Auteur Topic: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve  (gelezen 27464 keer)

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #20 Gepost op: 18-10-2007, 20:29:28 »
  ??? nee toch? jij hebt toch niet zelf opgegeven,maar was gewoon niet verkozen? Of sla ik nu de bal helemaal mis?

Ik ben dus wel één van de kandidaten, door sommige ook wel losers genoemd, die heeft besloten niet langer op het eiland te blijven.

Natuurlijk begrijp ik dat dat voor velen van jullie compleet onvoorstelbaar is, en dat was het tot voor kort voor mij ook. Bij eerdere Expedities vond ik het zelf ook altijd moeilijk te begrijpen dat mensen opgaven.

De voornaamste reden voor mij om vrijwillig te vertrekken was dat ik me ongeloofelijk irriteerde aan de sfeer en een groot deel van de mensen op het eiland. Ik ben niet echt een groepsmens en voor mij was de uitdaging om mee te doen aan Expeditie Robinson onder andere dan ook om te kijken of ik kon functioneren in een groep. Natuurlijk had ik daarbij wel een groepje van 8 mensen voor ogen en niet van 100.
Ik werd helemaal doodmoe van het geruzie, gediscussieer, geschreeuw en gedoe om me heen. Meestal probeerde ik me er zoveel mogelijk van weg te houden door bijvoorbeeld de hele dag aan de andere kant van het eiland te gaan vissen. Maar uiteindelijk moest ik wel steeds weer terug naar die groep en daar werd ik niet vrolijk van.
Ik wilde meedoen aan Expeditie Robinson om te survivalen en mijn lichamelijke grenzen op te zoeken, maar uiteindelijk had ik het gevoel in een soort slechte soap te zijn beland.
Als de ene discussie net voorbij was begon de volgende alweer. Verder irriteerde ik me mateloos aan de mensen die continue bezig waren om gefilmd te worden.
Ook het survivalen viel me erg tegen. We mochten ieder 3 items meenemen waardoor het eiland er uitzag als een soort camping. Ik heb mezelf vooral bezig gehouden met het bouwen van het kamp en vissen, maar ik had absoluut geen gevoel dat ik echt aan het overleven was op een eiland.
Uiteindelijk voelde ik me gewoon ongelooflijk nutteloos daar op dat eiland. Daarbij opgeteld het feit dat ik me 70% van de tijd absoluut niet prettig voelde in die grote groep zorgde ervoor dat ik het gewoon echt niet leuk vond.
Natuurlijk waren er een aantal mensen waar ik het ontzettend goed mee kon vinden. En zelfs met de meeste mensen waar ik me aan ergerde kon ik het goed vinden als ik er alleen mee was. Maar als ik dan hun gedrag in de groep zag ergerde ik me dood.

Ik snap natuurlijk wel dat er nu mensen zijn die zeggen 'als ik die kans had gekregen om mee te gaan was ik gebleven no matter what'. Maar begrijp goed dat ik niet eens mee was gegaan als ik had geweten dat we daar met 100 mensen zouden zitten. Ik ken mezelf namelijk goed genoeg om te weten dat ik dat afschuwelijk vind. Ik ben vier jaar militair geweest en tijdens mijn opleiding (in een groep van 2 x 30 mensen) heb ik me precies zo zitten irriteren als op het eiland. In mijn beoordeling aan het eind van die opleiding stond zelfs 'Irma weet de ergernis over de rest van de groep goed te verbergen'...hahahaha... ::rofl::

Het zou voor mij een uitdaging zijn om te zien of ik in een kleine groep wel zou kunnen functioneren, het was voor mij een nachtmerrie om het in zo'n grote groep te moeten. Zelf vind ik het ook jammer dat de productie hier niet eerlijk over is geweest, dan hadden ze namelijk iemand mee kunnen nemen in mijn plaats die wel gemotiveerd was geweest om in zo'n grote groep op dat eiland te gaan zitten.

Waarom ik niet met de eerste groep mee ben gegaan?
Ik geef normaal gesproken nooit op dus ik wilde het natuurlijk wel proberen en hoopte dat de groep héél snel kleiner zou gaan worden. Op een gegeven moment bleek wel dat dat niet zo zou zijn. Toen het duidelijk was dat Rudi en Ingeborg over ons zouden gaan beslissen wilde ik nog eerst de beslissing aan hen overlaten. Maar, ik ben nou eenmaal iemand die graag 100% controle heeft, zeker over mijn eigen leven, dus ik maakte toch liever die keuze zelf. Het was duidelijk dat er vooral veel vrouwen af moesten vallen om gelijke man/vrouw verhoudingen te houden. Ik wilde al helemaal niet dat er iemand die graag wilde blijven naar huis zou moeten in mijn plaats terwijl ik het niet erg zou vinden om te moeten gaan. Daarom ben ik zelf naar Rudi en Ingeborg gegaan om aan te geven dat ik niet in hun teams gekozen wilde worden.

Dat is zo'n beetje het verhaal. Now it's time for you to judge me  ::oink::


Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #21 Gepost op: 18-10-2007, 20:37:02 »
Ik lees het hele verhaal over en zie dat het aller aller belangrijkste ontbreekt!!!

Naast al deze negatieve dingen moet ik namelijk ook nog even kwijt dat ik ook geweldige dingen heb meegemaakt op het eiland. Ik heb fantastische mensen leren kennen  ::bravo::
Nog bijna dagelijks denk ik aan al die keren dat ik ben gaan vissen wat ik helemaal geweldig vond! Ik heb nog nooit zo goed geslapen als op mijn bamboebedje naar Carl en Loek  ::slaap:: En zo nog véél en véél meer...
Maar 12 dagen waren gewoon genoeg en door op tijd te vertrekken heb ik het voor mezelf een positieve ervaring kunnen houden al zou je dat niet zeggen na bovenstaande post  ::tandpastasmiley::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #22 Gepost op: 18-10-2007, 20:58:48 »
Nou, toch een zeer openhartige reply! Proficiat hiervoor Sleeve.  ::jaja::
Iedereen is verschillend (gelukkig maar), en ik begrijp dat iemand moeilijk functioneert in een groep. Als je je al zo voelt, en je zit met 100 ipv 8, en een deel van die groep blijken dan nog huppeltutten en brulapen te zijn moet je er al écht zin in hebben om door te gaan. En dat had jij niet.
Ik zou dat wél hebben, dat wéét ik gewoon, zelfs nog méér want mijn kansen zouden met -tig procent gestegen zijn, maar ik geniet dan ook van al dat gedoe, op voorwaarde dat ik er ook af en toe een onderuit zou kunnen muizen natuurlijk, visje vangen of nootje kraken...
;)
Wat ik ook heb is ReSpEcT voor jou, dat je alles hier zo open en eerlijk op het forum zet. Vind ik super!!
::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #23 Gepost op: 18-10-2007, 21:03:34 »
waar ik benieuwd naar ben; wat werd er allemaal mee genomen aan persoonlijke voorwerpen?


Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #24 Gepost op: 18-10-2007, 21:12:23 »

Dat is zo'n beetje het verhaal. Now it's time for you to judge me  ::oink::
Teum tum,teum tum,tum,tum,tum,tum,tum,tum,tum,tum... (Jaws melodietje)
Wat ik niet begrijp,meerdere "opgevers" zeggen hetzelfde; "ik kon het fysiek wel aan,maar die grote groep was er teveel aan" Ik neem aan dat elke kandidaat toch wel wist wat ER inhoud,en dat er telkens weer verassingen kunnen komen.Sleeve,jij wist toch ook dat de groep zou uitgedund worden tot uiteindelijk de gebruikelijke 16 of nu misschien 10 ofzo? Je bent militair geweest?  8) ::ok:: (ik ook, maar het was van moeten,en ik kon er geen Euro's mee verdienen) Ha nee,want de Euro bestond toen nog niet  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Maar wat ik vooral niet goed snap,is het feit dat men dit jaar 700 of 750 Euro,(hoeveel was het ook weer?) moest betalen om te mogen deelnemen,en na de 1é aflevering geven er al 25 of zo op  :o :o
Na de 2é aflevering nogmaals zoveel,Dus als puntje bij paaltje komt,750 maal 100=75.000 Euro,dus de kandidaten hebben eigenlijk de prijs van de winnaar betaalt? En de productie houdt er dan nog 25.000 aan over?
 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #25 Gepost op: 18-10-2007, 21:19:43 »
Nou, toch een zeer openhartige reply! Proficiat hiervoor Sleeve.  ::jaja::
Iedereen is verschillend (gelukkig maar), en ik begrijp dat iemand moeilijk functioneert in een groep. Als je je al zo voelt, en je zit met 100 ipv 8, en een deel van die groep blijken dan nog huppeltutten en brulapen te zijn moet je er al écht zin in hebben om door te gaan. En dat had jij niet.
Ik zou dat wél hebben, dat wéét ik gewoon, zelfs nog méér want mijn kansen zouden met -tig procent gestegen zijn, maar ik geniet dan ook van al dat gedoe, op voorwaarde dat ik er ook af en toe een onderuit zou kunnen muizen natuurlijk, visje vangen of nootje kraken...
;)
Wat ik ook heb is ReSpEcT voor jou, dat je alles hier zo open en eerlijk op het forum zet. Vind ik super!!
::ok::


Eén van de redenen dat ik hier geen zin in had, is dat ik dit dus al een keer eerder heb gedaan. Zoals ik vertelde in mijn verhaal heb ik ongeveer dezelfde groepservaring gehad bij mijn opleiding als militair. Dat heb ik toen volgehouden, maar ik kan niet zeggen dat ik daar 13 leuke weken heb gehad.
Buiten alle 'uitdagingen' die ik in Expeditie Robinson zag ging ik er ook van uit dat ik het vooral ook leuk zou vinden. En door mijn ergernissen vond ik het vooral dus NIET leuk en dat vond ik het gewoon niet waard....
Het moeilijkste voor mij was dan ook niet om tegen Rudi en Ingeborg te zeggen dat ik niet wilde blijven. Het moeilijkste was dat ik moest aanvaarden dat Expeditie Robinson niet dat geweldige was wat ik er van had verwacht.
Stel je bent al jaren verliefd op iemand. Uiteindelijk krijg je een relatie met die persoon en blijkt die persoon helemáál niet zo geweldig te zijn als je je altijd had voorgesteld..... dan is het ook heel moeilijk om de realiteit onder ogen te zien dat het niet gaat werken. Je ziet dan ook vaak dat mensen te lang in een relatie blijven hangen die niet werkt, puur en alleen omdat ze de moed niet hebben om op te geven.

Ik wil opgeven niet goedpraten, maar realiseer je goed dat ergens mee stoppen soms zwaarder is dan doorgaan.....

Offline Blesses

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blesses for you 2
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #26 Gepost op: 18-10-2007, 21:20:22 »
Teum tum,teum tum,tum,tum,tum,tum,tum,tum,tum,tum... (Jaws melodietje)
Wat ik niet begrijp,meerdere "opgevers" zeggen hetzelfde; "ik kon het fysiek wel aan,maar die grote groep was er teveel aan" Ik neem aan dat elke kandidaat toch wel wist wat ER inhoud,en dat er telkens weer verassingen kunnen komen.Sleeve,jij wist toch ook dat de groep zou uitgedund worden tot uiteindelijk de gebruikelijke 16 of nu misschien 10 ofzo? Je bent militair geweest?  8) ::ok:: (ik ook, maar het was van moeten,en ik kon er geen Euro's mee verdienen) Ha nee,want de Euro bestond toen nog niet  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Maar wat ik vooral niet goed snap,is het feit dat men dit jaar 700 of 750 Euro,(hoeveel was het ook weer?) moest betalen om te mogen deelnemen,en na de 1é aflevering geven er al 25 of zo op  :o :o
Na de 2é aflevering nogmaals zoveel,Dus als puntje bij paaltje komt,750 maal 100=75.000 Euro,dus de kandidaten hebben eigenlijk de prijs van de winnaar betaalt? En de productie houdt er dan nog 25.000 aan over?
 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Nee joh,  volgens mij was dat de som voor de ticket,naar Maleisie ...toch??   ::zwaai::
Blesses too you 2

Offline Blesses

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blesses for you 2
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #27 Gepost op: 18-10-2007, 21:22:18 »
  Daar zit wat n Sleeve   :)
Blesses too you 2

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #28 Gepost op: 18-10-2007, 21:25:59 »
waar ik benieuwd naar ben; wat werd er allemaal mee genomen aan persoonlijke voorwerpen?



Je kan beter vragen wat er niet mee genomen werd...hahaha... ::rofl::

We kregen de opdracht drie dingen mee te nemen die we nodig dachten te hebben om in je eentje een week op een onbewoond eiland te overleven.
Mijn drie items waren:
- machette
- magnesiumstick
- visgerei (hengel + visdraad + (kunst)aas + haken + loodjes)

Wat er verder zoal was:
- ongeveer 99 extra magnesiumsticks  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
- messen
- klamboes
- tent
- luchtbed
- nog meer visspullen
- boeken
- kaartspel
- wokken
- bouillonpoeder/blokjes
- slaapzakken
- hangmatten
- golfspullen
- harpoen
- visnetten
- schrijfwaren
- dagboeken

En nog veel en veel meer  ::trots::

Offline Blesses

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blesses for you 2
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #29 Gepost op: 18-10-2007, 21:36:51 »
   Pincet      ;D       ;D
Blesses too you 2

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #30 Gepost op: 18-10-2007, 21:38:36 »
Teum tum,teum tum,tum,tum,tum,tum,tum,tum,tum,tum... (Jaws melodietje)
Wat ik niet begrijp,meerdere "opgevers" zeggen hetzelfde; "ik kon het fysiek wel aan,maar die grote groep was er teveel aan" Ik neem aan dat elke kandidaat toch wel wist wat ER inhoud,en dat er telkens weer verassingen kunnen komen.Sleeve,jij wist toch ook dat de groep zou uitgedund worden tot uiteindelijk de gebruikelijke 16 of nu misschien 10 ofzo? Je bent militair geweest?  8) ::ok:: (ik ook, maar het was van moeten,en ik kon er geen Euro's mee verdienen) Ha nee,want de Euro bestond toen nog niet  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Maar wat ik vooral niet goed snap,is het feit dat men dit jaar 700 of 750 Euro,(hoeveel was het ook weer?) moest betalen om te mogen deelnemen,en na de 1é aflevering geven er al 25 of zo op  :o :o
Na de 2é aflevering nogmaals zoveel,Dus als puntje bij paaltje komt,750 maal 100=75.000 Euro,dus de kandidaten hebben eigenlijk de prijs van de winnaar betaalt? En de productie houdt er dan nog 25.000 aan over?
 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Natuurlijk weet je als Expeditie Robinson fan dat je verassingen kan verwachten. Maar je gaat er van uit dat het concept wel gewoon hetzelfde is. Verassingen zijn ook niet erg, maar 100 mensen verandert een aantal wezenlijke dingen van het hele spel.
Voor de één zal dit een voordeel zijn voor de ander een nadeel.
Door het grote aantal mensen waren er natuurlijk ontzettend veel discussies, het eiland was minder 'onbewoond', het was er zelfs gewoonweg druk.
Met een kleine groep worden taken natuurlijk anders verdeeld. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het gaat dus uiteindelijk niet om het feit dat er 100 mensen waren, maar meer om het effect dat dit had.

Wat betreft het geld.
Tja, de productie zegt dat het een extra motivatie was voor de deelnemers om te blijven en niet zo snel op te geven. Ik denk dat het een extra factor was waardoor een heleboel mensen zich gigantisch genaaid voelden.
De 600 euro voor het ticket (+ intentingskosten en spullen die je aanschaft) zorgden ervoor dat iedereen in het vliegtuig is gestapt. Je was je geld kwijt als je niet mee ging en je denkt dan dat je het beter maar kan proberen dan is die 600 euro tenminste nog ergens goed voor geweest, maar het houdt je echt niet op het eiland hoor!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #31 Gepost op: 18-10-2007, 21:38:53 »
Je kan beter vragen wat er niet mee genomen werd...hahaha... ::rofl::

Wat ik me af vraag...

als je weer naar huis ging, controleerden ze dan dat je weer 3 dingen meenam of kon je iets achterlaten bij de achterblijvers?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #32 Gepost op: 18-10-2007, 21:39:29 »
   Pincet      ;D       ;D

Er was inderdaad ook een pincet

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #33 Gepost op: 18-10-2007, 21:48:40 »
Wat ik me af vraag...

als je weer naar huis ging, controleerden ze dan dat je weer 3 dingen meenam of kon je iets achterlaten bij de achterblijvers?

Dat controleerden ze niet, in ieder geval niet toen ik wegging.
Alle spullen die mensen wilden hebben heb ik daar gelaten... zelfs kleding (mijn vest, sokken en poncho) heb ik aan andere kandidaten gegeven....

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #34 Gepost op: 18-10-2007, 21:59:27 »
Dat controleerden ze niet, in ieder geval niet toen ik wegging.

Dus had je de kans ook om de van de overblijvers wat dingen mee te pikken.visnet,mes,wok enzo, en dit alles in zee te flikkeren, en hen lekker te pesten?  >:D >:D

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #35 Gepost op: 18-10-2007, 22:08:25 »
Dus had je de kans ook om de van de overblijvers wat dingen mee te pikken.visnet,mes,wok enzo, en dit alles in zee te flikkeren, en hen lekker te pesten?  >:D >:D

Waarom zou je dat doen?
Ondanks dat ik me gigantisch irriteerde had ik geen hekel aan de meeste mensen. Zoals ik zei, met de meeste kon ik het één op één goed vinden, maar als ik ze dan in de groep bezig zag, dan gingen mijn haren overeind staan.
Ik wenste iedereen daar absoluut het beste toe, al had ik uiteraard wel mijn favorieten!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #36 Gepost op: 18-10-2007, 22:12:19 »
Nou, als ik het zo hoor was het daar echt wel een camping... Een zippo was ook wel handig geweest.
Ik voorzie een gigantische strip search als de groep (eindelijk) wordt gereduceerd tot zo'n 25 man/vrouw...
::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #37 Gepost op: 18-10-2007, 22:17:46 »
Nou, als ik het zo hoor was het daar echt wel een camping... Een zippo was ook wel handig geweest.
Ik voorzie een gigantische strip search als de groep (eindelijk) wordt gereduceerd tot zo'n 25 man/vrouw...
::jaja::


Ik weet niet of ik hier ook over de illigale voorwerpen mag praten.....

Ik neem ook aan dat ze niet alles hebben mogen houden, anders blijven ze op het eind met een paar mensen over met 300 voorwerpen.

Toen die vier leiders werden gekozen kregen we ook nog extra spullen zoals bijlen voor het bouwteam, woks (of wokken???) voor het kookteam, visnetten voor het visteam en wat het voedselzoek expeditie team kreeg weet ik niet meer, machettes waarschijnlijk.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #38 Gepost op: 18-10-2007, 22:23:12 »
Door het grote aantal mensen waren er natuurlijk ontzettend veel discussies, het eiland was minder 'onbewoond', het was er zelfs gewoonweg druk.
Met een kleine groep worden taken natuurlijk anders verdeeld. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

(ondertussen heb ik je volgende reactie al gelezen,dat van die zaken meepikken was een grapje hoor)  ;) ;)
Ik kan het mij natuurlijk niet voorstellen,maar heb je dan niet de gedachte gehad; "Sleeve, nu zijn we met zoveel,binnen enkele weken zijn we maar met zoveel meer,ik hou me ff wat afzijdig,en wie weet,zit ik bij de laatste 16,of 10?

Offline heli

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
Re: [Kandidaat] Irma, aka Sleeve
« Reactie #39 Gepost op: 18-10-2007, 22:26:38 »
Hey Irma, leuk dat je hier je eigen site hebt ::tandpastasmiley:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::
Groetjes een mede eilandbewoner ::zwaai:: ::zwaai::