Auteur Topic: [kandidaat] Esmeralda  (gelezen 103578 keer)

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #260 Gepost op: 27-11-2009, 08:35:49 »
Hoe kom je nou daarbij? Dat heb ik toch helemaal niet uit de beelden kunnen afleiden.

Helemaal mee eens, dit is helemaal niet gezegd.
Blijf wel bij de feiten.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #261 Gepost op: 27-11-2009, 14:00:03 »
Om nog even te genieten van het "Pardon?" moment van verleden jaar :



Hartelijk dank voor deze herbeleving. Hele episodes van ER kunnen zo gebruikt worden in lessen psychologie. De blikken van Yin en Hans, de vanzelfsprekenheid van hun verwachtingen en het zelfbedachte recht de wereld naar hun hand te kunnen zetten. Totaal overeenkomstig - hoewel die minder dominant en arrogant waren, moet ik zeggen - de verwachtingen die Dennis en Esmeralda hadden. Het is de echte wereld in het klein, en door het spel-element komt boontje in ER bijna altijd om zijn loontje.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2009, 14:03:40 door Starry Night »

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #262 Gepost op: 27-11-2009, 20:07:14 »
Dat fruit heeft denk ik voor Esmeralda nog een vervelende nasmaak  ::rofl::

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #263 Gepost op: 27-11-2009, 22:53:28 »
Waarom vonden Esmeralda en Dennis zichzelf nou zo eerlijk? Ze stemmen zelf ook al weken tactisch door Jeroen er uit te stemmen? En eindelijk ziet Jeroen dat in (na een hint met een koevoet van marcel), die gaat ook tactisch stemmen en opeens is dat oneerlijk, en zij zijn zo oprecht en de anderen zielig omdat ze zich laten leiden door het spel. Wat een dubbele moraal!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #264 Gepost op: 28-11-2009, 11:33:11 »
Waarom vonden Esmeralda en Dennis zichzelf nou zo eerlijk? Ze stemmen zelf ook al weken tactisch door Jeroen er uit te stemmen? En eindelijk ziet Jeroen dat in (na een hint met een koevoet van marcel), die gaat ook tactisch stemmen en opeens is dat oneerlijk, en zij zijn zo oprecht en de anderen zielig omdat ze zich laten leiden door het spel. Wat een dubbele moraal!

Zelfkritiek en relativeringsvermogen is hen waarschijnlijk vreemd. Vooral Esmeralda is wat dat betreft lelijk door de mand gevallen. Haar onvermogen te erkennen dat ze overtroeft is maakt haar tot een ontzettende slechte verliezer. En slechte verliezers durven vaak niet toe te geven dat ze eigenlijk niet kunnen omgaan met verliezen en komen derhalve met allerlei invalide argumenten om het geheel zo te draaien dat ze zelf als morele winnaar ten tonele verschijnen. Ik kan me trouwens ook moeilijk voorstellen dat de nuchtere en stoere Esmeralda tot in haar binnenste getroffen was door de zet van Marcel, haar tranen kwamen wellicht eerder door het besef dat ze zich had laten beetnemen en zo te kijk was gezet. En natuurlijk de realisatie dat ze een grote kans maakte aan de vooravond van de finale te sneuvelen. Vergeet niet hoe fanatiek Esmeralda was gedurende de expeditie, dit was voor haar een donderslag bij heldere hemel en maakte daardoor heel veel emoties los die ze vermoedelijk zelf geen eens kon plaatsen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #265 Gepost op: 28-11-2009, 14:43:55 »
Yes Esmeralda eruit! Boontje komt om zijn loontje...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pete

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #266 Gepost op: 28-11-2009, 18:00:54 »
Esmeralda is teleurgesteld nadat ze het slachtoffer is van een complot, hierop is kritiek vanuit alle hoeken op het forum. Want dat is het spel. Zeggen jullie.

En tegelijkertijd is het haast onsmakelijk dat ze op Jeroen stemde, omdat hij de sterkste was. Maar dat is dan toch ook het spel? Oelewappers! ::tandpastasmiley::

Kom op zeg, ik vond haar zeker een hele sterke én sympathieke kandidate. Oké, ze kon bot zijn bij de proeven, en ze was niet mijn favoriet, maar zeker sympathieker en eerlijker dan Marcel, Dennis en Marina.
Talk is cheap, but it ain't free

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #267 Gepost op: 28-11-2009, 18:33:46 »
Vergeet niet hoe fanatiek Esmeralda was gedurende de expeditie...

Tja, fanatiek...... Dat was nogal bizar, vooral toen ze dat ene voetbalmeisje (van wie ik de naam alweer kwijt ben) zo enorm liep af te blaffen terwijl zij het zelf was die veel te ver naar achteren hing in die proef. Wat een idiote vertoning was dat zeg.

Offline Pete

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #268 Gepost op: 28-11-2009, 18:43:13 »
Dat was Jill, en inderdaad, daar ging ze echt te ver.
Talk is cheap, but it ain't free

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #269 Gepost op: 28-11-2009, 22:57:18 »
Tja, fanatiek...... Dat was nogal bizar, vooral toen ze dat ene voetbalmeisje (van wie ik de naam alweer kwijt ben) zo enorm liep af te blaffen terwijl zij het zelf was die veel te ver naar achteren hing in die proef. Wat een idiote vertoning was dat zeg.

Bij de eerste proef begon het al.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #270 Gepost op: 29-11-2009, 06:21:10 »
Volgens mij heel goed op haar plaats in haar eigen omgeving met gelijkgestemden, maar sociaal in onbekende omstandigheden lukt het blijkbaar wat minder goed...
:)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #271 Gepost op: 29-11-2009, 12:07:49 »
Volgens mij heel goed op haar plaats in haar eigen omgeving met gelijkgestemden, maar sociaal in onbekende omstandigheden lukt het blijkbaar wat minder goed...
:)


Ja, ik denk dat het best een aardige vrouw is. Lekker nuchter. Maar heel fanatiek en een hele slechte verliezer.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #272 Gepost op: 29-11-2009, 12:21:40 »
Lekker nuchter. Maar heel fanatiek en een hele slechte verliezer.

Heel fanatiek en een slechte verliezer...  Dan kijk je imo niet zo nuchter tegen het spel aan hoor ;D

Volgens mij heel goed op haar plaats in haar eigen omgeving met gelijkgestemden, maar sociaal in onbekende omstandigheden lukt het blijkbaar wat minder goed...
:)



Gelijkgestemden of volgelingen?  ;)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #273 Gepost op: 29-11-2009, 14:45:13 »
Het lijkt mij een vrij directief iemand. Kijk bijvoorbeeld ook hoe ze Dennis "wegstuurde" naar het eiland. Hij kreegt een opdracht mee: "je weet wat ik gezegd heb". Het leek wel een knul die door zijn moeder even de wacht wordt aangezegd.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #274 Gepost op: 29-11-2009, 15:52:27 »
Jammer dat ze eruit is, ze verdiende het om te blijven.
Ze was een harde werker, goed in proeven, en boeiend om naa te kijken.
En op mij kwam ze (in tegenstelling tot bij velen andere) heel erg sympathiek over.
Oke, tijdens proeven was ze soms erg fel, maar van zo'n proeven hangt oke rg veel af.
Dan begrijp ik het wel als je je frustraties eruit schreeuwt.
There's no show like a reality show ;)

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #275 Gepost op: 29-11-2009, 20:08:59 »
Het lijkt mij een vrij directief iemand. Kijk bijvoorbeeld ook hoe ze Dennis "wegstuurde" naar het eiland. Hij kreegt een opdracht mee: "je weet wat ik gezegd heb". Het leek wel een knul die door zijn moeder even de wacht wordt aangezegd.

Dat bedoelt ze niet zo. Voor haar was het dat hun (haar en Dennis) wat is aangedaan. Nu moet zij weg, dus moet Dennis er het beste van maken. Ze bedoelde het waarschijnlijk goed.
Ik vond haar ook niet heel sympatiek deze aflevering, maar ik weet zeker dat ze het allemaal goed bedoelt.

Offline asi

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #276 Gepost op: 29-11-2009, 20:27:13 »
Blij dat ze weg is, nu Dennis nog!!!
Ze noemt zichzelf eerlij ::rofl::
zij die met opgeheven hoofd de expeditie kan verlaten ::rofl::
achterbaksheid ten top!!
Zij en Dennis hebben de hele tijd op dezelfden gestemd, hoezo vrij van complotten!!!!
Wat je niet wilt dat jou geschied, doe dat ook een ander niet :P

Offline Kokosnoot007

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #277 Gepost op: 29-11-2009, 21:58:14 »
Ja, ik denk dat het best een aardige vrouw is. Lekker nuchter. Maar heel fanatiek en een hele slechte verliezer.

Ze is verre van aardig en nog verder van nuchter...  ::niet-ok::

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #278 Gepost op: 29-11-2009, 23:14:38 »
Blij dat ze weg is, nu Dennis nog!!!
Ze noemt zichzelf eerlij ::rofl::
zij die met opgeheven hoofd de expeditie kan verlaten ::rofl::
achterbaksheid ten top!!
Zij en Dennis hebben de hele tijd op dezelfden gestemd, hoezo vrij van complotten!!!!
Wat je niet wilt dat jou geschied, doe dat ook een ander niet :P

Ze is ook mijn favoriet niet geweest, maar in tegenstelling tot Marcel, heeft zij niemand benaderd met 'ik stem niet op jou' of 'ik vecht dat liever uit tegen jou in de finale'( of woorden van dergelijke strekking).
Kun je Marcel sluw noemen uiteraard en Esmeralda naïef, maar ik vind het gemeen.
Maar goed it's all in the game  :-X

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #279 Gepost op: 30-11-2009, 08:35:45 »

Zij en Dennis hebben de hele tijd op dezelfden gestemd, hoezo vrij van complotten!!!!
Wat je niet wilt dat jou geschied, doe dat ook een ander niet :P

Dat is niet waar  ::ohno:: Volgens mij heeft Dennis wel op Rita gestemd, en Esmeralda absoluut niet  ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!