Auteur Topic: [Kandidaat NL] Pieter  (gelezen 131150 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #80 Gepost op: 27-04-2006, 17:01:05 »
Ik verwees niet alleen naar de berichten hier, maar ook naar de berichten op het forum van Ryan (die Zonnetjuh ongetwijfeld heeft gelezen). Los van dat zie ik niet zozeer tegenstrijdigheden, maar eerder een andere manier van kijken naar de hele situatie. Ik snap dus niet echt wat het probleem is. Pieter legt uit hoe hij op dat moment keek naar de situatie, nu kun je er als kijker op een heel andere manier tegen aankijken, maar om het daarom af te doen als een zwamverhaal  ???
Berichten van Ryan? Waar?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #81 Gepost op: 27-04-2006, 17:16:16 »
Aiai! wat een narigheid! We zakken met z'n allen steeds dieper in een moeras en het ziet er niet naar uit dat we uit komen. Jakobien met een Labrador vergelijken was niet goed denk ik maar je krijgt daar maar één kans om iets te zeggen en dan staat het op film. Een allemansvriend zal het niet snel voor de zwakkeren in een groep opnemen en dat het heeft Jakobien nou juist wel gedaan. In het dagelijks leven is dat een goede eigenschap. Tijdens een zo'n expeditie vraag ik me af of het handig is. Daarmee kan ze immers als een gevaar gezien worden want je weet op dat moment niet wat ze gaat doen als ze mee zou gaan naar de samensmelting. Omdat ze in mijn ogen meer sociaal vaardig was dan Douwe en Veronique, is de kans groter dat ze bij een samensmelting een brug slaat met personenen uit het andere kamp.
Voor mij was dat een reden om op haar te stemmen en niet op één van de anderen. Eerlijk? Dat hangt er van af hoe je het programma ziet. Ik zie het als een spel op een mooie locatie. Als ik een potje poker speel wil ik ook zo lang mogelijk aan tafel blijven zitten zolang ik het nog naar mijn zin heb. Als je over het wegstemmen van Jakobien moeilijk gaat doen kan ik zeggen dat er nog heel wat aan gaat komen, het wordt steeds harder.

Ik ga hier verder niet meer reageren, het lijkt me beter dat jullie dat onderling laat doen als Objectieve kijkers. Ik heb daar een mening gevormd over anderen of die nou terecht is of niet. T.o.v. mijn mede-kandidaten vind ik het niet gepast om hier op een publiek forum alles over ze te gaan zeggen wat ik zou willen zeggen. Ik zou ook niet blij zijn als ze dat over mij deden, ook al zouden ze gelijk hebben met wat ze beweren.

Veel plezier verder!

Groeten,

Pieter
« Laatst bewerkt op: 27-04-2006, 17:21:18 door Pieter-2006 »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #82 Gepost op: 27-04-2006, 17:26:14 »
Dank Pieter voor je meepraten tot nu toe, erg jammer dat je daarmee stopt, maar wel begrijpelijk.

Je maakt me zeer nieuwsgierig naar de komende afleveringen!

 ::zwaai::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #83 Gepost op: 27-04-2006, 18:34:55 »
Ik ga hier verder niet meer reageren, het lijkt me beter dat jullie dat onderling laat doen als Objectieve kijkers.

Jammer. :( Het was leuk om die insite-info en de verhalen van achter de schermen te lezen. :)
Nog even niks.

Offline Gabrielle2

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #84 Gepost op: 27-04-2006, 19:08:56 »
Jeetje, ik ben ff een dagje niet op deze site geweest, en wat een verhalen allemaal. Ik vind het jammer dat Pieter op deze manier is afgehaakt. Bedankt mensen, voor al het gezeik. Het is en blijft een spel en het is eenmaal zo gegaan, hoe het gegaan is. Beetje jammer dat hierdoor mijn favoriete kandidaat Pieter misschien niet meer op dit forum wil reageren. Pieter, mocht je toch nog af en toe stiekem een kijkje nemen, ik vind het heel jammer dat het zo is afgelopen. Al die drukte om niks en daar bedoel ik jou niet mee hoor ! In ieder geval bedankt voor de achtergrondinformatie die je met ons gedeeld hebt.

 ::bravo:: Gabrielle

Offline Zonnetjuh

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #85 Gepost op: 27-04-2006, 19:49:30 »
Als het nu nog niet duidelijk is waarom Pieter op Jakobien heeft gestemd dan ligt dat toch echt aan jezelf. De beargumentatie van Pieter is naar mijn mening voldoende, onbetrouwbaarheid (vanuit het perspectief van Pieter/Ryan) vind ik een goede reden om iemand weg te stemmen.
ik snap wel waarom hij op jacobien heeft gestemd. maar ik vind het een slechte argumentatie. ik snap echt niet dat dat zwaarder weegt dan alle kritiek die ze op douwe hebben gehad. douwe deed nix, zonderde zich af, gedroeg zich in hun ogen niet oke. en dan gaat hij op jacobien stemmen omdat ze een allemansvriendje is ???
ik vind dat gewoon heel vreemd.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #86 Gepost op: 27-04-2006, 20:29:16 »
dat is niet vreemd, dat heet taktiek. ::jaja::

(iets waar alle deelnemers zich mee bezighouden, inclusief de weggestemde Jakobien)
er was eens......

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #87 Gepost op: 27-04-2006, 22:30:53 »
Idd. En ik vind het jammer dat hij er nu niet meer is.
Do you want to go to the Seaside?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #88 Gepost op: 27-04-2006, 22:51:44 »
ik snap wel waarom hij op jacobien heeft gestemd. maar ik vind het een slechte argumentatie. ik snap echt niet dat dat zwaarder weegt dan alle kritiek die ze op douwe hebben gehad. douwe deed nix, zonderde zich af, gedroeg zich in hun ogen niet oke. en dan gaat hij op jacobien stemmen omdat ze een allemansvriendje is ???
ik vind dat gewoon heel vreemd.
Waarom stemde Jakobien niet samen met Veronique en Douwe op Pieter of Ryan?
Dat is ook vreemd!

Dit hele spel is vreemd!

Offline Gabrielle2

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #89 Gepost op: 27-04-2006, 22:56:04 »
Waarom stemde Jakobien niet samen met Veronique en Douwe op Pieter of Ryan?
Dat is ook vreemd!

Dit hele spel is vreemd!

Waarom, waarom, waarom.........waarom laten we dit onderwerp nu niet rusten.
Jakobien is nu weggestemd, maandag weer een volgende aflevering. Laten we daar naar uit kijken. Nu is het wel genoeg geweest over het wegstemmen van Jakobien.

Gabrielle

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #90 Gepost op: 27-04-2006, 22:57:15 »
Waarom stemde Jakobien niet samen met Veronique en Douwe op Pieter of Ryan?
Dat is ook vreemd!

Dit hele spel is vreemd!

Geen idee! Ik zat me ook al de hele tijd af te vragen wat Jakobien bedoelde met 'tactische stem'. Misschien was het voor Jakobien en Veronique een uitgemaakte zaak dat Douwe er uit zou gaan (stemmen van Ryan en Pieter) en wilde ze niet tegen de schenen van Ryan en Pieter schoppen door op hen te stemmen? Misschien wilden ze wel aanhaken bij het groepje van Ryan en Pieter om na een samensmelting sterk te staan?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #91 Gepost op: 27-04-2006, 22:58:28 »
Waarom, waarom, waarom.........waarom laten we dit onderwerp nu niet rusten.
Jakobien is nu weggestemd, maandag weer een volgende aflevering. Laten we daar naar uit kijken. Nu is het wel genoeg geweest over het wegstemmen van Jakobien.

Gabrielle
Ik hou gewoon van discussiëren..

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #92 Gepost op: 27-04-2006, 23:00:01 »
Waarom, waarom, waarom.........waarom laten we dit onderwerp nu niet rusten.
Jakobien is nu weggestemd, maandag weer een volgende aflevering. Laten we daar naar uit kijken. Nu is het wel genoeg geweest over het wegstemmen van Jakobien.

Gabrielle

Ook weer waar.
Bovendien: we dwalen af. In alle berichten heeft Pieter toch al weer behoorlijk wat informatie gegeven waar ik erg nieuwsgierig van word, ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd wie hem had aangesproken op te weinig interesse in de persoon!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #93 Gepost op: 27-04-2006, 23:01:00 »
nou, nou,nou, dit is niet een reactie van een doorsnee kijker, eerder jacobien's man denk ik zo maar....... ::zwaai::
Gaap... Ik word hier zo moe van... Een maand geleden was ik nog Yves of Wendy van Peking Express :P.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2006, 00:11:37 door Starry Night »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #94 Gepost op: 27-04-2006, 23:13:38 »
Tactloos? Zal best zo lijken op televisie, je ziet immers maar fragmenten.

Ik heb die scène helemaal niet op televisie gezien. Je beschreef hem hier.

En verder: iedere deelnemer heeft wat mij betreft het recht te stemmen zoals hij of zij wil. Maar als iemand een labrador en een allemansvriend wordt genoemd, en zelfs onbetrouwbaar, dan staat het de kijkers vrij om daar hun mening op te geven, gebaseerd op de televisiebeelden (we zullen wel moeten). Dat dat jou doet besluiten hier niet terug te keren is je eigen keuze.

Terugkerend thema hier is het feit dat wij niet kunnen oordelen als kijker, omdat we er niet bij waren en alleen zien wat de producers willen dat we zien. Dat is net zo'n open deur als 'ik rem voor kinderen'. Het bestaansrecht van dit forum is gebaseerd op die kijkers, en het forum zou er niet aantrekkelijker op worden als we allemaal zouden schrijven: "Ik heb vanavond weer naar ER gekeken, maar ik heb geen mening want ik was er niet bij." Als je er niet tegen kan dat kijkers hun mening over je vormen op basis van die beelden en je uitlatingen (ook al is het een selectie), dat had je nooit met zo'n realityprogramma mee moeten doen.

Overigens is het een misvatting dat aanwezigen a priori wél precies weten hoe de vork in de steel zit. Zo blijkt uit alles dat Jan de kijker het vorig seizoen met John, Carl en Esther heel wat scherper zag dan John, Carl en hun knechtjes ter plekke.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2006, 00:13:36 door Starry Night »

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #95 Gepost op: 28-04-2006, 10:11:19 »
Laatste bericht:

Dat jullie als kijkers geen recht zouden hebben op je mening op het Forum zijn mijn woorden niet, ik zei alleen dat je als kijker een ander, meer compleet beeld lijkt te hebben van alles dan als deelnemer. Je ziet interviews met deelnemers waar veel informatie uit komt, deelnemers kunnen alleen maar raden wat anderen daarin zeggen. En recht op je mening hebben jullie hier nou juist wel en daarom begrijp je nu misschien goed waarom ik vind dat ik hier op het forum niet langer thuis hoor. Ik kijk naar wat daar gebeurd is en de uitzendingen zijn daar voor mij een niet compleet uittreksel van. Het is dan heel frustrerend om alleen maar te kunnen reageren op de fragmenten die uitgezonden worden, alles wat niet uitgezonden is, maar wel gebeurd is, blijft onbewijsbare informatie voor de kijker.

Een kijker ziet de hele expeditie in 10 x 1 uur minus alle reclameblokken. De expeditie duurt in werkelijkheid 720 uur. Daarmee zie je dus 1,38% van wat daar gebeurd is. Deelnemers bepalen zelf wat ze wel en niet zeggen zodra er een camera in de buurt komt en die camera's zijn maar een paar uur per dag actief aan het filmen. wat er buiten de camera's gebeurt zie je niet en dat is achtergrondinformatie waar ik vanalles over zou kunnen zeggen. Dat vind ik dus niet gepast t.o.v. de anderen en dan krijg ik waarschijnlijk ook nog de reactie dat ik vanalles kan verzinnen, het is immers niet gefilmd.

En je hebt helemaal gelijk, dat ik hier verder niet meer zal reageren bepaal ik helemaal zelf, dat is mijn eigen aktie.
Ga het bij voorbaat niet zo doen lijken alsof ik dat anders gezien zou hebben.


Beter zo.

Groeten.

« Laatst bewerkt op: 28-04-2006, 10:28:20 door Pieter-2006 »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #96 Gepost op: 28-04-2006, 10:18:09 »
Jammer Pieter, ik kan de manier waarop je de dingen beschrijft wel waarderen. Maar begrijpelijk...
Hulde dat je op deze wijze je bijdrage hebt geleverd ::bravo::

groetjes, Storm
er was eens......

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #97 Gepost op: 28-04-2006, 10:48:32 »
Laatste bericht:

Dat jullie als kijkers geen recht zouden hebben op je mening op het Forum zijn mijn woorden niet, ik zei alleen dat je als kijker een ander, meer compleet beeld lijkt te hebben van alles dan als deelnemer. Je ziet interviews met deelnemers waar veel informatie uit komt, deelnemers kunnen alleen maar raden wat anderen daarin zeggen. En recht op je mening hebben jullie hier nou juist wel en daarom begrijp je nu misschien goed waarom ik vind dat ik hier op het forum niet langer thuis hoor. Ik kijk naar wat daar gebeurd is en de uitzendingen zijn daar voor mij een niet compleet uittreksel van. Het is dan heel frustrerend om alleen maar te kunnen reageren op de fragmenten die uitgezonden worden, alles wat niet uitgezonden is, maar wel gebeurd is, blijft onbewijsbare informatie voor de kijker.

Een kijker ziet de hele expeditie in 10 x 1 uur minus alle reclameblokken. De expeditie duurt in werkelijkheid 720 uur. Daarmee zie je dus 1,38% van wat daar gebeurd is. Deelnemers bepalen zelf wat ze wel en niet zeggen zodra er een camera in de buurt komt en die camera's zijn maar een paar uur per dag actief aan het filmen. wat er buiten de camera's gebeurt zie je niet en dat is achtergrondinformatie waar ik vanalles over zou kunnen zeggen. Dat vind ik dus niet gepast t.o.v. de anderen en dan krijg ik waarschijnlijk ook nog de reactie dat ik vanalles kan verzinnen, het is immers niet gefilmd.

En je hebt helemaal gelijk, dat ik hier verder niet meer zal reageren bepaal ik helemaal zelf, dat is mijn eigen aktie.
Ga het bij voorbaat niet zo doen lijken alsof ik dat anders gezien zou hebben.


Beter zo.

Groeten.



Ik snap je. Ik baseerde de reden dat je je nu terugtrok inderdaad meer op uitlatingen van anderen ("Bedankt voor jullie gezeur" en zo meer). Overigens kun je als deelnemer reageren in een eigen topic volgens mij, die boven de topics voor het 'plebs' geplaatst worden. In dat geval is het misschien duidelijker een scheiding tussen de kijkers en de deelnemers aan te brengen. Misschien wil je overwegen om dat te doen? Ik zou het in ieder geval naar vinden als je je weggejaagd zou voelen door kritiek, maar ik begrijp nu dat dat het niet is gelukkig. Had me ook wel verbaasd, want je leek me nou juist niet zo'n lange tenen-man.

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #98 Gepost op: 28-04-2006, 13:38:26 »
Jammer Pieter, ik kan de manier waarop je de dingen beschrijft wel waarderen. Maar begrijpelijk...
Hulde dat je op deze wijze je bijdrage hebt geleverd ::bravo::

groetjes, Storm

Daar sluit ik me helemaal bij aan  ::ok::
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #99 Gepost op: 28-04-2006, 14:25:57 »
Helemaal geen lange tenen hoor ondanks mijn maat 46, het is meer dat ik leuk vind om lekker luchtig een eind in de ruimte ouwehoeren. Zwaarmoedig discussiëren alsof die expeditie meer is dan "17 rare mafketels die met hele goede voorkennis, aan een heel vreemd spel mee doen op een bizarre locatie" zie ik niet zitten. Uiteindelijk kan ik er alleen maar om lachen.

Beetje gaan zitten discussiëren in een speciale "Deelnemersafdeling" lijkt me een ramp. Na zo'n expeditie heb je elkaar niet echt veel meer te vertellen. Toegang tot het ondergrondse Forum (e-mailverkeer) zou trouwens wel interessant voor jullie zijn. Er zijn heel wat ex-deelnemrs die elkaar het leven momenteel behoorlijk zuur maken door elkaar volledig afbranden in onaardige e-mailtjes die hun mailboxen dagelijks vervuilen. Om te laten zien hoe erg die mailtjes wel niet zijn worden die dan heel leuk doorgestuurd naar andere deelnemers die er helemaal niets mee te maken hebben. Ik lach me een ongeluk. Volgens mij is er nog nooit een expeditie geweest waarna mensen elkaar zo naar het leven stonden. Benieuwd of dat een beetje zal blijken uit de uitzendingen.

Groeten,

Pieter