dat beeld achteraf gezien juist was, doet er verder helemaal niet toe. Zo zag ik het(en anderen) en daar is een reactie op gekomen. Achteraf gezien kan je daar verder niets aan veranderen dus heeft het ook weinig zin om daar over te blijven zagen. Ik vind het leuk om af en toe te reageren op vragen, daar mag ook best wat kritiek in zitten maar ik heb maar ik heb er helemaal geen zin in om mijn handelen tijdens de serie tot op het bot te moeten gaan verantwoorden. Veel tijd en verschillende mogelijkheden om daar over anderen te oordelen heb je niet. Als kijker krijg je te zien wat Jakobien over anderen zegt en hoe zij dingen ziet. van mij zie je dat ook en ook van alle anderen. Daardoor kan je als kijker een compleet beeld vormen van wat daar gebeurd en hoe wie nou precies over wie denkt. Als je dat totaalplaatje compleet hebt als kijker, kan een actie van een deelnemer die dat niet heeft, extra oneerlijk of gemeen lijken. Bij uitspraken van deelnemers knipt de productie graag zo veel mogelijk franje weg, waardoor een uitspraak extra duidelijk en vaak ook hard over komt. Het klopt wel wat je dan zegt maar alle diplomatieke verzachtende toevoegingen zijn verdwenen. Daarom kan een mening over Jakobien keihard klinken. Dat zou ik als productie ook doen, anders duurt het te lang en wordt het een soft gebeuren. Als deelnemer zie je alleen maar wat jezelf ziet en wat er achter rotsblokken gebeurt en besproken wordt moet je maar raden, daar moet je het mee doen. De productie helpt dan natuurlijk nog een handje mee door je in interviews dingen te vragen die je denken beïnvloeden. "Je kunt nogal goed met X opschieten niet?"
Antwoord: "Klopt".

"Denk je dat X jou even leuk vindt als jij hem of heeft X je nodig om zo verder te komen, wat denk je?" Of je wilt of niet, daar ga je toch over nadenken.

Als iemand mij dagen zit te ergeren en dan uiteindelijk vraagt waarom ik nog maar zo weinig persoonlijks aan die persoon (was niet Jakobien trouwens) gevraagd heb dan vind ik het dus wel een eerlijk antwoord als ik zeg dat ik in die persoon minder geïnteresseerd ben. Tactloos? Zal best zo lijken op televisie, je ziet immers maar fragmenten. Normaal gesproken zeg je zoiets ook niet direct, je schiet er immers ook maar heel weinig mee op. Ik doe dat pas op een moment dat je denkt: "Nu is het mooi geweest, dan maar even een harde duidelijke uitleg, dan hoef ik verder ook geen smoezen te verzinnen.

Verder vind ik dat, tactisch stemmen, het maken van afspraken en weet ik wat meer moet kunnen als dat nodig is. Liever niet, dat wel. Voor mij was het een spel niet meer dan dat. Ga dus niet steeds weer roepen dat wij zelf ook een afspraak (complot) gemaakt hebben, dat weet ik zelf ook wel en als je goed gelezen hebt wat ik geschreven heb dan zie je daar dat ik over een complot op zich ook helemaal niet moeilijk doe. Niemand is perfect, ik helemaal niet.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2006, 13:13:15 door Pieter-2006 »

Offline Zonnetjuh

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #72 Gepost op: 27-04-2006, 13:33:43 »
hmm ik vind het eerlijk gezegd maar een zwamverhaal.
ik snap nog steeds niet waarom jullie op Jacobien stemden.
is het nou zo erg dat ze met iedereen graag vrienden wil zijn?
is dat erger dan iemand die de hele dag niks doet(jullie woorden),zich afzondert van de groep en slecht is in proeven??ik heb het dus over douwe. want het was wel duidelijk dat jullie op hem zouden stemmen en zooo opeens verandert dat! en dat alleen omdat jacobien een allemansvriendje is ??? ik vind het een redenatie van nix!
misschien ligt het aan de regie maar ik heb tot nu toe nog niet echt dingen van jou gezien die indruk op me hebben gemaakt, ook al had ik hoge verwachtingen.
daarnaast snap ik ook echt niet dat jullie zo groot zijn met Jennifer. Ik vind haar echt vreselijk. Die gemene en kwetsende opmerkingen die zij maakt, echt laag vind ik dat! Dat zou ik pas een goed argument vinden om iemand weg te stemmen, maarja jullie zien blijkbaar iets wat ik niet zie!
Ik moet toegeven dat er van jou ook nog niet echt veel in beeld is gebracht, behalve dan het gedoe met Jacobien en daardoor heb ik waarschijnlijk nog niet echt een goed beeld van je. Hopelijk verandert dat nog!

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #73 Gepost op: 27-04-2006, 13:55:18 »
nou, nou,nou, dit is niet een reactie van een doorsnee kijker, eerder jacobien's man denk ik zo maar....... ::zwaai::

Als je op de naam van Starry Night klikt zie je oa dit:  Berichten:  318 (0.853 per dag)   Datum van registratie:  18.04.2005
Dus tenzij zij een nazaat van Nostradamus is en een jaar en 318 berichten geleden al voorzag dat Jakobien vanuit eenzijdige visie (oftewel idg Pieter's visie)  belicht zou worden... lijkt me jouw redenatie niet sterk onderbouwd.

Kijkende naar jouw datum van registratie en jouw berichten lezende, zou je het idee kunnen krijgen dat jij bij Jennifer "hoort".   Maar dat denk ik natuurlijk niet, want ik kan het niet staven. 
Wel lees ik in jouw ..imo merendeels ongenuanceerde.. berichten dat jij jezelf goed kunt vinden in de mi kortzichtige en harde denkwijze van Jennifer... gezien de benamingen en karaktereigenschappen die jij mn Jakobien, Veronique en  Douwe toedicht.
De enige conclusie echter die ik uit jouw beweegreden om te reageren mag trekken is dat jij Jennifer wel ok vindt en sommige andere minder ok.  Welnu.. daar is opzichzelf toch niets mis mee?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #74 Gepost op: 27-04-2006, 13:58:47 »
hmm ik vind het eerlijk gezegd maar een zwamverhaal.
ik snap nog steeds niet waarom jullie op Jacobien stemden.
is het nou zo erg dat ze met iedereen graag vrienden wil zijn?
is dat erger dan iemand die de hele dag niks doet(jullie woorden),zich afzondert van de groep en slecht is in proeven??ik heb het dus over douwe. want het was wel duidelijk dat jullie op hem zouden stemmen en zooo opeens verandert dat! en dat alleen omdat jacobien een allemansvriendje is ??? ik vind het een redenatie van nix!
misschien ligt het aan de regie maar ik heb tot nu toe nog niet echt dingen van jou gezien die indruk op me hebben gemaakt, ook al had ik hoge verwachtingen.
daarnaast snap ik ook echt niet dat jullie zo groot zijn met Jennifer. Ik vind haar echt vreselijk. Die gemene en kwetsende opmerkingen die zij maakt, echt laag vind ik dat! Dat zou ik pas een goed argument vinden om iemand weg te stemmen, maarja jullie zien blijkbaar iets wat ik niet zie!
Ik moet toegeven dat er van jou ook nog niet echt veel in beeld is gebracht, behalve dan het gedoe met Jacobien en daardoor heb ik waarschijnlijk nog niet echt een goed beeld van je. Hopelijk verandert dat nog!

Als het nu nog niet duidelijk is waarom Pieter op Jakobien heeft gestemd dan ligt dat toch echt aan jezelf. De beargumentatie van Pieter is naar mijn mening voldoende, onbetrouwbaarheid (vanuit het perspectief van Pieter/Ryan) vind ik een goede reden om iemand weg te stemmen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #75 Gepost op: 27-04-2006, 14:09:43 »
Per definitie is iedere kandidaat onbetrouwbaar. De één wat vroeger, de ander later, maar iedereen wil graag winnen en dat lukt niet door met iedereen vriendjes te blijven.
Je beste vriend is tegelijkertijd je ergste vijand.
er was eens......

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #76 Gepost op: 27-04-2006, 15:06:07 »
Als het nu nog niet duidelijk is waarom Pieter op Jakobien heeft gestemd dan ligt dat toch echt aan jezelf.
De beargumentatie van Pieter is naar mijn mening voldoende, onbetrouwbaarheid (vanuit het perspectief van Pieter/Ryan) vind ik een goede reden om iemand weg te stemmen.

Volgens mij ligt de onduidelijkheid in het verhaal  -de berichten hier-  van Pieter zelf... het staat nl bol van tegenstrijdigheden.
Starry Night en Zonnetjuh hebben het mi goed verwoord en een aantal uitspraken van Pieter scherp weerlegd... waar hij overigens nog niet op in is gegaan.

Ik krijg uit zijn verhaal eerder de indruk dat er irritatie naar Jakobien is ontstaan... nadat of wellicht mede dóórdat zij eerlijk voor haar mening uitkwam en aangaf het niet eens te zijn met harde uitspraken, zondebokkerij en uitsluiting. 
Waarschijnlijk heeft dus niet haar "onbetrouwbaarheid" of "labradorgehalte"... maar in tegendeel juist haar eerlijkheid en principes idg het niet mee willen doen aan pestgedrag en flauwe opmerkingen haar de kop gekost.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2006, 15:07:46 door Novitia »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #77 Gepost op: 27-04-2006, 15:14:03 »
Goedemorgen zeg! wat een druktemakerij allemaal, neem zo,n programma vooral niet al te serieus zeg. Je kijkt naar 17 mafketels die zo gek zijn om daar met elkaar op een eiland te gaan zitten, wetende wat voor narigheid en ruzies daar allemaal op de loer liggen. Allemaal hebben ze het al eens meegemaakt, heb er dus vooral geen medeleiden mee. Ik heb niet zo veel zin om 10x hetzelfde uit te moeten leggen, ik vind Jakobien verder een heel aardig iemand en als ik iets over haar zeg betreft het alleen het beeld dat ik als deelnemer, tijdens de expeditie, van haar gekregen heb, dat is een momentopname. Of dat beeld achteraf gezien juist was, doet er verder helemaal niet toe. Zo zag ik het(en anderen) en daar is een reactie op gekomen. Achteraf gezien kan je daar verder niets aan veranderen dus heeft het ook weinig zin om daar over te blijven zagen. Ik vind het leuk om af en toe te reageren op vragen, daar mag ook best wat kritiek in zitten maar ik heb maar ik heb er helemaal geen zin in om mijn handelen tijdens de serie tot op het bot te moeten gaan verantwoorden. Veel tijd en verschillende mogelijkheden om daar over anderen te oordelen heb je niet. Als kijker krijg je te zien wat Jakobien over anderen zegt en hoe zij dingen ziet. van mij zie je dat ook en ook van alle anderen. Daardoor kan je als kijker een compleet beeld vormen van wat daar gebeurd en hoe wie nou precies over wie denkt. Als je dat totaalplaatje compleet hebt als kijker, kan een actie van een deelnemer die dat niet heeft, extra oneerlijk of gemeen lijken. Bij uitspraken van deelnemers knipt de productie graag zo veel mogelijk franje weg, waardoor een uitspraak extra duidelijk en vaak ook hard over komt. Het klopt wel wat je dan zegt maar alle diplomatieke verzachtende toevoegingen zijn verdwenen. Daarom kan een mening over Jakobien keihard klinken. Dat zou ik als productie ook doen, anders duurt het te lang en wordt het een soft gebeuren. Als deelnemer zie je alleen maar wat jezelf ziet en wat er achter rotsblokken gebeurt en besproken wordt moet je maar raden, daar moet je het mee doen. De productie helpt dan natuurlijk nog een handje mee door je in interviews dingen te vragen die je denken beïnvloeden. "Je kunt nogal goed met X opschieten niet?"
Antwoord: "Klopt".

"Denk je dat X jou even leuk vindt als jij hem of heeft X je nodig om zo verder te komen, wat denk je?" Of je wilt of niet, daar ga je toch over nadenken.

Als iemand mij dagen zit te ergeren en dan uiteindelijk vraagt waarom ik nog maar zo weinig persoonlijks aan die persoon (was niet Jakobien trouwens) gevraagd heb dan vind ik het dus wel een eerlijk antwoord als ik zeg dat ik in die persoon minder geïnteresseerd ben. Tactloos? Zal best zo lijken op televisie, je ziet immers maar fragmenten. Normaal gesproken zeg je zoiets ook niet direct, je schiet er immers ook maar heel weinig mee op. Ik doe dat pas op een moment dat je denkt: "Nu is het mooi geweest, dan maar even een harde duidelijke uitleg, dan hoef ik verder ook geen smoezen te verzinnen.

Verder vind ik dat, tactisch stemmen, het maken van afspraken en weet ik wat meer moet kunnen als dat nodig is. Liever niet, dat wel. Voor mij was het een spel niet meer dan dat. Ga dus niet steeds weer roepen dat wij zelf ook een afspraak (complot) gemaakt hebben, dat weet ik zelf ook wel en als je goed gelezen hebt wat ik geschreven heb dan zie je daar dat ik over een complot op zich ook helemaal niet moeilijk doe. Niemand is perfect, ik helemaal niet.

Hulde.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #78 Gepost op: 27-04-2006, 16:17:46 »
Volgens mij ligt de onduidelijkheid in het verhaal  -de berichten hier-  van Pieter zelf... het staat nl bol van tegenstrijdigheden.
Starry Night en Zonnetjuh hebben het mi goed verwoord en een aantal uitspraken van Pieter scherp weerlegd... waar hij overigens nog niet op in is gegaan.

Ik krijg uit zijn verhaal eerder de indruk dat er irritatie naar Jakobien is ontstaan... nadat of wellicht mede dóórdat zij eerlijk voor haar mening uitkwam en aangaf het niet eens te zijn met harde uitspraken, zondebokkerij en uitsluiting. 
Waarschijnlijk heeft dus niet haar "onbetrouwbaarheid" of "labradorgehalte"... maar in tegendeel juist haar eerlijkheid en principes idg het niet mee willen doen aan pestgedrag en flauwe opmerkingen haar de kop gekost.


Ik verwees niet alleen naar de berichten hier, maar ook naar de berichten op het forum van Ryan (die Zonnetjuh ongetwijfeld heeft gelezen). Los van dat zie ik niet zozeer tegenstrijdigheden, maar eerder een andere manier van kijken naar de hele situatie. Ik snap dus niet echt wat het probleem is. Pieter legt uit hoe hij op dat moment keek naar de situatie, nu kun je er als kijker op een heel andere manier tegen aankijken, maar om het daarom af te doen als een zwamverhaal  ???
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #79 Gepost op: 27-04-2006, 16:59:35 »
Heel verhaal

Helder Pieter, dank je wel. Echt leuk om zo achteraf nog eens met je erover te praten. Wat ik ook nog wel grappig vindt, is dat jij natuurlijk nog weet wat er allemaal gaat gebeuren, en wij nog niet. Lijkt me logisch dat je nog niet overal op in kunt/mag gaan. Best lastig lijkt me!
Keep calm and eat chocolates!