Auteur Topic: [Kandidaat BE] Zsofi  (gelezen 77079 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #40 Gepost op: 15-10-2010, 12:56:54 »
Ze is zeker een kleurloos type, maar ik denk dat zij als enige haar eigen spel aan het spelen is, en niet direct voor de chame's (?) van Iwein zal vallen.
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #41 Gepost op: 15-10-2010, 17:03:05 »
Ze is zeker een kleurloos type, maar ik denk dat zij als enige haar eigen spel aan het spelen is, en niet direct voor de chame's (?) van Iwein zal vallen.
Ze heeft zich niet laten omkopen door Sergio's praatjes en ze heeft meerdere keren op Iwein gestemd.
Ze is volgens mij het meest loyaal aan Sebastiaan.
En Zsofi is ook gewoon eerlijk.
Die gaat niet de sterkste persoon eruit spelen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #42 Gepost op: 16-10-2010, 12:11:13 »
Ze heeft zich niet laten omkopen door Sergio's praatjes en ze heeft meerdere keren op Iwein gestemd.
Ze is volgens mij het meest loyaal aan Sebastiaan.
En Zsofi is ook gewoon eerlijk.
Die gaat niet de sterkste persoon eruit spelen.

Zsofi stelt zich duidelijk als underdog op. Ze is samen met Sebas kanshebber op de title ER, maar vergeet Saar niet!.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #43 Gepost op: 16-10-2010, 14:36:46 »
Zsofi stelt zich duidelijk als underdog op. Ze is samen met Sebas kanshebber op de title ER, maar vergeet Saar niet!.
Als Saar inderdaad niet weggepest wordt, is ze een kanshebber... (overigens net als Zsofi bij gratie van de Belgische 'vrienden'.)
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #44 Gepost op: 17-10-2010, 12:39:17 »
Zsofi stelt zich duidelijk als underdog op. Ze is samen met Sebas kanshebber op de title ER, maar vergeet Saar niet!.
Ja, Zsofi kan mooi meeliften op Sebastiaan's rug.
Maar dan moet het belgische complot wel ondermijnt worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #45 Gepost op: 17-10-2010, 14:08:02 »
Ik zou het onbegrijpelijk vinden als Szofi na een van de meest waardeloze edits uit de geschiedenis van ER het spel zou winnen.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #46 Gepost op: 17-10-2010, 14:21:57 »
Ik zou het onbegrijpelijk vinden als Szofi na een van de meest waardeloze edits uit de geschiedenis van ER het spel zou winnen.
als ze wint zou ik zeggen: briljant gespeeld.
Gdweldige low-profile-techniek. En ik bedoel dan echt een heeeeel-low-profile-taktiek. Zelfs de editors van ER hadden haar (bijna) niet opgemerkt. ::rofl::.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #47 Gepost op: 17-10-2010, 14:52:34 »
als ze wint zou ik zeggen: briljant gespeeld.
Gdweldige low-profile-techniek. En ik bedoel dan echt een heeeeel-low-profile-taktiek. Zelfs de editors van ER hadden haar (bijna) niet opgemerkt. ::rofl::.

Ik weet niet of ze wel echt zo low profile is. Vermoedelijk heeft ze sowieso weinig opzienbarends te vertellen en hebben de editors besloten dat ze, omdat ze toch niet wint, dan ook maar haar minder opzienbarende momenten niet uitzenden.

Ik denk niet dat het een tactiek is. Het zou me in ieder geval verbazen.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #48 Gepost op: 17-10-2010, 14:59:40 »
Ik denk niet dat het een tactiek is. Het zou me in ieder geval verbazen.
ik denk ook niet dat het taktiek is,en ook niet dat ze wint.

Maar je had het over 'als ze zou winnen'. Dat zou haar hele 'spel' wellicht in een ander daglicht stellen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #49 Gepost op: 17-10-2010, 15:05:48 »
ik denk ook niet dat het taktiek is,en ook niet dat ze wint.

Maar je had het over 'als ze zou winnen'. Dat zou haar hele 'spel' wellicht in een ander daglicht stellen.

Klopt. Ik zou het erg apart vinden in ieder geval.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #50 Gepost op: 17-10-2010, 17:41:22 »
Ach je kan een oh zo brilliante tactiek hebben door complotten te maken alla Iwein.
Maar er bestaan ook meesterlijke tactieken om niet op tevallen en alles zo eerlijk mogelijk te spelen waardoor je crediet opbouwt.
Deze tactiek past perfect bij Zsofi.
Met het meeliften op Sebastiaan kan ze nog eens heel ver komen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #51 Gepost op: 17-10-2010, 18:33:53 »
Openlijk complotten maken kan je ver komen, maar als je iedereen eruit werkt op die manier, maak je ook genoeg "vijanden" en aangezien je er vanuit kunt gaan dat de afvallers de uiteindelijke winnaar kiezen, is het verstandiger om minder vijanden te kweken.
Door niet op te vallen, en geen duidelijke stelling in te nemen, kun je ook ver komen, en uiteindelijk ook winnen. Daar zijn al voorbeelden van.

Ik vermoed dat Zsofie het op die manier speelt. Ik zou haar ook zeker niet onderschatten. Het is al vaker zo geweest dat mensen tot de samensmelting tamelijk onzichtbaar waren, en pas na de samensmelting pas lieten zien wat ze waard waren, en dus ook meer opvielen.
Ik denk dat dat ook voor Zsofie opgaat. De afgelopen twee afleveringen is ze iets meer in beeld geweest, wat er op kan wijzen dat ze nog een grotere rol gaat spelen.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #52 Gepost op: 17-10-2010, 18:44:07 »
Openlijk complotten maken kan je ver komen, maar als je iedereen eruit werkt op die manier, maak je ook genoeg "vijanden" en aangezien je er vanuit kunt gaan dat de afvallers de uiteindelijke winnaar kiezen, is het verstandiger om minder vijanden te kweken.

Eens, maar deels omdat die 'vijanden' meestal slechte verliezers zijn...


Door niet op te vallen, en geen duidelijke stelling in te nemen, kun je ook ver komen, en uiteindelijk ook winnen. Daar zijn al voorbeelden van.

Ik vermoed dat Zsofie het op die manier speelt. Ik zou haar ook zeker niet onderschatten. Het is al vaker zo geweest dat mensen tot de samensmelting tamelijk onzichtbaar waren, en pas na de samensmelting pas lieten zien wat ze waard waren, en dus ook meer opvielen.
Ik denk dat dat ook voor Zsofie opgaat. De afgelopen twee afleveringen is ze iets meer in beeld geweest, wat er op kan wijzen dat ze nog een grotere rol gaat spelen.

Haar speelwijze heeft bijzonder veel weg dan die van haar man en die werd er uiteindelijk voor afgerekend in de finale. ::vergroot::

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #53 Gepost op: 17-10-2010, 21:04:44 »
Eens, maar deels omdat die 'vijanden' meestal slechte verliezers zijn...

Voor sommigen zal dat zeker zo zijn, maar waarom ze tegen iemand zijn is niet belangrijk. Het feit dat ze tegen zijn is wat telt.

Haar speelwijze heeft bijzonder veel weg dan die van haar man en die werd er uiteindelijk voor afgerekend in de finale. ::vergroot::

En een Jutta heeft er zelfs mee gewonnen. Dus het kan beide kanten op. Ligt er ook aan wie je tegenover je hebt, en wie beslissen.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #54 Gepost op: 17-10-2010, 21:10:27 »
Eens, maar deels omdat die 'vijanden' meestal slechte verliezers zijn...


Haar speelwijze heeft bijzonder veel weg dan die van haar man en die werd er uiteindelijk voor afgerekend in de finale. ::vergroot::
Of die vijanden voelen zich bedreigd door het complot omdat hun kansen om te winnen slinken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #55 Gepost op: 17-10-2010, 21:47:17 »
Of die vijanden voelen zich bedreigd door het complot omdat hun kansen om te winnen slinken.

Volgens mij ben je niet echt mee...ik doelde op de afgevallen kandidaten die achteraf hun stem moeten uitbrengen voor winst...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #56 Gepost op: 17-10-2010, 21:49:50 »
Volgens mij ben je niet echt mee...ik doelde op de afgevallen kandidaten die achteraf hun stem moeten uitbrengen voor winst...
oh zo, jah okee.
Dan zijn het wel vooral slechte verliezers.
Maarja het iemand gunnen die jou eruit heeft gespeeld is dan ook best moeilijk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #57 Gepost op: 19-10-2010, 01:58:31 »
oh zo, jah okee.
Dan zijn het wel vooral slechte verliezers.
Maarja het iemand gunnen die jou eruit heeft gespeeld is dan ook best moeilijk.

Er is imo toch een verschil tussen iemand de titel gunnen en erkennen dat iemand het spel succesvol en doeltreffend heeft gespeeld. 

Tevens wel begrijpelijk dat de grens daartussen niet altijd even duidelijk is... 

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #58 Gepost op: 19-10-2010, 08:51:21 »
Het gaat er natuurlijk ook wel om hoe de kandidaten die het spel via complotten spelen zich gedragen tijdens de expeditie.

Als iemand zich gedurende expeditie heel naar heeft gedragen, of niets heeft uigevoerd maar via complotten wel bij de laatste 2 zit, is hij wel doeltreffend maar heeft hij het spel niet slim gespeeld. En zijn degene die niet op hem stemmen zeker geen slechte verliezers (wat mij betreft dan).

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #59 Gepost op: 19-10-2010, 12:10:44 »
Het staat iedereen natuurlijk vrij om te kiezen. Iemand afrekenen op tactisch spelen vind ik persoonlijk wel erg jammer. Anderzijds kun je stellen dat deze speler dan maar meer energie had moeten steken in jury management.