Auteur Topic: Ergerlijke momenten  (gelezen 107435 keer)

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #240 Gepost op: 17-10-2010, 18:32:45 »
In mininaam 40% van je posts haal je survivor erbij.

Tuurlijk joh!  ::zwaai::

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #241 Gepost op: 17-10-2010, 18:34:32 »
Tuurlijk joh!  ::zwaai::

Moeilijk hè, kritisch naar jezelf kijken?
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #242 Gepost op: 17-10-2010, 18:56:53 »
Goed, vanaf nu de vergelijkingen tussen Survivor en Expeditie Robinson zoveel mogelijk posten in het desbetreffende topic, en dan hier verder weer ::ontopic:: over ergerlijke momenten tijdens de uitzending ;) en svp niet meer op de man spelen
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #243 Gepost op: 18-10-2010, 12:04:24 »
On topic: De onderdrukte glimlachen van Martine, ook ergerlijk... Die maakten mij duidelijk dat ze bewust op Nienke heeft gestemd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #244 Gepost op: 28-10-2010, 22:16:09 »
Geen ergerlijk moment maar ik vond het niet nodig om hier een nieuw topic voor te maken: ligt het aan mij of gebruiken de kandidaten dit jaar wel erg veel Engelse woorden om iets duidelijk te maken. Vooral deze aflevering werd te pas en te onpas gesmeten met Engelse woorden. De redenen hiervoor ontgaan mij.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #245 Gepost op: 28-10-2010, 22:18:01 »
Geen ergerlijk moment maar ik vond het niet nodig om hier een nieuw topic voor te maken: ligt het aan mij of gebruiken de kandidaten dit jaar wel erg veel Engelse woorden om iets duidelijk te maken. Vooral deze aflevering werd te pas en te onpas gesmeten met Engelse woorden. De redenen hiervoor ontgaan mij.
Ik vind het niet zo erg als Sugar die gebruikt, maar vooral Antony en Martine smijten ermee.
Best wel ergelijk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #246 Gepost op: 28-10-2010, 22:19:08 »
het valt mij niet op. Alleen bij Sugar kan ik het me herinneren. Volgens mij gebruikt hij veel Engelse woorden en de rest past zich misschien dan aan ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #247 Gepost op: 28-10-2010, 22:20:13 »
tatiana die maar blijft roepen dat ze nu sterk is.. omdat ze 1 proef gewonnen heeft.. ::ohno::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #248 Gepost op: 28-10-2010, 22:22:27 »
Ik vind het niet zo erg als Sugar die gebruikt, maar vooral Antony en Martine smijten ermee.
Best wel ergelijk.

Als Antony zegt "Sugar has left the building" kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat ie daar geen "Sugar heeft het gebouw verlaten" van maakt. Heeft toch een andere lading. Verder valt het mij niet zo op.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #249 Gepost op: 28-10-2010, 22:24:02 »
Geen ergerlijk moment maar ik vond het niet nodig om hier een nieuw topic voor te maken: ligt het aan mij of gebruiken de kandidaten dit jaar wel erg veel Engelse woorden om iets duidelijk te maken. Vooral deze aflevering werd te pas en te onpas gesmeten met Engelse woorden. De redenen hiervoor ontgaan mij.
Doen Belgen over het algemeen vaker dan Nederlanders toch?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #250 Gepost op: 28-10-2010, 22:26:53 »
Ik weet niet meer welke personen de woorden gebruikten maar op een gegeven moment wilden ze gaan vissen en werd er gesproken over 'fishing' en even later hadden ze het over 'food' in plaats van voedsel. Het kwam een beetje raar over op mij, net alsof de Engelse woorden eerder in gedachten verschenen dan de Nederlandse woorden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #251 Gepost op: 28-10-2010, 22:39:01 »
'Food' was volgens mij Antony. Fishing weet ik niet.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #252 Gepost op: 28-10-2010, 22:43:19 »
Je hebt gelijk Goyathlay dat is mij ook opgevallen.
de jongere generatie doet dat over t algemeen meer als wij.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #253 Gepost op: 28-10-2010, 23:33:33 »
Dat viel me in eerdere edities ook al op en volgens mij doen de Belgen dat ook wat meer dan de Nederlanders.
Nog even niks.

Offline Augustus

  • Forumlid
  • leuk forum is
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #254 Gepost op: 29-10-2010, 12:21:23 »
Dat viel me in eerdere edities ook al op en volgens mij doen de Belgen dat ook wat meer dan de Nederlanders.

Judge (Nederlander) comes to mind.
niet ziet jij wat, zie zie, ik ik!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #255 Gepost op: 29-10-2010, 12:30:00 »
Heeft dat niet gewoon te maken met het taalkundige verschijnsel dat Engelse woorden steeds meer indringen in andere talen?? De wat 'oudere' generatie schijnt hier het meeste moeite mee te hebben. Ik heb er zelf geen problemen mee, maar dat komt misschien door m'n leeftijd!  ;)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #256 Gepost op: 29-10-2010, 13:43:31 »
Heeft dat niet gewoon te maken met het taalkundige verschijnsel dat Engelse woorden steeds meer indringen in andere talen?? De wat 'oudere' generatie schijnt hier het meeste moeite mee te hebben. Ik heb er zelf geen problemen mee, maar dat komt misschien door m'n leeftijd!  ;)

Dit!

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #257 Gepost op: 29-10-2010, 15:17:11 »
Martine, bij alles.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #258 Gepost op: 29-10-2010, 15:47:38 »
Heeft dat niet gewoon te maken met het taalkundige verschijnsel dat Engelse woorden steeds meer indringen in andere talen?? De wat 'oudere' generatie schijnt hier het meeste moeite mee te hebben. Ik heb er zelf geen problemen mee, maar dat komt misschien door m'n leeftijd!  ;)
Het is inderdaad een verschijnsel van de moderne tijd dat men alles Engels gaat maken. Nu zijn er inderdaad woorden waar geen goed Nederlands woord voor is, maar het meeste is onnodig. Denk hier maar aan 'sale' waarvoor wij het wonderschone woord 'uitverkoop' of 'koopje' hebben... (en de Belgen toch iets als 'solde'?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #259 Gepost op: 29-10-2010, 16:19:21 »
Het is inderdaad onnodig, maar ik zie helemaal niet de noodzaak ervan in om nou per se het woord uitverkoop of koopje te zeggen, bij wijze van spreke. Nu is het wel zo dat ik het woord 'sale' nooit gebruik, maar het gaat erom dat ik praat vanuit mijn gevoel. En als mijn gevoel iets beter uitdrukt in het Engels, dan gebruik ik daar een Engels woord voor, ook al ben ik met het Nederlands opgevoed. Dit heeft denk ik te maken met de 'amerikanisering' die een grote impact heeft op de (jongere) maatschappij (en ik geef toe, ook op mij). En ouderen hebben daar dan weer helemaal niets mee, dat snap ik, maar dat heeft gewoon te maken met generatieverschillen (over het algemeen dan, er zijn natuurlijk uitzonderingen). Verder zie ik het dus niet als storend of vervelend. Mensen gebruiken woorden om zich uit te drukken, maar iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier, waarbij overeenkomsten te vinden zijn in bepaalde bevolkingsgroepen. Zodra je anderen niet ongegrond en opzettelijk kwetst met je woorden, maakt het wat mij betreft niet uit.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~