Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 40317 keer)

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #100 Gepost op: 14-10-2008, 18:44:36 »
Ook al was het in ieder geval duidelijk niet aardig bedoeld wat Hans over Geert zei ;), hij was er toch ook niet op uit zijn leerlingen te beledigen. Als je zegt dat iemand voor "een klas met klootzakken van kinderen staat", dan bedoelt hij mijns inziens in netter Nederlands dat hij les geeft aan moeilijk te handhaven leerlingen, of leerlingen met gedragsstoornissen. Zoals iemand anders in het Hans(?)-topic eerder al opperde, kán het best zijn dat Geert zelf in die bewoordingen over zijn beroep gesproken heeft, en dat het dus een citaat is.

Ik vind het trouwens niet direct gerechtvaardigd om zo'n term over te nemen van iemand die echt voor die klas staat. Het leek ook alsof hij Geert erg aan t afzeiken was op de persoon en dan vind ik zo'n term toch echt anders overkomen, dan dat Geert een man van sterke woorden zoiets over zijn eigen klas zegt. Anyway, jammerlijk in beeld gekomen voor Hans, want ik vond het echt niet netjes overkomen. Hulde trouwens aan Geert dat hij werk doet met moeilijke jongeren, dat zouden er meer moeten doen. Maar ja dat kan niet iedereen. Ik vind het jammer dat Geert eruit is. Ik begon hem net een beetje te begrijpen en dan wordt deze man meteen een stuk sympathieker.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 7
« Reactie #101 Gepost op: 14-10-2008, 18:51:00 »
Ik vind het trouwens niet direct gerechtvaardigd om zo'n term over te nemen van iemand die echt voor die klas staat. Het leek ook alsof hij Geert erg aan t afzeiken was op de persoon en dan vind ik zo'n term toch echt anders overkomen, dan dat Geert een man van sterke woorden zoiets over zijn eigen klas zegt.

Dat ben ik wel met je eens hoor. ;)

Ik vond alleen dat het beeld dat Hans leerlingen van Geert aan het afzeiken was, wellicht iets genuanceerd mocht worden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #102 Gepost op: 14-10-2008, 18:53:55 »
Ook al was het in ieder geval duidelijk niet aardig bedoeld wat Hans over Geert zei ;), hij was er toch ook niet op uit zijn leerlingen te beledigen. Als je zegt dat iemand voor "een klas met klootzakken van kinderen staat", dan bedoelt hij mijns inziens in netter Nederlands dat hij les geeft aan moeilijk te handhaven leerlingen, of leerlingen met gedragsstoornissen. Zoals iemand anders in het Hans(?)-topic eerder al opperde, kán het best zijn dat Geert zelf in die bewoordingen over zijn beroep gesproken heeft, en dat het dus een citaat is.
Dus zoals ik hieruit begrijp:in netter nederlands betekend klootzakken van kinderen ,leerlingen met gedragsstoornissen.
Wat een bull-shit!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 7
« Reactie #103 Gepost op: 14-10-2008, 19:05:50 »
Dus zoals ik hieruit begrijp:in netter nederlands betekend klootzakken van kinderen ,leerlingen met gedragsstoornissen.

...dan begrijp je het dus verkeerd. ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline michael22

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #104 Gepost op: 14-10-2008, 20:10:49 »
Hoe dan ook, ik reageerde op de quote 'spel en realiteit zijn twee verschillende zaken'. Met die stelling ben ik het helemaal eens. Dus op het moment dat spel en realteit door elkaar worden gehaald (wat Hans dus deed- of je het nu linksom of rechtsom draait), dan haak ik af.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #105 Gepost op: 14-10-2008, 21:00:52 »
Volgens mij zat dat relaas van Hans over Geert D. in de vooruitblik op volgende week. Dit is dus helemaal uit zijn verband nu te zien geweest. Laten we nou eerst eens afwachten in welk verband dit allemaal gezegd is voordat we allemaal met ons vingertje komen en hem veroordelen.
Ik heb t nog eens teruggekeken t zat niet in de vooruitblik van volgende week.
Toch denk ik dat hij Geert citeerde, het was een opsomming van dingen die Geert had gezegd (in mjn ogen)

http://www.rtl.nl/components/reality/expeditierobinson/miMedia/2008/week41/zo20.193538.public.Expeditie_Robinson_s2_a7.xml

 op 49.10 minuten
De vooruitblik begint op 49.45

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #106 Gepost op: 14-10-2008, 21:04:40 »
Inderdaad, niet in de vooruitblik...

Nou Yin kan in ieder geval wel aardig om de tirade inclusief opmerking lachen zie ik nu... Sharon lacht als een boer met kiepijn, vooral als ze haar hoofd wegdraait...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #107 Gepost op: 14-10-2008, 21:12:24 »
Ik heb t nog eens teruggekeken t zat niet in de vooruitblik van volgende week.
Toch denk ik dat hij Geert citeerde, het was een opsomming van dingen die Geert had gezegd (in mjn ogen)

http://www.rtl.nl/components/reality/expeditierobinson/miMedia/2008/week41/zo20.193538.public.Expeditie_Robinson_s2_a7.xml

 op 49.10 minuten
De vooruitblik begint op 49.45

Je hebt gelijk, het zit niet in de vooruitblik. Maar het zit er naar mijn idee wel heel raar ingemonteerd. Misschien dat Hans Geert citeerde, misschien was ie gewoon pissig op Geert omdat Geert die machette heeft gepikt. Wat mij betreft is het iig geheel uit zijn context getrokken. 

Het gegrinnik van Yin tijdens de uitspraken van Hans vind ik wel opvallend.
Geniet nooit met mate...

Offline Jolene

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ER oud-deelneemster
Re: Aflevering 7
« Reactie #108 Gepost op: 15-10-2008, 00:30:07 »
ik denk dat het daar ook niet om gaat in expeditie robinson. "overleven" kun je niet waardig doen en zeker niet als er zoiets als een geldprijs te winnen valt.

Hallo.. zeg, gaat het om het geld of om de ervaring?? Ik ging voor het laatste. En ik zou niet bereid zijn vieze spelletjes te spelen om te winnen. Daarmee verloochen je jezelf.

Ik vermoed trouwens dat dit soort gedrag zich vrij snel tegen de personen in kwestie zal keren; juist omdat het asociaal is.
Hoe denk je dat de rest op Hans reageert als ze uren voor niks nog hebben gezocht naar die immuniteits munt?
En als ze zijn spelletjes om de sterksten eruit te werken doorkrijgen?

We zullen zien hoe het verder gaat.
Ik hoop nog altijd dat de eruit gestemden toch nog terugkomen op een of andere manier.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2008, 00:39:43 door Jolene »
zwartenwitisgrijs

Offline Jolene

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ER oud-deelneemster
Re: Aflevering 7
« Reactie #109 Gepost op: 15-10-2008, 00:35:52 »
Als alleen de 'sterkste' kandidaten ER mogen winnen, kan 80% van de kandidaten bij voorbaat al afgeschreven worden. Dan had jij zelf, Jolene, bijvoorbeeld ook beter niet aan ER mee kunnen doen, omdat je bij voorbaat al wist dat je niet de sterkste zou zijn.

Bovendien was Geert helemaal niet zo'n sterke kandidaat in sociaal opzicht, want hij zorgde al heel snel voor conflicten en irritatie.

Natuurlijk speelt sociaal zijn ook een grote rol. Dat doet het ook in het normale leven, trouwens.
En niet alle (wel veel) van de proeven zijn op fysiek vermogen ingesteld. Maar zelfs bij fysieke proeven komt ook inzicht kijken.

Ik had niet verwacht de sterkste te zijn, maar vond het wel een spannende ervaring. En dat was het ook. Indrukwekkend zelfs. Ik heb er veel geleerd.
Hoe weet jij trouwens dat ik bij voorbaat wist dat ik niet de sterkste zou zijn?
zwartenwitisgrijs

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #110 Gepost op: 15-10-2008, 09:12:53 »
...dan begrijp je het dus verkeerd. ::)
Toch blijft het bull-shit! ::zwaai::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #111 Gepost op: 15-10-2008, 13:51:06 »
ik denk dat het daar ook niet om gaat in expeditie robinson. "overleven" kun je niet waardig doen en zeker niet als er zoiets als een geldprijs te winnen valt.


Eilandraden overleven is toch ook overleven :-), Bij ER hebben de kandidaten ook een soort van veiligheidsnet als hun gezondheid in het gedrang komt. Dan is die geldprijs wel een motivatie maar dan is het de vraag of de mensen die 'succesvol' zijn in hun beroepsleven en gelukkig zijn in hun gezinssituatie genoeg motivatie kunnen halen om het enkel te doen om de ervaring...   

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #112 Gepost op: 16-10-2008, 18:04:17 »
Hopenlijk mag Geert de parang nog eens terug in de expeditie brengen al dan niet via een achterdeurtje, want hoe je het ook wend of keerd, hij was wel een van de gangmakers van deze expeditie, of je hem nu mag of niet. En Hans, ach ja jongen graaf niet te diep want anders val je straks ook zo diep als men je door krijgt op het eiland. En dan jongen schoppen ze ze jou ook gewoon weg.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 7
« Reactie #113 Gepost op: 17-10-2008, 13:46:41 »
Hopenlijk mag Geert de parang nog eens terug in de expeditie brengen al dan niet via een achterdeurtje, want hoe je het ook wend of keerd, hij was wel een van de gangmakers van deze expeditie, of je hem nu mag of niet. En Hans, ach ja jongen graaf niet te diep want anders val je straks ook zo diep als men je door krijgt op het eiland. En dan jongen schoppen ze ze jou ook gewoon weg.

Misschien dat ze op Gual ene Frans terug kunnen vinden die daar ook nog ergens in een spelonk zit met een parang?  ;D ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #114 Gepost op: 17-10-2008, 13:57:13 »
Misschien dat ze op Gual ene Frans terug kunnen vinden die daar ook nog ergens in een spelonk zit met een parang?  ;D ;)

En de verloren gewaande bijl  >:D

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #115 Gepost op: 17-10-2008, 22:09:14 »
Misschien dat ze op Gual ene Frans terug kunnen vinden die daar ook nog ergens in een spelonk zit met een parang?  ;D ;)

Ach nee Joh, die parang hangt allang bij mij thuis aan de muur, en daar hangt ie goed.  ::rofl::

En de verloren gewaande bijl  >:D

Daar hak ik nu mij kachelhoutjes mee voor m'n allesbrander  ;D
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #116 Gepost op: 18-10-2008, 18:16:32 »
Wel knap dat iedereen op Geert gestemd heeft  :P