Auteur Topic: [Kandidaat Nl] Sebastiaan  (gelezen 76639 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #60 Gepost op: 25-09-2010, 15:56:31 »
oke, maar er is eigenlijk weinig keus, iemand moest worden weggestemd en op zo'n korte tijd dat je met elkaar op een eiland zit stem je natuurlijk op diegene die niks doet
een stem hoeft niet persoonlijk te zijn heh ;) ;D


Deze hoeft idd niet persoonlijk te zijn, maar vanuit tactisch oogpunt is het imo geen goede zet om een man eruit te stemmen in een ploeg waar 4 vrouwen al de meerderheid hebben. Sergio is op fysiek vlak (kracht) een grotere aanwinst dan eender welke vrouw van zuid en Iwein.

Sebastiaan heeft nu ook voor de 2de keer meegeholpen om een irritatie-factor eruit te stemmen die het target van hem konden houden.  Voor een verder verloop in het spel zou dit wel eens in zijn nadeel kunnen spelen.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #61 Gepost op: 25-09-2010, 19:55:27 »
Sebastiaan heeft nu ook voor de 2de keer meegeholpen om een irritatie-factor eruit te stemmen die het target van hem konden houden.  Voor een verder verloop in het spel zou dit wel eens in zijn nadeel kunnen spelen.

Het lijkt erop dat Sebastiaan op dit moment al zijn kaarten op de Belgische dames zet, in de hoop in de toekomst op hun steun te kunnen rekenen. Hij zal er wel flink van balen dat John in het andere team terecht is gekomen want dat was ogenschijnlijk zijn voornaamste 'vriend' binnen het spel. Ik ga er van uit dat zijn team de komende afleveringen gaat uitdunnen en met een minderheid de samensmelting bereikt. De grote vraag in deze is dus in hoeverre hij zijn voormalige band met John en mogelijk Maxim kan gebruiken om na de samensmelting niet tot een van de hoofddoelwitten te worden uitgekozen. Hij zal in ieder geval in sterke mate afhankelijk zijn van de wijze waarop het nieuwe kamp Noord van plan is te opereren na de samensmelting. Vormen ze een sterkte alliantie of valt de groep uiteen in verschillende kleinere verbanden?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #62 Gepost op: 28-09-2010, 16:39:08 »
Sergio is op fysiek vlak (kracht) een grotere aanwinst dan eender welke vrouw van zuid en Iwein.

Sergio is misschien (ik betwijfel het) wel sterker dan alle andere vrouwen, maar zeker niet sneller of slimmer. Ook als er iets met zwemmen of evenwicht gedaan moet worden heb je niets aan me is mijn inschatting. Wel degelijk 'de zwakste schakel' dus.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #63 Gepost op: 28-09-2010, 16:43:49 »
Even terug naar Sebastiaan zelf.
Een beetje stom misschien, maar ik gun het hem eigenlijk niet. Hij is echt zo iemand die alles meezit (of lijkt te zitten, want van zijn privéleven weet ik niets) in het leven: ziet er goed uit, welbespraakt, atletisch. Echt het populairste jongetje van de klas. En bij die mensen hoop ik altijd dat ze ook eens aan de zijkant geparkeerd worden  :-X ::schaam::.
Heel gemeen en volkomen onterecht, ik weet het. Gewoon een jaloerse reactie, waar ik me nu heel snel overheen ga zetten.  ::jaja::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #64 Gepost op: 28-09-2010, 16:49:24 »
Sergio is misschien (ik betwijfel het) wel sterker dan alle andere vrouwen, maar zeker niet sneller of slimmer. Ook als er iets met zwemmen of evenwicht gedaan moet worden heb je niets aan me is mijn inschatting. Wel degelijk 'de zwakste schakel' dus.

Ik weet niet of het je opgevallen is maar Sergio had zich er als 2de uitgegraven en liep imo ook vrij snel naar het hek om te graven.  ::vergroot::

Nienke zei ook tegen Sebastiaan dat hij heel veel zwom  ::hypocriet::.  Ik denk dat Sergio zich bewust 'zwakker' voordeed dan hij eigenlijk was  ::jaja::

Het zal zich binnenkort verhalen of ze er goed aan gedaan hebben hem weg te sturen...

Sebas heeft ook best iets sneaky, ik zou hem geen haar vertrouwen in het spel.



En bij die mensen hoop ik altijd dat ze ook eens aan de zijkant geparkeerd worden  :-X ::schaam::.

Ik kan je daar helemaal in volgen.  ;D

Heb ook beetje de indruk dat het net als Lange Frans en Maxim op zijn manier moet gaan of hij loopt chagrijnig... imo ook een beetje egotripper.

Ik vraag me ook af indien Iwein zou wegvallen, wie hij vervolgens zou viseren: Nienke of Tatiana..

« Laatst bewerkt op: 28-09-2010, 17:00:51 door reaver »

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #65 Gepost op: 28-09-2010, 17:09:58 »
Sebastiaan is echt constant met het spel bezig. Alleen hij verpakt het iets slimmer door niet heel vijandig te doen maar juist heel subtiel dingetjes te brengen (zoals bij het stemmen op Sergio en op Lange F) zo komt het niet over alsof hij het bedacht heeft, maar hij is wel degelijk de aanstichter ervan..

Of hij zo'n populaire jongen is en alles bij hem meezit weet ik niet, hij gedraagt zich in ieder geval totaal niet verwend. Ook komt hij bij mij niet egoïstisch over, waaraan merk jij dat dan? Vind hem juist vrij zorgzaam en probeert een goede sfeer in de groep te creëren. Misschien mis ik wel bepaalde dingen hoor..

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #66 Gepost op: 29-09-2010, 01:03:15 »
Egoistisch heb ik niet gezegd ::ohno::

Ik bedoel meer dat alles hem lijkt te komen aanwaaien. Hij hoeft maar een voorstel te doen en iedereen kijkt vol bewondering zijn kant uit. Komt misschien ook omdat hij gewoon goede voorstellen doet, maar heeft volgens mij ook te maken met het feit dat hij een man met een goede fysiek en een een prettig zware stem is. Dat geeft meteen een natuurlijk overwicht.
Uit onderzoek blijkt dat lange mannen vaker in leidinggevende posities zitten dan kleine. Geldt ook voor knappe versus niet zo knappe. En het is zo dat mannen sneller als leiders worden gezien dan vrouwen, zelfs als ze hetzelfde gedrag vertonen.

Zoals ik al eerder aangaf speelt hier ongetwijfeld een beetje kinnesinne (kennen de Vlamingen dit woord?)mee en het gaat meer om een gevoel dan om daadwerkelijke waarneming. Maar lekker je primitieve gevoelens uiten, mag hier toch?  ;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #67 Gepost op: 29-09-2010, 02:13:32 »
Ik weet niet of het je opgevallen is maar Sergio had zich er als 2de uitgegraven en liep imo ook vrij snel naar het hek om te graven.  ::vergroot::

Ik weet niet of het je opgevallen is, maar niet alle kandidaten zaten even diep ingegraven. Kijk maar eens naar bijgevoegd plaatje  ::trots:: (als het me lukt bij te voegen)
Dan zie je duidelijk dat Sergio veel minder diep zit dan Sugar en Antony
« Laatst bewerkt op: 29-09-2010, 02:19:17 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #68 Gepost op: 29-09-2010, 07:20:14 »
Volgens mij was er ook een soort bankje te zien waarop ze konden gaan zitten. Volgens mij zit Anthony en staan Sugar en Sergio.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #69 Gepost op: 29-09-2010, 11:13:13 »
imo ook een beetje egotripper.

Nee Ycaris ik bedoel jou ook niet hoor, waaraan merk jij dan dat Sebastiaan een egotripper is? Hij doet erg veel uit groepsbelang, hij was zorgzaam voor Stephanie, hij suste de ruzie omdat hij eenheid voor de proef wilde.. Hij stemt zelfs mensen weg om een relaxtere groep te krijgen..

Hij is eigenlijk één van de weinige die ik totaal niet egoïstisch vind overkomen maar nogmaals misschien mis ik wat.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #70 Gepost op: 29-09-2010, 11:42:38 »
Ik snap ook niet zo goed waar dat egoïstische gedrag van hem vandaan moet komen  ??? Waar is dit in vredesnaam op gebaseerD?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #71 Gepost op: 29-09-2010, 11:50:53 »
Ik weet niet of het je opgevallen is maar Sergio had zich er als 2de uitgegraven en liep imo ook vrij snel naar het hek om te graven.  ::vergroot::

Nienke zei ook tegen Sebastiaan dat hij heel veel zwom  ::hypocriet::.  Ik denk dat Sergio zich bewust 'zwakker' voordeed dan hij eigenlijk was  ::jaja::

Ja maar dat snelle uitgraven zegt helemaal niets.. Dat was ook het oneerlijke aan dat spel, het is onmogelijk om elke speler even goed in te graven.. Nouja dat zou eventueel wel kunnen, maar zoals we gezien hebben, zijn ze er gewoon ingeplaatst en is er zand overheen gegooid. Wellicht zat de één wat vaster dan de ander of had de één een handigere positie dan de ander.. Het echte werk ging hem om het graven, daar werd pas echt je fysieke gesteldheid op de proef gesteld..

en over dat zwakker voordoen.. sergio deed gewoon lui en zo deed hij zich niet voor..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #72 Gepost op: 29-09-2010, 18:54:43 »
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar niet alle kandidaten zaten even diep ingegraven. Kijk maar eens naar bijgevoegd plaatje  ::trots:: (als het me lukt bij te voegen)
Dan zie je duidelijk dat Sergio veel minder diep zit dan Sugar en Antony


Dat is dan dom van Antony en Sugar.

Zet ook maar eens afbeelding van heel de rij en dan zie je dat bijna het volledige kamp Noord hoger zit  ::vergroot::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #73 Gepost op: 29-09-2010, 19:13:24 »
Ik snap ook niet zo goed waar dat egoïstische gedrag van hem vandaan moet komen  ??? Waar is dit in vredesnaam op gebaseerD?

Met egotripper kaart ik de eigenschap aan dat hij toch wel graag in de belangstelling staat; -> kijk maar eens naar het stukje dat hij zijn wonderknoop voor het dak gebruikt.  Ook zie je hem glunderen telkens ze hem in associatie leggen met (natuurlijke) leider

Ja maar dat snelle uitgraven zegt helemaal niets.. Dat was ook het oneerlijke aan dat spel, het is onmogelijk om elke speler even goed in te graven.. Nouja dat zou eventueel wel kunnen, maar zoals we gezien hebben, zijn ze er gewoon ingeplaatst en is er zand overheen gegooid. Wellicht zat de één wat vaster dan de ander of had de één een handigere positie dan de ander.. Het echte werk ging hem om het graven, daar werd pas echt je fysieke gesteldheid op de proef gesteld..

Er waren imo wel wat meer oneerlijke aspecten aan deze proef hoor... 

Het graafgedeelte was een combinatie van inzicht hoe en hoeveel je moest graven + het hanteren van een bepaalde techniek naargelang je figuur.  ::jaja::  (het 'Work smarter not harder' - principe)


en over dat zwakker voordoen.. sergio deed gewoon lui en zo deed hij zich niet voor..

Hij deed zich wel zo voor en hij heeft de reden waarom ook duidelijk gezegd ::vergroot::

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #74 Gepost op: 29-09-2010, 19:34:44 »
Dat is dan dom van Antony en Sugar.

Zet ook maar eens afbeelding van heel de rij en dan zie je dat bijna het volledige kamp Noord hoger zit  ::vergroot::
Eh Anthony en Sugar en ook Regina en Nienke die er moeilijk uitkwamen zaten toch in kamp noord?

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #75 Gepost op: 29-09-2010, 19:37:46 »

Er waren imo wel wat meer oneerlijke aspecten aan deze proef hoor... 

Het graafgedeelte was een combinatie van inzicht hoe en hoeveel je moest graven + het hanteren van een bepaalde techniek naargelang je figuur.  ::jaja::  (het 'Work smarter not harder' - principe) ::jaja::

Precies! Daarom is het ook een raadsel waarom Sergio en Iwein niet samen aan één gat aan het graven waren, maar allebei liepen te klooien aan een eigen gat.


« Laatst bewerkt op: 29-09-2010, 21:51:50 door Swifty, Reden: quote gerepareerd »

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #76 Gepost op: 29-09-2010, 19:44:20 »
sorry, mijn reactie zit in het citaat van reaver maar ik weet niet hoe ik dat moet veranderen.....

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #77 Gepost op: 29-09-2010, 19:56:28 »
Met egotripper kaart ik de eigenschap aan dat hij toch wel graag in de belangstelling staat; -> kijk maar eens naar het stukje dat hij zijn wonderknoop voor het dak gebruikt.  Ook zie je hem glunderen telkens ze hem in associatie leggen met (natuurlijke) leider
Dat hij graag in de belangstelling staat, ok, daar heb je gelijk in. De meeste mensen willen wel een beetje aandacht toch? Maar imo is egotripper niet echt het juiste woord. Dan zou hij overdreven veel aandacht moeten vragen, ten koste van de aandacht van anderen. Dat noem ik een egotripper.. en volgens mij is Sebastiaan niet zo bezig.

Citaat
Er waren imo wel wat meer oneerlijke aspecten aan deze proef hoor... 

Het graafgedeelte was een combinatie van inzicht hoe en hoeveel je moest graven + het hanteren van een bepaalde techniek naargelang je figuur.  ::jaja::  (het 'Work smarter not harder' - principe)
Ok klopt, ik heb dat gesprek en jouw reactie niet helemaal goed begrepen ;)

Citaat
Hij deed zich wel zo voor en hij heeft de reden waarom ook duidelijk gezegd ::vergroot::
Klopt ook, hij deed zich inderdaad wel voor.. dat was namelijk z'n o zo geweldige taktiek.. maar ik bedoel ook eigenlijk dat hij zich niet zwak voordeed, maar meer lui.. zit wel een beetje een verschil tussen..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #78 Gepost op: 29-09-2010, 20:25:25 »
Eh Anthony en Sugar en ook Regina en Nienke die er moeilijk uitkwamen zaten toch in kamp noord?

::ohno::  Kamp Zuid  ::vergroot::

Precies! Daarom is het ook een raadsel waarom Sergio en Iwein niet samen aan één gat aan het graven waren, maar allebei liepen te klooien aan een eigen gat.

Bij mij ging het meer om dat Sebas met de 3 Belgische vrouwen op een gegeven moment met 4 aan het graven zijn aan een kuil van max 80 cm breed. 

Sergio en Iwein... buiten de magere poging van Antony moesten ze ook niet rekenen op hulp van anderen en hun krachten bundelen bij de proef had niet veel uitgemaakt.   

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #79 Gepost op: 29-09-2010, 20:54:52 »
Ycaris
Citaat
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar niet alle kandidaten zaten even diep ingegraven. Kijk maar eens naar bijgevoegd plaatje   (als het me lukt bij te voegen)
Dan zie je duidelijk dat Sergio veel minder diep zit dan Sugar en Antony

Reaver
Citaat
Dat is dan dom van Antony en Sugar.
Zet ook maar eens afbeelding van heel de rij en dan zie je dat bijna het volledige kamp Noord hoger zit
 

Dat zou wel dom geweest zijn als ze wisten waar ze zich in begaven. Maar ze werden geblindoekt naar de plek gebracht, in een gat gezet en waarschijnlijk zonder voorwaarschuwing ingegraven. Ik denk dat magere en lenige mensen automatisch meer in elkaar zakken als ze hurken. Zij zijn dus hier in het nadeel. Gelukkig maken ze van dat nadeel ruimschoots een voordeel bij het hekgedeelte.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?