Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 27559 keer)

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #40 Gepost op: 15-05-2006, 22:57:36 »
Super aflevering!!!

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #41 Gepost op: 15-05-2006, 22:57:58 »
kunnen wij trouwens ook de chat terug lezen??

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 7
« Reactie #42 Gepost op: 15-05-2006, 22:59:38 »
Goeie aflevering ja!

Offline mmm79

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #43 Gepost op: 15-05-2006, 23:26:30 »
Echt een super vette aflevering. Zo'n gave uitzending hebben we nog nooit gehad, vind ik tenminste. Frank is mijn favoriet, dus maar goed dat Pieter zo "eerlijk" is. En een slimme zet van Mick, maar blijf het maar een rare vogel vinden. Had graag iemand anders in zijn plaats gezien.
en volgt er nu altijd een complot??? Maar hoe dan???? Ben benieuwd volgende week.
Go Frank!!!!!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #44 Gepost op: 15-05-2006, 23:30:34 »
en volgt er nu altijd een complot??? Maar hoe dan???? Ben benieuwd volgende week.

Ik vrees van wel (maar kan natuurlijk nog helemaal anders lopen, dat bewijst de aflevering van vanavond wel).
Ik denk dat Richard en Jennifer boos zijn, begrijpelijk, en even niets van Frank willen weten. Mick maakt hier gebruik van en gaat bij Frank slijmen;"Ik heb respect voor wat je gedaan hebt. Ik vind je zo tof, enz enz enz" wat ervoor zorgt dat Frank toch Mick, en hierdoor ook Karin, in de expeditie houdt.
Wat dus zal betekenen dat Jennifer en Richard een voor een het veld zullen moeten ruimen.

Maar ik hoop dat het anders loopt en dat Mick zal moeten vertrekken, daarna Frank op moet geven wegens lichamelijke uitputting en Karin uiteindelijk ook afvalt.
Maar ja, wishfull thinking is dat geloof ik  ;D
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline delete

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #45 Gepost op: 15-05-2006, 23:40:13 »
Ik ben het helemaal met Yankee eens. Geniale zet van Mick om aan Pieter te vragen:
"Op wie ga je stemmen als ik weer de immuniteit win ?"

Door zijn antwoord dat hij, Richard en Jennifer niet op elkaar zouden stemmen, besefte Frank dat hij nooit in de finale zou komen als Pieter er in bleef.

Ik vind het wel begrijpelijk van Frank. In dit geval laat ie zich niet zomaar naar de slachtbank voeren. Het is, imo, net zo'n actie als Douwe bij Maxime moest doen.
Alles leuk en aardig maar op zo'n moment blijft het wel een spel en mag je best nadenken en voor jezelf kiezen. Ik bedoel als er 2 opties zijn, je blijft in het spel of niet.
Wat ik veel "tragischer" vond was dat Frank zich niet aan zijn afspraak hield met Melvin op de samensmelting.
Ik vind dit iig een leuke ontwikkeling.
Overigens ook de enige afl. dat ik heb gelachen om Mick. A la Columbo nog even terugkomen en zeggen, oh ik heb nog 1 moeilijke vraag. Haha !
Leuk gemonteerd dat je tijdens/na de discussie bij Frank die bel hoorde en 'm zag weglopen :)
Idd wel tegenvallend van Pieter dat ie er verder zo op in gegaan is. Hij had beter z'n mond kunnen houden na "dat zien we dan wel weer". Het is vast niet makkelijk nog goed te denken op zo'n eiland met honger, ego's etc.
Maar voor iemand die niet vies is van een spelletje is heeft ie wel een koekje van eigen deeg gehad ;)
Anyway, ik vond Pieter weer leuk als deelnemer. Suc6 in je verdere leven Pieter !
« Laatst bewerkt op: 15-05-2006, 23:54:38 door delete »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #46 Gepost op: 16-05-2006, 01:00:15 »
Welk een virtuose technicus besloot een kerkklok onder Het Moment te zetten? Whatever they pay him, it ain't enough ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::!

En alles wat hier over Mick gezegd wordt in negatieve zin: die jongen is een straatvechter, en een straatvechter heeft genoeg aan een piepklein ontsnappingspoortje en een niet zo heel slimme Rotterdammer. Mag een Robinson geen straatvechter zijn? Wat mij betreft wel, hoor. Liever dan een mevrouw die zo'n ver ontwikkeld talent heeft tot haten dat ze - ondanks een niet onaantrekkelijk uiterlijk - gewoon lelijk is. Ik vind dat af en toe ontluisterend om te zien. Die belachelijke opmerking in Karin's richting toen ze op haar stemde... Dat die diep in haar hart blij zou zijn eruit te zijn. Wat is dat voor psychologie van de koude grond? Karin zag er in ieder geval volstrekt niet treurig uit dat ze mocht blijven.

En dan die stem op Pieter die hem definitief de kop kostte. De stem van Karin in de aflevering ervoor! Als het een scenario was dan vond je het te mooi verzonnen allemaal.

Pieter had duidelijk boter op zijn hoofd naderhand. Na deze meesterlijke montage zal hij het - neem ik toch aan - inmiddels wel snappen, zoals alle kijkbuiskindertjes hier. En hoe typerend: in een vooruitblik zien we Jennifer alweer complotten vermoeden bij anderen. Over boter op je hoofd gesproken.

Wie moet Robinson worden?
Frank? Nee, want die heeft Samensmeltingsmaatje Melvin eruit gestemd en dat is wat mij betreft volstrekt onvergeeflijk.
Jennifer? Effe serieus nu.
Richard? Zou ik vrede mee hebben.
Karin? Ze blijft mij te kleurloos toch.
Mick? Ja hoor. Na vanavond: driewerf ja! Een adder soms, maar daar doet hij niet hypocriet over.

En dan van de Miniloccers: Lydia!!! Nee, grapje natuurlijk. Heeft echt niet in de gaten dat ze met haar gehuil alle energie uit haar expeditiegenoten trekt als een dementor uit Harry Potter, en het kan haar geen reet schelen ook. Ryan of Véronique dus. Die mogen het van mij allebei worden.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2006, 01:03:08 door Starry Night »

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #47 Gepost op: 16-05-2006, 08:16:44 »
Gelukkig Karin zit er nog in en het is Pieters eigen schuld. Moest hij het maar niet zeggen waar Frank bij was en ik begon me ook aan Pieter te irriteren met z'n complotten horen bij ER.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 7
« Reactie #48 Gepost op: 16-05-2006, 08:26:36 »
Geweldige ontknoping van deze aflevering!  ::rofl::  ::ok::
Fantastische televisie!  ::ok::

Dit soort wendingen zijn heerlijk: het lijkt allemaal zo voorspelbaar te worden en plots gaat alles anders.  ;D  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #49 Gepost op: 16-05-2006, 08:31:04 »
Ik vond deze aflevering ook 1 van de leuksten tot nu toe ;D ::ok::

Offline Big D.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #50 Gepost op: 16-05-2006, 08:34:44 »
Top aflevering. Mick is toch echt een topper ! Hij is dan wel af ebn toe een beetje lomp en te direct maar WEL eerlijk !!! Dat kunnen die andere gluiperds niet zeggen. Blij dat die Pieter eruit is. Wat een enge vent !! En liegen dat ze doen: nee, hoor er is een samenzwering......Nou Pieter gaf toch wel mooi toe dat het wel zo was.

Jammer dat Fleur weg is. Lekker wijf  :P

En Lydia..............wat zal ik zeggen.

(edit: tekst aangepast)
« Laatst bewerkt op: 16-05-2006, 10:05:49 door Stormpie »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #51 Gepost op: 16-05-2006, 08:49:25 »
Hij was grappig, maar toch niet helemaal geschikt voor het forum

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

(edit: quote vervangen)
« Laatst bewerkt op: 16-05-2006, 10:07:16 door Stormpie »

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #52 Gepost op: 16-05-2006, 09:36:00 »
Steengoede aflevering!

Dit waren nu eens proeven waar iedereen gelijke kansen had om te winnen. Felicitaties voor Mick. Ben niet bepaald fan van hem maar eerlijk is eerlijk: de proef heeft hij gewoon goed gedaan. Als het nu zo blijft gaan heb ik verder geen problemen met hem maar ja, zo zal het niet blijven gaan want het aard van het beestje verandert niet zomaar 1 2 3 als puntje bij paaltje komt (om het maar eens in zijn paal uitspraak te houden). Hij zei het zelf ook al tegen Karin dat 'ie alles doet om te winnen. Nou, dan zal hij nog hard aan de bak moeten want volgens mij komen er nog een paar flinke twists zodat deze man ten onder gaat aan zijn eigen fanatisme. Een van de prijzen die je kunt winnen is een gesprek met de overige expeditieleden die dan later de uiteindelijke winnaar bepalen. Dat was in andere expedities ook nog zo dus die zal er nu ook wel weer inzitten waarschijnlijk. Nou, dan kan Mick nog z'n lol op. En ook met het eten zal de bom nog wel gaan barsten daar en misschien komt er weer zo'n jungletocht waarvan ik me nog kan herinneren hoe dat ging met Riesjaaar in 2001 op Periuk (als ik het goed heb) Trouwens, misschien vangt Richard wel weer een rog of zo en dat zijn trofeëen waar je goede sier mee kan maken bij de anderen.

Mick mag dan wel een straatvechter zijn maar daar heb je niks aan als je in een omgeving bent waar je heel goed met je energie moet omspringen om te survivallen. In de mijn kun je moeilijk van die rare fratsen uithalen en over de rooie gaan steeds want dan heb je het gelijk gehad. Daar weet Richard alles van. In die mangroven zat Mick er ook helemaal doorheen toendertijd want dat zijn omgevingen die niet te vergelijken zijn met de straat. Maar we zullen wel zien inderdaad want ik denk dat 'ie van Richard nog niet af is.

Echt steengoed gemonteerd dit keer met de kerkklok. Mag ook wel eens gezegd worden.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2006, 09:43:06 door Sanderman »

Offline Jelly55

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #53 Gepost op: 16-05-2006, 09:38:09 »
Een fantastische aflevering!

Ik had liever gezien dat Lydia eruit ging i.p.v. Fleur

Offline Zonnetjuh

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #54 Gepost op: 16-05-2006, 09:45:53 »
Ik wist dat mensen zich raar konden gedragen, maar dit slaat toch wel alles hoor. Hoe stom kan Frank zijn om Mick in de expeditie te houden?!
Mick is iemand die totaal niet te begrijpen valt en gaat met het minste geringste door het lint. Kort lontje... als je dat van jezelf weet, kan je er ook aan werken om dat te verbeteren. Ik vind hem vreselijk arrogant en heel agressief. En dat Frank hem erin houdt, kan ik niet snappen. Ik snap dat Frank zijn eigen huid wil redden, maar hierdoor Mick erin houden.. nee.

sorry maar hier heb je het toch echt helemaal mis. frank die mick in de expeditie heeft gehouden?? no way! daar heeft mick zelf voor gezorgd door immuniteit te winnen! frank heeft gewoon z'n eigen hachie gered en daarbij toevallig ook karin, want anders was het exit karin geweest. dus wat dat betreft hoeft frank helemaal niet in jouw achting te dalen want je hebt de verkeerde conclusies getrokken.

(edit: quote gefixed)
« Laatst bewerkt op: 16-05-2006, 09:57:53 door Stormpie »

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #55 Gepost op: 16-05-2006, 10:51:44 »
Aardig heftige aflevering, vooral ook voor mij om terug te zien.

Gisteren een chat met het publiek gehad na de aflevering en kreeg ongeveer 10.000 keer te horen dat ik te eerlijk en stom ben geweest. Ik moet zeggen dat ik dat als kijker ook zou zeggen. Het is niet mijn bedoeling om hier dingen te gaan verdraaien maar mijn laatste paar dagen verliepen daar iets ingewikkelder dan je als kijker krijgt te zien.

Vergezeld van een mooie klokslag zag je gisteren Frank plotseling wakker schudden toen hij mij hoorde zeggen dat ik niet op mijn 2 vrienden Richard en Jennifer ging stemmen. Dat wist hij voor die tijd ook al want daar begon iedereen al over zodra wij met z'n driëen op één eiland bleken te zitten. De productie heeft op een bepaald moment, vrij kort na de samensmelting door laten schemeren dat er 3 personen van de samensmelters in de eindronde terecht gingen komen. Op dat moment vermoedde Frank al dat hij naast ons driëen nummer 4 zou zijn. Voor hem was het op dat moment echter nog helemaal niet nodig om actie te ondernemen, wat dat betreft heeft hij dat gisteren gewoon op het juiste moment gedaan. Dat hij daarbij op mij gestemd heeft kan ik ook goed begrijpen, in principe wilde hij me ook niet bij de samensmelting hebben. Prima vent die Frank die zijn spel goed heeft gespeeld naar mijn mening.

Wat je als kijker niet goed ziet is dat karin en Mick na de samensmelting, voortdurend vragen bleven stellen over "ons" complot en daar hun duidelijke kritiek op bleven geven. Iedereen, inclusief Frank, wist dus precies hoe de vork in steel bleek te zitten. Veel andere gespreksonderwerpen waren er niet. Omdat alles toch volledig duidelijk was, heb ik op een rustige, eerlijke wijze uit proberen te lagen waarom ik vond dat een complot, op zich moet kunenn in zo'n programma. Als ik mijn kop in het zand gestoken had, net als Jennifer en Richard, door helemaal geen antwoord op dat vragenvuur te geven, dan had dat voor mij absoluut geen verschil gemaakt, ik was er uiteindelijk toch uitgegaan. Karin en ik hadden persoonlijk geen enkele klik met elkaar, zij wilde niet op Jennifer stemmen omdat dat de enige andere vrouw in de expeditie was en op Richard en Frank kon ze niet stemmen omdat die de uitstraling hebben van wat voor haar een typische Robinson is. Dit heeft ze mij gezegd toen ik in een veel eerder stadium vroeg waarom ze steeds op mij stemde. Haar stem kreeg ik dus sowieso. Mick zou gek zijn als hij dan niet met haar mee zou stemmen en Frank wist dat hij tzt eieren voor zijn geld moest kiezen, die is ook niet dom natuurlijk. Zoals gezegd was ik zijn laatste keuze voor de samensmelting en op mij stemmen deed hij dus liever dan op de andere 2. Kortom, omdat ik deze feiten al veel eerder wist had ik de duidelijke keuze:

1) Me nergens mee bemoeien, blijven ontkennen dat er een complot is, kronkelend een uitweg proberen te vinden en uiteindelijk toch weggestemd worden. In dat geval had ik voor mijn gevoel een toneelstuk moeten opvoeren waar ik me helemaal niet in thuis gevoeld zou hebben en waar ik niets beter van geworden was.

2) Wetende dat de het tzt toch afgelopen is, eerlijk zeggen hoe ik dacht, over het spel en over anderen. Dat scheelt een hoop opgekropte gevoelens en frustraties.

Ik heb dus voor de 2e mogelijkheid gekozen en heb gemerkt dat ik daarbij een hele goede bliksemafleider geweest ben voor Richard en Jennifer, want daar hoor of zie je niets van terwijl ze exact hetzelfde spel speelden.

Ik heb een hele leuke tijd gehad en had het niet anders kunnen doen als ik het opnieuw kon doen. Ik had het denk ik alleen meer naar mijn zin gehad als Frank me inderdaad niet voor die samensmelting had gekozen. Met grienende vrouwen op een eiland zitten is ook niet alles maar complotten bestonden daar niet, gewoon zorgen dat je de proefjes niet verliest en verder was het gewoon aftellen geblazen.

 


Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #56 Gepost op: 16-05-2006, 10:55:47 »
Pieter heeft altijd geroepen dat hij het spel speelt op een manier die hem winst moet opleveren. Mick heeft gebruik gemaakt van de tactiek van Pieter. Het pact was erg duidelijk tussen de drie. Pieter straalde een zeer grote walging uit naar Mick, en in iets mindere mate naar Karin dat hij het niet eens waard vond om tegen hun te liegen. Hij was eerlijk, maar pakte zijn eerlijke uitspraken wel hard genoeg in, om proberen die twee net even iets te knakken. Mick heeft gebruik gemaakt van die eerlijkheid om Pieter zijn eigen graf te laten graven.

Dat Frank ineens inzag dat zijn positie niet al te stevig was, en dat hij dus wel met Mick en Karin mee moest stemmen.... heerlijk moment. Op dat moment wist ik al dat het gelijk zou worden.

Erg zwak van Pieter dat hij niet in wou zien dat hij zijn kaarten had overspeelt, iets dat EP hem wel in wou laten zien. Pieter zou nooit poker moeten gaan spelen.

Fantastisch zoals het op Miniloc eraan toe gaat. Mooi dat Veronique en Ryan de eerste twee rondes wonnen. Konden de twee tutjes lekker tegen elkaar strijden. Fleur had er kennelijk genoeg van, haar toren viel nogal vlug, terwijl ze in de vorige rondes toch een grotere toren neer had gezet.
Lydia laat weer eens zien dat het een grote jankdoos is, door al tijdens de proef te janken.
En het is gewoon een tactiek. Je ziet alleen iets van strijdlust als ze een proef moet doen of als ze kan eten. De rest van de tijd is het een hoopje negativiteit.
Zou lekker zijn als ze de volgende keer er ook uit ligt.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #57 Gepost op: 16-05-2006, 11:01:54 »
Aardig heftige aflevering, vooral ook voor mij om terug te zien.

Gisteren een chat met het publiek gehad na de aflevering en kreeg ongeveer 10.000 keer te horen dat ik te eerlijk en stom ben geweest. Ik moet zeggen dat ik dat als kijker ook zou zeggen. Het is niet mijn bedoeling om hier dingen te gaan verdraaien maar mijn laatste paar dagen verliepen daar iets ingewikkelder dan je als kijker krijgt te zien.

Ik had het denk ik alleen meer naar mijn zin gehad als Frank me inderdaad niet voor die samensmelting had gekozen. Met grienende vrouwen op een eiland zitten is ook niet alles maar complotten bestonden daar niet, gewoon zorgen dat je de proefjes niet verliest en verder was het gewoon aftellen geblazen.

 



Neen Pieter volgens ik las (ik moet de afl nog zien) was je niet "te" eerlijk maar eerlijk en dat is een groot verschil dat woordje "te" is hier wel overbodig...

Op diezelfde chat had ik al gezegd dat jij beter op het eiland beland, en beter nog samen met Ryan, hadden jullie een leuke tijd gehad in afwachting van de finale...

Mensen toch, had Melvin Lydia maar eens gekozen voor de samensmelting !!!!





Offline Big D.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #58 Gepost op: 16-05-2006, 15:53:34 »
Beste Pieter, je hebt eea natuurlijk wel over jezelf afgeroepen. Natuurlijk wa je op het laatst eerlijk en dat heeft je je kop gekost. Maar je begrijpt ook wel dat jullie een beetje een vies spelletje gespeeld hebben. Want eigenlijk was het op het moment van de samensmelting al beslist wie over zouden blijven.......
Natuurlijk is het laf van Richard en Jennifer dat ze jou de kastanjes uit het vuur laten halen...maar ja het is wel eigen schuld dikke bult. Daarom hoop ik ook dat Richard en Jennifer het ook niet lang meer maken......Als jullie je zin hadden gekregen was er voor ons kijkers weinig aan geweest omdat de uitslag vooraf al bekend zou zijn: Richard, Jennifer en Pieter in de finale........ ::vergroot::

Offline molletje25

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • is ego de mol?
Re: Aflevering 7
« Reactie #59 Gepost op: 16-05-2006, 18:41:20 »
super zo'n aflevering  ;D

wat zou ER zijn zonder mick? nou iig ik vind de zet van frank strategisch .. en tja, zo ist spel. ben benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren  ::ok::
RIP ernst-paul