Auteur Topic: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 37155 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Gepost op: 31-08-2011, 23:16:02 »
In de 13e editie van Expeditie Robinson zijn de avontuurlijke deelnemers wederom bekende gezichten uit Nederland en België. De 16 survivors reizen dit jaar af naar een nieuwe locatie in het noordoosten van de Filippijnen.

Deze exotische plek lijkt de hemel op aarde, maar niets blijkt minder waar: De deelnemers zijn snel overtuigd dat 'hel op aarde' bestaat.

Al gelijk de eerste dag wordt de toon gezet wanneer een cycloon over het eiland raast, gevolgd door 3 lange dagen met heftige regenval. Het mag duidelijk zijn: het belooft weer een heftig seizoen te worden.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #1 Gepost op: 1-09-2011, 20:50:24 »
De eerste opdracht is wat mij betreft al een succes ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #2 Gepost op: 1-09-2011, 20:52:53 »
De eerste opdracht is wat mij betreft al een succes ::ok::

Zeker! Wat een prachttv :D  Gaan voor het eten, het gereedschap, de munten, of het winnende team... of zoals Nicholas: allemaal. ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #3 Gepost op: 1-09-2011, 20:55:44 »
of zoals Kobe: voor de drinkflessen van andere deelnemers ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #4 Gepost op: 1-09-2011, 21:16:45 »
Ik bedacht me ineens, afvallers in een grot, waar ken ik dat van. ;D (Molcrazy weet wel wat ik bedoel).

Tot nu toe zeer vermakelijke eerste aflevering. ::ok:: Volgens mij kan dat in het rode kamp nooit lang goed gaan, daar zitten wel wat haantjes tussen.

Offline Muilie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #5 Gepost op: 1-09-2011, 22:05:23 »
Zoals ik al dacht, weer dat nederlanders - Belgen verhaal,

Vreselijk dat de complotten nu al begonnen zijn, jammer voor sipke jan  ::ohno::

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #6 Gepost op: 1-09-2011, 22:07:20 »
Het is weer zoals altijd, de Belgen stemmen de Nederlanders weg.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #7 Gepost op: 1-09-2011, 22:10:22 »
Opvallend ja. Bij mij verspelen ze toch weer een beetje meer sympathie hierdoor.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Martschout

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #8 Gepost op: 1-09-2011, 22:13:04 »
Tjaa, altijd hetzelfde. Kamp Zuid heeft nog maar 1 Nederlander...
Ik verwacht dat wanneer kamp zuid een proef verliest Lauretta ook naar de grot moet. :S

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #9 Gepost op: 1-09-2011, 22:15:47 »
Leuke eerste aflevering, eerste opdracht ook erg van genoten met de keuzes die de kandidaten moeten maken. Overigens niet verwacht dat de afvaller van vandaag er zo snel uit zou liggen  ???
Maar hopelijk kan hij de grot overleven. Nu al zin in afl 2  :D

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #10 Gepost op: 1-09-2011, 22:18:13 »
De aflevering viel me mee en tegen. Mee in de vorm dat ik de opdracht leuk vond, goed gemaakt en dat het ook voor spanningen zorgde. De teams zijn goed verdeeld en dat vind ik leuker dan 'alle belgische mannen en nederlandse vrouwen' vs 'alle belgische vrouwen en nederlandse mannen'

Wat me tegenviel is dat ze bij het gele team opeens 3 kant en klare hutten hebben klaarstaan vol met bakken gereedschap ed. Het had mij leuker geleken als de productie een andere kant van het eiland had uitgekozen of wat dan ook.
En tja, dan dat Belgen-Nederlanders verhaal.

Eerst dacht ik, nou misschien is het Gele team verstandig en stemmen ze Anne eruit om hun zwakste lid eruit te stemmen, maar in plaats daarvan kozen ze voor Sipke-Jan. Ik vond het nogal laf hoe alle 6 de Belgen tegen hem samenspande en bovendien daar niet voor uit durfde te komen. Die antwoorden van 'wie weet' enzo, ik vindt allemaal een beetje te soft. Kom er gewoon voor uit.
Sipke-Jan had bijvoorbeeld best nadat hij eruit was gestemd het verhaal kunnen vertellen over hoe de vork echt in de steel zat (al maakte het in dit geval niet echt uit omdat de 6 Belgen er waarschijnlijk al van wistte).

Wat me trouwens ook opviel, Lauretta zette maar één munt in. Als ze bang was dat ze eruit zou worden gestemd, zou ze eventueel meerdere munten hebben ingezet. Is ze misschien door iemand geïnformeerd over de gang van zaken - bijvoorbeeld door een Belgische vrouw - en heeft ze hierdoor niet (al) haar munten ingezet?

Die grot vindt ik dan wel weer heel leuk, want ik heb het gevoel dat de wat spraakmakendere kandidaten er nogal snel zullen worden uitgestemd en die hebben dan tenminste nog wel air-time.

Mijn favorieten zijn tot dusver Sylvia, Patrick, Freddy en Lauretta. Die Belgen van team geel staan me gewoon niet aan, niet puur doordat ze een complot hebben gesmeedt maar ook het feit dat je dan bijvoorbeeld niets zegt tegen Sipke-Jan tijdens het visnetten prutsen, dat soort kleine dingetjes.
Ik hoop dat er de komende aflevering(en) vuurwerk in team geel komt en Lauretta bijvoorbeeld een pact sluit met de Belgische vrouwen, maar dat lijkt me stug.

Team Rood is niets op aan te merken, het lijken me leuke kandidaten met hier en daar een (groot) ego'tje ertussen zitten.
Maar het zijn wel duidelijk de sterkere kandidaten die daar tussen verkeren.

Kan bovendien echt niet wachten tot volgende week- die proef ziet er veelbelovend uit!

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #11 Gepost op: 1-09-2011, 22:18:27 »
Meteen al erg tactisch gespeeld van de Belgen.... Zelfs tegen Sipke jan vertellen dat iedereen op Lauretta gaat stemmen ::oink::..mijn gevoel zegt "erg laag" maar tactisch natuurlijk slim... Het is geen raadsel wie de volgende afvaller wordt op dat eiland  ::ohno::

Verder een leuke, mooie eerste aflevering, beloofd veel goeds voor deze serie   ::ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #12 Gepost op: 1-09-2011, 22:18:56 »
Als ze tot de samensmelting met z'n allen in die grot moeten gaan zitten, dan zal het wel lekker druk worden in die grot.  ;D

Leuke eerste opdracht. Maar ik vind kamp zuid wel heel veel luxe hebben. Ik ben benieuwd of dat tot de samensmelting zo blijft, want dat zou wel een beetje jammer zijn. Verder jammer dat het erop lijkt dat net als vorig jaar de Belgen vooral op de Nederlanders stemmen. Hopelijk gaat dat nog veranderen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #13 Gepost op: 1-09-2011, 22:29:00 »
Mooie eerste aflevering met een fantastische (tactische!) eerste opdracht!

Kamp Zuid heeft inderdaad wel erg veel luxe; was dat allemaal wel nodig: en 3 hutten, bananenbomen enz... Wel jammer dat (in mijn ogen) een van de sterkere zuiderlingen al naar de grot wordt gestuurd, door een op poten gezet complot. Het moge duidelijk zijn dat de (meeste) Belgen samen hebben gestemd... Maar waar ik mij het meest aan irriteerde was dat schijnheilige gedoe van met name Niko. Hij lijkt mij duidelijk de spil in het complot. Als er niks raars gebeurd moge duidelijk zijn dat Lauretta de volgende zuiderling is die zich in de grot moet gaan begeven...

Kamp Noord heeft een interessante samenstelling met allemaal sterke personen. Ik vind het overigens wel verrassend dat Sylvia zo snel was en dus in Noord zit! Doordat ze allemaal zo sterk lijken, zal het me niks verbazen dat dat in de komende weken tot problemen kan gaan leiden, iets wat we in de vooruitblik van volgende week al hebben gezien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #14 Gepost op: 1-09-2011, 22:41:09 »
Als de Belgen in het gewone leven ook zo eensgezind zouden stemmen als ze altijd in ER doen dan zou er nog wat terecht komen van dat land.  ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #15 Gepost op: 1-09-2011, 22:43:29 »
Als de Belgen in het gewone leven ook zo eensgezind zouden stemmen als ze altijd in ER doen dan zou er nog wat terecht komen van dat land.  ::rofl::
Inderdaad! Dan had België al een jaar een nieuwe regering gehad! ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Shamrock

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #16 Gepost op: 1-09-2011, 22:51:24 »
Als de Belgen in het gewone leven ook zo eensgezind zouden stemmen als ze altijd in ER doen dan zou er nog wat terecht komen van dat land.  ::rofl::
::rofl:: Maar vrees dat wanneer je er een paar Walen bijzet, de eensgezindheid plots als sneeuw voor de zon verdwenen is. Levert dan wel mooie beelden op.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #17 Gepost op: 1-09-2011, 23:28:01 »
Als ze tot de samensmelting met z'n allen in die grot moeten gaan zitten, dan zal het wel lekker druk worden in die grot.  ;D

Dat is iets wat ik nog niet goed begrijp, doen alle afvallers die in de grot hebben gezeten dan na de samensmelting weer gewoon mee??

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #18 Gepost op: 1-09-2011, 23:29:12 »
Dat is ook nog niet uitgelegd.
Misschien komt er een strijd en mogen de beste terug...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #19 Gepost op: 1-09-2011, 23:37:39 »
Dat is ook nog niet uitgelegd.
Misschien komt er een strijd en mogen de beste terug...

Ah oke, bedankt!

Helemaal in het begin van de aflevering zagen we "Caramoan, Filipijnen" in beeld verschijnen, nu heb ik me inmiddels tandjes gezocht op Google en Google Maps, maar die grot, daar kan ik niks over terugvinden, op Maps zie je 2 x Caramoan, 1 x op een schiereiland en 1 x op een eiland staan, kan iemand me iets meer vertellen over de lokatie en in het bijzonder over die grot? bvd  ::tandpastasmiley::