Auteur Topic: Sanne Vogel [Kandidaat]  (gelezen 60888 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #220 Gepost op: 20-10-2013, 14:26:43 »

Waar baséér je dat op? Omdat iemand niet zo spontaan is zal alles wel geregisseerd zijn? Heb je er misschien ooit van gehoord dat mensen verschillende persoonlijkheden hebben? Sommige mensen zijn nou eenmaal wat meer introvert en niet zo spontaan. Dat betekent toch niet dat ze een neppe persoonlijkheid hebben en manipulatief zijn? Ik snap werkelijk niet waar je zulke oordelen op baseert.


Ik geloof dat ieder mens wel ergens om kan lachen, ook introverte personen. Het probleem met mensen als Sanne is dat ze nooit lacht, ze heeft het namelijk te druk met het onderhouden van haar ego door het in stand houden van haar imago (even de kraan openzetten bijvoorbeeld).

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #221 Gepost op: 20-10-2013, 14:31:37 »
Of het nu geacteerd was of niet, ik vond Sanne absoluut geen leuke kandidaat en zal haar ook niet missen. Weer een ergernis van het eiland af ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #222 Gepost op: 20-10-2013, 14:31:51 »
Ik geloof dat ieder mens wel ergens om kan lachen, ook introverte personen. Het probleem met mensen als Sanne is dat ze nooit lacht, ze heeft het namelijk te druk met het onderhouden van haar ego door het in stand houden van haar imago (even de kraan openzetten bijvoorbeeld).
En wie zegt dat alleen lachen spontaan is? Huilen kan toch ook erg spontaan zijn? ??? Maar jij maakt er gelijk van dat het gespeeld is!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #223 Gepost op: 20-10-2013, 14:43:28 »
Daar sta ik ook nog gewoon achter, maar meer probeer ik er niet van te maken. Ik ben namelijk Freud niet.

Lees dit anders nog eens goed:

Het frappante, wat ik met jouw citaat wil aangeven is, dat die eindconclusies in jouw posts (meerdere!) dus eigenlijk weinig van die van mij verschillen. Dus in jouw hoofd ben jij diezelfde Freud ...

ER is uiteindelijk een spel, waarbij karakter, mentaliteit en persoonlijkheid voor het grootste deel bepalend zijn voor de overwinning. In de afgelopen jaren is gebleken uit de interviews met deelnemers na afloop, dat de door de productie gemaakte schetsen over personen en de rolverdeling binnen het spel redelijk 'spot-on' in de uitzendingen worden weergegeven.

We reageren daarbij allen op basis van wat we zien, oftewel, wat we voorgeschoteld krijgen door de productie, waarop ieder voor zich conclusies formuleert.
Ik schreef als extra daarbij mijn gedachtegang, die mij tot mijn mening heeft gebracht over wat ik zie, hetgeen jij gemakshalve voor een groot gedeelte achterwege laat, net als de meesten, die eerder een emotie ventileren zonder het hoe & waarom van hun standpunt aan te geven. En daar is iedereen vrij in. Maar wij allemaal, ieder voor zich, doen in ons hoofd precies hetzelfde. Dus, laten hier nu een aantal mensen niet net doen alsof ze roomser zijn dan de paus.

Om enkele mensen zo proberen weg te drukken als ze iets zeggen, wat jou en anderen niet aanstaat, kan nooit de bedoeling zijn. Dan blijft het straks hangen in oppervlakkige kretologie, waarin ieder het ruwweg eens of oneens is, zonder enige diepgang.

We hoeven hierover niet ellenlang door te gaan. Beide partijen hebben hun zegje gedaan. Wie de schoen past trekke hem aan.

« Laatst bewerkt op: 26-10-2013, 00:55:26 door Brinta »

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #224 Gepost op: 20-10-2013, 15:02:05 »
Wie weet ben ik Freud wel! En los daarvan, als je niet meer op je eigen observaties en intuïtie mag vertrouwen, dan ben je toch wel een armzalig en onzeker wezen. Ik heb genoeg gezien en gehoord om te weten dat ik Sanne niet moet. Brinta heeft precies geschreven wat ik ook vond/dacht en verklaart ook waarom ik haar niet moet. Een ander mag haar wel leuk en inspirerend vinden. Dat is persoonlijk. 

Zo vind ik misschien kandidaten leuk die anderen vreselijk vinden en daarvoor plausibele redenen hebben. Ik ga dan niet recht praten wat krom is, maar kan alleen constateren dat het mij persoonlijk minder stoort. Alle mensen hebben zo hun onhebbelijkheden en de onhebbelijkheden van Sanne stuiten mij meer tegen de borst dan die van de andere kandidaten.

Punt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #225 Gepost op: 20-10-2013, 21:52:05 »

Punt.
Huh? topic nu klaar of zo?


Mijn mening is dat we vooral elkaar (maar ook Sanne) in  zijn of haar  eigen waarde moeten laten. We hebben allemaal onze mening en sommigen zetten hem wat stelliger neer ( ze is) dan anderen (ik vind haar), hoe je daar mee omgaat en de discussie aangaat is dan weer ieders eigen keuze.
Het leuke van een forum is dat je kunt discussiëren en verschillende meningen kunt hebben. Maar maak het (en neem het) alstublieft niet te persoonlijk naar andere forummers of t.o.v. deelnemers. Het blijft tv, het blijft een spel en we zien alleen wat de redactie ons wil laten zien, laten we dat niet uit het oog verliezen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #226 Gepost op: 20-10-2013, 21:58:18 »
Huh? topic nu klaar of zo?
Ik zie twee punten, een dubbele punt ::tandpastasmiley::, dus hij gaat nog iets zeggen  ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #227 Gepost op: 20-10-2013, 22:24:49 »

Mijn mening is dat we vooral elkaar (maar ook Sanne) in  zijn of haar  eigen waarde moeten laten. We hebben allemaal onze mening en sommigen zetten hem wat stelliger neer ( ze is) dan anderen (ik vind haar), hoe je daar mee omgaat en de discussie aangaat is dan weer ieders eigen keuze.
Het leuke van een forum is dat je kunt discussiëren en verschillende meningen kunt hebben. Maar maak het (en neem het) alstublieft niet te persoonlijk naar andere forummers of t.o.v. deelnemers. Het blijft tv, het blijft een spel en we zien alleen wat de redactie ons wil laten zien, laten we dat niet uit het oog verliezen.
Exact  ::jaja::

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #228 Gepost op: 21-10-2013, 11:21:34 »
Dat mensen haar wantrouwen moet toch wel ergens vandaan komen. Al snap ik dat de productie wel redelijk een vinger in de pap heeft.

Ryan geeft in een interview op deze site aan dat hij in de eerste serie als omhooggevallen zelfverheerlijker werd weggezet en ook verantwoordelijk leek voor de bananenkwestie.
Judge werd weggezet als iemand die constant over eten praatte. Terwijl je vaaak hoort dat bij iedereen eten gespreksonderwerp nummer 1 is.
Of bijvoorbeeld mensen die pas op expeditie naar voedsel wilde als de cameras meegingen.

Maar goed, hoe manipulatief de productie ook kan zijn, het moet wel ergens vandaan komen uiteraard. Ikzelf zou dit flauwvallen bij iedereen ook zo geloven, enkel bij Sanne plaats ik vraagtekens.

Het voorwenden van een blessure is wel gebruikelijk bij mensen die moeilijk hun verlies kunnen dragen. Zie het gesprek van Veronica met Dennis die zichzelf niet als opgever zag. En John van Lottum die maar bleef zeggen dat hij het spel aan kon. Dat was zo stuitend "Wij hadden zo doorgegaan naar de finale samen Evi" kan er nog boos om worden.

Geef mij dan maar verliezers als Jochem of Ruud!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #229 Gepost op: 21-10-2013, 13:44:37 »
Het voorwenden van een blessure is wel gebruikelijk bij mensen die moeilijk hun verlies kunnen dragen. Zie het gesprek van Veronica met Dennis die zichzelf niet als opgever zag. En John van Lottum die maar bleef zeggen dat hij het spel aan kon. Dat was zo stuitend "Wij hadden zo doorgegaan naar de finale samen Evi" kan er nog boos om worden.

Geef mij dan maar verliezers als Jochem of Ruud!

Inderdaad twee pracht-voorbeelden van 'good sportsman-ship'. Je verlies in gratie dragen en ruiterlijk accepteren, dat je in de competitie van het spel verslagen bent. Met een glimlach en zonder drama. ::ok:: ::ok::

"Wèèèh, ik vind dit níet leuk" (Dennis, en in zijn kielzog John)
Veronica, die meerdere dagen druk bezig is om ons te overtuigen van een ernstige schouder-blessure, terwijl de dokter niets kan vinden.
De 'niet te onderschatten' Nega, die liever doodgaat, dan op zal geven.

Iemand in z'n waarde laten....? hmmm.
Ondertussen proberen deze mensen de productie, presentatoren, hun mede- & tegenspelers en ons als kijker wél te besodemieteren.
Het zijn stuk voor stuk mensen, die dus niet met competitie kunnen omgaan.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #230 Gepost op: 21-10-2013, 16:07:32 »
Iemand in z'n waarde laten....? hmmm.
Ondertussen proberen deze mensen de productie, presentatoren, hun mede- & tegenspelers en ons als kijker wél te besodemieteren.
Het zijn stuk voor stuk mensen, die dus niet met competitie kunnen omgaan.

Dus wat zij doen mag ik ook?  ::) Daarnaast vind ik wat de productie doet en wat op dit forum gebeurt wel twee totaal verschillende dingen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #231 Gepost op: 21-10-2013, 18:47:06 »
Wat een discussie! Ik vat het voor mezelf zo samen: in Wie is de mol vond ik Sanne erg leuk, in ER een zeurpiet.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #232 Gepost op: 22-10-2013, 01:13:12 »
Het frappante, wat ik met jouw citaat wil aangeven is, dat die eindconclusies in jouw posts (meerdere!) dus eigenlijk weinig van die van mij verschillen. Dus in jouw hoofd ben jij diezelfde Freud ...

bla

Het lijkt erop dat je dat citaat dat ik aanhaalde niet gelezen of niet begrepen hebt. Ik geef slechts aan hoe (in dit geval) Sanne op mij overkomt in de expeditie, niks meer en niks minder. Ik pretendeer niet dat ik precies weet hoe ze in elkaar zit in het dagelijkse leven, en al helemaal niet met zo'n stellige vanzelfsprekendheid. Op basis van niks trek je de ene na de andere conclusie, de een nog wolliger dan de ander, over hoe iedereen precies in elkaar zit; ik vind het een beetje eng af en toe.

Dus onze "eindconclusies" verschillen wel degelijk, en flink ook. Als ik het eind bereikt heb, lijk jij namelijk pas net begonnen te zijn. Probeer ook eens om goed te lezen en te luisteren in plaats van alleen maar zo luidkeels mogelijk (klemtoontekens, onderstrepingen) je eigen waarheid te verkondigen.

Je zult je hier wellicht helemaal niet in kunnen vinden, maar dat is je goed recht. Je hoeft het niet met me eens te zijn. Maar misschien is het toch wel goed om eens te lezen hoe je op iemand overkomt, in dit geval op mij. Al sta ik hier volgens mij niet helemaal alleen in.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #233 Gepost op: 22-10-2013, 09:47:48 »
Dus wat zij doen mag ik ook?  ::) Daarnaast vind ik wat de productie doet en wat op dit forum gebeurt wel twee totaal verschillende dingen.

Ik weet niet waar jij nu op reageert. Of op iemand anders, óf je hebt niet goed gelezen...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #234 Gepost op: 22-10-2013, 16:48:00 »
even stoppen nu,
ik heb het al omslachtig proberen uit te leggen in mijn vorige pos en in pm naar een forummer, maar post waarbij het over een forummer persoonlijk gaat :  bijvoorbeeld :
Probeer ook eens om goed te lezen en te luisteren in plaats van alleen maar zo luidkeels mogelijk (klemtoontekens, onderstrepingen) je eigen waarheid te verkondigen.



worden vanaf nu verwijderd.

Ik vind de discussie echt op sommige punten wel goed gaan maar hier en daar lijkt het te persoonlijk worden. Andere forummers hebben daar last van zo hebben ze mij laten weten.

Hou het leuk
hou het scherp
maar hou het gezellig ::ok::
 
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #235 Gepost op: 22-10-2013, 17:05:57 »
Ben het wel eens met de moderator. Het is een beetje een Sanne-trekje om zelf de politiek correcte vermoorde onschuld uit te hangen, maar ondertussen met een vernietigende kracht... toe te slaan!

Oeps dit wordt vast verwijderd!!!  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 22-10-2013, 17:08:25 door Fiefje »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #236 Gepost op: 22-10-2013, 18:03:07 »
Nee, als je het eens met mij bent blijft het staan ;D ;)

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Musica

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #237 Gepost op: 13-11-2013, 16:19:07 »
Ik heb mij zo lang mogelijk proberen in te houden. Maar ik lees hier en op andere draadjes dat een paar mensen echt te ver hebben. Mensen die zich verschuilen achter hun avatar. Waarschijnlijk zijn dit mensen die zelf niets te melden hebben in het leven en dan maar gaan afgeven op BN'ers.. Prima, je mag iemand niet of je vind iemand niet zo leuk. Maar waarom moet je dat perse vermelden bij die kandidaat in het topic. Ga posten bij iemand die je wel leuk vind. Probeer het positief te houden! en laat elkaar in waarde. Ga niet zeggen over dat iemand te dik is of wat dan ook. Kijk eerst naar jezelf. Je mag pas oordelen als je deze mensen persoonlijk kent. Anders hou je gewoon je mond daarover!. Dit heeft werkelijk niets met het spel Robinson te maken.

Overigens, nu wordt ik wel even persoonlijk naar 1 iemand toe.
« Laatst bewerkt op: 13-11-2013, 16:53:32 door Lukie4, Reden: geen persoonlijke opmerking naar andere forummers »

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #238 Gepost op: 13-11-2013, 18:38:26 »
Wow, je hebt je inderdaad lang ingehouden. Laatste post op dit topic was 22 oktober, bijna een maand geleden!