Auteur Topic: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]  (gelezen 102676 keer)

Offline BMS

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #140 Gepost op: 9-11-2012, 16:52:58 »
« Laatst bewerkt op: 9-11-2012, 17:35:25 door Lukie4, Reden: even ingesloten. »

I-love-paars

  • Gast
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #141 Gepost op: 9-11-2012, 18:02:48 »
Ik had al geen sympathie voor Christophe, maar nu nog veel minder!
Hopelijk ligt hij snel uit het spel!
Ik krijg er echt de kriebels van als ik hem bezig zie. Dat is voor mij geen mens meer. En altijd die zever van het is een spel, blablabla.
Welja de anderen hebben het spel ook gespeeld en zijn broer ligt eruit. Hij moet de anderen dan ook niet verwijten.
Het gesprek met Fajah was ronduit irritant. Ik geef Fajah volledig gelijk in dat gesprek.

Ik vond het ook zielig om hem en Fatima in het begin van de aflevering in zee te zien praten. Zo neerbuigend doen over de tactiek van de anderen en zichzelf zo goed en slim wanen.


Bah! Ik heb echt een degou van hem gekregen!

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #142 Gepost op: 9-11-2012, 18:09:26 »
Ik vind ze door dit filmpje niet bepaald sympathieker overkomen.
Ook wat ze over Lodewijk zeggen dat zij eigenlijk boos op hem mochten zijn omdat hij het hun zo kwalijk nam. Vind het een beetje een kromme redenatie  :-\\

Offline Forsythia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #143 Gepost op: 9-11-2012, 19:50:11 »
Ik krijg weer helemaal de kriebels als ik dat filmpje zie. Matthias vind ik nog wel sympathiek overkomen, maar Christophe en Fatima, die halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

I-love-paars

  • Gast
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #144 Gepost op: 9-11-2012, 20:13:36 »
Het is echt ongelofelijk hoe die 3 zich in 1000 bochten wringen om zichzelf te verdedigen.
Maarja wat wij denken doet er allemaal niet toe. Wij zijn emo-mensen en begrijpen het spel niet.

Ook die domme vergelijking van Nadal-Djokovic. Als je op zo een manier wint dan heeft je overwinning niet veel eer vind ik.
Wat is ze dan waard?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #145 Gepost op: 9-11-2012, 20:14:12 »
Niets mis met dat interview, het zijn mensen die voor het spel gaan in de richting van Survivor style en dat kan ik enkel maar toejuichen.  Het gaat om relativeren en daar zijn ze nu wel over terwijl Lodewijk het nu nog steeds persoonlijk neemt.  
Als Lodewijk en anderen nog nooit naar Robinson of survivor hebben gekeken en  hun exit niet kunnen verwerken is er iets misgegaan qua voorbereiding.


Ik kan hen nog steeds waarderen: Complotten en mindgames voor de camera en niet off-camera.


Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #146 Gepost op: 9-11-2012, 20:16:12 »
Niets mis met dat interview, het zijn mensen die voor het spel gaan in de richting van Survivor style en dat kan ik enkel maar toejuichen.  Het gaat om relativeren en daar zijn ze nu wel over terwijl Lodewijk het nu nog steeds persoonlijk neemt.  
Als Lodewijk en anderen nog nooit naar Robinson of survivor hebben gekeken en  hun exit niet kunnen verwerken is er iets misgegaan qua voorbereiding.


Ik kan hen nog steeds waarderen: Complotten en mindgames voor de camera en niet off-camera.


::ok:: ::jaja:: +1
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #147 Gepost op: 9-11-2012, 20:22:29 »
Niets mis met dat interview, het zijn mensen die voor het spel gaan in de richting van Survivor style en dat kan ik enkel maar toejuichen.  Het gaat om relativeren en daar zijn ze nu wel over terwijl Lodewijk het nu nog steeds persoonlijk neemt.  
Als Lodewijk en anderen nog nooit naar Robinson of survivor hebben gekeken en  hun exit niet kunnen verwerken is er iets misgegaan qua voorbereiding.


Ik kan hen nog steeds waarderen: Complotten en mindgames voor de camera en niet off-camera.



Helemaal mee eens, ik vond het juist allemaal kloppen wat ze zijden in het interview,
en in die Nadal vergelijking ofzoiets kon ik me ookwel vinden.
Beetje vreemd dat het beeld op het pokertrio juist erger word bij sommige door het interview.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #148 Gepost op: 9-11-2012, 23:21:12 »
Ook die domme vergelijking van Nadal-Djokovic. Als je op zo een manier wint dan heeft je overwinning niet veel eer vind ik.
Wat is ze dan waard?
Ik vind dit helemaal geen domme vergelijking. Gewoon een simpel voorbeeld om aan te tonen dat het in feite nergens op slaat om met de sterkste kandidaten (wat men daar ook onder mag verstaan) naar de finale te willen. Als je in een spel kan kiezen tussen het wegspelen van een sterke of een zwakke kandidaat, waarom zou je dan in hemelsnaam de zwakke kandidaat wegspelen? Dat verkleint alleen je winstkansen maar. En je speelt toch om te winnen? Niet om tweede, derde etc. te worden.

Verder kan ik me vrijwel volledig vinden in hun uitspraken in dat interview. Alleen de logica dat zij eerder boos mogen worden op Lodewijk kan ik niet helemaal volgen. Lodewijk kon immers ook niet weten dat het voor hen een moeilijke beslissing was om hem weg te stemmen.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

I-love-paars

  • Gast
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #149 Gepost op: 10-11-2012, 08:15:58 »
Citaat
Ik vind dit helemaal geen domme vergelijking. Gewoon een simpel voorbeeld om aan te tonen dat het in feite nergens op slaat om met de sterkste kandidaten (wat men daar ook onder mag verstaan) naar de finale te willen. Als je in een spel kan kiezen tussen het wegspelen van een sterke of een zwakke kandidaat, waarom zou je dan in hemelsnaam de zwakke kandidaat wegspelen? Dat verkleint alleen je winstkansen maar. En je speelt toch om te winnen? Niet om tweede, derde etc. te worden.

Verder kan ik me vrijwel volledig vinden in hun uitspraken in dat interview. Alleen de logica dat zij eerder boos mogen worden op Lodewijk kan ik niet helemaal volgen. Lodewijk kon immers ook niet weten dat het voor hen een moeilijke beslissing was om hem weg te stemmen.

Ja een sterke kandidaat wegspelen is leuk! En daar heb je eer aan, je hebt een sterke kandidaat verslaan.
Maar zij spelen de kandidaat niet weg, ze stemmen die eruit.
En hoe? Door de grote chance die ze hebben om met z'n 3tjes samen te zitten. Sterk vind ik dat niet hoor.

Boonen gaat ook veel meer van zijn overwinning genieten als hij het onderste uit de kan kan halen tegen Cancellera. Dan wanneer Cancellara domweg gevallen is.

Het is m.a.w. gewoon minder eervol om te winnen door middel van geluks- en toevalsfactoren.
En dat is wat bij Christophe en Fatima tot nu toe al gebeurd is om tot hier te geraken: met 3 zijn om Lodewijk weg te krijgen die heel sterk is fysiek, met 3 zijn om Tess weg te stemmen die ze als gevaar zien doordat ze goed overeenkomt met Fajah en Ruud.
Ik zou zelf ook liever winnen op een manier waarvan ik weet dat ik zelf tot het uiterste ben moeten gaan, zowel fysiek als mentaal. Maar dat is dus mijn idee hierover.  ;)
« Laatst bewerkt op: 10-11-2012, 12:48:07 door I-love-paars »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #150 Gepost op: 10-11-2012, 09:13:00 »
Maar heeft Boonen daarvoor net niet Terpstra en Chavanel gehad die het tempo dusdanig hoog opvoerden dat Cancellara geen energie meer heeft ?
Tot zover wielrennen ;D

Het is een zeker in het begin een sociaal groepsspel. Wie ligt er goed in de groep, wie heeft er de meeste vriendjes. Waar je over mag redetwisten is in hoeverre het eerlijk is dat het trio elkaar al heel goed kende voor het spel begon.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #151 Gepost op: 10-11-2012, 11:18:53 »
Wat doen ze neerbuigend over de kijkers zeg.
Alsof we dom zijn. Dat zegt ze letterlijk.
Ik kijk al jaren Robinson, ik snap dat complotten erbij horen maar vind de manier waarop zij het doen gewoon niet leuk.
En Fatima: als je weggestemd word hoort dat bij het spel en dan ben je daar toch niet boos over.
Nee want Chris was niet boos toen hij door Fajah was genaaid.
Pot verwijt de ketel.

Wat ik wel goed van ze vind is dat ze de complotten open en eerlijk bespreken.
Dat is dan ook het enige wat ik goed aan ze vind.  ::niet-ok::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #152 Gepost op: 10-11-2012, 12:07:31 »
Tsja, echt helemaal niks mis met dat interview volgens mij! Ben het dan ook helemaal met reaver eens  ::ok::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #153 Gepost op: 10-11-2012, 12:10:59 »
Op zich een goed interview, waarin ze een goede blik achter de schermen geven.

Maar het is toch wel weer typisch dat, omdat Lodewijk het persoonlijk opvatte, ze het meest medelijden hebben met zichzelf voor het wegstemmen van Lodewijk. ::)
🜃

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #154 Gepost op: 10-11-2012, 13:13:44 »
Maar wat Paul schijnbaar heeft gezegd zul je nooit iemand over horen  ;)

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #155 Gepost op: 10-11-2012, 13:34:06 »
Ik vind complotten smeden helemaal niet zo erg, hoort er elke keer weer bij. Vind het alleen jammer dat dit seizoen het alleen daarom gaat. Had wel wat minder gemogen. Maar dat ligt niet zozeer aan de kandidaten als wel aan de regie/productie.

Wel vind ik Christophe erg kinderachtig reageren op het wegstemmen van zijn broer. Dat complot was niet vuiler als hun complot tegen Lodewijk, dus loop dan niet te janken. Weet dan, what goes around comes around. En hun minachting over de rest vind ik ook niet erg netjes. Maar ach, in het echt zijn het vast hele fijne mensen.....

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #156 Gepost op: 10-11-2012, 13:52:31 »
Ik vind complotten smeden helemaal niet zo erg, hoort er elke keer weer bij. Vind het alleen jammer dat dit seizoen het alleen daarom gaat. Had wel wat minder gemogen. Maar dat ligt niet zozeer aan de kandidaten als wel aan de regie/productie.

Wel vind ik Christophe erg kinderachtig reageren op het wegstemmen van zijn broer. Dat complot was niet vuiler als hun complot tegen Lodewijk, dus loop dan niet te janken. Weet dan, what goes around comes around. En hun minachting over de rest vind ik ook niet erg netjes. Maar ach, in het echt zijn het vast hele fijne mensen.....
+ 1. Geloof best dat Chris en vooral Matti in het echte leven leuke gasten zijn hoor. Maar hier komen ze niet uit de verf.
De regie mag idd wel wat anders uitzenden dan al dat complotten gelul.  ::jaja::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #157 Gepost op: 10-11-2012, 14:06:30 »
Ja een sterke kandidaat wegspelen is leuk! En daar heb je eer aan, je hebt een sterke kandidaat verslaan.
Maar zij spelen de kandidaat niet weg, ze stemmen die eruit.
En hoe? Door de grote chance die ze hebben om met z'n 3tjes samen te zitten. Sterk vind ik dat niet hoor.

Boonen gaat ook veel meer van zijn overwinning genieten als hij het onderste uit de kan kan halen tegen Cancellera. Dan wanneer Cancellara domweg gevallen is.

Het is m.a.w. gewoon minder eervol om te winnen door middel van geluks- en toevalsfactoren.
En dat is wat bij Christophe en Fatima tot nu toe al gebeurd is om tot hier te geraken: met 3 zijn om Lodewijk weg te krijgen die heel sterk is fysiek, met 3 zijn om Tess weg te stemmen die ze als gevaar zien doordat ze goed overeenkomt met Fajah en Ruud.
Ik zou zelf ook liever winnen op een manier waarvan ik weet dat ik zelf tot het uiterste ben moeten gaan, zowel fysiek als mentaal. Maar dat is dus mijn idee hierover.  ;)
Dus je zou liever tweede worden en verliezen van een sterke speler dan eerste en winnen van een zwakke speler (even los van om wat voor spel het gaat en wat sterk precies inhoudt)? Over hoe eerlijk het is dat ze met zijn drieën zijn vind ik verder niet zo relevant in deze discussie.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #158 Gepost op: 10-11-2012, 14:47:23 »
Dus je zou liever tweede worden en verliezen van een sterke speler dan eerste en winnen van een zwakke speler (even los van om wat voor spel het gaat en wat sterk precies inhoudt)? Over hoe eerlijk het is dat ze met zijn drieën zijn vind ik verder niet zo relevant in deze discussie.

Het klinkt waarschijnlijk gestoord. Maar ik zou denk ik liever de finale verliezen van bijv. een Frank/ Ryan of Lodewijk. Dan dat ik bijvoorbeeld de finale zou winnen van bijv. een Patrick Martens ( die vorig jaar bijna finalist was) en de hele expeditie maar heeft lopen klagen en in de hut heeft liggen slapen. Wetende dat hij in de finale zit omdat we samen alle sterke spelers hebben weggestemd.

Natuurlijk heeft iedereen zoals ze zeggen een andere drijfveer. Maar wat ik jammer vind is dat met deze afgevlakte VIP versies van Robinson het mogelijk is om alles puur tactisch te doen. Ze hebben een kortere expeditie met veel meer luxe. Dus het volhouden is niet zo'n kunst meer. Vroeger kon je ook tactisch spelen, maar moest je ook fysiek en mentaal wat in je mars hebben om de expeditie te voltooien.

Dit is natuurlijk niet de schuld van het trio. Maar als die Chris de finale zal halen, dan betreur ik dat omdat ik werkelijk niks Robinsonwaardigs in hem zie. ( al schijnt dat bij hun een verboden woord te zijn).Het is een hun goed recht om het zo te spelen, maar ze moeten wel inzien dat het bepaalde emoties bij mensen oproept. Om deze mensen dan weg te zetten als emokijkers en dom is behoorlijk onbeschoft.

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #159 Gepost op: 10-11-2012, 14:57:39 »
Het klinkt waarschijnlijk gestoord. Maar ik zou denk ik liever de finale verliezen van bijv. een Frank/ Ryan of Lodewijk. Dan dat ik bijvoorbeeld de finale zou winnen van bijv. een Patrick Martens ( die vorig jaar bijna finalist was) en de hele expeditie maar heeft lopen klagen en in de hut heeft liggen slapen. Wetende dat hij in de finale zit omdat we samen alle sterke spelers hebben weggestemd.

Natuurlijk heeft iedereen zoals ze zeggen een andere drijfveer. Maar wat ik jammer vind is dat met deze afgevlakte VIP versies van Robinson het mogelijk is om alles puur tactisch te doen. Ze hebben een kortere expeditie met veel meer luxe. Dus het volhouden is niet zo'n kunst meer. Vroeger kon je ook tactisch spelen, maar moest je ook fysiek en mentaal wat in je mars hebben om de expeditie te voltooien.

Dit is natuurlijk niet de schuld van het trio. Maar als die Chris de finale zal halen, dan betreur ik dat omdat ik werkelijk niks Robinsonwaardigs in hem zie. ( al schijnt dat bij hun een verboden woord te zijn).Het is een hun goed recht om het zo te spelen, maar ze moeten wel inzien dat het bepaalde emoties bij mensen oproept. Om deze mensen dan weg te zetten als emokijkers en dom is behoorlijk onbeschoft.

+1  ::ok::
Ik zou namelijk ook liever verliezen tegen iemand die het waard is,dan winnen van iemand die het niet waard is...
Ook valt het mij echt op dat niemand meer 'echt' klaagt over voedselgebrek enz...
De kortere expeditie en de meerdere luxe is echt niet leuk,het is niet omdat het VIP's zijn dat men ze meer luxe moet geven als gewone mensen...
Laat mensen nog eens echt profiteren van prijzen,zoals douches enz...
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!