Auteur Topic: Aflevering 11  (gelezen 37697 keer)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #40 Gepost op: 9-11-2008, 22:58:32 »
Hans heeft zichzelf idd nogal hoog staan. Niettemin heeft ie het spel wel in handen, en zit ie sowieso in de finale.

Niet echt een leuke aflevering vond ik dit.

Offline nanana

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #41 Gepost op: 9-11-2008, 22:58:59 »
Kheb ook nog wel een leuke, deze  geeft nog wat meer effect
 ;D

Wow, die is helemaal goed. Beeldt gewoon echt uit hoe ik over Yin en Hans denk :D  :-X!!!! dank je wel! ;)

Offline bifi007

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #42 Gepost op: 9-11-2008, 23:08:01 »
Wat hebben jullie Sharon en Hiukwan nou zien doen al deze weken? Het is toch duidelijk dat zij ook afspraken hebben gemaakt met andere expeditieleden om verder te komen in het spel.
Ik heb Sharon nog niets nuttigs zien doen tijdens de gehele expeditie en buiten de kookkunsten van Hiukwan geldt dat ook voor haar. Het is toch duidelijk dat ze aan de hand van Geert T tot de laatste 3 is gekomen.
En Hiukwan wordt misschien wel weggezet als lief klein meisje, maar ik denk dat dat in de praktijk nogal tegen valt!
Maar heb weer genoten van deze aflevering en kijk uit naar het slot!

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #43 Gepost op: 9-11-2008, 23:13:08 »
Ik ga lachen als Hans zijn eigen munt niet meer kan vinden  ::tandpastasmiley::

Offline mic1

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #44 Gepost op: 9-11-2008, 23:24:53 »
Ok, dat was lachen, Hans die het lef heeft om Hui achterbaks te noemen (barstte spontaan in lachen uit), Geert die zich verraden voelt (........), Yin die op de eilandraad ruiterlijk toegeeft dat de actie van Hui een goede was, om vervolgens weer te klefbekken met Hans.

De dubbele moraal van bovengenoemd trio is allesverzengend ergerlijk, het is bijna amusant...ok ok het IS amusant op een cynische manier.

Hasta la pasta

Offline mic1

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #45 Gepost op: 9-11-2008, 23:31:32 »
P.s. Ik hoop dat Hiu de hint van Hans (hoogmoed komt voor de val?, ja ja zou het dan toch?....) op de eilandraad juist heeft opgevat en Hans gaat volgen, de munt jat en en en....,
vul zelf maar in.


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 11
« Reactie #46 Gepost op: 9-11-2008, 23:36:16 »
dat dooie ei zag er niet echt lekker uit zeg.
het verbaasde me dat zoiets nog te eten is zonder gevaar voor eigen leven  ::kots::

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #47 Gepost op: 9-11-2008, 23:37:11 »
dat dooie ei zag er niet echt lekker uit zeg.
het verbaasde me dat zoiets nog te eten is zonder gevaar voor eigen leven  ::kots::

Gevaar voor eigen leven? Het is een plaatselijke delicatesse hoor.

Offline mozzer

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #48 Gepost op: 9-11-2008, 23:40:19 »
een teiltje? een emmer???
ik heb de kliko erbij moeten pakken omdat er van een hele week gal en braaksel naar boven kwam gekropen...

wat is die Hans toch een misselijkmakend arrogant mannetje...

gaat ie bij de eilandraad heel stoer lopen verkondigen dattie 'iets' (oeh oeh spannend!!!) heeft wat ie nog niet in gaat zetten.... (goh, wat zou dát nou zijn???)
en dan trekt ie er weer zo'n zelfingenomen kop bij...
terwijl iedereen weet dat ie die munt deze ronde niet eens in HOEFT te zetten omdat hij er toch niet uit gestemd KAN worden met twee stemmen (tegen de extra zwarte stemmen voor Sharon...)
God god god, wat een held!!! wat een kerel!!! WAT een ware Robinson!!!!  :P

maar ondertussen wel even laten weten DAT hij de munt heeft en dus zeker is van de finale... ERRUG!!!!!!!! Heeft die man dan echt helemaal geen greintje zelfrespect meer???????????

en dan dat natrappen naar Hiukwan..... haar achterbaks noemen

HA HA HA HA HA HA HA ... ik kwam niet meer bij van het lachen...



Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #49 Gepost op: 10-11-2008, 00:06:45 »
Ik denk wel dat de produtie zich inmiddels zelf wel voor hun kop kunnen slaan dat ze die immuniteitsmunt in het spel hebben gebracht.

Offline mozzer

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #50 Gepost op: 10-11-2008, 00:08:51 »
Ik denk wel dat de produtie zich inmiddels zelf wel voor hun kop kunnen slaan dat ze die immuniteitsmunt in het spel hebben gebracht.

en een etentje voor de meeste geliefde kampleden laten ze voortaan ook wel uit het hoofd denk ik  ::rofl::

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #51 Gepost op: 10-11-2008, 00:54:33 »
Hans zou beter z'n eigen programma maken:

"How to be a loser in 10 weeks" Kijkcijfers: -10...wordt vervolgd....

Nee echt, door hem word ER meer en meer 'Mooi en Medogenloos'.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #52 Gepost op: 10-11-2008, 00:57:30 »
Ik heb Sharon nog niets nuttigs zien doen tijdens de gehele expeditie en buiten de kookkunsten van Hiukwan geldt dat ook voor haar. Het is toch duidelijk dat ze aan de hand van Geert T tot de laatste 3 is gekomen.

Wat voor nuttigs heb je Yin zien doen dan? Volgens mij was Hiukwan nuttiger door de weken heen in het kamp. Overigens zit die laatste nu in een slachtofferrol, maar laten we niet vergeten dat zijzelf naar hartelust heeft meegedaan aan Hans' complot.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #53 Gepost op: 10-11-2008, 01:04:37 »
Hé, Starry Night is terug!

Offline Gooly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #54 Gepost op: 10-11-2008, 05:41:19 »
Voor wie geinteresseerd is in menselijk gedrag is hier een bekend patroon te herkennen. Je ziet het vaker in real life programma's en in... real life;
Een klein groepje dat zichzelf tot elite verheft (In dit geval Hans en Yin) stelt een pikorde vast en gaat die volgen. De gebruikte techniek: Je maakt iemand paria en gaat alle middelen in stelling brengen om er van af te komen. Echte redenen zijn er niet, behalve dat de zichzelf benoemde elite dat vind. Vervolgens wordt zo iemand zonder enige keuze in een hoek gedreven. Zolang zo iemand zich bij zijn lot neer legt dan wordt die in ieder geval 'beloond' met af en toe een schouderklopje (Zie Yin, toen ze dacht dat Hiukwan haar vertrek had aanvaard) Zodra zo iemand zich echter verzet tegen dit door de elite bepaalde lot, hetzij enkel verbaal of met een plan zoals Hiukwan, dan wordt dit verzet als een bevestiging gezien van de reden van het lot van de paria om het eigen geweten te sussen.

Maar los daarvan draaide mijn maag zich ook om door die twee.
Go Hiukwan!

« Laatst bewerkt op: 10-11-2008, 05:52:17 door Gooly »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #55 Gepost op: 10-11-2008, 08:06:49 »
Ik denk wel dat de produtie zich inmiddels zelf wel voor hun kop kunnen slaan dat ze die immuniteitsmunt in het spel hebben gebracht.

Het idee was best aardig, maar het komt er niet uit omdat de munt wordt vastgehouden (ook omdat Hans zelf een aantal keren immuniteit won).
Keep calm and eat chocolates!

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #56 Gepost op: 10-11-2008, 09:36:25 »
Ik vond het wel grappig dat Hans zich bijna versprak over de munt. Ook dat Evi begon voor iets unieks. Hans moest zich wel even bedenken, maar jammergenoeg kwam hij uit op de Varaan. Damm!!

Aangezien er gisteren een samenvatting was, weet ik niet meer hoe ze de resterende 2 afleveringen gaan vullen. Ik verwacht dat er volgende week nog gewoon een eilandraad komt, aangezien er met geen woord werd gerept over de laatste mogelijkheid om de munt in te zetten. De laatste aflevering zal dan voornamelijk worden ingevuld met de eilandraad, waar de uiteindelijke winnaar wordt gekozen. Dat het vrouw wordt, staat enigzins vast, al kan het natuurlijk nog alle kanten opgaan.

De immuniteitsmunt is zeker wel een aanwinst voor het programma, echter is deze in de "verkeerde"handen gevallen waardoor deze niet uit de verf komt.

Gezien de kijkcijfers ( 749.000 kijkers) , het beste scorende programma van RTL, zou het heel jammer zijn, als dit seizoen het laatste zou zijn, ondanks dat Ernst Paul er niet meer is.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #57 Gepost op: 10-11-2008, 10:40:30 »
Volgens mij was Hiukwan nuttiger door de weken heen in het kamp. Overigens zit die laatste nu in een slachtofferrol, maar laten we niet vergeten dat zijzelf naar hartelust heeft meegedaan aan Hans' complot.

Dat wordt in de Expeditie zelf erg onderbelicht, ik vraag me al een tijdje af of daar een goede reden voor is. De voice-over van Evi was in de aflevering van gisteren erg anti-Hans en de beelden die we tot nu toe van Yin te zien kregen zijn niet bijster positief. Expeditie Robinon heeft nog nooit twee finalisten gehad die er bij de montage beide beroerd vanaf kwamen, zal Hiukwan dan toch een finaleplaats bemachtigen?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #58 Gepost op: 10-11-2008, 12:01:27 »
Hé, Starry Night is terug!

Ik glim! ::tandpastasmiley::

Voor wie geinteresseerd is in menselijk gedrag is hier een bekend patroon te herkennen. Je ziet het vaker in real life programma's en in... real life;
Een klein groepje dat zichzelf tot elite verheft (In dit geval Hans en Yin) stelt een pikorde vast en gaat die volgen. De gebruikte techniek: Je maakt iemand paria en gaat alle middelen in stelling brengen om er van af te komen. Echte redenen zijn er niet, behalve dat de zichzelf benoemde elite dat vind. Vervolgens wordt zo iemand zonder enige keuze in een hoek gedreven. Zolang zo iemand zich bij zijn lot neer legt dan wordt die in ieder geval 'beloond' met af en toe een schouderklopje (Zie Yin, toen ze dacht dat Hiukwan haar vertrek had aanvaard) Zodra zo iemand zich echter verzet tegen dit door de elite bepaalde lot, hetzij enkel verbaal of met een plan zoals Hiukwan, dan wordt dit verzet als een bevestiging gezien van de reden van het lot van de paria om het eigen geweten te sussen.

Maar los daarvan draaide mijn maag zich ook om door die twee.
Go Hiukwan!



Ja, mooie analyse en een van de redenen dat ik al jaren fan ben van Expeditie Robinson. De wereld in een notedop. Overigens vond ik dat Geert I het een paar weken terug mooi verwoordde, toen hij de Expeditie met een trein vergeleek, waarbij Hiukwan tussen twee wagons in zat en slechts af en toe - als ze nodig was uiteraard - heel even eerste klas mocht zitten. Dat was intelligent opgemerkt.

Dat wordt in de Expeditie zelf erg onderbelicht, ik vraag me al een tijdje af of daar een goede reden voor is. De voice-over van Evi was in de aflevering van gisteren erg anti-Hans en de beelden die we tot nu toe van Yin te zien kregen zijn niet bijster positief. Expeditie Robinon heeft nog nooit twee finalisten gehad die er bij de montage beide beroerd vanaf kwamen, zal Hiukwan dan toch een finaleplaats bemachtigen?

De goede reden is volgens mij dat het productieteam bitter weinig sympathie heeft voor de hoofdrolspelers in dit verhaal. M.n. Ernst-Paul heeft zijn irritatie bij herhaling niet onder stoelen of banken gestoken en is openlijk bijzonder scherp en confronterend uit de hoek gekomen. Oh, wat zal ik Ernst-Paul missen...!!!!!!!!!

De enige reden dat ik nog kijk trouwens is omdat Hiukwan er nog in zit. Een finale Hans - Yin - Geert had me volkomen koud gelaten en dan was ik die avond lekker iets anders gaan doen. Nu hoop ik ook op een overwinning voor Hiukwan. Overigens: Hans heeft nu toch niets meer aan die munt? Of vergis ik me nou?

Offline Suus16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #59 Gepost op: 10-11-2008, 12:17:58 »
Nee, natuurlijk Hiukwan heeft niets gepresteerd al die tijd, ze heeft alleen maar ervoor gezorgd dat iedereen nog redelijk te eten kreeg met weinig middelen!!! Als ik Hiu was zou ik lekker mijn eigen potje gaan koken en Hans en Yin lekker voor hun eigen eten laten zorgen. Bah, heel flauu hoor om te zeggen dat Hiukwan achterbaks is, zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten en wie kaatst moet de bal verwachten. Ben echt heel benieuwd naar de finale!!!