Auteur Topic: Edith Bosch [Kandidaat]  (gelezen 69535 keer)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #180 Gepost op: 13-12-2013, 13:02:39 »
Ze was tot een paar afleveringen geleden een van mijn favorieten, ik ga maar gewoon proberen die blogs naast me neer te leggen, heb ergens het gevoel dat ze dat allemaal minder letterlijk bedoelt dan wij het opvatten. Vond het een leuke uitzending trouwens, met die beelden die nog niet getoond waren, iedereen kwam goed uit de verf.
Gevoelsmatig bleek ik wel voor Geraldine en Anna te zijn trouwens (vaak merk ik dat pas tijdens zo'n ontknoping), maar ik vind Edith zeker geen onterechte winnaar. Ze was sterk en lag sociaal goed, uiteindelijk gaat het daar toch om.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #181 Gepost op: 13-12-2013, 13:25:01 »
Ze was tot een paar afleveringen geleden een van mijn favorieten, ik ga maar gewoon proberen die blogs naast me neer te leggen, heb ergens het gevoel dat ze dat allemaal minder letterlijk bedoelt dan wij het opvatten. Vond het een leuke uitzending trouwens, met die beelden die nog niet getoond waren, iedereen kwam goed uit de verf.
Gevoelsmatig bleek ik wel voor Geraldine en Anna te zijn trouwens (vaak merk ik dat pas tijdens zo'n ontknoping), maar ik vind Edith zeker geen onterechte winnaar. Ze was sterk en lag sociaal goed, uiteindelijk gaat het daar toch om.

Helemaal mee eens. Ik merk dat mijn negatieve mening puur komt door de blogs in plaats van door haar prestaties in Robinson.

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #182 Gepost op: 13-12-2013, 13:47:52 »
Ik heb geen blog oid gelezen, mijn mening is dus puur gebaseerd op hetgeen ik op tv heb gezien.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #183 Gepost op: 13-12-2013, 13:55:32 »
Op basis waarvan vond je haar geen sterke Robinsonkandidaat? Sociaal had ze duidelijk een sterke positie, in proeven heeft ze een paar keer net niet gewonnen (maar de laatste twee wel), in het kamp droeg ze ook altijd haar steentje bij en ze was geen grijze muis.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #184 Gepost op: 13-12-2013, 14:01:30 »
Is het niet nogal oppervlakkig, om te zeggen:"ik hou niet meer van jou, omdat jij niet bent, zoals ik wil"? Sowieso, zwak om eerst iemand de hemel in te prijzen, en bij het minst of geringste weer te laten vallen.  ::niet-ok::
Het mooie van Edith is, dat ze een eerlijke inkijk geeft in de gedachtepatronen, die ELK mens heeft: leuke en ook minder leuke. Misschien moeten de 'Edith-fan'-afvallers eens hun eigen schaduwkanten onder ogen komen....

Een winnaar van ER dient sowieso over een heel scala karaktertrekjes te beschikken, die niet als ethisch verantwoord te plaatsen zijn.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #185 Gepost op: 13-12-2013, 14:12:58 »
Ik ben geen psychologe zoals ik al schreef, ik ben niet in de positie mijn eigen noch de schaduwkanten van anderen onder de loep te nemen. Dat hoef ik ook niet. Ik ben nooit een 'fan' geweest van Edith, dat is te sterk uitgedrukt. Ik vond haar gewoon wel geschikt als winnaar en dat op zich is nooit veranderd. Toen ik echter haar uitlatingen op haar blog las begon ik haar onaardig te vinden (wat nogal haaks stond op het beeld dat ik eerder van haar had, vond het wel een beetje een schok eerlijk gezegd). Nogmaals, ik ben geen psychologe die daar iets constructiefs mee moet, ik zit daar als kijker en de een gun ik de overwinning meer dan de ander. Zo basaal/oppervlakkig is het inderdaad. En zo subjectief.

Gevoelsmatig had ik daardoor voorkeur voor de andere twee als winnaar, hoewel ook zij niet mijn persoonlijke favorieten van deze editie waren.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #186 Gepost op: 14-12-2013, 15:22:32 »
Wellicht is er doorheen zwijnen ook wel een kwaliteit.
Nl, scherp zijn, als het er werkelijk om gaat. Zoals Edith de hele tijd in de luwte heeft geschuild, weglopen/ niet meedoen bij heftige woordenwisselingen en in de buurt van Hans blijven. Jammer, dat niemand daar dan op in gesprongen is en haar passiviteit verwijt, enz. en haar daarmee erin meesleuren.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #187 Gepost op: 14-12-2013, 15:39:30 »
Dan heb je zeker gemist dat zij in het begin op Veronica afstapte om opheldering te vragen over haar stemgedrag.
En wat te denken hoe zij in een latere aflevering (afl. 10) even haar ongezouten mening gaf hoe zij over Geza dacht?..
« Laatst bewerkt op: 14-12-2013, 18:52:43 door willy »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #188 Gepost op: 14-12-2013, 16:10:07 »
Ik vond Edith in RTLlatenight aardig assertief. Ze zei het in haar openingswoorden.. het gaat er om dat je wint. En ik denk dat die woorden de essentie vormen van Edith's leven. Het gaat er om dat je wint... En dat heeft ze ook hier gedaan..
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #189 Gepost op: 14-12-2013, 20:42:13 »
Dat wil niet zeggen, dat zij na haar wegstemming de knop heeft omgezet en besloot om zoveel mogelijk onder de radar te blijven. Ze heeft Victoria nog wel (zeer halfhartig) ter verantwoording geroepen, nadat ze uiteindelijk toch mocht blijven. Maar dat was zeker niet op de manier van Kees.
Er zijn diverse scenes, waarin zij wegloopt als iemand verhaal bij anderen probeert te halen, of waar zij alleen maar op de achtergrond meeluistert. Ook haar 'vriendschap' met Hans en Kees heeft haar geen windeieren gegeven. Kees, die de confrontaties aanging, dan wel opving en Hans, die haar 2 keer koos naar winnaarseiland. Toen ze strategisch door Geraldine werd gekozen voor het resort, was ze vervolgens niet te beroerd om haar bakens te verzetten, terwijl zij Hans en Kees overtuigd het gevoel had gegeven, met hen door te willen.

Het is precies wat zij in het nawoord met Dennis aangeeft. Zorg ervoor, dat je niet in de picture komt, door (te) goede prestaties en dat je geen aandacht trekt.
Dit heeft ze heel goed gedaan, want qua proeven is ze nou geen uitblinker geweest.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #190 Gepost op: 14-12-2013, 20:50:02 »
Dat wil niet zeggen, dat zij na haar wegstemming de knop heeft omgezet en besloot om zoveel mogelijk onder de radar te blijven. Ze heeft Victoria nog wel (zeer halfhartig) ter verantwoording geroepen, nadat ze uiteindelijk toch mocht blijven. Maar dat was zeker niet op de manier van Kees.
Er zijn diverse scenes, waarin zij wegloopt als iemand verhaal bij anderen probeert te halen, of waar zij alleen maar op de achtergrond meeluistert. Ook haar 'vriendschap' met Hans en Kees heeft haar geen windeieren gegeven. Kees, die de confrontaties aanging, dan wel opving en Hans, die haar 2 keer koos naar winnaarseiland. Toen ze strategisch door Geraldine werd gekozen voor het resort, was ze vervolgens niet te beroerd om haar bakens te verzetten, terwijl zij Hans en Kees overtuigd het gevoel had gegeven, met hen door te willen.

Het is precies wat zij in het nawoord met Dennis aangeeft. Zorg ervoor, dat je niet in de picture komt, door (te) goede prestaties en dat je geen aandacht trekt.
Dit heeft ze heel goed gedaan, want qua proeven is ze nou geen uitblinker geweest.

Ja mee eens. Na de eerste eilandraad heeft ze de knop omgezet en niet meer teruggedraaid. Tactisch zeer sterk gespeeld.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #191 Gepost op: 14-12-2013, 20:52:02 »
Het was wel de reden waarom ik haar op een gegeven moment irritant begon te vinden, iets wat ik aanvankelijk totaal niet had bij haar.
Bij de proeven was ze toch goed steeds? Alleen won ze niet.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #192 Gepost op: 14-12-2013, 20:52:50 »
Esther, Victoria.... het begint steeds erger te worden met de namen ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #193 Gepost op: 14-12-2013, 22:26:03 »
Het moment dat Edith mij een beetje tegenviel was op het resort, toen ze begon over een 'vrouwen-finale'..
Op dat moment had ze ook nog een 'vriendschapsband' met Kees en Hans..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #194 Gepost op: 14-12-2013, 22:31:27 »
hahaa dat was toch gewoon slim?
Je gaat toch niet als je met 2 meiden in een resort zit, praten over je alliantie met twee anderen ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #195 Gepost op: 14-12-2013, 22:37:15 »
In feite deed ze hetzelfde als Jan, eten van twee walletjes.. ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #196 Gepost op: 14-12-2013, 22:38:05 »
in feite is dat dus de manier om te winnen ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #197 Gepost op: 14-12-2013, 22:56:04 »
Edith had al een band met Anna en later ook met Gerrie. Daarna kreeg ze ook een band met Hans en Kees. Logisch dus dat ze met beide koppels wel een finale wilt spelen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #198 Gepost op: 14-12-2013, 22:58:23 »
In feite deed ze hetzelfde als Jan, eten van twee walletjes.. ;)
Alleen deed zij het niet zo opvallend 'in your face' als Jan. Oftewel, ze deed het op de juiste manier :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #199 Gepost op: 14-12-2013, 23:00:26 »
Nee, dit vind ik te negatief gedacht. Volgens mij voelde ze oprecht een band met zowel Kees en Hans (dat merkte je ook toen Hans eruit vloog) als Geraldine en Anna. Ze heeft nooit meegedaan met gekonkel binnen die twee kampen, dat beperkte zich puur tot een vriendschappelijke opstelling.