Auteur Topic: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 37157 keer)

Offline bryanrz

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #20 Gepost op: 1-09-2011, 23:38:00 »
Weet iemand waar ik de aflevering kan terug kijken?
Alvast bedankt!
Normaal zou die volgens mij wel bij rtlgemist.nl staan maar hij staat er nog niet tussen, overigens ook niet bij 'verwacht' bij vandaag..
« Laatst bewerkt op: 1-09-2011, 23:40:39 door bryanrz »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #21 Gepost op: 1-09-2011, 23:39:13 »
::rofl:: Maar vrees dat wanneer je er een paar Walen bijzet, de eensgezindheid plots als sneeuw voor de zon verdwenen is. Levert dan wel mooie beelden op.

De Waalse heeft vorig jaar anders wel de finale gehaald :-)

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #22 Gepost op: 1-09-2011, 23:40:34 »
Ik vond het een mooie aflevering, de eerste proef was erg fotogeniek en ook grappig hoe sommigen totaal de verkeerde kant op liepen. Vooral Anne die weer terugkeerde bij het startpunt!

De eliminatie vond ik echt irritant om te zien. Er was gewoon geen enkele reden om Sipke Jan eruit te stemmen. En dan de manier waarop ze zaten te kijken en reageerden op de "beschuldigingen" wat een sukkels. Dat er in de loop van de Expeditie complotten ontstaan is logisch maar om nou meteen zo te beginnen terwijl je elkaar nog helemaal niet kent...

Ik hoop echt dat Sipke Jan het lang volhoudt in de grot en die anderen er snel uit liggen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #23 Gepost op: 2-09-2011, 01:42:01 »
De eliminatie vond ik echt irritant om te zien. Er was gewoon geen enkele reden om Sipke Jan eruit te stemmen. En dan de manier waarop ze zaten te kijken en reageerden op de "beschuldigingen" wat een sukkels. Dat er in de loop van de Expeditie complotten ontstaan is logisch maar om nou meteen zo te beginnen terwijl je elkaar nog helemaal niet kent...

Ik hoop echt dat Sipke Jan het lang volhoudt in de grot en die anderen er snel uit liggen.

Vanwege die cycloon kon er denk ik ook niet gefilmd waardoor wij een dag of 2/3 met daarin het nodige gekonkel gemist hebben.

Offline Medic

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #24 Gepost op: 2-09-2011, 09:00:37 »
Als de Belgen in het gewone leven ook zo eensgezind zouden stemmen als ze altijd in ER doen dan zou er nog wat terecht komen van dat land.  ::rofl::

Ik nam net een slok koffie...... Kom je mijn beeldscherm ook even schoonmaken?  ::rofl::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #25 Gepost op: 2-09-2011, 11:27:43 »
Best een leuke aflevering vond ik. Moet wel weer even wennen aan nieuwe Bners maar ach.
Nicholas valt me positief op, had ik niet verwacht, Do vind ik mwah, Sasha is leuk om te zien en in de groep ook wel. Sylvia vind ik grappig.
Mooie eerste proef, grappig om te zien dat het gros van de Nederlanders voor de snelste tijd ging en de meeste Belgen voor het eten en de munten.
Wat ik wel echt raar vind zijn die hutten op kamp Zuid, waar slaat dat op? Je bent het verliezende team, hier heb je wat hutten, scheelt weer bouwen?  ::ohno::
Ik dacht dat er een addertje onder het gras zou zitten maar blijkbaar niet.
Vind kamp Noord leuker omdat ik vind dat daar de leukste mensen zitten.
Enne complotjes op dag 3? Nu alweer een B-NL strijd. Goed gespeeld Niko, zeker een vriend van onze Antony.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #26 Gepost op: 2-09-2011, 12:18:46 »
Ondanks dat ik sinds ER: De 100 steevast na een aantal afleveringen ben afgehaakt, toch maar weer eens een poging gewaagd. Aardige eerste aflevering, wel ietwat langdradig. De eerste proef werd wel erg breed uitgemeten. Ik snap dat dit misschien komt doordat ze tijdens de cycloon niet hebben gefilmd (al vraag ik me af waarom niet, als de kandidaten wel gewoon op de eilanden hebben gezeten), maar misschien was een uur dan voldoende geweest om de vaart er een beetje in te houden. Verder blijf ik me irriteren aan het gebruik van Popmuziek, zoals die tijdens de hevige regenval gebruikt werd.

Ik 'schrok' ook een beetje van de hutten op Kamp Zuid. Mijn eerste gedachte was: Survivor Fiji. Bij de Amerikaanse versie hadden ze een vergelijkbare twist die niet goed is uitgepakt en de producenten zijn de eerste die dat zullen toegeven. Het probleem van het concept is dat het ene kamp dusdanig betere leefomstandigheden heeft, dat zij een enorme voorsprong hebben in de proeven. De kandidaten op Kamp Zuid hebben immers ook nog eens het meeste voedsel.

Leuk dat die Belgische gamer strategisch wil spelen. Ik hoop dat hij het volhoudt!

Offline altijdweerdiebe

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #27 Gepost op: 2-09-2011, 14:53:46 »
Zo jammer he die complotten in t begin, toch valt het wel op dat het altijd die belgen zijn die dat doen!! En anna ook nog lekker zeggen iedereen stemt op lauretta, die was zeker verkeerd in de oorlog.

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #28 Gepost op: 2-09-2011, 15:49:55 »

Ik 'schrok' ook een beetje van de hutten op Kamp Zuid. Mijn eerste gedachte was: Survivor Fiji. Bij de Amerikaanse versie hadden ze een vergelijkbare twist die niet goed is uitgepakt en de producenten zijn de eerste die dat zullen toegeven. Het probleem van het concept is dat het ene kamp dusdanig betere leefomstandigheden heeft, dat zij een enorme voorsprong hebben in de proeven. De kandidaten op Kamp Zuid hebben immers ook nog eens het meeste voedsel.

Leuk dat die Belgische gamer strategisch wil spelen. Ik hoop dat hij het volhoudt!
Hoop dat er nog iets aangedaan wordt, het verschil in voedselvoorraden en gereedschap was naar mijn idee al beloning genoeg voor het tactisch denken van de langzameren. Het enige wrange hieraan is dat sommigen nog niet eens probeerden om snel te zijn of gewoon domme fouten maakten waardoor ze veel tijd verloren en hiervoor dus eigenlijk ook nog beloont worden. Lijkt me toch een concept wat er op papier beter uitzag als dat het nou is uitpakt.

Offline zjwien

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #29 Gepost op: 2-09-2011, 17:36:57 »
Jee zeg, viel mij echt vies tegen, dat die Belgen nú al beginnen met zo'n complot.

En dan inderdaad, zoals Sipke Jan zei, trots zijn op hun hele snelle tijd, terwijl die lui niks meenamen, maar alleen aan zichzelf dachten. Dat zegt wel iets over die mensen hoor. Alleen Jochem, die was snel én had alles meegenomen.
« Laatst bewerkt op: 2-09-2011, 17:53:49 door Lukie4, Reden: taalgebruik aangepast »

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #30 Gepost op: 2-09-2011, 17:53:18 »
ER is altijd al zo geweest dat men keuzes moest maken en niet zeker wist wat de gevolgen waren. Ik denk dat niemand van de deelnemers had verwacht dat de personen met de slechtste tijden ook op het beste eiland zouden komen.

De hutten vind ik persoonlijk wat te veel van het goede. Nog even en er komt een koelkast en tv in de hut te staan  ::niet-ok::

We kijken ER met het gezin (5 mensen) en we hebben met zijn vijven erg gelachen over de verkeerde keuzes die de dames maakten waardoor ze de route bijna 2 keer moesten lopen.

De oudste deelnemer en Belgische bokser won meteen onze sympatie.

Maar nu ga ik als Nederlander de kant van de Belgen kiezen. ER wordt tactisch gespeeld, dat kan vanaf het begin. Sipke Jan toonde zich in onze ogen op het eiland zelf al als een buitenbeentje wat er mede toe geleid heeft dat vrijwel iedereen hem weggestemd heeft. De manier waarop hij al keek naar sommige mensen, als blikken konden doden.....

Als de eilandbewoners dat gezien hebben is het logisch dat hij weggestemd is. Hij toonde zich in onze ogen een zeer slechte verliezer!

Maar misschien kan hij de rollen omdraaien als degene die hem weggestemd hebben ook naar de grot moeten.....
Gek zijn is gezond

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #31 Gepost op: 2-09-2011, 18:10:10 »
Maar nu ga ik als Nederlander de kant van de Belgen kiezen. ER wordt tactisch gespeeld, dat kan vanaf het begin. Sipke Jan toonde zich in onze ogen op het eiland zelf al als een buitenbeentje wat er mede toe geleid heeft dat vrijwel iedereen hem weggestemd heeft. De manier waarop hij al keek naar sommige mensen, als blikken konden doden.....
Zo kan je zien dat mensen dezelfde aflevering compleet anders zien. Die 'dodende' blikken van Sipke Jan heb ik namelijk niet of nauwelijks gezien, pas op het moment dat men hem ging negeren. Is het dan niet logisch om zo te reageren? Als je met z'n drieën met een net bezig bent en er wordt helemaal niks tegen jou gezegd, zou je dan ook niet zo reageren?
Ich bin ein Bärliner!

Offline zimba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • alles komt goed
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #32 Gepost op: 2-09-2011, 18:59:43 »
heerlijk expeditie robinson weer begonnen.
Maar ik baal van die belgen die beginnen met konkelen en smoezen en nu
al menen taktisch te moeten stemmen.  ::ohno::
Opvallend hoor, dat dit bijna altijd door belgen wordt begonnen.
Sipke Jan hou vol en laat ze een poepie ruiken!
Nu weer een hele week wachten.....
we plaren verder...

Offline Forsythia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #33 Gepost op: 2-09-2011, 19:38:01 »
Leuke proef in het begin, maar ik ben wel erg teleurgesteld in de eerste eliminatie. En dan die kop van meneer de 'gamer' en Iwein 2.0... slapjanussen, zeg dan gewoon dat je inderdaad samengespand hebt om Sipke Jan eruit te werken. Want dat je zo het spel speelt, prima, dat kan, dan mag, maar kom er gewoon voor uit.

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #34 Gepost op: 2-09-2011, 19:50:11 »
Zo kan je zien dat mensen dezelfde aflevering compleet anders zien. Die 'dodende' blikken van Sipke Jan heb ik namelijk niet of nauwelijks gezien, pas op het moment dat men hem ging negeren. Is het dan niet logisch om zo te reageren? Als je met z'n drieën met een net bezig bent en er wordt helemaal niks tegen jou gezegd, zou je dan ook niet zo reageren?

Je hebt gelijk m.b.t. dat heel anders zien. We zaten met zijn vijven te kijken en de blikken van Sipke Jan vielen ons meteen op. Kan zo zijn omdat ik dat "dood kijken van iemand" zelf ook goed kan tot ergernis van mijn familieleden  ::schaam::
Gek zijn is gezond

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #35 Gepost op: 2-09-2011, 19:57:52 »
Geweldig trouwens dat ze gestopt zijn met die preview-stukjes vlak voor de reclame van wat er na de reclame gaat gebeuren. Dat maakte de aflevering echt veel prettiger om naar te kijken en ook minder voorspelbaar  ::ok::

Offline Yarrow

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #36 Gepost op: 2-09-2011, 20:04:21 »
Erg leuk dat expeditie Robinson weer is begonnen, heb er zo lang naar uitgekeken!

Leuk dat ze moesten strijden om bij de sterkte van de ploeg te komen, je kan meteen vissen wat ze belangrijk vinden, en wat ze allemaal in hun mars hebben. Ik vond het wel een telleurstelling dat zuid meteen een 'compleet' eiland kregen, met hutten en matterialen, omdat ze niet veel anders te doen hebben dan schuilen voor de cycloon en een beetje overleven, meteen complotten smeden.. Ik vind het zo sneu voor Sipke dat hij meteen weggestemd werd, hij zag de bui al hangen. Waarom is het altijd zo dat de Belgen meteen op de overgebleven Nederlanders stemmen? Ik vond Sipke meteen al een sterk persoon, zo wat ik ervan gezien heb. Naja, het was niet erg slim van bepaalde mensen om nu al complotten te smeden, kan weleens in de nadeel werken op z'n duur. Dat krijgt geheid een staartje. Lang leven de reality! Kunnen we nu al verheugen op drama. Beetje zwak om Sipke na 3 dagen op een eiland al te misleiden dat ze allemaal op Lauretta te stemmen.. Arme Meid, She's next! Ik zou bijna een hekel krijgen aan Belgen.. Komt me nu al de strot uit. Maar goed, misschien veranderd het wel, en ik hoop dat Team Noord het 'echte' robinson avontuur beleven die we allemaal verwachten. Nicolas viel me erg mee, heb niet zoveel met de pfaffs, maar hij heeft al veel pluspunten laten zien!

Anyway, we moeten maar afwachten welk kamp in verhouding beter is, het echte robinson avontuur (team Noord) of het luxe Robinson avontuur (Team Zuid). Wat was nou eigenlijk de beste keuze, snel en echt overleven, of traag zijn en matterialen/voedsel hebben.. We Will See.. Enne Sipke, ik hoop dat je het nog lang volhoudt in de grot, gun ik hem onwijs!


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #37 Gepost op: 2-09-2011, 22:39:53 »
Weet iemand waar ik de aflevering kan terug kijken?
Alvast bedankt!
Normaal zou die volgens mij wel bij rtlgemist.nl staan maar hij staat er nog niet tussen, overigens ook niet bij 'verwacht' bij vandaag..
Via RTL XL kun je het terugkijken ;)

Ik vond het een leuke eerste aflevering  ::ok:: Alleen had ik het nóg leuker gevonden als die grot een geheime plek van de afvallers zou zijn geweest. Nu weet iedereen dat de afvallers naar de grot gaan en is de verrassing later in de serie er eigenlijk een beetje af.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #38 Gepost op: 2-09-2011, 22:48:27 »
vaag hoor die hutten.. in een cycloon zit team rood... dagen in de regen..

waren die dakbladen ook aangespoeld.. dat geloof ik dus echt niet!
of zijn dat planten?

echt stom dat hutten idee..

de eerste proef was wel leuk.. met name die anna die weer bij de start verscheen.

munten geeft bij het stemmen wel andere wendingen.

die belgische gamer.. vind ik niks.

robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #39 Gepost op: 3-09-2011, 01:30:56 »
ER is altijd al zo geweest dat men keuzes moest maken en niet zeker wist wat de gevolgen waren. Ik denk dat niemand van de deelnemers had verwacht dat de personen met de slechtste tijden ook op het beste eiland zouden komen.

De hutten vind ik persoonlijk wat te veel van het goede. Nog even en er komt een koelkast en tv in de hut te staan  ::niet-ok::

We kijken ER met het gezin (5 mensen) en we hebben met zijn vijven erg gelachen over de verkeerde keuzes die de dames maakten waardoor ze de route bijna 2 keer moesten lopen.

De oudste deelnemer en Belgische bokser won meteen onze sympatie.

Maar nu ga ik als Nederlander de kant van de Belgen kiezen. ER wordt tactisch gespeeld, dat kan vanaf het begin. Sipke Jan toonde zich in onze ogen op het eiland zelf al als een buitenbeentje wat er mede toe geleid heeft dat vrijwel iedereen hem weggestemd heeft. De manier waarop hij al keek naar sommige mensen, als blikken konden doden.....

Als de eilandbewoners dat gezien hebben is het logisch dat hij weggestemd is. Hij toonde zich in onze ogen een zeer slechte verliezer!

Maar misschien kan hij de rollen omdraaien als degene die hem weggestemd hebben ook naar de grot moeten.....

Ik ben het muv Freddy volledig met je eens.