Auteur Topic: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u  (gelezen 74634 keer)

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #120 Gepost op: 15-10-2010, 11:42:42 »
::rofl:: Ik zie 't al voor me dat Iwein in de finale ineens een super atleet blijkt te zijn en de laatste proef met gemak wint.  ;D

Ik denk dat hij straks de "hunk" van het programma gaat worden  ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #121 Gepost op: 15-10-2010, 11:43:45 »
Voor mij was zeker niet de beste aflevering. Al moet ik eerlijk toegeven dat het idee van deze samensmelting wel briljant is. Zwaar tegenvallend (en eigenlijk ook kinderachtig) is natuurlijk het opgeven van Dennis (waar op zich nog wel wat voor te zeggen is) maar vooral dat van John... (dat sloeg werkelijk helemaal nergens op; het leek net een tenniswedstrijd waar hij 1 set achter stond en geen zin meer had om verder te tennissen...)

Wat ik helemaal irritant vind is de wijze waarover bepaalde Vlaamse kandidaten over hun Nederlandse medekandidaten praten. Het is nu overduidelijk dat Martine bewust voor Nienke is gegaan, zodat zij lekker samen met haar mede-Vlamingen Iwein, Tatiana en Antony overblijft. Hopelijk trapt Zsofi (en Sugar) hier niet in, want zoals die 4 samenklitten ligt het er dik bovenop dat zij direct na de Nederlanders gaan sneuvelen... Iwein speelt op zich nog wel het mindspel goed, en heeft compleet overwicht op Tatiana. (ik denk dat zij alles voor hem zal doen) Martine is een heel sluwe vrouw, met een steeds meer naar voren komen anti-Nederlandse houding, en Antony heeft de afgelopen dagen alleen maar alsof gedaan, dat hij vriend van de Nederlandsen zou zijn. Maar zoals eerder gezegd, het zou me niks verbazen als hij de 'aanvoerder' is en uiteindelijk zal beslissen wie eruit gaan.

Wat ook ergerlijk was, was hoe onrespectabel de heren praatten over Regina en Saar... Ik denk dat wij dus nu ook gewoon als we het over Iwein hebben mogen spreken over 'die dikke' (zoals zij het hebben over 'die grote' en 'die kleine') Hopelijk lukt het ze niet om Saar of Regina weg te krijgen, want dan vrees ik voor de rest van de expeditie, dat het een behoorlijk saaie kan worden. Niet omdat het dan alleen maar Vlamingen zijn, maar omdat er dan alleen maar behoorlijk saaie (oke, Iwein is niet echt saai) en irritante personen overblijven. Voor het spel zal het super zijn als een van het bovengenoemde kwartet zou gaan opgeven...

Het is trouwens voor RTL5 niet te hopen dat eerst Regina en dan Saar (en evt Sebastiaan) eruit gaan, want dan vrees ik dat de kijkcijfers zullen gaan instorten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #122 Gepost op: 15-10-2010, 11:48:41 »
Tsjongejonge wat is het weer leuk allemaal..  :P

Ik ga nu Survivor kijken  ::hypocriet::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #123 Gepost op: 15-10-2010, 12:45:26 »
Regina en Saar stemmen dan wel op Sugar om een plek in de samenvoeging te krijgen. Als zij zo pro-Nederland waren zouden ze op Dennis of John hebben gestemd.

Als ze op 1 van die 2 hadden gestemd hoefde Antony enkel 1 Nederlander te overtuigen om te flippen om een meerderheid van 3 te halen. (met bv een dubbele eilandraad in het achterhoofd)

Ik denk dat Regina veel doordachter speelt dan ze laat uitschijnen. 

Sugar heeft in het verleden pro Belgisch gestemd maar in Kamp Noord mee met de groep dus er is een mogelijkheid dat ze hem qua stemgedrag niet echt vertrouwt.  Met Sugar uit de weg hebben de 4 Nederlanders in principe vrij spel op dat kamp. Indien de Nederlandse mannen hun trots opzij hadden gezet en niet zaten te mokken omdat 1 van hen 2 geen vrijgeleide heeft gekregen naar de samensmelting konden ze samen met Saar en Regina een vrij krachtige alliantie vormen, maar de 'proef' op zich liet dat jammer genoeg niet toe. 

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #124 Gepost op: 15-10-2010, 13:22:53 »
Frans,

ook ik heb laatst nog de serie 2007 bekeken, en ook ik vind dat je het toch geweldig hebt gedaan. Heb ook een paar keer goed in een deuk gelegen hoe het je verging op Gual met de dames haha.
Vind de situatie van saar,regina,antony,iwein etc etc wel vergelijkbaar met die van Gual uit 2007.


De situatie zoals destijds op Gual is op sommige punten wel vergelijkbaar, klein eiland, weinig voedsel, verveling en beperkingen om er op uit te trekken. Bij ons was het grote verschil destijds dat we allemaal in het spel bleven en nu moet er gewoon nog een persoon weg. Langzaam aan ga je kapot aan de verveling en dat kan ik van Dennis wel begrijpen, maar ik vond hem wel erg vlug overstag gaan om ermee te kappen. Moesten wij strijden om terug in het spel te komen, nu moet er nog een strijd volgen dat er iemand gewieberd wordt. Ik denk niet dat dit lang gaat duren omdat er in het voorstuk van volgende week al druk gewerkt wordt aan de samensmelting (tafeltje dekje is in gang gezet). Wie het gaat worden?, ik heb geen flauw idee, maar ik denk wel dat de sfeer (al dan niet tijdelijk) om te snijden gaat zijn. Er zal denk ik volop druk worden uitgeoefend op bepaalde personen om er mee te kappen, wat op zich wel een mooie (kijkplezier) wending zal gaan opleveren. Ik kijk dan ook uit naar de volgende aflevering.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #125 Gepost op: 15-10-2010, 13:35:42 »
Heb met stijgende verbazing zitten kijken naar die hele groep. Vooral Dennis en John, maar ook de rest. Op het moment dat Dennis voor het eerst zegt "hier heb ik geen zin an" zou eigenlijk ieders eerste reactie moeten zijn: "Mooi, dat is er al één minder." Hoe haal je het in je hoofd om hem een beetje moed in te gaan praten? Het spel wordt vanaf nu individueel gespeeld en als er iemand al vanaf het begin wil opgeven, is dat alleen maar een zegen.

Wat een enorme egotripper trouwens, die Dennis. Echt jammer dat Regina en Saar hem niet eens goed de waarheid vertelden. En zijn sidekick John is al helemáál door de mand gevallen. John die vorige week nog zei: "Je bent hier bezig met een spel, niet met liefdadigheid." Nou, dat was vandaag goed te merken. Ik ben blij dat die twee slapjanussen zijn opgezouten en vond het prachtig dat ze van Evi nog een trap na kregen.  ::ok::

Wel jammer dat door het vertrek van die twee mannen het Nederland-België verhaal opeens de overhand begint te krijgen. Ik heb al vaker gezegd dat het in mijn ogen (al sluit ik niet uit dat ik als Nederlander licht bevooroordeeld ben) vooral de Belgen zijn die zich hier schuldig aan maken, en niet alleen in dit seizoen! Die Calimero-houding hangt me af en toe behoorlijk de keel uit. Ik begrijp er ook helemaal niks van, je kijkt toch naar individuele mensen? Wat maakt het uit waar iemand vandaan komt?

Aan de andere kant snap ik ook niet dat mensen zeggen "als die en die eruit liggen, dan kijk ik niet meer". Wat een onzin.

Al met al een topaflevering, dat wel.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #126 Gepost op: 15-10-2010, 14:15:58 »
Anderzijds is het wel zo dat je om verder te geraken een band zult moeten vormen met een aantal andere spelers om zo cijfermatig zo lang mogelijk sterk te staan. Het vormen van zo'n band moet ergens op gebaseerd zijn. Dat 'ergens' kan vele dingen zijn. Elkaar aardig vinden, vergelijkbare meningen hebben, etc. maar ook gewoon dingen als geslacht of nationaliteit. Als gewoon blijkt dat nationaliteit een reden kan zijn voor mensen om samen een team te vormen en op die manier verder te geraken, waarom niet? Ik vind dat verder niet 'fout' of 'nationalistisch'. Het is gewoon praktisch, op dit moment en in deze situatie. En het wordt bij dit seizoen versterkt doordat de Belgen elkaar al kenden voordat het programma begon en dus in meer of mindere mate al een idee hebben hoe de andere Belgen in elkaar zitten. Dat brengt een stukje voorspelbaarheid met zich mee en dat is m.i. belangrijk in dit spel.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #127 Gepost op: 15-10-2010, 14:19:39 »
Anderzijds is het wel zo dat je om verder te geraken een band zult moeten vormen met een aantal andere spelers om zo cijfermatig zo lang mogelijk sterk te staan. Het vormen van zo'n band moet ergens op gebaseerd zijn. Dat 'ergens' kan vele dingen zijn. Elkaar aardig vinden, vergelijkbare meningen hebben, etc. maar ook gewoon dingen als geslacht of nationaliteit. Als gewoon blijkt dat nationaliteit een reden kan zijn voor mensen om samen een team te vormen en op die manier verder te geraken, waarom niet? Ik vind dat verder niet 'fout' of 'nationalistisch'. Het is gewoon praktisch, op dit moment en in deze situatie. En het wordt bij dit seizoen versterkt doordat de Belgen elkaar al kenden voordat het programma begon en dus in meer of mindere mate al een idee hebben hoe de andere Belgen in elkaar zitten. Dat brengt een stukje voorspelbaarheid met zich mee en dat is m.i. belangrijk in dit spel.

Dit is inderdaad een heel goed punt. Zo had ik het nog niet echt bekeken.

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #128 Gepost op: 15-10-2010, 14:36:44 »
Leuk en aardig, maar ik vind dat hier erg arbitrair. Baseer je het dan op een groep waarvan je vindt dat ze de skills hebben om te overleven, ok. Het zou echt een aanfliuting zijn als Saar, Regina en Sebastiaan eruit gewerkt gaan worden. Stuk voor stuk echt Robinsons en ze liggen mijlen voor op de rest.

John en Dennis,

Wat de ****. Slappe zakken. JUIST dat is expeditie Robinson.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #129 Gepost op: 15-10-2010, 14:41:58 »
Leuk en aardig, maar ik vind dat hier erg arbitrair. Baseer je het dan op een groep waarvan je vindt dat ze de skills hebben om te overleven, ok. Het zou echt een aanfliuting zijn als Saar, Regina en Sebastiaan eruit gewerkt gaan worden. Stuk voor stuk echt Robinsons en ze liggen mijlen voor op de rest.

Waarom zouden ze mensen die bv kans maken om telkens immuniteit te winnen in het spel houden? Dat is toch schadelijk voor je eigen kansen?

Ik kan echt niet begrijpen dat je zoiets zou willen. Als ik een spel speel dan probeer ik ook zoveel de mensen die voor mij het grootste gevaar opleveren tegen te werken of uit te schakelen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #130 Gepost op: 15-10-2010, 14:44:10 »
ik niet in dit stadium, ik zou voorlopig nog gaan voor "if you can't beat them join them ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #131 Gepost op: 15-10-2010, 14:45:18 »
ik niet in dit stadium, ik zou voorlopig nog gaan voor "if you can't beat them join them ;)

Dat is ook een degelijke tactiek.

Maar in dit stadium zijn ze al beatable.. :)

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #132 Gepost op: 15-10-2010, 16:18:42 »
De aflevering vond ik eigenlijk wel goed, vooral voor een aflevering zonder proeven of eilandraad. Zoiets zul je nooit zien in bijvoorbeeld Survivor. :)
Maar het was wat minder dat Dennis zo dramatisch opgaf en John dan ook direct maar opgeeft.

Anderzijds is het wel zo dat je om verder te geraken een band zult moeten vormen met een aantal andere spelers om zo cijfermatig zo lang mogelijk sterk te staan. Het vormen van zo'n band moet ergens op gebaseerd zijn. Dat 'ergens' kan vele dingen zijn. Elkaar aardig vinden, vergelijkbare meningen hebben, etc. maar ook gewoon dingen als geslacht of nationaliteit. Als gewoon blijkt dat nationaliteit een reden kan zijn voor mensen om samen een team te vormen en op die manier verder te geraken, waarom niet? Ik vind dat verder niet 'fout' of 'nationalistisch'. Het is gewoon praktisch, op dit moment en in deze situatie. En het wordt bij dit seizoen versterkt doordat de Belgen elkaar al kenden voordat het programma begon en dus in meer of mindere mate al een idee hebben hoe de andere Belgen in elkaar zitten. Dat brengt een stukje voorspelbaarheid met zich mee en dat is m.i. belangrijk in dit spel.

Ja, ik vind wel dat je gelijk hebt en de Belgen dus best bondgenoten mogen zijn op basis van het Belg-zijn, maar een aantal Belgen stelden zich net zo pro-Belg als anti-Nederlander op en dat vind ik een beetje neigen naar discriminatie. :-\\
Maar misschien is het niet per se discriminerend bedoeld van Iwein en Antony, maar willen ze gewoon van Saar en Regina af omdat ze op hun eerste eiland ook al 'tegenstanders' van elkaar waren.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #133 Gepost op: 15-10-2010, 16:40:13 »
De aflevering vond ik eigenlijk wel goed, vooral voor een aflevering zonder proeven of eilandraad. Zoiets zul je nooit zien in bijvoorbeeld Survivor. :)
Maar het was wat minder dat Dennis zo dramatisch opgaf en John dan ook direct maar opgeeft.

Ja, ik vind wel dat je gelijk hebt en de Belgen dus best bondgenoten mogen zijn op basis van het Belg-zijn, maar een aantal Belgen stelden zich net zo pro-Belg als anti-Nederlander op en dat vind ik een beetje neigen naar discriminatie. :-\\
Maar misschien is het niet per se discriminerend bedoeld van Iwein en Antony, maar willen ze gewoon van Saar en Regina af omdat ze op hun eerste eiland ook al 'tegenstanders' van elkaar waren.
Maar ze waren wel geforceerde tegenstanders.
Regina en Saar hebben hun niets aan gedaan.
Ze hebben juist Antony de lucht ingeprezen.
Het complot begon bij hun.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #134 Gepost op: 15-10-2010, 16:43:20 »
Ik zou het leuker vinden als de zwakke kandidaten in de eerste helft afvallen en dan de sterke helft het met behulp van complotten tegen elkaar opneemt.
Dan is het een beetje een gelijke strijd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #135 Gepost op: 15-10-2010, 16:53:12 »
Ik zou het leuker vinden als de zwakke kandidaten in de eerste helft afvallen en dan de sterke helft het met behulp van complotten tegen elkaar opneemt.
Dan is het een beetje een gelijke strijd.

Gelukkig is dat ook precies wat er is gebeurd.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #136 Gepost op: 15-10-2010, 16:54:29 »
Gelukkig is dat ook precies wat er is gebeurd.
Tja, het is maar wat je sterk en zwak noemt... Het is duidelijk dat jij een andere sterk en zwak voor ogen hebt als vele anderen hier...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #137 Gepost op: 15-10-2010, 16:56:17 »
Ik zou het leuker vinden als de zwakke kandidaten in de eerste helft afvallen en dan de sterke helft het met behulp van complotten tegen elkaar opneemt.
Dan is het een beetje een gelijke strijd.

Klinkt leuk maar wat is "zwak", wat is "sterk" en waar trek je de grens dan? Daarnaast is dit nooit objectief vast te stellen, er zit altijd gevoel bij wat je bij bepaalde kandidaten hebt.

Een meer dan gelijke strijd dan dat het nu is kan je imo niet krijgen, want wie is er van de kandidaten bevoordeeld en wie benadeeld? Deze samensmeltingsproef is een extreme robinsonproef, zoals Evi zegt de grootste uitdaging van allemaal. "Geblindoekt" bandana's stelen en totems opgraven kan immers iedereen net zoals "op een evenwichtsbalk blijven staan" als je teamgenoot met een katapult schiet. Dit is andere koek, dit is Robinson.

« Laatst bewerkt op: 15-10-2010, 17:03:05 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #138 Gepost op: 15-10-2010, 17:04:19 »
Tja, het is maar wat je sterk en zwak noemt... Het is duidelijk dat jij een andere sterk en zwak voor ogen hebt als vele anderen hier...

Dat is duidelijk inderdaad.

Het verschil is dat ik fysieke kracht ook gewoon erken maar dat plaats naast mentale, tactische en sociale kracht. Terwijl een aantal mensen hier lijkt te denken dat mentale en tactische kracht niet relevant is of in ieder geval van ondergeschikt belang.

Dat vind ik vreemd want het spel biedt ruimte voor al deze aspecten, dus waarom zou een specifieke kandidaat die goed is in een bepaald aspect dit niet uitbuiten? En als hij of zij dat doet waarom zou dat dan als iets negatiefs moeten worden beschouwd?

Dat is het ook vreemde punt van dit forum. In het Survivor forum behoort mijn zienswijze echt niet tot een vreselijk kleine minderheid en dat terwijl het spel, op enkele details na, toch echt hetzelfde is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #139 Gepost op: 15-10-2010, 17:08:06 »
Dat is duidelijk inderdaad.

Het verschil is dat ik fysieke kracht ook gewoon erken maar dat plaats naast mentale, tactische en sociale kracht. Terwijl een aantal mensen hier lijkt te denken dat mentale en tactische kracht niet relevant is of in ieder geval van ondergeschikt belang.

Dat vind ik vreemd want het spel biedt ruimte voor al deze aspecten, dus waarom zou een specifieke kandidaat die goed is in een bepaald aspect dit niet uitbuiten? En als hij of zij dat doet waarom zou dat dan als iets negatiefs moeten worden beschouwd?

Dat is het ook vreemde punt van dit forum. In het Survivor forum behoort mijn zienswijze echt niet tot een vreselijk kleine minderheid en dat terwijl het spel, op enkele details na, toch echt hetzelfde is.
Op zich ben ik het helemaal met je eens, aangezien mentale, tactisch en sociale krachten wel degelijk belangrijk zijn. Maar bij jou krijg ik het idee dat jij de 'physieke' kracht totaal ondergeschikt vindt! Wat mij betreft heeft een goede Robinson alle 4 in ongeveer gelijke mate...
Ich bin ein Bärliner!