Auteur Topic: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 37156 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #60 Gepost op: 3-09-2011, 22:51:25 »
Er waren inderdaad sowieso kistjes met meerdere munten, maar die andere optie's zijn natuurlijk niet uit te sluiten lijkt mij...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #61 Gepost op: 3-09-2011, 22:54:06 »
Nou ja, degene met 5 muntjes had er toch een paar langs haar rugzak laten glijden i.p.v. erin dusssss..   ::tandpastasmiley::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #62 Gepost op: 3-09-2011, 23:53:27 »
Er waren inderdaad sowieso kistjes met meerdere munten, maar die andere optie's zijn natuurlijk niet uit te sluiten lijkt mij...

Dank je. Dat was me niet opgevallen. Weet je dan misschien ook bij welke tafels?

Het valt me trouwens op dat nog niemand lijstjes heeft gemaakt van wat iedereen heeft meegenomen en hoeveel munten hij/zij verzameld heeft. Bij Widm zie je altijd meteen de prachtigste overzichten. Maar misschien is het daar ook veel relevanter en valt er veel meer over te bakkeleien wat de betekenis van een bepaalde actie is.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #63 Gepost op: 3-09-2011, 23:58:37 »
Hij zal ongetwijfeld pogingen hebben gedaan, maar blijkbaar niet voldoende. Dan heb je het spel dus niet sterk genoeg gespeeld. De alliantie die we gezien hebben is die gamer + de goochelaar en er zijn nog 4 anderen die zich daar in meer of mindere mate bij aangesloten hebben. Op dat moment is dat dus gewoon de meerderheid en wie daar niet toe behoort is de sjaak. Sipke-Jan had ook kunnen proberen een meerderheid te vormen met de belgische vrouwen, maar dat heeft hij waarschijnlijk niet gedaan. En als hij het wel geprobeerd heeft is het hem niet gelukt doordat de vrouwen zich in het spel veiliger voelden bij de twee mannen. Dat is nou eenmaal het spel.

Hoezo blijkbaar? En daarbij het zijn toch allemaal aannames die je doet of heb je een andere uitzending gezien als ik?  ;)
En wat Sipke Jan betreft, volgens mij gaat hij het nog best wel goed doen daar in die grot. Lijkt me niet iemand die voor een gat te vangen is, just my 2 cents  8)
« Laatst bewerkt op: 4-09-2011, 00:56:49 door pepim »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #64 Gepost op: 3-09-2011, 23:59:35 »
Ik ben tijdens het maken van het afleveringsverslag bezig geweest met alles te noteren.
Maar er waren te veel mensen bij wie we het niet zagen / hoorden dus ik ben er mee gestopt.
Het heeft inderdaad minder waarde dan bij WIDM, toch kan het je helpen bij de stemming.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #65 Gepost op: 4-09-2011, 02:10:04 »
Als de Belgen in het gewone leven ook zo eensgezind zouden stemmen als ze altijd in ER doen dan zou er nog wat terecht komen van dat land.  ::rofl::

Ha ha ha!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #66 Gepost op: 4-09-2011, 02:26:36 »
Hoezo blijkbaar? En daarbij het zijn toch allemaal aannames die je doet of heb je een andere uitzending gezien als ik?  ;)

Lijkt me duidelijk waarom ik blijkbaar zeg? Hij is immers weggestemd? Ik doe geen enkele aanname en constateer alleen de feiten. Namelijk dat hij weggestemd is door een alliance en dat dat nou eenmaal het spel is, dus een goede zet van de belgen.
Nieky grab a life vest!

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #67 Gepost op: 4-09-2011, 02:29:27 »
Zeer geslaagde start van ER! Ik betwijfel of ze dat kunnen volhouden. De proef was erg goed en de scenery was haast nog beter. Ga je voor veiligheid of ga je voor sympathie? Ben je slim genoeg om de gevolgen van je acties te doorgronden? Hoe lig je in de groep?

De Pfaff viel me mee.
Jochem is duidelijk veruit degene met de meeste uithoudingsvermogen (andere categorie dan de rest), maar die heeft zoals we al jaren weten een zeer uitgesproken mening en dat is vaak nadelig in spellen zoals ER.
De belgische bokser was gewoon sympathiek (net als de Belgische bokser van vorig jaar).
Modellen kunnen meer dan ik denk (vorig jaar was Kim erg stoer en dat Belgische model erg taai).
Sipke lijkt me een goede deelnemer maar hij is misschien iets te gay om makkelijk in de groep te passen.

De rest heeft nog niet echt een indruk op mij gemaakt.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #68 Gepost op: 4-09-2011, 10:20:36 »
Lijkt me duidelijk waarom ik blijkbaar zeg? Hij is immers weggestemd? Ik doe geen enkele aanname en constateer alleen de feiten. Namelijk dat hij weggestemd is door een alliance en dat dat nou eenmaal het spel is, dus een goede zet van de belgen.


Ok als blijkbaar over het wegstemmen gaat heb je gelijk, de rest van je posting was in mijn ogen jouw mening over het gebeuren  ;)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #69 Gepost op: 4-09-2011, 12:28:26 »
De kandidaten hebben geluk gehad met de cycloon 'Bebeng'. Deze storm heeft zes mensen (waarvan drie kinderen) het leven gekost.

Zie: Inquirer
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #70 Gepost op: 4-09-2011, 14:40:31 »

Ok als blijkbaar over het wegstemmen gaat heb je gelijk, de rest van je posting was in mijn ogen jouw mening over het gebeuren  ;)

Het is in zoverre mijn mening dat ik vind dat het spel gespeeld moet worden op een manier zoals nu gebeurd is. Gewoon vanaf het begin complotjes en dan gaan er vanzelf mensen verschuiven daarbinnen. Op het juiste moment overspringen van alliantie. Survivor heeft dat al tientallen malen bewezen en het levert prachtige én spannende tv op. Naar mijn mening ligt de nadruk bij ER veel teveel op het 'o jij bent zo Robinsonwaardig, wow, kwijl kwijl, ik heb liever dat jij wint dan ik, want jij kan beter vis vangen en vuur maken'. Vorig jaar stikte het daarvan. Dat 'ik wil met de sterksten overblijven'. Ja. En dan? Verliezen? Had je beter niet mee kunnen doen...

Mijn eerdere post is echter in geen enkel opzicht een mening over het gebeuren en ik zie ook niet zo in waar dat dan volgens jou wel het geval is? ;) Ik constateer 2 dingen:
- Sipke-Jan is weggestemd met 6 tegenstemmen;
- Er is tactisch gespeeld door die 6 mensen, want er was een stemafspraak.

Om die twee dingen kan je niet heen. Daaruit kan je concluderen dat de stemafspraak van 6 tegen Sipke-Jan was. Waarom? Omdat hij niet bij 'de 6' hoorde. Lauretta ook niet, maar zij is niet weggestemd. Conclusie: 'de 6' gingen liever met Lauretta door (waarschijnlijk omdat ze daar meer toekomst in zien omdat ze a) sterker is of b) beter te vertrouwen maar in ieder geval een hogere waarde heeft voor het kamp zoals 'de 6' dat kamp willen zien.)
Nieky grab a life vest!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #71 Gepost op: 4-09-2011, 16:01:13 »
Het is in zoverre mijn mening dat ik vind dat het spel gespeeld moet worden op een manier zoals nu gebeurd is. Gewoon vanaf het begin complotjes en dan gaan er vanzelf mensen verschuiven daarbinnen. Op het juiste moment overspringen van alliantie. Survivor heeft dat al tientallen malen bewezen en het levert prachtige én spannende tv op. Naar mijn mening ligt de nadruk bij ER veel teveel op het 'o jij bent zo Robinsonwaardig, wow, kwijl kwijl, ik heb liever dat jij wint dan ik, want jij kan beter vis vangen en vuur maken'. Vorig jaar stikte het daarvan. Dat 'ik wil met de sterksten overblijven'. Ja. En dan? Verliezen? Had je beter niet mee kunnen doen...

Mijn eerdere post is echter in geen enkel opzicht een mening over het gebeuren en ik zie ook niet zo in waar dat dan volgens jou wel het geval is? ;) Ik constateer 2 dingen:
- Sipke-Jan is weggestemd met 6 tegenstemmen;
- Er is tactisch gespeeld door die 6 mensen, want er was een stemafspraak.

Om die twee dingen kan je niet heen. Daaruit kan je concluderen dat de stemafspraak van 6 tegen Sipke-Jan was. Waarom? Omdat hij niet bij 'de 6' hoorde. Lauretta ook niet, maar zij is niet weggestemd. Conclusie: 'de 6' gingen liever met Lauretta door (waarschijnlijk omdat ze daar meer toekomst in zien omdat ze a) sterker is of b) beter te vertrouwen maar in ieder geval een hogere waarde heeft voor het kamp zoals 'de 6' dat kamp willen zien.)

Oke, stel ik ga mee met jouw theorie en schakel over op de survivor modes  ::tandpastasmiley:: wat is er dan mis mee om dat (die stemafspraak) gewoon toe te geven i.p.v. met een smoelwerk waar de huichelachtigheid vanaf druipt daar omheen gaan zitten draaien?  ::pinokkio::


Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #72 Gepost op: 4-09-2011, 16:14:47 »
Oke, stel ik ga mee met jouw theorie en schakel over op de survivor modes  ::tandpastasmiley:: wat is er dan mis mee om dat (die stemafspraak) gewoon toe te geven i.p.v. met een smoelwerk waar de huichelachtigheid vanaf druipt daar omheen gaan zitten draaien?  ::pinokkio::

Als je vrolijk toegeeft dat jij het brein achter alles bent verpest je je eigen spel ;) Je wil in de Survivor Mode niet naar voren komen als 'de leider', want dan heb je het grootst mogelijke doelwit ooit op je rug en ben je zeer waarschijnlijk één van de volgende die vertrekt. Als je optimaal speelt moeten naar mijn mening mensen je volgen, maar je zeker niet als gevaar voor hun eigen spel gaan zien. Als hij de stemafspraak nu had toegegeven was dat laatste het geval geweest.
Nieky grab a life vest!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #73 Gepost op: 4-09-2011, 16:31:01 »
Als je vrolijk toegeeft dat jij het brein achter alles bent verpest je je eigen spel ;) Je wil in de Survivor Mode niet naar voren komen als 'de leider', want dan heb je het grootst mogelijke doelwit ooit op je rug en ben je zeer waarschijnlijk één van de volgende die vertrekt. Als je optimaal speelt moeten naar mijn mening mensen je volgen, maar je zeker niet als gevaar voor hun eigen spel gaan zien. Als hij de stemafspraak nu had toegegeven was dat laatste het geval geweest.
Dan is het maar te hopen dat de anderen zijn gezicht niet hadden gezien na de vraag van Sipke Jan... Dan heeft hij ook een probleem.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #74 Gepost op: 4-09-2011, 16:32:26 »
Als je vrolijk toegeeft dat jij het brein achter alles bent verpest je je eigen spel ;) Je wil in de Survivor Mode niet naar voren komen als 'de leider', want dan heb je het grootst mogelijke doelwit ooit op je rug en ben je zeer waarschijnlijk één van de volgende die vertrekt. Als je optimaal speelt moeten naar mijn mening mensen je volgen, maar je zeker niet als gevaar voor hun eigen spel gaan zien. Als hij de stemafspraak nu had toegegeven was dat laatste het geval geweest.

Kijk, hier snap ik nu helemaal niks van, de rest van de kanditaten weten toch immers al dat hij, Niko, (met Kobe als handlanger) degene is die achter de stemafspraak zit? Ik bedoel als het voor Sipke al overduidelijk was (die hem nota bene met vingertje en al aanwees) dan moet het voor degene die hij zelf heeft benaderd toch helemaal zo helder zijn als glas, dus waar blijft jouw theorie dan?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #75 Gepost op: 4-09-2011, 16:37:08 »
Kijk, hier snap ik nu helemaal niks van, de rest van de kanditaten weten toch immers al dat hij, Niko, (met Kobe als handlanger) degene is die achter de stemafspraak zit? Ik bedoel als het voor Sipke al overduidelijk was (die hem nota bene met vingertje en al aanwees) dan moet het voor degene die hij zelf heeft benaderd toch helemaal zo helder zijn als glas, dus waar blijft jouw theorie dan?

Dat weet ik zo net nog niet. Het gaat niet om het feit dat er een stemafspraak was, want dat weten ze waarschijnlijk alle 6 inderdaad. Het gaat erom dat Niko beschuldigd werd van het aanzetten tot de stemafspraak. Als je dat toegeeft geef je toe dat jij de leider bent, terwijl de andere 5 jou misschien helemaal niet zo zien. Hij heeft ze misschien helemaal niet benaderd op een manier van "luister naar mij, we stemmen Sipke weg", maar veel subtieler, waardoor andere mensen het idee krijgen dat zij zelf de beslissingen maken in plaats van dat dat voor hen gedaan wordt.
Nieky grab a life vest!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #76 Gepost op: 4-09-2011, 17:36:10 »
Om die twee dingen kan je niet heen. Daaruit kan je concluderen dat de stemafspraak van 6 tegen Sipke-Jan was. Waarom? Omdat hij niet bij 'de 6' hoorde. Lauretta ook niet, maar zij is niet weggestemd. Conclusie: 'de 6' gingen liever met Lauretta door (waarschijnlijk omdat ze daar meer toekomst in zien omdat ze a) sterker is of b) beter te vertrouwen maar in ieder geval een hogere waarde heeft voor het kamp zoals 'de 6' dat kamp willen zien.)
ik denk eerder dat ze Lauretta zoals Sipke-Jan ook zei niet meteen als 22 jarig meisje die donkere grot in wilde sturen en dat ze verder geen enkele bedreiging vormt voor de belgen.
Kijk, hier snap ik nu helemaal niks van, de rest van de kanditaten weten toch immers al dat hij, Niko, (met Kobe als handlanger) degene is die achter de stemafspraak zit? Ik bedoel als het voor Sipke al overduidelijk was (die hem nota bene met vingertje en al aanwees) dan moet het voor degene die hij zelf heeft benaderd toch helemaal zo helder zijn als glas, dus waar blijft jouw theorie dan?

dat denk ik niet. Kobe en Niko hebben wel duidelijk een complot, maar de andere belgen hebben ze misschien gewoon subtiel overgehaald. Dus gewoon een praatje maken over de stemming en dan laten vallen dat sipke jan een optie is ofso.
Dan heb je nog niet een echt complot maar je geeft er een hint aan ;).

Super eerste aflevering trouwens! Echt wat een leuke types zitten ertussen ;D.
De belgische kandidaten vind ik tien malen beter dan vorig seizoen. Maar wat ze op kamp zuid hebben gedaan vond ik niet helemaal leuk. Sipke Jan is dan wel niet mijn favoriete kandidaat maar ik zie de reden niet. Waarom werd hij met 6 stemmen weggestemd terwijl er veel zwakkere kandidaten tussen zitten?
Ik had het veel leuker gevonden als de stemmen iets verdeelder waren geweest.

Verder heb ik zo'n medelijden met Lauretta :(. Ze heeft geen maatjes, verliest immuniteitsmunten onderweg en is bijna zeker van eliminatie als kamp zuid verliest.

De proef was erg goed in elkaar gezet, en op kamp noord zitten een heleboel leuke figuren. Sylvia maakt me echt aan het lachen, en Tanja vind ik echt super!

Ik kijk al uit naar donderdag!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline John_Do

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #77 Gepost op: 5-09-2011, 00:25:29 »
Het was een leuke aflevering, maar de keuze had nog moeilijker moeten zijn.
Waarom niet gewoon zeggen dat er bij de verliezers hutten staan en er trossen met bananen hangen e.d.
Dan kun je als deelnemer denken ok er moet iemand naar de eiland raad, maar er staan hutten en er is eten, daarbij komt de mensen met een langzame tijd zouden wel eens wat eten of gereedschap kunnen mee brengen.
Ook hadden ze bijvoorbeeld kunnen zeggen voor ieder item dat je mee neemt krijg je bijv. 5 sec. in mindering. En geen beperkingen. Waarom zou je niet gewoon een kilo meel of rijst mee willen nemen? Je moete het wel zelf mee sleuren.
Maar het beloven weer mooie afleveringen te worden, alleen blijf ik het jammer vinden dat er vanaf het begin al weer complotten zijn. Wel ok dat je als afvaller dan toch in de race blijft. Eigenlijk zouden ze in die grot een bepaalde proef moeten kunnen uitvoeren waarna ze iemand naar de grot kunnen laten komen om een één tegen één uit te voeren. Dan zou Sipke Jan in dit geval behoorlijk revange kunnen nemen.
Ook mag een keer de arbeid van elke deelnemer een score mogen krijgen. Elke vis cocosnoot of weet ik wat laten mee tellen. Ik heb me vorig jaar zo aan die Sergio geergerd. Niets doen, maar wel profiteren van anderen en dan ook nog de harde werkers uit het kamp werken. Vreselijk.

Offline B.O.A.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #78 Gepost op: 6-09-2011, 06:12:47 »
Hoe het "uitschakelen" van Sipke Jan is gegaan zal denk ik pas later echt duidelijk worden. Als 6 mensen tegen je stemmen heb je m.i. teveel geirriteerd, te weinig aansluiting gevonden of iets dergelijks.  ::vergroot::

En ja natuurlijk worden er in het geniep stemafspraken gemaakt. >:D Maar volgens mij is dit nu niet door 6 mensen gedaan.

En als ik de "leider" was van het maken van stemafspraken zou ik dat zeker in het begin niet toegeven. :-X Dat is namelijk de beste manier om zelf snel eruit gestemd te worden. ::vergroot::

We zien niet alles wat er gebeurd is, dus deels is het eigen interpretatie, daarnaast kan het monteren van beelden ook in een bepaalde richting wijzen.  :o

Ben in ieder geval benieuwd naar de volgende aflevering, wordt Lauretta weggestemd? (Verwacht van wel) hoe vergaat het Sipke Jan in de grot en hoe gaan de haantjes uit het voedselarme team zich houden. ???

Tenslotte is er ook veel afhankelijk van welke ploeg de proeven wint. Als je er slecht op staat zoals Lauretta, maar je team wint de proef krijg je meer tijd om een band op te bouwen met de leden uit je team.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #79 Gepost op: 6-09-2011, 11:28:23 »
Toffe eerste aflevering! Al snel zag ik de deelnemers niet als bekende mensen, maar als deelnemers van ER.

Grappig hoe de eerste proef toonde hoe de mentaliteit van de Belgen grotendeels verschilt met die van de Nederlands. (snelheid <=> voedsel en materiaal)

De eerste eilandraad is sowieso pijnlijk en het is logisch dat Sipke Jan hierdoor gefrustreerd was. Ik weet nog niet zo zeker of het een écht puur 'de Belgen stemmen de Nederlanders eruit'-spel was. Sipke Jan was nogal pessimistisch en klagerig vanaf het begin, ook tegen het 'egoïstisch' Kamp Noord. Misschien daarom dat hij het gevoel had dat de anderen hem meden. Zij hadden misschien gewoon liever aangenamer en vrolijker gezelschap? Fijn dat hij zo open wilt zijn, want dat leverde wel een interessant gesprek op bij de eilandraad, maar er mag ook wel eens iets positief gezegd worden door die man. Langs de andere kant, hij is de eerste in de grot en als hij het volhoudt kan dat wel eens positief zijn voor hem. Het zou kunnen dat vlak voor de samensmelting één iemand uit de grot naar de samensmelting wordt gestemd en dan maakt hij misschien veel kans.

Hetzelfde geldt voor Lauretta. Bij de proef leek het me wel een toffe kandidaat, maar eenmaal in Kamp Zuid begon ze zich af te zonderen en te jammeren dat ze niet bij haar 'vriendjes' zit. Ze moet wat meer toenadering zoeken, hoewel zij inderdaad hoogstwaarschijnlijk de volgende gaat zijn op de eilandraad als Kamp Zuid een proef verliest. De eerste dagen zijn volgens mij zeer belangrijk om een plaats in te nemen in het kamp en daar moet je wat moeite voor doen.

Niko geeft op de eilandraad toe dat hij tactisch speelt en dat hij al goede banden heeft met bepaalde kandidaten. Hij laat natuurlijk niet volledig in zijn kaarten kijken, maar ik vind dat hij het tot nu toe toch niet 'vuil' speelt, zoals Sergio vorig jaar.

Ik vraag me af wie de Tatiana van dit jaar gaat zijn. Zo iemand die niet echt opvalt en waarvan je denkt dat die niet ver gaat komen, maar uiteindelijk iemand wordt om rekening mee te houden. Ik gok op Katherine.

De preview voor volgende aflevering lijkt veelbelovend: ruzie op Kamp Noord en worstelproef(?). Het zal wel een aantal afleveringen duren om een persoonlijke favoriet aan te duiden.

Tot slot, Evi en Eddy doen het weer goed als presentators, vooral op de eilandraad. Ik hoop dat ze net als vorig jaar weer doortastend gaan zijn in hun vragen. Hierin is ER verbeterd in vergelijking met vroegere seizoenen.