Auteur Topic: Aflevering 11  (gelezen 37700 keer)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #60 Gepost op: 10-11-2008, 13:44:29 »
Er word inderdaad niet zo heel veel gepresteert wat betreft overleven en schijnbaar hoeft dat ook niet. Koken met die middelen die er aanwezig zijn en voor zoveel personen als waar t mee begon is echt geen makkie. Hou iedereen maar eens tevreden.
Toch denk ik wel eens dat t hele programma ook in Nedeland gespeeld had kunnen worden.
Paar weekjes Centerparcs of gewoon een vervallen camping, als er maar water is.
Dat zou ook de kosten enorm verlagen maar t aantal inschrijvingen ook denk ik.

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #61 Gepost op: 10-11-2008, 14:00:56 »
Maar eerst maar een omgeving creeeren met minimaal 35C, overmatig zandvlooien.. en als je dan uitgeput bent.. dan heb je een goed begin  ::rofl::
Ik vind dat het hele concept echt werkt omdat je juist ver weg een bepaalde leefomgeving creert wat je hier in NL nooit zal bereiken..

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #62 Gepost op: 10-11-2008, 14:04:01 »
oops ja temperatuur vergeten  ::schaam::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #63 Gepost op: 10-11-2008, 14:25:06 »

Toch denk ik wel eens dat t hele programma ook in Nedeland gespeeld had kunnen worden.
Paar weekjes Centerparcs of gewoon een vervallen camping, als er maar water is.
Dat zou ook de kosten enorm verlagen maar t aantal inschrijvingen ook denk ik.


En het aantal kijkers ;)

Offline Gooly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #64 Gepost op: 10-11-2008, 14:34:35 »
De enige reden dat ik nog kijk trouwens is omdat Hiukwan er nog in zit. Een finale Hans - Yin - Geert had me volkomen koud gelaten...
Same here. Toen ik vorige week op een gegeven moment dacht dat het exit Hiukwan zou worden had ik meteen het gevoel van: "OK, dit was Expeditie Robinson 2008. Wat zal ik volgende week eens gaan doen?"

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #65 Gepost op: 10-11-2008, 14:54:29 »
Same here. Toen ik vorige week op een gegeven moment dacht dat het exit Hiukwan zou worden had ik meteen het gevoel van: "OK, dit was Expeditie Robinson 2008. Wat zal ik volgende week eens gaan doen?"

Kzat net met hetzelfde gevoel te kijken. Ik leefde echt met Hiu mee, precies of ik daar zelf zat!

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #66 Gepost op: 10-11-2008, 16:02:24 »
Poeh, poeh het was me weer een avondje entertainment gisteren.

Ondanks dat ik steeds probeer te bedenken dat er sprake kan zijn van montage conform een ingeslagen verhaallijn, ben ik toch steeds meer overtuigd van de ware aard van het gedrag van Hans en Yin.

Hans weet niet van ophouden, zelfs tegenover Yin -als hij toch al zeker is van zijn zaak- staat hij HiuKwan af te vallen. Ik dacht vooralsnog dat hij dat steeds tegen medekandidaten deed om zichzelf mooier te maken, zodat men hem zou volgen. Maar nu is dat toch zeker niet meer zo effectief. Het is gewoon zijn manier van doen. Jammer Hans. En Yin die is het natuurlijk roerend met hem eens. Jammer Yin.

Maar kijk nu eens goed naar de verrichtingen op het eiland. Wat hebben we nou eigenlijk gezien? Idd Geert was een nijvere arbeider met zicht op het maken van voorwerpen die je kunt gebruiken. Maar goed Geert zijn positie was minder goed dan die van Hans en Yin, dus de enige mogelijke kandidaat om je eigen positie mee te redden.

Hans hobbelde volgens mij gezelligheishalve mee met Geert. Had die man dat alleen ook klaargespeeld? En Yin, wat deed zij nu daar? En dan is HiuKwan maar een kokkinnetje? Volgens mij was de kok van het eiland altijd een grote waarde voor de groep. Iemand die een gunstige positie had op het eiland. 

Dus okee er zijn vooral proeven gewonnen door Hans en Yin. Klopt, kan t niet ontkennen. Vooral Yin is fysiek keisterk. Maar Hans kom op jongen.....ik weet nog hoe je Sarah afkraakte met het ringenspel. Je won met vier minuten verschil van haar en dan had je pas in de laatste minuten 1 ring erbij gekregen. Zij stond bijna de hele tijd met drie ringen omhoog. Waar komt die arrogantie vandaan? Je hebt deze in elk geval in mijn ogen niet verdient in de expeditie.

Ik mis deze expeditie nu we op t einde lopen echt dat einde expeditiegevoel. De mensen die er nog zijn, die vinden elkaar in het weten dat ze allemaal over zijn, dat ze nog even kunnen genieten van het eiland en de situatie, ondanks de strijd. Er is slechts nog strijd, bijna bittere strijd, en geen genoegen in het beleven. 
« Laatst bewerkt op: 10-11-2008, 16:07:39 door Clown »
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 11
« Reactie #67 Gepost op: 10-11-2008, 17:22:34 »
Tjonge jonge hans. Hoe sneu kan iemand zijn! Godzijdank dat Hiu er nog in zit, wij waren hier thuis zooooo blij dat ze won! Sharon dan naar huis maar dat boeide me niks, vond dat een saaie meeloperige kandidaat, die 1 goed ding gedaan heeft en dat was vorige week. Mooi om te zien hoe Hiu en haar zus even binnen 2 tellen dat eten naar binnen werkte. Hans dacht dat hij ze wel gewoon door zou slikken, nou mooi niet sukkel!
vond het lekker voor hem dat hij zijn vrouw niet mocht zien, totaal geen medelijden, met Yin ook niet. Ben toch benieuwd hoe hun partners gaan reageren op al dat geflirt als ze dat nu terug zien op tv. Zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik yin was.
Hans is een rat en Yin is een slang, hans doet het op de oppervlakte zodat iedereen hem haat, yin doet het onopvallend en dat maakt haar dus een slang. Toch als de finale hans-yin word zal yin winnen omdat hans zich zo onpopulair gemaakt heeft met zijn arrogantie dat mensen haar een tikje minder erg zullen vinden.
hoop echt zooo dat Hiu de immuniteit wint volgende week, moeten ze op elkaar stemmen: Yin er dan uit, want hans heeft de munt.
Denk trouwens toch niet dat Hans Yin genoeg vertrouwd om haar te vertellen dat hij de munt heeft.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #68 Gepost op: 10-11-2008, 18:00:26 »
Hans heeft toch laten doorschemeren dat hij de munt heeft (op de eilandraad) ?


Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 11
« Reactie #69 Gepost op: 10-11-2008, 18:31:12 »
het meest belachelijke vond ik nog hans die zegt,: dat meisje heeft een chinese achtergrond..
dan heb je al een voorsprong met alles na binnen werken..

en erachteraan ook nog moperen met yin:
waarom doen ze dat bij een imunitiet proef... en met familieleden.. we wachten al zolang op die proef..

kant en klare onzin,... had die maar sneller moeten eten..
« Laatst bewerkt op: 10-11-2008, 18:35:00 door mooneyeslinda »
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #70 Gepost op: 10-11-2008, 18:52:24 »
Ik heb me deze aflevering kapot geergerd aan Hans.
In het begin van de aflevering dacht ik ok Hans neemt het sportief op om te zeggen dat het een meesterlijke zet was van Hiu.
Later zegt ie opeens dat Hiu het spel over de rug van anderen speelt, hij heeft zelf over de rug van iedereen lopen te spelen met zijn smoesjes om ze eruit te stemmen.
Hij vind Yin en zichzelf geweldig Robinson waardig en blabla maar als Hiu zou winnen heeft hij er moeite mee  ::ohno:: Huilebalk

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 11
« Reactie #71 Gepost op: 10-11-2008, 18:56:43 »
Tuurljik vind hans het een meesterlijke zet van Hiu want zonder dat ze het beseft geeft ze hans of yin de titel in handen. Want stel dat Geert er nog in had gezeten en hij had samen met hans in de finale gestaan had Geert gewonnen, als hij met Yin in de finale zou zitten ook. Nu zijn hans zijn kansen dus van slecht naar goed gestegen, dankzij hiu. Ondanks dat ik het een geweldige zet vind en die koppen noooooit zal vergeten, baal ik daar wel van. Dat het nu waarschijnlijk toch een walgelijk figuur word die wint dit jaar. Bah.
Hiu goed gedaan hoor, met je plan echt dat zou ik ook gedaan hebben, maar nu hopen dat jij in de finale komt dan win je zeker weten!
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Tia

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #72 Gepost op: 10-11-2008, 19:27:34 »
Oh jee, wat was ik blij met het tactische spel van Hiu. Inderdaad, zonder deze zet, zou ik het echt beu geweest zijn om nog te kijken. Als je al van in het begin weet hoe alles gaat lopen is het maar saai. Ik ben die egotrippers helemaal beu, je zou denken dat de pre-selecties slecht gedaan zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat Hans en Yin er gewoon toen al in slaagden om tactisch binnen te geraken...

Hans is een charlatan eerste klas, het enige eerlijke is dat hij die amulet wist te vinden en het niet zeggen is zijn goed recht. Spijtig voor Geert dat Hans immuniteit had, maar bon, de ene of de andere, ze zijn alle 3 dezelfde. En Sharon eigenlijk ook, want haar klak draait gewoon mee met de wind. Hopelijk beseft Hiu dat Sharon enkel diende voor haar plan, maar niet voor meer.

Ik ben heel nieuwsgierig naar vanavond. En, wat ik echt kwijt wil: Hopelijk is dit geen te harde 'belediging' en wordt mijn bericht nog gepost. Yin en Hans, komaan geef toe, jullie kunnen niet van elkaar af blijven en jullie smachtende blikken, man man man, wat een liefde. Maar Yin, je bent alleen maar het zoveelste speeltje van Hans in dit spel. Bewijs hiervan toch maar hoe Yin wist uit te vallen tegen Hiu.

Hiu hop meid, ik duim voor jou vanavond, leer ze eens een lesje.

Toch blijf ik triest, want in feite had Prince nog in de finale moeten zitten. Hopelijk krijgen de echte Robinson spelers nog de kans om terug te slaan in de finale als er een stemming zal zijn.

Toi toi!

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #73 Gepost op: 10-11-2008, 19:54:41 »
Net als velen, als ik hier zo even rondsnuffel, was ik ook niet echt blij met de aflevering van gisteravond. Ik vind het echt geweldig dat Hiu de immuniteit heeft gewonnen, maar dat gezeik en gezeur van Hans en Yin.. echt... waarom!?
Ik zat zelf ook wel even scheel te kijken toen ik zag hoe snel Hiu die laatste wormen wegwerkte, daar deed ze geloof ik 2,5 seconden over..

En als we dan bijna bij de finale zijn aangekomen ben ik toch niet helemaal tevreden met dat het zo is gelopen, en dan vraag ik mij af: "Waar ging het nou fout"? Wanneer kreeg Hans het spel nou in handen, dat had gewoon niet mogen gebeuren.
Als het productieteam dit forum had kunnen lezen ten tijde dat de aflevering van gisteravond werd opgenomen, dan zouden ze waarschijnlijk een live-finale hebben georganiseerd, zodat Hiu-Kwan met 80% van de stemmen zou winnen, maar nu zal het helaas niet zo lopen. Zoals eerdere expedities ons hebben geleerd is de laatste proef voor de finale een ultime survival-proef: zwemmen, vuur maken, klimmen en puzzelen. En dus zal Yin die proef winnen (of Hans, maar ik denk dat Hiu dan echt geen kans maakt).

Mocht het dan eindigen met een finale waarbij Yin en Hans tegenover elkaar staan, en ik dus zou moeten kiezen tussen die twee, dan zou mijn stem naar Hans gaan, want niemand kan ontkennen dat die man het zo slim ,al zouden sommigen dat anders formuleren, heeft gespeeld dat hij gewoon al vanaf begin samensmelting het hele spel in handen had. En dat is volgens mij nog geen enkele andere kandidaat gelukt in de voorgaande seizoenen.

Uiteindelijk heb ik geen andere keus dan te wachten op de uitzending van deze zondag, en dan kan ik maar één ding zeggen:
Hup Hiu-Kwan!!!


Ps: ik heb ooit in het topic over de 1e aflevering gezegd dat de hele aflevering misschien wel door Hiu-Kwan bij elkaar werd gekletst omdat die misschien wel heel ver zou kunnen komen, en al had ik het niet verwacht, die voorspelling is tot nu toe uitgekomen :).

Zo, dat was me het verhaal wel. ;)
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #74 Gepost op: 10-11-2008, 20:00:35 »
Yin en Hans, komaan geef toe, jullie kunnen niet van elkaar af blijven en jullie smachtende blikken, man man man, wat een liefde.

 ??? ??? ???

Vriendschap tussen een man en een vrouw kan niet blijkbaar? Ik pik deze post eruit, maar er zijn meer mensen die iets dergelijks schrijven. Ik heb het niet zo op Hans en Yin, maar ik vind niet dat ze te ver gaan in hun omgang met elkaar, met evt. geflirt e.d. Heb ik nou mijn grenzen zo ver liggen dan? Ze kunnen het gewoon goed met elkaar vinden, klaar. Volgens mij dan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #75 Gepost op: 10-11-2008, 20:01:52 »
Ik mis deze expeditie nu we op t einde lopen echt dat einde expeditiegevoel. De mensen die er nog zijn, die vinden elkaar in het weten dat ze allemaal over zijn, dat ze nog even kunnen genieten van het eiland en de situatie, ondanks de strijd. Er is slechts nog strijd, bijna bittere strijd, en geen genoegen in het beleven. 

Ja, dat is inderdaad waar. Overigens geef ik daarvan niet slechts Hans en Yin (en Geert) de schuld. Laten we vooral die duffe meelopers niet vergeten. Eigenlijk was het collectief wegstemmen van Prince het begin van het einde. En dat deden Yin en Hans toch heus niet saampjes.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #76 Gepost op: 10-11-2008, 20:48:59 »
Ja, dat is inderdaad waar. Overigens geef ik daarvan niet slechts Hans en Yin (en Geert) de schuld. Laten we vooral die duffe meelopers niet vergeten. Eigenlijk was het collectief wegstemmen van Prince het begin van het einde. En dat deden Yin en Hans toch heus niet saampjes.

Eens het was idd niet alleen de schuld van de masterminds in crime. Absoluut is de vlam veel te laat in de pan geslagen. Jammer, want dan was het al afleveringen lang spannend geweest wie wanneer zou moeten
vertrekken.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #77 Gepost op: 10-11-2008, 21:24:18 »
Absoluut is de vlam veel te laat in de pan geslagen. Jammer, want dan was het al afleveringen lang spannend geweest wie wanneer zou moeten
vertrekken.

Something, somewhere went terribly wrong :(
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #78 Gepost op: 10-11-2008, 21:26:02 »
Dat wordt in de Expeditie zelf erg onderbelicht, ik vraag me al een tijdje af of daar een goede reden voor is.

Jij als Survivor-fan kent het begrip "edgic" toch wel? :P
Nog even niks.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #79 Gepost op: 10-11-2008, 21:26:51 »
Something, somewhere went terribly wrong :(

Iets in het kader van totale verstandsverbijstering, wellicht door voedseltekort aangedreven.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!