Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 40318 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 7
« Gepost op: 11-10-2008, 22:54:52 »
De samensmelting is een feit. Acht Robinsons zitten nog in de Expeditie. Langs Nederlandse kant zijn dat Hiu Kwan, Hans en Sharon. De Belgen zijn nog steeds in de meerderheid: Geert Van Tornhaut, Geert De Deyn, Kyra, Yin en Sara. Vanaf nu zetten ze hun avontuur verder op het nieuwe eiland Lima. En ook al is er nu geen sprake meer van Kamp Noord of Kamp Zuid, toch leeft het kampgevoel nog sterk verder.

Het samensmeltingsfeest valt tegen. Geen uitgebreide maaltijd en luxe, zoals verwacht. Wél kip om zelf te bakken en watermeloen als dessert. En van een uitgelaten sfeer is allerminst sprake. De verpletterende tactische stemronde tegen Prince zindert immers nog na. Het schuldgevoel knaagt bij velen. Er wordt nauwelijks een woord gesproken.

Hans is echter volledig in zijn nopjes en wanneer hij alleen is én vrijuit kan spreken, spaart hij zijn mede-Robinsons niet. Hij beheerst het ‘spel’ naar eigen zeggen perfect. Hij voorspelt dat achtereenvolgens Geert, Sara en Kyra naar huis gestemd zullen worden en dat hij zelf kans maakt op de overwinning. Hij is – volgens zijn eigen woorden – “écht niet klein te krijgen”. Zijn plan om iedereen op een onopvallende manier zijn mening op te dringen en naar zijn pijpen te laten dansen, lukt feilloos.

Geert De Deyn beseft dat Hans hem als een bedreiging beschouwt en weet dat hij tijdens de immuniteitsproef alles op alles zal moeten zetten. Het paalhangen wordt een meedogenloze uithoudingsproef... Wie het langste aan een paal kan hangen, wint immuniteit. Maar op Lima wordt nog een extra immuniteitsamulet verborgen. De Robinson die dit vindt, geniet immuniteit op een eilandraad naar keuze. Tactisch een bijzonder onverwachte wending.

bron: 2be.be
Keep calm and eat chocolates!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 7
« Reactie #1 Gepost op: 12-10-2008, 13:26:32 »
Programma Hasselbach zondag op tv

RTL zendt zondagavond het programma Expeditie Robinson gewoon uit. Dat maakte een woordvoerster van de omroep zondag bekend. De uitzending gaat op verzoek van de familie van de zaterdag verongelukte presentator Ernst-Paul Hasselbach (42) gewoon door.
 
Voorafgaand aan deze aflevering van Expeditie Robinson zendt RTL wel een in memoriam uit. Hasselbach kwam zaterdag om het leven in Noorwegen.

Door nog onbekende oorzaak raakte de auto waarin hij en met een Belgische productieassistente zat van de weg en belandde in het water. Beiden overleden.

Hasselbach was in Noorwegen voor opnamen van het programma 71 graden Noord.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #2 Gepost op: 12-10-2008, 21:13:11 »
Zozo Hans..

Ik had toch echt gehoopt dat Geert zonder bril hem had gevonden. Dan was het nog spannend geweest.

Ik vind Hans steeds minder leuk.. met z'n gelul dat ie met de sterksten door wil gaan. Prince, Geert? Pff..
En z'n eigendunk ook.. 'ik ben niet kapot te krijgen' .. ::niet-ok::

Naja, snel verder kijken!

Offline ItsAnne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #3 Gepost op: 12-10-2008, 21:14:11 »
Zozo Hans..

Ik had toch echt gehoopt dat Geert zonder bril hem had gevonden. Dan was het nog spannend geweest.

Ik vind Hans steeds minder leuk.. met z'n gelul dat ie met de sterksten door wil gaan. Prince, Geert? Pff..
En z'n eigendunk ook.. 'ik ben niet kapot te krijgen' .. ::niet-ok::

Naja, snel verder kijken!

Ik dacht net even hetzelfde, maar toch: ben erg blij dat Geert 'm niet heeft! Wat een vent is dat toch zeg....  ::niet-ok::

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #4 Gepost op: 12-10-2008, 21:15:29 »
jammer dat geert hem niet heeft, hoop niet dat hij eruit gaat, hij zorgt tenminste voor leuke beelden!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 7
« Reactie #5 Gepost op: 12-10-2008, 21:16:58 »
jammer dat geert hem niet heeft, hoop niet dat hij eruit gaat, hij zorgt tenminste voor leuke beelden!

van mij mag er wel een Geert uit, want ik heb nooit een idee over welke jullie het hebben ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #6 Gepost op: 12-10-2008, 21:35:40 »
Geert er uit, was te verwachten. Jammer dat er 3 stemmen waren op de andere Geert, maar hopelijk was dat eenmailig ::bravo::. Etterig dat Geert de bijl mee heeft genomen.
Trouwens wat dronk Geert aan die tafel, Amstel bier in een blikje.?
Hans speelt trategisch, opzich wel goed. In het voorstukje kon je dus nog even duidelijk zien dat Hans de gene was die Prince er uitwilde.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #7 Gepost op: 12-10-2008, 21:36:24 »
Zonde van Geert D, de meest kleurrijke karakter eruit. Wel geweldig dat hij nog even snel het mes meejat. :D Nu hoop ik dat de vrouwen slim doen en samen tegen Hans gaan (al zal het voor Hans steeds lastiger worden om voor een jury te winnen en hij heeft natuurlijk nog die munt dus moeten ze het stiekem doen zonder dat hij het doorheeft).
Nog even niks.

Offline wombat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Marsupials rule
Re: Aflevering 7
« Reactie #8 Gepost op: 12-10-2008, 21:37:36 »
goed gedaan Geert !!!! Jij was een topper ;D

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #9 Gepost op: 12-10-2008, 21:37:44 »
Wauw.. beide geerten(?) krijgen de stemmen. Ik snap er niks meer van. Waarom Geert met bril ook?

Hans voelt zich oppermachtig, ik vind hem steeds minder leuk. De meisjes blijven er ook maar wat zitten..
Wat gebeurd er?  ::oink:: Ik vond Geert half-oor eerst ook altijd maar vervelend, maar toch mocht ie er van mij wel in blijven! Leuk ook dat ie die parang meenam! hehehe.. en Hans maar zeuren. Ja Hans, ik mag je niet meer eigenlijk, om het maar heel bot te zeggen.

Hup Geert met Bril hup! ::joehoe::


Oh ja, dit is duidelijk de minst leuke ER ooit. Mijn mening, no offence!

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #10 Gepost op: 12-10-2008, 21:41:06 »
Geert D. is gewoon een dief!

Echt assosiaal en niemand is erachter ook de betrokken medewerkers rond het programma niet.

Maar zomaar iets wegnemen dat deel uitmaakt van een spel, dat is wel erg laag.
Dus terecht eruit gestemd.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #11 Gepost op: 12-10-2008, 21:42:44 »
Geert D. is gewoon een dief!

Echt assosiaal en niemand is erachter ook de betrokken medewerkers rond het programma niet.

Maar zomaar iets wegnemen dat deel uitmaakt van een spel, dat is wel erg laag.
Dus terecht eruit gestemd.

Ach, als je weet dat ze je zo een naaistreek gaan leveren. Alleen een k*tsmoes van "Jij ben het meest geschikt voor het afvallerseiland", terwijl ze niet eens weten of dat er wel is. Terwijl er iemand is die er geen zin in heeft en eigenlijk naar huis zou moeten (Sarah)... Ik vind het wel leuk dat hij ze dan op die manier terugpakt hoor...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #12 Gepost op: 12-10-2008, 21:44:00 »
Geert D. is gewoon een dief!

Echt assosiaal en niemand is erachter ook de betrokken medewerkers rond het programma niet.

Maar zomaar iets wegnemen dat deel uitmaakt van een spel, dat is wel erg laag.
Dus terecht eruit gestemd.

Haha grappig toch!  ;D Komt de ware Hans ook nog eens half naar buiten..

Trouwens, wel lullig aan het einde, dat Geert nog een beetje hoop kreeg op een afvallers-eiland.
"wat zou je nog wel willen doen?"
"Naar een afvallerseiland..."
"nee, sorry. Dag"

of iets in die richting xD

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #13 Gepost op: 12-10-2008, 21:45:05 »
Haha grappig toch!  ;D Komt de ware Hans ook nog eens half naar buiten..

Trouwens, wel lullig aan het einde, dat Geert nog een beetje hoop kreeg op een afvallers-eiland.
"wat zou je nog wel willen doen?"
"Naar een afvallerseiland..."
"nee, sorry. Dag"

of iets in die richting xD

Volgens mij zag Geert het al helemaal zitten om lekker alleen op een eilandje te gaan vertoeven.

Was wel sneu... Maar de streek die hij zijn oud-kampgenoten heeft geleverd blijf ik goed vinden!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #14 Gepost op: 12-10-2008, 21:46:39 »
Geert D. is gewoon een dief!

Echt assosiaal en niemand is erachter ook de betrokken medewerkers rond het programma niet.


Haha, heb je dan het beeld niet gezien aan het einde van de show? Geert die dat ding in zijn rugzak heeft en voor de camera nog even een overwinningsgebaar maakt. Dus de mederwerkers wisten echt wel dat hij dat deed.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #15 Gepost op: 12-10-2008, 21:47:27 »
Volgens mij zag Geert het al helemaal zitten om lekker alleen op een eilandje te gaan vertoeven.

Was wel sneu... Maar de streek die hij zijn oud-kampgenoten heeft geleverd blijf ik goed vinden!

Mee eens!  ::rofl::

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #16 Gepost op: 12-10-2008, 21:47:34 »
Ach, als je weet dat ze je zo een naaistreek gaan leveren. Alleen een k*tsmoes van "Jij ben het meest geschikt voor het afvallerseiland", terwijl ze niet eens weten of dat er wel is. Terwijl er iemand is die er geen zin in heeft en eigenlijk naar huis zou moeten (Sarah)... Ik vind het wel leuk dat hij ze dan op die manier terugpakt hoor...

Helemaal mee eens! Wat een rotsmoes inderdaad van Hans en Yin!
Geert (die er nu uit is) heeft het spelletje prima door, jammer dat hij eruit is. Geweldig dat hij in die boom ging slapen en dan lekker 's morgens zeggen dat hij heerlijk geslapen heeft zonder beter  ::ok::
Schitterend dat Geert die bijl mee heeft genomen, ik heb me werkelijk bescheurd! En super dat Hans hierdoor zo uit zijn huisje is. (maar om dan de leerlingen van Geert erbij te gaan betrekken, weet niet of ik dit precies goed had gehoord, maar erg laag hoor....)
Jammer ook dat Hans de munt heeft gevonden....
En vervelend hoe Yin tijdens de proef deed: "Ik kan mijn handen loslaten en dan nog uuuuren blijven hangen..." Ja, laat ze los dan...... Bah!!!!Geen leuk spelletje dat er wordt gespeeld!!!!!

Offline wombat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Marsupials rule
Re: Aflevering 7
« Reactie #17 Gepost op: 12-10-2008, 21:47:57 »
je hebt gelijk cynneke, hij wist dat hij eruit ging, door een klote "afspraak" ......maakt ER tenminste nog leuk, want dat mis ik

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #18 Gepost op: 12-10-2008, 21:49:58 »
Ja, was echt gemeen van Yin. Dit was gewoon met moraal van de tegenstanders ondermijnen. En in zo'n proef mag je toch wel verwachten dat er eerlijk gespeeld werd.
Zulke opmerkingen maken tegen Kyra was gewoon laag. En dan ook knipogen naar haar maatje Hans, zo van: Dit win ik op mijn sloffen hoor.

Ik vind beide personen heel onsympathiek en ik kan alleen maar hopen dat ze in het dagelijks leven minder manipulatief zijn. Lijkt me anders niet dat ze veel vrienden zullen hebben.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #19 Gepost op: 12-10-2008, 21:50:42 »
Ik vind het een goede zet van Geert om de parang nog lekker mee te bietsen.  ::jaja::
Volgens het almighty koppel Hans & Yin gaat hij toch naar het afvallerseiland dus heeft hij het nodig toch?? ;)Zijn voorspellingen over het verloop van de expeditie kunnen wel eens waar worden....Of de dames moeten inderdaad ingrijpen!

Ik vond Hans trouwens lijken op die engerd uit Prisonbreak, die met die afgehakte hand als jullie weten wie ik bedoel, zal een fotootje googlen ;D

« Laatst bewerkt op: 12-10-2008, 21:55:12 door langkousonline »
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."