Auteur Topic: [kandidaat] Rita  (gelezen 134803 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #320 Gepost op: 4-12-2009, 07:25:11 »
Hoi Rita,

Leuk dat je je nu ook bekend gemaakt hebt!

Waar ik heel benieuwd naar ben is hoe het nu fysiek met je gaat. Heb je lichamelijk nog veel ongemakken gehad? En ben je inmiddels weer wat aangekomen?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #321 Gepost op: 4-12-2009, 08:18:30 »
Waar ik heel benieuwd naar ben is hoe het nu fysiek met je gaat. Heb je lichamelijk nog veel ongemakken gehad? En ben je inmiddels weer wat aangekomen?

He Rita, welkom en gefeliciteerd met je tweede plek! Verder hierboven precies wat ik dacht... hoe gaat het fysiek nu met je?

Nee dat weet ik, maar ik reageerde op je 'lighten up' ;)

En daar blijf ik ook bij (vooral als ik de 'discussie' in het Simone-topic over hetzelfde onderwerp lees)... lighten-up! (zonder knipoogje deze keer)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #322 Gepost op: 4-12-2009, 08:25:36 »
Hallo Rita, wat fantastisch dat je hebt meegelezen, en hier onze vragen wilt beantwoorden. Welkom op Realitynet!

Je hebt wel gezien dat we hier best hard in ons oordeel kunnen zijn, maar he, dat is puur gebaseerd op tv-beelden he  ;)

Ik ga even nadenken over wat vraagjes aan jou  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #323 Gepost op: 4-12-2009, 08:40:11 »
hey rita,
ik vraag me af, hier op het forum was er nogal een discussie ontstaan over met die vlam proef dat je te vroeg sloeg of niet
toen je geslagen had, was je toen ook een beetje bang of je te vroeg geslagen had?

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #324 Gepost op: 4-12-2009, 09:34:04 »
hey rita,
ik vraag me af, hier op het forum was er nogal een discussie ontstaan over met die vlam proef dat je te vroeg sloeg of niet
toen je geslagen had, was je toen ook een beetje bang of je te vroeg geslagen had?



Rita slaat wel een beetje door. Heb haar inmiddels al 25 keer horen zeggen dat ze een zwak vogeltje is, anderen heb ik dat nooit over haar horen zeggen. En dat ze de knop om kan zetten heeft ze ook wel heel erg veel gezegd!
Jammer, verder leuke kandidaat maar geen ROBINSON!

Offline Medic

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #325 Gepost op: 4-12-2009, 10:08:01 »
Hi Rita, Leuk dat je je hebt bekendgemaakt op dit forum. Samen met Jeroen was je wat mij betreft favoriet. Voor mij ben je het levende bewijs van de stelling dat de geest sterker is dan het lichaam.  Geweldige prestatie! Ook hiervandaan een vraagje aan je. Vind je dat iedereen ongeveer in beeld is gebracht zoals je dat ook op het eiland hebt waargenomen of waren er achteraf op TV nog verrassingen?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #326 Gepost op: 4-12-2009, 11:25:23 »
Hallo Rita! Leuk dat je ook hier op het forum bent gekomen! Maar bovenal gefeliciteerd met je tweede plaats; als ik eerlijk ben had ik het (en met mij velen) na de eerste paar afleveringen niet verwacht dat je zo ver zou komen! Wat mij betreft krijg jij in ieder geval de titel van de mentaal sterkste van Expeditie Robinson 2009!

En nu nog even een vraagje: wat heb jij daar allemaal in Kuala Lumpur kunnen doen? We zagen immers maar een klein gedeelte van jullie dag daar, maar hoe was nu eigenlijk een dagje Kuala Lumpur?
Ich bin ein Bärliner!

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #327 Gepost op: 4-12-2009, 11:35:32 »
Hey Rita,

leuk dat je op het forum bent, welkom! Samen met Jeroen was jij mijn favoriet. Paar vragen voor jou:

In hoeverre was jou neutraal zijn tactisch?
Met wie kon je het beste opschieten?
Met wie het minste?
Hoe sta je er nu lichamelijk voor na zon uitputtingslag?

Veel vragen, maar ik ben benieuwd.  :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #328 Gepost op: 4-12-2009, 15:40:07 »
Rita, je was een geweldige kandidate. Meer heb ik niet te zeggen ::jaja::

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #329 Gepost op: 5-12-2009, 00:05:10 »
En daar blijf ik ook bij (vooral als ik de 'discussie' in het Simone-topic over hetzelfde onderwerp lees)... lighten-up! (zonder knipoogje deze keer)

Eindelijk gevonden, maar je hebt gelijk Dwaastoo, ik heb me nogal mee laten slepen en was erg fanatiek, sorry  :-[
Ik ben hier nu offtopic, maar ik hoop dat dit even mag ...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #330 Gepost op: 5-12-2009, 09:00:13 »
Eindelijk gevonden, maar je hebt gelijk Dwaastoo, ik heb me nogal mee laten slepen en was erg fanatiek, sorry  :-[

 ::hug:: Ach, het blijft een serie die je soms meezuigt in de mallemolen van emoties... Er is geen sorry nodig, het was eerder een tip ;D ik zat (in een bepaald eerder seizoen) vloekend en tierend op de bank terwijl er stoom uit mijn oren kwam. De mensen die me van hier kennen weten wel wanneer dat was ::rofl::

::ontopic:: Rita, wat ik me afvraag is... had je uberhaupt een echte tactiek? Volgens mij niet echt heel duidelijk namelijk...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #331 Gepost op: 5-12-2009, 10:10:46 »
Rita, heb je nu nog contact met de anderen? En met wie dan, Esmeralda zeker oa?

Hoe heb jij de uitzendingen terug beleefd? Vond je omgeving dat jij als jezelf overkwam op tv?

Als je iets over mocht doen uit de Expeditie, een bepaalde beslissing of een opmerking die je al of niet gemaakt hebt, of wat dan ook, wat zou je dan graag anders willen doen dan je hebt gedaan?

Jij hebt zoveel ontberingen doorstaan, zou jij dat nog eens willen doen? Bij de Strijd der Titanen hadden ze nog minder eten, was het allemaal nog zwaarder, zou je dat ervoor over hebben?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #332 Gepost op: 5-12-2009, 12:23:28 »
Voor diegene die het gemist hebben ( iedereen verwacht ik) Hier eens stuk uit de regionale krant BN/De Stem


BREDA – Rita Berger uit Breda heeft gisteravond de finale van Expeditie Robinson net niet gewonnen. "Het is al helemaal super dat ik de finale heb gehaald", zegt de psycholoog.


De uitzending op RTL5 bekeek ze met onwetende familie en vriendinnen thuis op de bank.

De 32-jarige Bredase psychologe en moeder van twee kinderen is niet teleurgesteld. Uiteindelijk zagen de kijkers dat Marcel de meeste stemmen kreeg van de overige 18 eerder afgevallen deelnemers. En dat hij de 50.000 euro won. Geheimhouding over de winnaar was schriftelijk vastgelegd.

"Ik heb zo veel mooie, unieke dingen meegemaakt. Dat neemt niemand me meer af", zegt de Bredase. Berger beleefde vorige week haar mooiste moment toen ze voor het eerst een fysieke proef won. "Ik kon het langst aan een stok blijven hangen. Daarna mocht ik strijden om een plek in de finale. Ook die won ik. Het was een concentratieproef, waarbij je zo snel mogelijk je hand op een steen moest leggen als een kaars uitging", vertelt ze. Zo werd ze de tweede finaliste, naast Marina, en won ze een overnachting in een junglelodge. "Dat was geweldig. Zeker ook omdat we de volgende dag op zoek gingen naar olifanten. Een fantastische ervaring", aldus Rita.

Als ze had gewonnen zou ze met haar man en kinderen een reis terug naar Maleisië hebben geboekt, want daar waren de opnames. "Die reis gaat we nu wat later boeken", lacht ze. Dat uitstel geldt nog meer voor het tweede plan dat ze had, namelijk het halen van een motorrijbewijs.

Eerder vertelde Rita dat honger de expeditie, waarbij deelnemers barre omstandigheden en kwalificatieproeven trotseren, veel zwaarder maakte dan de lichamelijke beproevingen. De Bredase kampte tijdens de expeditie met onder meer infecties, hallucinaties, obstipatie, koorts en haaruitval. Na terugkomst besmette ze haar man en kinderen met een infectie.

Offline Pete

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #333 Gepost op: 5-12-2009, 17:17:00 »
Tactisch spelen is overigens één ding, maar je woord breken wat anders.

Je had het niet beter kunnen verwoorden. Ik ben het helemaal met je eens.
En die Dennis, WAAROM stemt hij niet op Rita?
Dat snap ik dus ook echt niet. Hij heeft sowieso al gezegd dat hij het Rita het meest gunde, én hij heeft gezegd dat wat Marcel heeft gedaan gewoon echt beneden peil is, ik snap de gedachtegang van die kerel met de dag minder.
Talk is cheap, but it ain't free

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #334 Gepost op: 5-12-2009, 22:27:28 »
Ik snapte dat prima. Dennis was er zich vanaf het begin van bewust dat ER een spel is, en hij vond uiteindelijk dat Marcel het spel het beste had gespeeld. Niks vreemds aan zijn stem.

Offline Rita2009

  • deelnemer ER 2009
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #335 Gepost op: 6-12-2009, 13:42:13 »
Daar ben ik weer!

Allereerst de kaars-proef... aan mijn reactie kon je ook zien dat ik niet helemaal zeker was (sowieso zenuwslopend!!!). Maar Evi beantword mijn vragende blik met een gefeliciteerd dus daar ga je dan vanuit! Grappig trouwens dat er zoveel over gesproken wordt op fora, want onderling is het toen helemaal geen issue geweest!

Ik ben weer helemaal op gewicht hoor!!! pff wat zag ik eruit... ik schat dat ik ruim 10 kg afgevallen ben en drie weken na de Expeditie zat er al weer 16 kg bij (niet echt gezocht zo'n mega jojo!!!) Ik had zo'n opgezette buik en er werd me zelfs gevraagd of ik zwanger was! Gelukkig is dat uiteindelijk weer helemaal goed gekomen, ben sinds een maandje weer helemaal de oude qua figuur en gewicht! Mijn haar is heel erg gaan uitvallen na enkele weken terug thuis. Zo erg dat ik hele plukken op mijn kussen vond in de ochtend. Na kort knippen en veel vitamine pillen is het inmiddels weer aan het groeien (gelukkig!).

Ik heb met best veel mensen nog contact, veelal over mail en hyves, maar ook sms en leuke etentjes!

Mijn tactiek was om gewoon mezelf te blijven... ik ben geen ruziezoeker (houd helemaal niet van ruzie!) en houd me vaak beetje in het "midden". Tenzij iets me echt niet aanstaat dan merkt iemand dat wel! Tijdens de expeditie is dat natuurlijk ook wel gebeurd, maar daar zie je weinig van. Hoe ik neergzet ben is wel hoe ik ben denk ik, familie en vriendin vonden hetzelfde. En blijkbaar is jezelf zijn in dit geval geen slechte zet geweest! Ik had me vooraf wel voorgenomen om niet of zo min mogelijk met complotten mee te doen en daar heb ik me goed aan gehouden, wat niet betekent dat ik niet in de gaten had wat er allemaal gebeurde om me heen! (ben en blijf toch psycholoog...!!!)




Offline Rita2009

  • deelnemer ER 2009
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #336 Gepost op: 6-12-2009, 13:50:06 »
Met wie ik het minste kon opschieten was natuurlijk Carina. Maar daar was ik niet de enige in, haha!
Het beste kon ik opschieten met Esmeralda, Eva, Esther en Jeroen, maar ook met de rest had ik geen problemen hoor! Het is een spel en dat maakt de verhoudingen toch anders (je bent wel op je hoede!)

Kuala Lumpur was super!!!
Alleen al douchen was heerlijk (ik heb 8x mijn haar gewassen en er zat nog steeds zand in haha!), tanden poetsen was fijn (snachts nog een keer opgestaan om nog een keer mijn tanden te poetsen!) en slapen in een bed in plaats van op miljoenen zandkorrels... heerlijk!!!
We hebben lekker sushi gegeten en daarna naar de coctail bar met uitzicht over KL. Waanzinnig! Jeroen en ik voelde ons filmsterren toen, in mooie kleding met een cameraploeg en een fotograaf om ons heen in zo'n gave club! (en lekkere coctails natuurlijk!). Mooie rondrit met een taxi gemaakt en nog wat rondgewandeld. De volgende ochtend natuurlijk het heerlijke onbijt (schransen!!!). De rest van de dag met een mega-pens in de auto gezeten, terug naar het eiland, maar gelukkig was de jurk stretchstof, haha, rekte mijn buik tenminste mee!!! en ja... veel maagzuur was het gevolg, maar dat had ik graag voor over!

Offline Rita2009

  • deelnemer ER 2009
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #337 Gepost op: 6-12-2009, 13:56:03 »
Nog even over het "zwakke vogeltje"... dat was niet mijn eigen benaming hoor!
Medekandidaten noemden me zo (was volgens mij ook wel te zien/horen op tv...) of variaties erop (vogeltje dat voor de poes is, zwak vogeltje etc). Ik heb er eigenlijk nooit iets van gezegd, maar ja als je dan een proef wint wat niemand had verwacht... toen moest ik het wel even noemen natuurlijk!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #338 Gepost op: 6-12-2009, 14:03:47 »
Hoi Rita,

Leuk dat jij ook reageert hier. En zoals anderen al hebben aangegeven: wat een sportieve reactie van je in de finale.
Iedereen speelt het op zijn of haar eigen manier, en je moet maar zo denken: deze ervaring neemt niemand je meer af.

Je hebt het over de lichamelijke gevolgen: ja, daarin ben je niet de enige. Ik zag Fleur uit de serie 2005 op de fandag destijds, en heb haar vorig jaar teruggezien: die had in december 2005 ook enorm dun haar, maar het is met Fleur ook helemaal goed gekomen.

Nu nog even aan de crewmensen hier vragen of je een groen kleurtje mag hebben. Dan herkent iedereen je hier als de echte Rita (waar overigens niemand aan twijfelt,hoor....).

Ben je verder ook weer in je gewone ritme gekomen? En zat je ook iedere aflevering te kijken naar de manier waarop de makers je in beeld brachten (men laat nogal eens iets weg,waardoor een uitspraak of handeling soms heel erg raar op de kijkers over komt).

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #339 Gepost op: 6-12-2009, 14:04:36 »
Ook namens mij welkom hier op het forum Rita ::zwaai::

Nu nog even aan de crewmensen hier vragen of je een groen kleurtje mag hebben. Dan herkent iedereen je hier als de echte Rita (waar overigens niemand aan twijfelt,hoor....).

Wordt aan gewerkt :) !
The sun came up and reality set in.