Auteur Topic: Ergerlijke momenten  (gelezen 107167 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #220 Gepost op: 16-10-2010, 14:54:55 »
Op zich begrijp ik Plotiemoos tot op zekere hoogte ook wel. Wat in sommige discussie's lijkt naar voren te komen (ik zeg 'lijkt'...) is dat survivor een veel beter, spannender etc. programma is als ER; alles lijkt daar beter te zijn. Ik vind het helemaal niet erg als er af en toe een vergelijking met Survivor naar voren komt (dat kan soms zelfs goed zijn) maar het moet zeker niet gaan overheersen, of tot het (zo komt het soms op mij over) afkraken van ER. Op zich zijn het dezelfde programma's, maar uiteindelijk zijn ze net zo hetzelfde of verschillend als (zoals al eerder aangehaald) GTST en the Bold... Ik zou zeggen, probeer de invloed van Survivor een ietsje in te perken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #221 Gepost op: 16-10-2010, 18:36:41 »
Ik interesseerde me eerst ook niet in Survivor tot ik zaken erover begon te lezen maakte het me wel nieuwsgierig en heeft me ook een heel nieuwe kijk op het spel gegeven. Of het nu ER of Survivor is, het concept is praktisch hetzelfde alleen is het in Amerika verder geëvolueerd en er is meer geld tegenaan gesmeten. Dat even aankaarten is imo niet hetzelfde af ER afkraken.

De zaak is dus gewoon dat bepaalde mensen zich ergeren omdat ze over bepaalde zaken niet kunnen meepraten... maw een zeker onwetendheid.  Beetje vergelijkbaar met mensen die een mening klaarhebben over een restaurant maar er nog nooit zijn gaan eten... wat ik op zich eigenlijk beetje ergerlijk vind.

Er zijn echter verschillende oplossingen, de makkelijkste 2 zijn ofwel het negeren ofwel eens moeite doen of ten minste het een kans geven om een reeks (in het slechtste geval 1 of meerdere afleveringen) van Survivor te bekijken.
 

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #222 Gepost op: 16-10-2010, 19:08:32 »
De zaak is dus gewoon dat bepaalde mensen zich ergeren omdat ze over bepaalde zaken niet kunnen meepraten... maw een zeker onwetendheid.  Beetje vergelijkbaar met mensen die een mening klaarhebben over een restaurant maar er nog nooit zijn gaan eten... wat ik op zich eigenlijk beetje ergerlijk vind.
Volgens mij gaat deze vergelijking geheel niet op. Zoals ik hun ergernis begrijp gaat het om mensen die in restaurant A zijn gaan eten, en op de recensie-pagina van restaurant A ook allemaal opmerkingen over restaurant B lezen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #223 Gepost op: 16-10-2010, 19:14:03 »
Reaver, er is nog een heel makkelijke oplossing, gewoon niet meer over survivor hebben in ER topics.....
Lijkt mij de beste van allemaal.

Negeren lukt niet, daar je er mee wordt geconfronteerd daar waar je niet wilt, en 1 of meerdere afleveringen kijken...
heb de eerste 4 afelveringen van nicaragua gezien en het kan me totaal niet boeien, met munten die gevonden kunnen worden, coach die eruit gestemt wordt, Judd, een echte amerikaan.
Een achterbaks schreeuwwijf die die meid met 1 been haar prostetic leg in het vuur wil gooien......
Zum Kotzen, naar mijn mening.
Nee, Survivor is totaal niet mijn ding, en in een topic over Iwein hoef ik niet gelijk breedtrekkingen naar Survivor te zien.
Dus de makkelijkste oplossing is het er gewoo niet meer over te hebben in die topics.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #224 Gepost op: 16-10-2010, 19:20:24 »
Zullen we het over ergerlijke momenten in de serie gaan hebben ?
Ergerlijke momenten op het forum kun je beter met de persoon zelf in pm of met de moderators bespreken ;)

Ergerlijk vond ik bijvoorbeeld (eigenlijk vooral stom) dat sugar en sebastiaan op zoek gingen naar eten, dat er voldoende was en dat ze helemaal niet aan een droog onderkomen leken te denken....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #225 Gepost op: 16-10-2010, 19:33:11 »

Ergerlijk vond ik bijvoorbeeld (eigenlijk vooral stom) dat sugar en sebastiaan op zoek gingen naar eten, dat er voldoende was en dat ze helemaal niet aan een droog onderkomen leken te denken....

Dat vond ik niet ergelijk, dat vond ik gewoon dom....  ::rofl::
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #226 Gepost op: 16-10-2010, 19:34:47 »
Reaver, er is nog een heel makkelijke oplossing, gewoon niet meer over survivor hebben in ER topics.....
Lijkt mij de beste van allemaal.

Nee.

Het is volstrekt onzinnig om hier allerlei discussies te gaan beperken omdat sommige mensen geen interesse hebben in bepaalde vergelijkingen.

Als het relevant is om een vergelijking te maken tussen ER en Survivor dan is dat volledig ontopic. Als je dat niet interesseert dan negeer je het in plaats van te eisen dat iedereen zich aan jou aanpast.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #227 Gepost op: 16-10-2010, 20:55:55 »
Reaver, er is nog een heel makkelijke oplossing, gewoon niet meer over survivor hebben in ER topics.....
Lijkt mij de beste van allemaal.

De makkelijkste voor jou omdat je zelf dan geen inspanning hoeft te doen...

Nee.

Het is volstrekt onzinnig om hier allerlei discussies te gaan beperken omdat sommige mensen geen interesse hebben in bepaalde vergelijkingen.

Als het relevant is om een vergelijking te maken tussen ER en Survivor dan is dat volledig ontopic. Als je dat niet interesseert dan negeer je het in plaats van te eisen dat iedereen zich aan jou aanpast.

eens

Zullen we het over ergerlijke momenten in de serie gaan hebben ?

Goed idee  ::ok::

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #228 Gepost op: 16-10-2010, 21:05:16 »
Wat ik ergerlijk vind is het feit dat we bijna geen sterke interviews te horen krijgen tijdens de eilandraden. Ik vind het ook jammer dat ze overdag zijn en vrij sfeerloos.

Offline MolX

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #229 Gepost op: 17-10-2010, 06:58:26 »
Ik interesseerde me eerst ook niet in Survivor tot ik zaken erover begon te lezen maakte het me wel nieuwsgierig en heeft me ook een heel nieuwe kijk op het spel gegeven. Of het nu ER of Survivor is, het concept is praktisch hetzelfde alleen is het in Amerika verder geëvolueerd en er is meer geld tegenaan gesmeten. Dat even aankaarten is imo niet hetzelfde af ER afkraken.

Mwah.. verder geëvolueerd, da's volgens mij een kwestie van perspectief.. ik heb nu meerdere afleveringen ervan gezien en ik kan niet zeggen dat ik het spel daar enorm 'geëvolueerd' vind als ik eerlijk ben.. ::)
Natuurlijk is er sprake van meer strategische plotten en allianties maar die vallen ook om de haverklap uiteen (om vaak vrij paranoïde beweegredenen naar het schijnt...) - en de 'mental cases' die ze ervoor selecteren lijken zuiver bedoeld voor goedkoop volksvermaak en uitjouw-partijen op de diverse fora.. Sorry dat moet kennelijk 'vermakelijke' tv zijn.. Ik geef toe dat ik ER ook niet enorm boeiend vind, zeker nu voor wat ik ervan gezien heb.. Maar in ieder geval is er nog een zekere mate van integriteit en eer in het geding (althans..voor sommigen)... Nu krijg ik van deze en gene vast weer te horen dat het nu eenmaal 'het spel' is ofzo.. Maar ja we blijven terugkeren op 'wat is nu eigenlijk het spel' en 'Robinsonwaarig' en dat soort loze kreten die voor een ieder subjectief in te vullen zijn..

Hoe dan ook.. persoonlijk vond ik het spel van de afgelopen series Survivor die ik toevallig gezien heb niet zozeer geëvolueerd alswel gedevalueerd, gezien het niveau van gedrag waartoe het afzakte.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 17-10-2010, 07:10:04 door MolX »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #230 Gepost op: 17-10-2010, 12:27:38 »
Wat ik ergelijk vind....

is dat steeds in de EXPEDITIE ROBINSONforum weer Survivor naar voren wordt gehaald. De hele tijd kom ik weer een opmerking over Survivor tegen.
ER komen zelfs namen van Survivor hier in het forum naar voren.

Dat boeit me echt helemaal niks en heeft voor mij totaal geen meerwaarde, aangezien ik geen flauw idee heb over wie jullie het hebben.
Als je het over Survivor wilt hebben, gebruik dan de topic ER versus Survivor, of ga naar het survivorforum.
Maar ga niet Survivor in de topic over Iwein naar voren halen, ik wordt daar helemaal flauw van.




Ben ik het helemaal mee eens.
Je mag best zeggen van die proef uit survivor waarin blablabla is ook wel een goed idee voor Er.
Maar om steeds te zeggen ja maar in survivor is het gebruikelijk om veel complotten te maken etc.
Dat is zeggen Survivor>ER en dat boeit niemand hier.
Wij zijn hier voor ER en niet om over gehaald te worden het oh zo fantastische Survivor te kijken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #231 Gepost op: 17-10-2010, 12:32:08 »
Mwah.. verder geëvolueerd, da's volgens mij een kwestie van perspectief.. ik heb nu meerdere afleveringen ervan gezien en ik kan niet zeggen dat ik het spel daar enorm 'geëvolueerd' vind als ik eerlijk ben.. ::)
Natuurlijk is er sprake van meer strategische plotten en allianties maar die vallen ook om de haverklap uiteen (om vaak vrij paranoïde beweegredenen naar het schijnt...) - en de 'mental cases' die ze ervoor selecteren lijken zuiver bedoeld voor goedkoop volksvermaak en uitjouw-partijen op de diverse fora.. Sorry dat moet kennelijk 'vermakelijke' tv zijn.. Ik geef toe dat ik ER ook niet enorm boeiend vind, zeker nu voor wat ik ervan gezien heb.. Maar in ieder geval is er nog een zekere mate van integriteit en eer in het geding (althans..voor sommigen)... Nu krijg ik van deze en gene vast weer te horen dat het nu eenmaal 'het spel' is ofzo.. Maar ja we blijven terugkeren op 'wat is nu eigenlijk het spel' en 'Robinsonwaarig' en dat soort loze kreten die voor een ieder subjectief in te vullen zijn..

Hoe dan ook.. persoonlijk vond ik het spel van de afgelopen series Survivor die ik toevallig gezien heb niet zozeer geëvolueerd alswel gedevalueerd, gezien het niveau van gedrag waartoe het afzakte.  :-\\

Ik heb even een reactie op je post gegeven in het Expeditie Robinson vs Survivor topic, laten we hier niet verder in gaan op Survivor. Het is namelijk nu wel duidelijk dat er inzake Survivor twee partijen zijn op dit forum die het niet met elkaar eens gaan worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #232 Gepost op: 17-10-2010, 13:12:15 »
Ik vond het ergelijk dat John een beetje een verloren kipje was zonder Sebas en Dennis.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #233 Gepost op: 17-10-2010, 14:30:14 »
Nee.

Het is volstrekt onzinnig om hier allerlei discussies te gaan beperken omdat sommige mensen geen interesse hebben in bepaalde vergelijkingen.

Als het relevant is om een vergelijking te maken tussen ER en Survivor dan is dat volledig ontopic. Als je dat niet interesseert dan negeer je het in plaats van te eisen dat iedereen zich aan jou aanpast.

En aangezien jij en een paar anderen het in elk topic haast dwangmatig promoten (alsof jullie betaald worden om het programma aan te bevelen) moet je volgens jouw redenatie wel survivor gaan kijken, of hier helemaal niets meer lezen..... beetje domme, uitspraak van je.

Die laatste opmerking slaat helemaal nergens op. Hoezo eisen dat iedereen zich aanpast?
Weet je wel waar je op post? Weet je zeker dat je je niet in forum hebt vergist?
Je bent op een ER-forum.

Dat constante vergelijk is niet nodig. Twee verschillende programma's weet je wel. Wat daar gebeurd, gebeurd daar, laat het ook daar.
Als jij je dan weigert om je eigen een beetje aan te passen..... zwak.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #234 Gepost op: 17-10-2010, 14:40:54 »
Ik denk dat we ons allemaal een beetje moeten aanpassen. Mensen mogen best een vergelijking maken met survivor dat kun je niet verbieden, maar probeer het minder te doen. En de mensen die er last van hebben moeten die post maar gewoon negeren.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #235 Gepost op: 17-10-2010, 14:47:22 »
Ik kan het mis hebben maar afgezien van enkele Survivor topics met een overduidelijke titel (Expeditie Robinson vs Survivor) is Survivor volgens mij nog nooit zoveel en expliciet besproken als in dit topic dat eigenlijk bedoeld is voor ergerlijke momenten tijdens de afleveringen ;)

Wellicht dat een topic met de titel 'Ergerlijke Forum-momenten' potentie heeft.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #236 Gepost op: 17-10-2010, 14:48:23 »
En aangezien jij en een paar anderen het in elk topic haast dwangmatig promoten (alsof jullie betaald worden om het programma aan te bevelen) moet je volgens jouw redenatie wel survivor gaan kijken, of hier helemaal niets meer lezen..... beetje domme, uitspraak van je.

Overdrijven is ook een kunst.

Citaat
Die laatste opmerking slaat helemaal nergens op. Hoezo eisen dat iedereen zich aanpast?
Weet je wel waar je op post? Weet je zeker dat je je niet in forum hebt vergist?
Je bent op een ER-forum.


In dat geval kunnen alle verwijzingen naar WIDM en Peking Express etc., etc. ook wel overboord gegooid worden.

Ik kijk niet naar Peking Express, maar ik ga toch ook niet moeilijk doen dat dat programma hier aangehaald wordt?

Citaat
Dat constante vergelijk is niet nodig. Twee verschillende programma's weet je wel. Wat daar gebeurd, gebeurd daar, laat het ook daar.
Als jij je dan weigert om je eigen een beetje aan te passen..... zwak.

Stel je niet zo aan.

Het zijn zeer vergelijkbare programma's vandaar dat die verwijzingen en vergelijkingen relevant zijn.

Als het specifiek over Survivor gaat post ik dat heus wel in het Survivor forum.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #237 Gepost op: 17-10-2010, 15:05:03 »
Ik vind het ergerlijk en vooral erg jammer dat interesses en enthousiasme voor het concept in het algemeen, ingesnoerd moet worden volgens sommigen omdat deze niet verder willen zien dan hun eigen voortuin.   ::ohno::



Misschien moeten de modjes hier even voor rechter spelen...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #238 Gepost op: 17-10-2010, 15:10:07 »
Wellicht dat een topic met de titel 'Ergerlijke Forum-momenten' potentie heeft.

ERgERlijke ER-Forum-Momenten...  ::hypocriet::

Anders heb je het risico dat men over ergerlijke forum-momenten van een andere reeks komen posten.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #239 Gepost op: 17-10-2010, 18:22:55 »
Overdrijven is ook een kunst.

ooit al eens je eigen posts nagelezen? In mininaam 40% van je posts haal je survivor erbij.
 
In dat geval kunnen alle verwijzingen naar WIDM en Peking Express etc., etc. ook wel overboord gegooid worden.

Ik kijk niet naar Peking Express, maar ik ga toch ook niet moeilijk doen dat dat programma hier aangehaald wordt?

Simpel antwoord hierop, is het zelfde als met alcohol....
Geniet, maar met mate.

Een keer is geen probleem, constant en dwingend is wel een probleem.


Stel je niet zo aan.

Het zijn zeer vergelijkbare programma's vandaar dat die verwijzingen en vergelijkingen relevant zijn.

Als het specifiek over Survivor gaat post ik dat heus wel in het Survivor forum.

Stel jezelf dan ook niet aan als anderen aangeven dat het te veel wordt. Er werd gevraagd om rekening te houden met. Er is nergens de eis geuit, alleen een verzoek.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!