Poll

Wie mag er weg?  (na afl. 15)

Christophe
14 (21.2%)
Christophe
13 (19.7%)
Fatima
8 (12.1%)
Fatima
7 (10.6%)
Fajah
4 (6.1%)
Fajah
4 (6.1%)
Peggy
8 (12.1%)
Peggy
8 (12.1%)

Totaal aantal stemmen: 18

Auteur Topic: Wie mag er weg?  (gelezen 97952 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #40 Gepost op: 29-09-2012, 17:12:11 »
GENE, Joke, Zoë en Fajah. Hoewel ik bij de eliminatieproef tegen Olivier wel voor haar was, zat er wel iets in wat hij over haar zij.
Leuk om te zien dat Min Hee en Peggy zo weinig stemmen hebben! :D (Min Hee geen één!)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #41 Gepost op: 30-09-2012, 13:02:02 »
Gene, zo snel mogelijk ook graag. Minst leuke gozer tot nu toe.  ::ohno::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #42 Gepost op: 30-09-2012, 13:06:08 »
Fajah: ze profileert zich enkel door anderen te beoordelen en veroordelen. Eerst Olivier, nu Gene...wie volgt er? Het is net alsof Fajah constant op zoek is naar een nieuw slachtoffer. Vooral de triomfantelijke (glim)lach nadat ze weer eens iemand beledigd heeft is erg tekenend. Onder het mom van eerlijkheid denkt ze overal mee weg te komen, niet door hebbende dat haar gedrag eerder een toonbeeld is van onbeschaafdheid en onontwikkeldheid.

Grappig toch dat mijn vriend, mijn moeder, mijn  broer en ik dit helemaal niet zo zien. Gek he.
Wij zien een meid die vecht voor haar plekje, die rechtdoor zee is, die rake opmerkingen maakt die eigenlijk altijd kloppen en die Rambo even voor lul gezet hebben bij de proef.
Ze waarschuwde tess voor Gene omdat ze hem ( terecht ) niet vertrouwd en eerder door heeft dan Tess. Dat is bezorgdheid om Tess.
Niet een nieuw slachtoffer zoeken.
Ik vind dat Fajah goed door mensen heen kijkt en het spel goed speelt.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #43 Gepost op: 30-09-2012, 13:06:31 »
Gene & Zoë mogen van mij naar huis --> slaapwekkende TV

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #44 Gepost op: 30-09-2012, 13:09:16 »
Citaat van: Goyathlay
Fajah: ze profileert zich enkel door anderen te beoordelen en veroordelen. Eerst Olivier, nu Gene...wie volgt er? Het is net alsof Fajah constant op zoek is naar een nieuw slachtoffer. Vooral de triomfantelijke (glim)lach nadat ze weer eens iemand beledigd heeft is erg tekenend. Onder het mom van eerlijkheid denkt ze overal mee weg te komen, niet door hebbende dat haar gedrag eerder een toonbeeld is van onbeschaafdheid en onontwikkeldheid.

Grappig toch dat mijn vriend, mijn moeder, mijn  broer en ik dit helemaal niet zo zien. Gek he.
Wij zien een meid die vecht voor haar plekje, die rechtdoor zee is, die rake opmerkingen maakt die eigenlijk altijd kloppen en die Rambo even voor lul gezet hebben bij de proef.
Ze waarschuwde tess voor Gene omdat ze hem ( terecht ) niet vertrouwd en eerder door heeft dan Tess. Dat is bezorgdheid om Tess.
Niet een nieuw slachtoffer zoeken.
Ik vind dat Fajah goed door mensen heen kijkt en het spel goed speelt.

Helemaal mee eens! Fayah is bezig met het spel ER, het is geen theekransje waar ze vrienden moet maken.
« Laatst bewerkt op: 30-09-2012, 13:11:20 door Molletjuh »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #45 Gepost op: 30-09-2012, 14:06:50 »
Helemaal mee eens! Fayah is bezig met het spel ER, het is geen theekransje waar ze vrienden moet maken.

Vergeleken met de wijze waarop ik graag zie dat het spel gespeeld wordt is ER op dit moment een theekransje. Dat doet er echter even niet toe, als dit de manier is waarop Fajah het spel 'speelt' is ze uitermate onintelligent bezig. Haar houding en gedrag zorgen er uiteindelijk voor dat ze als eerste werd weggestemd. Verder zal iedereen met een tactische/strategische visie beamen dat het open houden van je opties noodzakelijk is. Door het schofferen van andere mensen bouw je geen bruggen maar verbrand je ze.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #46 Gepost op: 30-09-2012, 14:20:10 »
Ruud, Fajah & Tess

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #47 Gepost op: 30-09-2012, 14:25:54 »
Grappig toch dat mijn vriend, mijn moeder, mijn  broer en ik dit helemaal niet zo zien. Gek he.

Geen idee of dat 'gek' is. Ik weet namelijk niks van jullie achtergrond, kennis en ervaringen en heb daardoor geen idee vanuit welk perspectief jullie Expeditie Robinson kijken.

Citaat
Wij zien een meid die vecht voor haar plekje, die rechtdoor zee is, die rake opmerkingen maakt die eigenlijk altijd kloppen en die Rambo even voor lul gezet hebben bij de proef.

Ik zie een meid die het zichzelf onnodig moeilijk maakt, recht door zee zijn verward met een vrijbrief voor kritiek spuien en beledigen, niet echt nadenkt voordat ze iets zegt en daardoor niet in staat is een onderscheid te maken tussen haar waarheid en die van een ander.

Citaat
Ik vind dat Fajah goed door mensen heen kijkt en het spel goed speelt.

Ze kijkt inderdaad door mensen heen en juist daardoor vormt ze een hele oppervlakkige zwart/wit mening van mensen. Ze heeft geen oog voor het grote grijze gebied dat tussen zwart en wit in zit. Ze speelt het spel op kleuterniveau: ze maakte cruciale fouten in de eerste aflevering en zit nog in het spel omdat de productie haar een tweede kans heeft gegeven.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #48 Gepost op: 30-09-2012, 14:45:53 »
Dat vind jij dus daar ben ik het niet mee eens.
Maar dat was duidelijk he.
Mijn familie is er een die altijd zegt waar het op staat, ( niet onnodig kwetsend natuurlijk ) maar ja we zijn direct en we lullen er niet om heen. Daar houden we niet van.
En Fajah heeft toch gelijk als ze zegt dat ze ook met Rambo niks gewonnen hebben? dat is een feit. Ze heeft ook gelijk als ze zegt dat ze een stel pannenkoeken zijn omdat ze niks gewonnen hebben want dat is toch ook zo.
Fajah is niet bezig met het spel op tactische manieren, dat kan je merken, ze is bezig met zoveel mogelijk proeven winnen en ze wil de Belgen terug pakken voor hun complot tegen haar. Lijkt me niet zo gek.
Slim is anders natuurlijk, maar toch snap ik het wel.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #49 Gepost op: 30-09-2012, 16:57:12 »
De Vlamingen met andere woorden...

Nee, mijn minst favoriete deelnemers
Dat ze alle 4 belg zijn is toeval.

Zulke opmerkingen worden nu wel erg vermoeiend.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #50 Gepost op: 30-09-2012, 23:23:28 »
De enige persoon die ik echt niet mag is Gene, dus die zou ik het liefst zien vertrekken. Daarnaast zou ik ook graag een van de tweelingbroers zien vertrekken. Niet omdat ik hun niet mag, maar omdat ik het voordeel wat zij hebben gekregen niet helemaal eerlijk vind.
There's no show like a reality show ;)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #51 Gepost op: 1-10-2012, 22:37:43 »
De enige persoon die ik echt niet mag is Gene, dus die zou ik het liefst zien vertrekken. Daarnaast zou ik ook graag een van de tweelingbroers zien vertrekken. Niet omdat ik hun niet mag, maar omdat ik het voordeel wat zij hebben gekregen niet helemaal eerlijk vind.

Oh fijn, nu hoef ik enkel deze post te citeren om m'n mening te geven ^__^

Ik wil echter ook Joke eruit hebben (of tenminste *VOOR* Zoë). Ze... voegt niets toe aan het programma. Ze is Zsofi. Braaf en aardig en tegen de interessante kandidaten en... niks anders. Echt geen goede televisie imo.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2012, 22:42:04 door Lexxan »
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #52 Gepost op: 2-10-2012, 10:11:00 »
Vergeleken met de wijze waarop ik graag zie dat het spel gespeeld wordt is ER op dit moment een theekransje. Dat doet er echter even niet toe, als dit de manier is waarop Fajah het spel 'speelt' is ze uitermate onintelligent bezig. Haar houding en gedrag zorgen er uiteindelijk voor dat ze als eerste werd weggestemd. Verder zal iedereen met een tactische/strategische visie beamen dat het open houden van je opties noodzakelijk is. Door het schofferen van andere mensen bouw je geen bruggen maar verbrand je ze.

ER is altijd al een theekransje geweest en ik ben het (wederom; zoals zo vaak) met je eens Goyathlay. Jij kijkt ook Survivor toch? In ons achterhoofd zullen we ER er waarschijnlijk altijd mee vergelijken. En ja, in mijn ogen valt ER dan bijna in het niet  ;)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #53 Gepost op: 2-10-2012, 14:06:22 »
Grappig toch dat mijn vriend, mijn moeder, mijn  broer en ik dit helemaal niet zo zien. Gek he.
Wij zien een meid die vecht voor haar plekje, die rechtdoor zee is, die rake opmerkingen maakt die eigenlijk altijd kloppen en die Rambo even voor lul gezet hebben bij de proef.
Ze waarschuwde tess voor Gene omdat ze hem ( terecht ) niet vertrouwd en eerder door heeft dan Tess. Dat is bezorgdheid om Tess.
Niet een nieuw slachtoffer zoeken.
Ik vind dat Fajah goed door mensen heen kijkt en het spel goed speelt.

Misschien moet Fajah de mensen om haar heen maar zelf hun mening laten vormen en wat meer haar mond houden ipv aan zichzelf te denken...(al heeft ze mss wel gelijk)
« Laatst bewerkt op: 2-10-2012, 14:11:26 door planetwave »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #54 Gepost op: 2-10-2012, 14:16:00 »
Misschien moet Fajah de mensen om haar heen maar zelf hun mening laten vormen en wat meer haar mond houden ipv aan zichzelf te denken...(al heeft ze mss wel gelijk)

Is dat niet gebeurd op de eerste eilandraad?

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #55 Gepost op: 2-10-2012, 14:29:04 »
Is dat niet gebeurd op de eerste eilandraad?

Ik weet niet goed wat je hiermee wil zeggen maar van aflevering 1 herinner ik mij vooral dat Fajah de rest net een reden gaf om haar weg te stemmen, door te zeggen dat ze een makkelijke prooi is zonder munten.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #56 Gepost op: 2-10-2012, 14:45:07 »
Ik weet niet goed wat je hiermee wil zeggen maar van aflevering 1 herinner ik mij vooral dat Fajah de rest net een reden gaf om haar weg te stemmen, door te zeggen dat ze een makkelijke prooi is zonder munten.

Dat bedoel ik juist.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #57 Gepost op: 3-10-2012, 09:36:09 »
ER is altijd al een theekransje geweest en ik ben het (wederom; zoals zo vaak) met je eens Goyathlay. Jij kijkt ook Survivor toch? In ons achterhoofd zullen we ER er waarschijnlijk altijd mee vergelijken. En ja, in mijn ogen valt ER dan bijna in het niet  ;)

Ja, ik kijk Survivor nog altijd maar ben nog niet toegekomen aan het huidige seizoen (hopelijk kan ik dit weekend wat tijd vrijmaken voor de eerste 3 afleveringen). Expeditie Robinson is te zien als het naïeve broertje van Survivor, na 12 jaar wordt er nog steeds moeilijk en verontwaardigd gedaan over allianties en dringt de essentie (een sociaal spel) nauwelijks tot kandidaten door. Elk jaar proberen de kandidaten opnieuw het wiel uit te vinden in plaats van te leunen op voorgaande kennis en ervaringen. Toch blijf ik een zwak houden voor Expeditie Robinson omdat er veel elementen van onze samenleving en de bijbehorende verschijnselen in terug te vinden zijn en er al dan niet op te projecteren zijn. Het gedrag van mensen in hun sociale omgeving blijft fascineren!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #58 Gepost op: 3-10-2012, 09:46:59 »
Misschien is het ook wel het verschil tussen de Amerikaanse en de Nederlandse mentaliteit (en niet een kwestie van hardleersheid) dat er hier zo moeilijk wordt gedaan over complotte/allianties/stemafspraken, hoe je het ook wilt noemen.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Wie mag er weg?
« Reactie #59 Gepost op: 3-10-2012, 11:02:05 »
Het grote verschil is dat het eerste Seizoen van Survivor gewonnen werd door de complot-smedende slechterik.

Je kunt het vergelijken met *VERONIQUE* die het eerste seizoen wint na alle Nederlanders eerst weggestemd te hebben.

De Amerikanen hadden gewoon sneller door dat aggressieve strategieën lonen. Het is echter niet per se beter. Ik zie liever mensen met elkaar interageren dan diezelde mensen bergen strategie door onze strot rammen.

Ik persoonlijk vind ER goed zoals het is. Naïvere strategie geeft gewoon betere televisie en als mensen foutloos spelen wordt het spel snel even saai als een spel zonder tactieken en complotten (Zie: ER10)

Maar dit is allemaal off-topic.

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*