Auteur Topic: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]  (gelezen 102625 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #180 Gepost op: 10-11-2012, 22:33:38 »
Ach, vind die mooie verhalen hier van, ja het is een spel dus het is tactisch echt wel mooi maar een beetje onzin allemaal.
Ik vind het ook helemaal niet knap. Iedereen kan zulke strategieën uitvoeren, het is gewoon een kwestie van, hoe erg daal ik in normen en waarden om te kunnen winnen.

Er is in mijn ogen niks mooi en tactisch aan als je in Lodewijk's gezicht zegt dat je nooit zal vergeten dat hij de twee broertjes weer samen had uitgekozen tijdens de herindeling, er is niks mooi aan om iemand een idee te geven dat je die persoon zo erg mag en met deze persoon naar de samensmelting te willen gaan, er is niks mooi aan om iemand te belazeren, er is niks mooi om in iemand gezicht te liegen (tegen Tess over stemmen op Lodewijk: dit is je enige redding).

Heel de "tactiek" (gewoon belazeren) bij Chris en Fatima draait gewoon om mensen in de maling te nemen en te manipuleren.
Joke zeggen dat de keuze niks met tactiek te maken heeft, dat het draait om dat ze haar persoonlijk gewoon mogen, om dat nog is aan te vullen springt Fatima er ook nog is gelijk bij met der borsteltje haha ik zie er echt helemaal niks knaps aan. En ik kan ook niet begrijpen wat andere mensen er mooi aan vinden.

In mijn ogen hebben Chris en Fatima dus een talent in het verlagen van hun eigen niveau, waar zij toch nog de voordelen uit hebben weten te halen omdat andere hun daar niet in hebben kunnen volgen.

Mooie troef, wees er maar trots op.

En toch zeg ik dat het vast wel aardige mensen zullen zijn buiten de competitie om.



 ::bravo::

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #181 Gepost op: 11-11-2012, 20:29:17 »
BMS,

Die video van het pokertrio: Fatima herinnert zich blijkbaar die eilandraad waar Matti werd weggestemd niet helemaal correct meer. In het interview in het filmpje op youtube zegt ze dat ze zo verbaasd keek omdat ze niet begreep waarom er iemand op Chris had gestemd als er een complot was om op Matti te stemmen. Maar op de eilandraad geeft ze ruiterlijk toe verbaasd te zijn omdat ze dacht er meer stemmen zouden zijn voor Min Hee.

Terwijl het haar goede recht is om het ER alleen maar als een spel te zien van complotten smeden en met een pokerface empathische mensen emotioneel te bewerken, is dat niet noodzakelijk een "meer correcte" interpretatie van het spel, dan dat van andere kijkers. Het is een ANDERE kijk. Complotten zijn er altijd geweest, maar niet van dit emotioneel manipulatieve gehalte, en andere deelnemers en kijkers hebben het recht om dat af te wijzen. Er is niks mis met emotionaliteit, en het is ook niets voor mensen om zich over te schamen. Natuurlijk is hun keuze van wie ze weg willen niet persoonlijk bedoeld, maar ze trachten wel mensen op een zeer persoonlijke, emotionele wijze te beduvelen. Dat maakt het in ieder geval wel heel persoonlijk voor diegene die beduveld wordt.

En dan die vreemde kronkelredenering dat de kijker en de andere deelnemers sympathie moeten hebben met het pokertrio omdat ze het spelletje zo spelen als ze zelf willen en kiezen, en Lodewijk moesten wegstemmen. Wat een lariekoek en apekool.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #182 Gepost op: 12-11-2012, 13:54:26 »
BMS,

Die video van het pokertrio: Fatima herinnert zich blijkbaar die eilandraad waar Matti werd weggestemd niet helemaal correct meer. In het interview in het filmpje op youtube zegt ze dat ze zo verbaasd keek omdat ze niet begreep waarom er iemand op Chris had gestemd als er een complot was om op Matti te stemmen. Maar op de eilandraad geeft ze ruiterlijk toe verbaasd te zijn omdat ze dacht er meer stemmen zouden zijn voor Min Hee.

Ja, toen ik dat hoorde, dat ze verbaasd zat te kijken omdat MinHee op Chris stemde en de rest op Matti, toen dacht ik al dat klopt niet. Want ze trok toch al zo'n gezicht toen Min Hee nog helemaal niet gestemd had? Of herinner ik het me nu verkeerd?

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #183 Gepost op: 12-11-2012, 17:47:33 »
Ja, toen ik dat hoorde, dat ze verbaasd zat te kijken omdat MinHee op Chris stemde en de rest op Matti, toen dacht ik al dat klopt niet. Want ze trok toch al zo'n gezicht toen Min Hee nog helemaal niet gestemd had? Of herinner ik het me nu verkeerd?

Er was gisteren een heruitzending in België: ze kijkt geschokeerd als er reeds 3 stemmen zijn voor Matti. Dan vraagt Evi haar uit over haar verbazing. Hierop zegt ze, "Ik dacht dat er meer stemmen zouden zijn voor Min Hee. Er is iets fout gelopen." Dus haar verbazing ging niet over 4 stemmen Matti en 1 voor Chris, maar dat Fajah niet op Min Hee had gestemd en mee op Matti had gestemd. Je krijgt vaak de eerlijkste uitlatingen van iemand als ze verbaasd of geschokeerd zijn. Dus OF Fatima is niet eerlijk ten opzichte van zichzelf of ten opzichte van het kijkende publiek. Haar woorden in het interview hierover zijn in ieder geval een verdraaiiing van wat er is gebeurd. Zulke verdraaiingen werken als er geen beeld- en luistermateriaal van overblijft. Maar in dit geval zijn er dus wel beelen en geluiden om te herbekijken en te herbeluisteren.

Offline Leen1973

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #184 Gepost op: 14-11-2012, 13:06:42 »
ik vind Christophe een zéér lelijke persoonlijkheid

niet te geloven

zelf mag hij iemand eruit stemmen, maar oh wee als iemand anders dat doet...

lelijk vanbinnen
en dom...

als iemand moet zwijgen over eerlijkheid, is het Christophe De Meulder wel

neem een voorbeeld aan Paul of Joke
« Laatst bewerkt op: 14-11-2012, 13:08:56 door Leen1973 »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #185 Gepost op: 14-11-2012, 14:51:13 »
Er was gisteren een heruitzending in België: ze kijkt geschokeerd als er reeds 3 stemmen zijn voor Matti. Dan vraagt Evi haar uit over haar verbazing. Hierop zegt ze, "Ik dacht dat er meer stemmen zouden zijn voor Min Hee. Er is iets fout gelopen." Dus haar verbazing ging niet over 4 stemmen Matti en 1 voor Chris, maar dat Fajah niet op Min Hee had gestemd en mee op Matti had gestemd. Je krijgt vaak de eerlijkste uitlatingen van iemand als ze verbaasd of geschokeerd zijn. Dus OF Fatima is niet eerlijk ten opzichte van zichzelf of ten opzichte van het kijkende publiek. Haar woorden in het interview hierover zijn in ieder geval een verdraaiiing van wat er is gebeurd. Zulke verdraaiingen werken als er geen beeld- en luistermateriaal van overblijft. Maar in dit geval zijn er dus wel beelen en geluiden om te herbekijken en te herbeluisteren.

Maar zelfs haar eerste verklaring voor haar verbazing kan dan niet kloppen. Immers: ze kijkt al verbaasd als er 3 stemmen voor Matti zijn. Op dat moment kan ze nog niet weten dat Fajah niet op Min Hee maar op Matti gestemd heeft. De laatste stem had gemakkelijk nog voor Min Hee kunnen zijn. Waarom ze nou precies verbaasd is, is me niet duidelijk, maar ik denk dat ze gehoopt had dat ook anderen voor Min Hee zouden gaan, of dat er in ieder geval verdeelder gestemd zou worden. Het lijkt haast wel of ze er van schrikt dat de anderen ook een stemafspraak hebben gemaakt.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #186 Gepost op: 14-11-2012, 16:00:23 »
Maar zelfs haar eerste verklaring voor haar verbazing kan dan niet kloppen. Immers: ze kijkt al verbaasd als er 3 stemmen voor Matti zijn. Op dat moment kan ze nog niet weten dat Fajah niet op Min Hee maar op Matti gestemd heeft. De laatste stem had gemakkelijk nog voor Min Hee kunnen zijn. Waarom ze nou precies verbaasd is, is me niet duidelijk, maar ik denk dat ze gehoopt had dat ook anderen voor Min Hee zouden gaan, of dat er in ieder geval verdeelder gestemd zou worden. Het lijkt haast wel of ze er van schrikt dat de anderen ook een stemafspraak hebben gemaakt.

Dat laatste is heel goed mogelijk: zij weten van Tess dat het rode kamp van in het begin verdeeld was. Dat Ruud en Fajah niet met Gene en Joke konden opschieten. Ze ging er waarschijnlijk van uit dat het nog net zo was. En Fajah heeft haar perceptie hierover helpen in stand te houden. Het trio redeneerde vaak in termen van Fajah met Ruud (en door hen zonder Tess), Gene en Joke, en dan Paul en Min Hee als individu. Waarschijnlijk hoopte ze misschien zelfs dat Fajah Ruud zou motiveren om mee op Min Hee te stemmen.

In die zin had het trio een fout gemaakt om te trachten het idee te verspreiden dat ze op Gene zouden stemmen. Ruuds maatje Tess hadden ze weggestemd. En Joke en Gene zouden gemotiveerd zijn om tegen hen in te gaan. De kans was groot dat er minstens een tijdelijk verbond zou ontstaan tegen het pokertrio, en dit zou al duidelijk geweest moeten zijn met Ruud die Gene, Joke en Fajah uitnodigt. Matti voorzag de kans hierin nog het meest. Hij zag de bui hangen na 2 stemmen op hem, de derde was een confirmatie voor hem, en hij verwachtte toen al dat er nog een vierde stem zou volgen. Hij keek ook heel bedenkelijk na Fajah's verklaringen over het feit dat na de stemming iedereen zijn plaats wel zou weten. Chris had ook al een vermoeden, maar vocht tegen het idee dat zijn broer wel eens echt kon vertrekken. Maar Fatima zag het helemaal niet aankomen. Zij leek zelfs te denken dat Fajah's uitspraken een toespeling was naar Gene, Joke en de anderen. Er is natuurlijk ook het feit dat Gene twee munten had ingezet nadat mensen hun stem hadden uitgebracht. Het leek er toen nog op dat Fajah haar afspraak met hen was nagekomen. 

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #187 Gepost op: 15-11-2012, 21:41:13 »
Hij maakt zichzelf niet geliefd met die opmerkingen tijdens de eilandraad. Waarom altijd in de verdediging? Zeg gewoon: Ik heb op je gestemd, en ja, we hadden gezegd dat we op een ander zouden stemmen. Klaaarrrrr.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #188 Gepost op: 15-11-2012, 21:43:45 »
Jeetje wat een irritant, die opmerking tijdens de eilandraad.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #189 Gepost op: 15-11-2012, 21:44:17 »
Hij maakt zichzelf niet geliefd met die opmerkingen tijdens de eilandraad. Waarom altijd in de verdediging? Zeg gewoon: Ik heb op je gestemd, en ja, we hadden gezegd dat we op een ander zouden stemmen. Klaaarrrrr.

Hahaha, wat een zielig menneke idd.   ::jaja::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #190 Gepost op: 15-11-2012, 21:58:58 »
Hij speelt het spel gewoon laf en verdedigt zich met laffe argumenten ::kots:: (ik heb mijn woord niet gegeven)
Geniet nooit met mate...

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #191 Gepost op: 15-11-2012, 22:01:51 »
Ze hebben hun woord wel gegeven, aan Lodewijk. "Ik ga niet op u stemmen" En de eerste de beste eilandraad stemmen ze hem er uit. Wat een lafbek.

Offline Duco

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #192 Gepost op: 15-11-2012, 23:27:53 »
Ja hij heeft iets nieuws uitgevonden hoor: ja we hadden geen officieel overeenkomst.
Haha Chris jonge, zelfs als je het zwart op wit met je handtekening had ondertekend zou je jezelf er nog uit proberen te lullen: nee ik heb niet mn echte handtekening neergezet.. en mn broer ook niet.. ofzo.. Snake

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #193 Gepost op: 15-11-2012, 23:46:49 »
Jeetje wat een irritant, die opmerking tijdens de eilandraad.
Inderdaad. En steeds maar weer over zijn broer beginnen. Get over it! ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #194 Gepost op: 15-11-2012, 23:49:03 »
Ja hij heeft iets nieuws uitgevonden hoor: ja we hadden geen officieel overeenkomst.
Haha Chris jonge, zelfs als je het zwart op wit met je handtekening had ondertekend zou je jezelf er nog uit proberen te lullen: nee ik heb niet mn echte handtekening neergezet.. en mn broer ook niet.. ofzo.. Snake
Ja inderdaad  ::rofl::

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #195 Gepost op: 16-11-2012, 00:12:34 »
Ja ok Chris we get it niemand mag iets over je tweelingbroer zeggen. Hij wordt steeds weer zo gepikeerd als het over zijn broer gaat.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #196 Gepost op: 16-11-2012, 00:18:46 »
Vind hem ook steeds minder sympathiek. Dat misplaatste superioriteitsgevoel trek ik niet zo goed. Op de eilandraad had ie ook gewoon z'n mond moeten houden.

Offline suznacky

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #197 Gepost op: 16-11-2012, 00:38:39 »
Inderdaad. En steeds maar weer over zijn broer beginnen. Get over it! ::)
Ja ok Chris we get it niemand mag iets over je tweelingbroer zeggen. Hij wordt steeds weer zo gepikeerd als het over zijn broer gaat.

Natuurlijk neemt hij het op voor zijn broer! Natuurlijk begint hij nog steeds over zijn broer. Voor hen zijn er op het moment van opname nog maar enkele dagen voorbij sinds Matthias er werd uitgestemd. Deze wonde is nog bijlange na niet geheeld en zal waarschijnlijk ook niet helen. Vergeet niet dat je hier spreekt over tweelingbroers. De band tussen een hechte tweeling is met geen enkele andere te vergelijken! Niet de band tussen twee beste vrienden, twee "gewone" broers en/of zussen, zelfs niet de band tussen moeder en kind.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij zijn "cool" verliest als het daarop aankomt. Ik persoonlijk vind dit nu net bewonderenswaardig. Hij verloochent onder geen enkele omstandigheid zijn broertje en blijft (zeer begrijpelijk) geïrriteerd over het feit dat Matthias werd weggestemd.
Ik begrijp de reacties dat hij zelf de grote complottenmaker is en dan maar tegen zijn verlies moet kunnen...maar dat is gemakkelijk gezegd als het niet over je eigen vlees en bloed gaat. Ik ben ervan overtuigd dat, indien Fatima was weggestemd, hij het hier ook moeilijk mee had gehad. Dit had hij echter waarschijnlijk gemakkelijker van zich kunnen afzetten dan nu het geval is.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #198 Gepost op: 16-11-2012, 01:27:35 »
Natuurlijk neemt hij het op voor zijn broer! Natuurlijk begint hij nog steeds over zijn broer. Voor hen zijn er op het moment van opname nog maar enkele dagen voorbij sinds Matthias er werd uitgestemd. Deze wonde is nog bijlange na niet geheeld en zal waarschijnlijk ook niet helen. Vergeet niet dat je hier spreekt over tweelingbroers. De band tussen een hechte tweeling is met geen enkele andere te vergelijken! Niet de band tussen twee beste vrienden, twee "gewone" broers en/of zussen, zelfs niet de band tussen moeder en kind.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij zijn "cool" verliest als het daarop aankomt. Ik persoonlijk vind dit nu net bewonderenswaardig. Hij verloochent onder geen enkele omstandigheid zijn broertje en blijft (zeer begrijpelijk) geïrriteerd over het feit dat Matthias werd weggestemd.
Ik begrijp de reacties dat hij zelf de grote complottenmaker is en dan maar tegen zijn verlies moet kunnen...maar dat is gemakkelijk gezegd als het niet over je eigen vlees en bloed gaat. Ik ben ervan overtuigd dat, indien Fatima was weggestemd, hij het hier ook moeilijk mee had gehad. Dit had hij echter waarschijnlijk gemakkelijker van zich kunnen afzetten dan nu het geval is.

Hoezo die band kun je niet vergelijken, hou toch op. Er zijn ook tweelingen die überhaupt geen contact met elkaar hebben, dus hoe verklaar je dat. Ik geloof best dat ze bijzonder close zijn, maar hij mag het nu wel los laten dat zijn broer is weg gestemd. Zijn complot was niet sterk genoeg, maar dat verlies kan hij erg moeilijk accepteren blijkbaar. Iedere keer zijn gezeik op de eilandraad wordt ook erg vervelend. Eerst mocht ik hem juist vanwege zijn tactisch inzicht en meesterlijke complotten. Maar nu mag hij van mij echt zo snel mogelijk eruit gestemd worden als het aan mij ligt.
There's no show like a reality show ;)

Offline suznacky

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #199 Gepost op: 16-11-2012, 02:51:43 »
Hoezo die band kun je niet vergelijken, hou toch op. Er zijn ook tweelingen die überhaupt geen contact met elkaar hebben, dus hoe verklaar je dat.

Daarom schreef ik ook een "hechte" tweeling. Ik spreek uit ervaring. De band tussen een hechte tweeling is uiterst bijzonder. Dat snap je niet zolang je dit niet aan den lijve hebt ondervonden of hebt kunnen aanschouwen van zeer dichtbij.
En btw...nee ik hou niet op. Wat mij hier hoe langer hoe meer opvalt is, dat indien je niet dezelfde mening bent toegedaan als de overgrote meerderheid, je tot zwijgen wordt aangemaand.
Het is gemakkelijk om vanaf de zijlijn te prediken, ik zou graag willen weten hoe je zelf zou reageren indien iemand die je héél erg  nauw aan het hart ligt zou worden weggestemd, zelfs al ben je met tactiek en complotten bezig. Als dit iemand is die je echt graag ziet, is dat om het op z'n zachtst uit te drukken, niet leuk en dat blijft hangen. Indien dit niet het geval is, ben je naar mijn bescheiden mening vrij gevoelloos.