Auteur Topic: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 37160 keer)

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #40 Gepost op: 3-09-2011, 01:31:42 »
Geweldig trouwens dat ze gestopt zijn met die preview-stukjes vlak voor de reclame van wat er na de reclame gaat gebeuren. Dat maakte de aflevering echt veel prettiger om naar te kijken en ook minder voorspelbaar  ::ok::

Inderdaad!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #41 Gepost op: 3-09-2011, 08:00:02 »
waren die dakbladen ook aangespoeld.. dat geloof ik dus echt niet!
of zijn dat planten?

Die krijgen ze de laatste jaren steeds. In het eerste seizoen (misschien later ook nog wel) moesten ze het zelf doen, maar ik zie al een paar jaar dat ze steeds die dakbladen krijgen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #42 Gepost op: 3-09-2011, 10:45:42 »
Ik denk dat ze van de plaatselijke overheid niet willen dat er teveel bomen en planten gekapt worden en dat ze daarom deze onderdelen al aangereikt krijgen.

Ik heb het de laatste jaren niet gezien, dus was ook wel een beetje verrast toen ik de "dakpannen" al kant en klaar zag!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #43 Gepost op: 3-09-2011, 11:39:57 »
Laten we hopen dat ER gigantisch flopt in Belgiè zodat we volgend jaar eens zonder die Belgen de show kunnen doen.
Nog even niks.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #44 Gepost op: 3-09-2011, 11:49:01 »
Laten we hopen dat ER gigantisch flopt in Belgiè zodat we volgend jaar eens zonder die Belgen de show kunnen doen.
Waarom zo negatief? Ze spelen gewoon het spel, daarbij generaliseer je behoorlijk. Wat heeft Nicolas fout gedaan ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #45 Gepost op: 3-09-2011, 11:51:35 »
Waarin generaliseer ik? Ik zeg niet dat alle Belgische kandidaten slecht zijn, wat mij betreft mag Tanja winnen. Ik zie alleen liever een show met enkel Nederlandse kandidaten op basis van deze aflevering.
Nog even niks.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #46 Gepost op: 3-09-2011, 12:00:59 »
Waarom zo negatief? Ze spelen gewoon het spel, daarbij generaliseer je behoorlijk. Wat heeft Nicolas fout gedaan ?

Je kan je ook afvragen wat Sipke Jan fout heeft gedaan, behalve "Nederlander" zijn?

Degene die dus generaliseren zijn die 2 Belgen, wat door velen (incl. mijzelf) als achterbaks wordt ervaren, temeer omdat het ook nog eens werd ontkend terwijl het voor iedereen zo klaar als een klontje was wat er was gebeurd, kom er dan ook gewoon voor uit, klaar.
« Laatst bewerkt op: 3-09-2011, 12:07:57 door Miek37 »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #47 Gepost op: 3-09-2011, 12:02:46 »
Pssst, Nicolas = de Pfaff, Niko = van het complot. ;)
Nog even niks.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #48 Gepost op: 3-09-2011, 12:05:51 »
Pssst, Nicolas = de Pfaff, Niko = van het complot. ;)

Ja ik ken die namen allemaal nog niet zo, maar ik bedoelde natuurlijk die 2 gasten die de rest hebben opgejut om Sipke Jan weg te sturen.   ::schaam::

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #49 Gepost op: 3-09-2011, 12:07:55 »
Hoe weet je dat zij dat hebben gedaan? En dat zijn btw Niko en Kobe.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #50 Gepost op: 3-09-2011, 12:11:49 »
Hoe weet je dat zij dat hebben gedaan? En dat zijn btw Niko en Kobe.

Oke, geef mij dan 1 goeie reden waarom alle Belgen op Sipke Jan hebben gestemd? toeval?

Overigens heb ik de afl. speciaal nog een keer bekeken maar ik heb geen "dodelijke blikken" van Sipke Jan kunnen ontdekken.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #51 Gepost op: 3-09-2011, 15:38:15 »
Oke, geef mij dan 1 goeie reden waarom alle Belgen op Sipke Jan hebben gestemd? toeval?

Zeker geen toeval, maar gewoon een geslaagde 'alliance' (hoe noemen we dat hier in Nederland? Complot klinkt veel te negatief..). In dit spel moet je niet alleen de natuur overleven, maar vooral elkaar en dat doen de belgen gewoon heel goed. Ik moedig survivor-taferelen alleen maar aan  ::ok::
Nieky grab a life vest!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #52 Gepost op: 3-09-2011, 17:41:14 »
Zeker geen toeval, maar gewoon een geslaagde 'alliance' (hoe noemen we dat hier in Nederland? Complot klinkt veel te negatief..). In dit spel moet je niet alleen de natuur overleven, maar vooral elkaar en dat doen de belgen gewoon heel goed. Ik moedig survivor-taferelen alleen maar aan  ::ok::

Bedoel je "overeenkomst"?  ::tandpastasmiley::




Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #53 Gepost op: 3-09-2011, 19:11:08 »
Mij stoot het ook een beetje tegen het hoofd dat de verliezers zoveel extra krijgen. De hutjes zijn gewoonweg belachelijk. En bovendien, ze hebben inderdaad al meer eten omdat er meer gestopt zijn en net als een ander opmerkte hebben anderen verloren omdat ze gewoon heel dom de verkeerde kant oprenden.

Belgen vs. Sipke-Jan noem ik alles behalve Survivor-taferelen. In Survivor smeden ze inderdaad complotten (ja, dat heet gewoon een complot) om verder te komen, maar ze zijn ook nog slim genoeg om zich te bedenken dat ze de sterken moeten houden om met de meerderheid in de samensmelting te komen. Hoe zei hun 'alliance' bijeen geraapt hebben, is puur op nationaliteit. En dat noem ik gewoon domheid. Vorig jaar zat ik al met kromme tenen naar de acties van Sergio en Iwein te kijken, dit jaar hebben ze het gewoon weer. Echt hoor, gooi dan al die bekenden maar weg en stop weer onbekende Nederlanders en Belgen erin. Valt ook wel op dat het weer de bekende Belgen zijn die op nationaliteit afgaan. En ik heb niets tegen Belgen overigens.

Sipke-Jan vond ik overigens ook niet altijd gelijk hebben; hij morde enorm over asociale mensen in het andere team die zonder eten waren doorgelopen... maar dat was niet altijd het geval. Ja, tuurlijk, er zaten erbij... Maar hij noemde als voorbeeld Patrick, terwijl hij gewoon - typisch chaotische WidM-Patrick - de vlaggen voorkomen over het hoofd heeft gezien.

Tsja. Het vrouwen-seizoen heb ik al niet meer gekeken en nu erger ik me al twee seizoenen lang aan de opzet en aan de mensen. Wel jammer, ik hoop dat ze de hutten lozen en de mensen een beetje bijtrekken.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #54 Gepost op: 3-09-2011, 19:52:35 »
Bedoel je "overeenkomst"?  ::tandpastasmiley::

Ja zoiets, denk dat ik het op 'samenwerking' of gewoon 'alliantie' zou houden ;D Een complot heeft een veel te negatieve bijklank hier, want niet voor niks gaat half ER-kijkend Nederland bij wijze van spreken over z'n nek als ze zien wat er afgelopen aflevering gebeurde.

Belgen vs. Sipke-Jan noem ik alles behalve Survivor-taferelen. In Survivor smeden ze inderdaad complotten (ja, dat heet gewoon een complot) om verder te komen, maar ze zijn ook nog slim genoeg om zich te bedenken dat ze de sterken moeten houden om met de meerderheid in de samensmelting te komen. Hoe zei hun 'alliance' bijeen geraapt hebben, is puur op nationaliteit. En dat noem ik gewoon domheid.

Dit is echt veel te kort door de bocht. Sipke-Jan is misschien in eerste instantie een outcast binnen hun kamp omdat hij Nederlander is, maar ik heb hem ook geen moeite zien doen om wel binnen de groep te vallen. Hij had ook tactisch kunnen spelen en in Survivor geldt nog altijd dat als je niet tot een alliance behoort, je in feite tegen die alliance bent. Allianties worden gevormd op basis van vertrouwen en blijkbaar hebben de Belgen het meeste vertrouwen in elkaar. Dat het allemaal belgen zijn zal meespelen, maar ook het feit dat Sipke-Jan en Lauretta wellicht weinig moeite doen om in de groep te passen. Dan heb je op een gegeven moment 6 mensen samen en naast Sipke-Jan is de enige andere optie Lauretta. En ik weet zo 123 nog niet of zij zoveel zwakker in proeven is dan Sipke-Jan. Dat hebben ze überhaupt nog niet kunnen zien, want er is nog geen proef geweest waar ze elkaar hebben kunnen bekijken.

Ja, je moet je team sterk houden, maar je stemt geen mensen uit je eigen alliantie weg als dat niet nodig is.
Nieky grab a life vest!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #55 Gepost op: 3-09-2011, 20:08:56 »
Dit is echt veel te kort door de bocht. Sipke-Jan is misschien in eerste instantie een outcast binnen hun kamp omdat hij Nederlander is, maar ik heb hem ook geen moeite zien doen om wel binnen de groep te vallen. Hij had ook tactisch kunnen spelen en in Survivor geldt nog altijd dat als je niet tot een alliance behoort, je in feite tegen die alliance bent. Allianties worden gevormd op basis van vertrouwen en blijkbaar hebben de Belgen het meeste vertrouwen in elkaar. Dat het allemaal belgen zijn zal meespelen, maar ook het feit dat Sipke-Jan en Lauretta wellicht weinig moeite doen om in de groep te passen. Dan heb je op een gegeven moment 6 mensen samen en naast Sipke-Jan is de enige andere optie Lauretta. En ik weet zo 123 nog niet of zij zoveel zwakker in proeven is dan Sipke-Jan. Dat hebben ze überhaupt nog niet kunnen zien, want er is nog geen proef geweest waar ze elkaar hebben kunnen bekijken.

Ja, je moet je team sterk houden, maar je stemt geen mensen uit je eigen alliantie weg als dat niet nodig is.
Je zegt wel erg makkelijk dat hij geen contact heeft gezocht, maar pogingen heeft hij (zeker bij het nettenmaken) mijns inziens wel gedaan. En waarom zou hij dan niet tot de alliantie behoren waar de andere dame's ook niet direct contact lijken te leggen... Het is jammer dat we bijna geen beelden hebben gezien van die stormdagen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #56 Gepost op: 3-09-2011, 20:23:46 »
Je zegt wel erg makkelijk dat hij geen contact heeft gezocht, maar pogingen heeft hij (zeker bij het nettenmaken) mijns inziens wel gedaan. En waarom zou hij dan niet tot de alliantie behoren waar de andere dame's ook niet direct contact lijken te leggen... Het is jammer dat we bijna geen beelden hebben gezien van die stormdagen...

Hij zal ongetwijfeld pogingen hebben gedaan, maar blijkbaar niet voldoende. Dan heb je het spel dus niet sterk genoeg gespeeld. De alliantie die we gezien hebben is die gamer + de goochelaar en er zijn nog 4 anderen die zich daar in meer of mindere mate bij aangesloten hebben. Op dat moment is dat dus gewoon de meerderheid en wie daar niet toe behoort is de sjaak. Sipke-Jan had ook kunnen proberen een meerderheid te vormen met de belgische vrouwen, maar dat heeft hij waarschijnlijk niet gedaan. En als hij het wel geprobeerd heeft is het hem niet gelukt doordat de vrouwen zich in het spel veiliger voelden bij de twee mannen. Dat is nou eenmaal het spel.
Nieky grab a life vest!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #57 Gepost op: 3-09-2011, 22:38:59 »
Die hutten slaan echt nergens op. Je hoort als team gewoon je eigen kamp te bouwen. Punt uit.

Het voordeel tov het andere team is ook echt te groot.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #58 Gepost op: 3-09-2011, 22:39:40 »
Even een vraag voor mensen die écht goed hebben opgelet bij het kijken of misschien wel vaker gekeken hebben: In de uitleg wordt verteld dat er achter elke tafel met spullen één tafel met munten ligt. Er zijn drie tafels met spullen en dus ook drie tafels met munten. Toch is er één kandidaat die 5 munten verzameld heeft. Komt dit nu omdat:
- er ook nog andere tafels met munten waren
- er soms meer munten in een doosje zaten
- er jatwerk gepleegd is?

Wie het weet mag het zeggen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #59 Gepost op: 3-09-2011, 22:40:21 »
optie b volgens mij
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.