Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 41792 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #80 Gepost op: 11-10-2007, 20:01:12 »
Ik wil zeker niet met termen als loser gaan smijten, maar als 25% er al na een week uitstapt dan is er toch iets goed mis met de selectie. En dan heb ik het niet over mensen met 40 graden koorts, maar lui die 'er gewoon geen zin meer in hebben'. Ieder jaar weer een klap in het gezicht van al die duizenden mensen die ook zo graag willen.

Mijn gesprek tijdens de selectie ging ook voor een groot gedeelte over 'de makkelijke opgevers' van het seizoen ervoor. Ik had me daaraan gestoord. Zij vertelden mij dat ze daar wat op gevonden hadden; zelf de reis betalen. Maar echt gewerkt heeft het dus niet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: Aflevering 2
« Reactie #81 Gepost op: 11-10-2007, 20:32:51 »
Wat een gezeik, hoe kun je nou op afstand beoordelen wat precies de beweegredenen van mensen zijn om op te stappen? Ik kan me voorstellen dat je in de eerste week tussen 99 anderen nou niet echt het Robinson-gevoel wakkerschudt, dat mensen teleurgesteld waren in de sociale verhoudingen binnen zo'n grote groep (gebrek aan intimiteit) en liever naar huis wilden. Wat heeft kluitjesvorming met overleven te maken? Ik geef de opstappers geen ongelijk en zie ze zeker niet als losers.
lekkere ruige vent van me

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 2
« Reactie #82 Gepost op: 11-10-2007, 23:24:13 »
Was het ons Siegrieke die de kogelvis samen met Bruno naar de eeuwige visvelden hielp? :o
Die maak je beter niet boos!! ::rofl::

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 2
« Reactie #83 Gepost op: 12-10-2007, 08:37:34 »
Zij vertelden mij dat ze daar wat op gevonden hadden; zelf de reis betalen. Maar echt gewerkt heeft het dus niet.

Ik denk eigenlijk dat het wel werkt. Het maakt nu niet uit hoeveel mensen opgeven in de eerste helft van de expeditie, ze zijn er 'zeker' van dat ze met 10 mensen aan deel twee kunnen beginnen. Als ze 16 mensen zelf hadden laten betalen, hadden ze dat miss ook niet gehaald, mensen kunnen toch wel afhaken ondanks het 'zelf betalen'. Nu hebben ze zich dubbel ingedekt :)

Maar wel jammer dat jij niet mee mocht!
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #84 Gepost op: 12-10-2007, 10:20:24 »
Wat een gezeik, hoe kun je nou op afstand beoordelen wat precies de beweegredenen van mensen zijn om op te stappen? Ik kan me voorstellen dat je in de eerste week tussen 99 anderen nou niet echt het Robinson-gevoel wakkerschudt, dat mensen teleurgesteld waren in de sociale verhoudingen binnen zo'n grote groep (gebrek aan intimiteit) en liever naar huis wilden. Wat heeft kluitjesvorming met overleven te maken? Ik geef de opstappers geen ongelijk en zie ze zeker niet als losers.

Hoe ik dat kan beoordelen? Ik zie vrolijke afvallers (zoals Joey) gezellig zwaaien naar de achterblijvers. D'r was niemand zwak, ziek of misselijk. Hoe sterk ben je van karakter als je afhaakt omdat je het niet tegen 15 anderen, maar tegen 99 anderen moet opnemen?

En die kluitjesvorming: ook daar moet je in kunnen overleven. ER is al een aantal jaar meer een sociaal spel dan een fysiek overlevingsspel. Bij de eerste de beste 'sociale verrassing' haken er 24 af. Ik vind dat zwak.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: Aflevering 2
« Reactie #85 Gepost op: 12-10-2007, 10:35:55 »
Hoe ik dat kan beoordelen? Ik zie vrolijke afvallers (zoals Joey) gezellig zwaaien naar de achterblijvers. D'r was niemand zwak, ziek of misselijk. Hoe sterk ben je van karakter als je afhaakt omdat je het niet tegen 15 anderen, maar tegen 99 anderen moet opnemen?

En die kluitjesvorming: ook daar moet je in kunnen overleven. ER is al een aantal jaar meer een sociaal spel dan een fysiek overlevingsspel. Bij de eerste de beste 'sociale verrassing' haken er 24 af. Ik vind dat zwak.

Sorry voor de afvallers, maar ik ben het helemaal met je eens Gerard.  ::jaja::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 2
« Reactie #86 Gepost op: 12-10-2007, 14:23:22 »
Hoe ik dat kan beoordelen? Ik zie vrolijke afvallers (zoals Joey) gezellig zwaaien naar de achterblijvers. D'r was niemand zwak, ziek of misselijk. Hoe sterk ben je van karakter als je afhaakt omdat je het niet tegen 15 anderen, maar tegen 99 anderen moet opnemen?

En die kluitjesvorming: ook daar moet je in kunnen overleven. ER is al een aantal jaar meer een sociaal spel dan een fysiek overlevingsspel. Bij de eerste de beste 'sociale verrassing' haken er 24 af. Ik vind dat zwak.


Tjah.
:-\\
« Laatst bewerkt op: 12-10-2007, 20:02:23 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Angel007

  • Forumlid
  • itsybitsyspider
Re: Aflevering 2
« Reactie #87 Gepost op: 12-10-2007, 17:36:32 »
Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar... ik ben serieus teleurgesteld na de tweede aflevering. Ik ben altijd een fervente kijkster geweest, keek er naar uit, maar deze expeditie boeit mij veel minder dan de voorgaande seizoenen. Misschien zal het beteren als ze nog maar met 16 overblijven, want nu vind ik het maar niks. Ik irriteer me mateloos aan al die karakterkes die zich willen profileren en onnozelheden. Het draait niet meer om overleven maar om de show. We leren de expeditieleden nog niet goed kennen waardoor dat het ook voor ons één en al warboel is. Kortom, een zwakke start. IPV 100 hadden ze het aantal moeten halveren ofzo
« Laatst bewerkt op: 12-10-2007, 17:40:08 door Angel007 »

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #88 Gepost op: 12-10-2007, 18:10:41 »
Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar... ik ben serieus teleurgesteld na de tweede aflevering. Ik ben altijd een fervente kijkster geweest, keek er naar uit, maar deze expeditie boeit mij veel minder dan de voorgaande seizoenen. Misschien zal het beteren als ze nog maar met 16 overblijven, want nu vind ik het maar niks. Ik irriteer me mateloos aan al die karakterkes die zich willen profileren en onnozelheden. Het draait niet meer om overleven maar om de show. We leren de expeditieleden nog niet goed kennen waardoor dat het ook voor ons één en al warboel is. Kortom, een zwakke start. IPV 100 hadden ze het aantal moeten halveren ofzo

Ja, dat gevoel heb ik dus tot nu toe ook, en mijn vriend ook...
Ik zit ook echt te wachten op proeven, maar die komen maar niet. En dan inderdaad al die karakters, en al die mensen die je niet kent maar ineens heel even in beeld ziet ??? nee , tot nu toe ook zeker niet mijn favoriete seizoen. Aflevering 3 moet echt spannender, anders ga ik afhaken denk ik

Re: Aflevering 2
« Reactie #89 Gepost op: 12-10-2007, 22:21:13 »
Leuk forum! Kan ik meteen mijn idee over de opzet van dit jaar kwijt:
Als programmamaker heb je met 100 man wel het probleem dat alles erg onpersoonlijk blijft. Dus zet je er twee acteurs in, die zich erg opvallend gedragen ook al gebeurt er nog niets, zodat er meteen een leuke verhaallijn in komt met steeds dezelfde gezichten en kan je de boel vanaf aflevering 2 flink opstoken. Een stelletje geeft nog meer mogelijkheden, want dan kun je er dramatische afscheidsscenes bij maken. Voorspelling: Iraida gaat toch niet weg (zag ik haar niet op het laatste moment achter haar Tim aan hollen?), of komt op een ander moment 'plotseling' weer in het programma terug, of er komt een een of ander dramatisch 'weerzien met de geliefden'-elementje in het spel.
Wat denken jullie????

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 2
« Reactie #90 Gepost op: 12-10-2007, 22:41:53 »
Leuk forum! Kan ik meteen mijn idee over de opzet van dit jaar kwijt:
Als programmamaker heb je met 100 man wel het probleem dat alles erg onpersoonlijk blijft. Dus zet je er twee acteurs in, die zich erg opvallend gedragen ook al gebeurt er nog niets, zodat er meteen een leuke verhaallijn in komt met steeds dezelfde gezichten en kan je de boel vanaf aflevering 2 flink opstoken. Een stelletje geeft nog meer mogelijkheden, want dan kun je er dramatische afscheidsscenes bij maken. Voorspelling: Iraida gaat toch niet weg (zag ik haar niet op het laatste moment achter haar Tim aan hollen?), of komt op een ander moment 'plotseling' weer in het programma terug, of er komt een een of ander dramatisch 'weerzien met de geliefden'-elementje in het spel.
Wat denken jullie????

Nou, ze zeggen wel dat er effectief 25 (24 dixit EP) weg zijn, maar ze laten idd open of Iraida mee is of niet. Bewust imo, anders zaten die scènes er niet in dat Tim wegloopt, en Iraida die erachteraan gaat. Maar ik denk dat ze echt wel weg is ja...
Trouwens, nog iets: Kijk (nog) eens naar de beelden van de opgevers: zou het kunnen dat er maar 22 zijn? :o ::vergroot::
Zijn er dan deelnemers die nòg vroeger de expeditie hebben verlaten?? ::vergroot::
Dat zou pas erg zijn! ::)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Re: Aflevering 2
« Reactie #91 Gepost op: 12-10-2007, 23:08:54 »
Zou best kunnen, maar deze hadden waarschijnlijk geen interessante verhalen of een apart hoofd. Nee, ik krijg steeds meer het idee dat ik naar een slechte soap zit te kijken waarin het merendeel ofwel in scene is gezet of verdraaid wordt met selectief camerawerk.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 2
« Reactie #92 Gepost op: 12-10-2007, 23:30:12 »
Zou best kunnen, maar deze hadden waarschijnlijk geen interessante verhalen of een apart hoofd. Nee, ik krijg steeds meer het idee dat ik naar een slechte soap zit te kijken waarin het merendeel ofwel in scene is gezet of verdraaid wordt met selectief camerawerk.

:D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: Aflevering 2
« Reactie #93 Gepost op: 13-10-2007, 06:40:45 »
Er waren er idd al 3 die al eerder weg waren.
Goed opgelet!  ::trots::
De groep die wegging bestond uit 21 personen. Ik weet dat er al 25 foto's zwart-wit zijn gemaakt. Ik kan even niet herleiden wie die ene 'teveel' is.  ???
Misschien een andere insider die dit weet?
Of de betreffende persoon zelf?

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: Aflevering 2
« Reactie #94 Gepost op: 13-10-2007, 10:32:12 »
Hoe sterk ben je van karakter als je afhaakt omdat je het niet tegen 15 anderen, maar tegen 99 anderen moet opnemen?

Maar om iemand dan een loosert te noemen vind ik ook niet van kracht getuigen, en het vertrek van zoveel individuen als slap betitelen vind ik generaliserend.

ER is al een aantal jaar meer een sociaal spel dan een fysiek overlevingsspel. Bij de eerste de beste 'sociale verrassing' haken er 24 af. Ik vind dat zwak.

Sociaal en fysiek gaan hand in hand, verzwakt door voedseltekort ben je geneigd meer emotionele en minder rationele beslissingen te nemen, zoals vorige jaargangen hebben aangetoond. Ik vind dat de balans daarin wel juist is.

Ik vind het direct afhaken van zo'n grote groep mensen trouwens geen "sociale verrassing", ik vind het spelconcept. Men heeft ingecalculeerd dat een percentatief grote groep mensen zou opstappen door de "schok" bij het aanschouwen van het enorme deelnemersveld dit jaar. Dat begon al op Schiphol, daar viel de exclusiviteit van het deelnemen bij een aantal mensen al weg, tussen de massa. Onderschat het psychologisch effect daar niet van. Daar begon het spel al, niet op dat eiland.

lekkere ruige vent van me

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #95 Gepost op: 13-10-2007, 11:13:45 »
Vergeet ook niet dat het hele 'spel' is veranderd doordat er 100 mensen zijn. Ik denk dat velen niet uitsluitend weggingen vanwege het feit dat er 100 mensen waren als wel vanwege de daardoor veranderde omstandigheden.
Hoezo ben je dan niet sterk van karakter als je besluit dat dit nieuwe concept niet hetgene is waar je aan mee wilde doen?
Hadden we van te voren geweten dat er 100 mensen zouden zijn en je zou dan opstappen omdat je het te druk vind, ja dan had je misschien beter na moeten denken......

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: Aflevering 2
« Reactie #96 Gepost op: 13-10-2007, 11:57:13 »
 ::jaja:: Sleeve
lekkere ruige vent van me

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 2
« Reactie #97 Gepost op: 13-10-2007, 13:31:05 »
Er waren er idd al 3 die al eerder weg waren.
Goed opgelet!  ::trots::
De groep die wegging bestond uit 21 personen. Ik weet dat er al 25 foto's zwart-wit zijn gemaakt. Ik kan even niet herleiden wie die ene 'teveel' is.  ???
Misschien een andere insider die dit weet?
Of de betreffende persoon zelf?

Trouwens, nog iets: Kijk (nog) eens naar de beelden van de opgevers: zou het kunnen dat er maar 22 zijn? :o ::vergroot::
Zijn er dan deelnemers die nòg vroeger de expeditie hebben verlaten?? ::vergroot::
Dat zou pas erg zijn! ::)

Hà!!!
::vergroot::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #98 Gepost op: 13-10-2007, 16:48:28 »
Maar om iemand dan een loosert te noemen vind ik ook niet van kracht getuigen, en het vertrek van zoveel individuen als slap betitelen vind ik generaliserend.

Ja, ik generaliseer bewust. Van die mensen die daar afzwaaiden was niemand ziek. Dus ik vind ze allemaal slap.

Citaat
Sociaal en fysiek gaan hand in hand, verzwakt door voedseltekort ben je geneigd meer emotionele en minder rationele beslissingen te nemen, zoals vorige jaargangen hebben aangetoond. Ik vind dat de balans daarin wel juist is.
Voedseltekort? Ze waren er pas zes dagen en er kwam er ook nog een kist met drank binnen. Cola (met suiker erin enzo). Je vergeet dat het pas het begin van de expeditie was.

Citaat
Ik vind het direct afhaken van zo'n grote groep mensen trouwens geen "sociale verrassing", ik vind het spelconcept. Men heeft ingecalculeerd dat een percentatief grote groep mensen zou opstappen door de "schok" bij het aanschouwen van het enorme deelnemersveld dit jaar. Dat begon al op Schiphol, daar viel de exclusiviteit van het deelnemen bij een aantal mensen al weg, tussen de massa. Onderschat het psychologisch effect daar niet van. Daar begon het spel al, niet op dat eiland.

Ik zei ook niet dat het afhaken de sociale verrassing was. De sociale verrassing was het feit dat de mensen ontdekten dat ze niet met 16 waren, maar met honderd.
 ::)
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 2
« Reactie #99 Gepost op: 13-10-2007, 18:09:02 »
De groep die wegging bestond uit 21 personen. Ik weet dat er al 25 foto's zwart-wit zijn gemaakt. Ik kan even niet herleiden wie die ene 'teveel' is.  ???

Er zijn er echt 25 weg :) Niet alles wordt op tv uitgezonden, er gebeuren natuurlijk ook dingen buiten het oog van de camera ;) Wat we zagen is dat er 24 weggingen, maar die 25 die op de site van RTL nu 'grijs' zijn, zijn ook echt weg! ::jaja::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.