Auteur Topic: Edith Bosch [Kandidaat]  (gelezen 69526 keer)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #120 Gepost op: 28-11-2013, 08:16:34 »
Als je vaak in bladen staat dan ben je toch een model? Playmate=(foto)model.
Mja..., ik neem aan dat dat zo is, maar volgens mij wordt met 'een model' toch meestal iets anders bedoeld. Ik vind het stuk vrij roddelachtig overkomen en erg gericht op wat anderen misdoen. Ik had een totaal ander beeld van haar dan wat in dit stukje naar voren komt, misschien ben ik vooral daarom verbaasd.

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #121 Gepost op: 30-11-2013, 19:24:29 »
Pfffff zo klaar met Edith. Ga in therapie om je topsportverleden en je weggestopte vrouwelijkheid een plek te geven, maar vermoei ons kijkers er niet langer mee.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #122 Gepost op: 1-12-2013, 09:09:38 »
Pfffff zo klaar met Edith. Ga in therapie om je topsportverleden en je weggestopte vrouwelijkheid een plek te geven, maar vermoei ons kijkers er niet langer mee.

Er zit een uit-knop op je TV.
 ;D

Ik vind dat juist heel leuk om te zien, iemand die door ER haar leven een nieuwe richting geeft.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #123 Gepost op: 1-12-2013, 09:58:42 »
Ik vind dat ook. Fiefje, het is echt niet niks om 5 weken na het beeindigen van je topsportcarriere te zitten. Vergeet niet dat haar leven minstens 20 jaar uit niets anders bestond dan trainen, goed eten, goed slapen, fit zijn, voorbereiden op de volgende wedstrijd. Dat is echt niet in 5 weken uit je systeem.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #124 Gepost op: 1-12-2013, 10:34:32 »
Met die uit-knop schakel je ook de anderen uit, dus dat is wat lastig ::tandpastasmiley::
Ik moet bekennen dat ik hetzelfde heb. Ze was een van mijn favorieten, ik vond haar steeds heel erg stevig en onafhankelijk in het spel staan. Maar op een bepaald moment is datgene wat ik eerst leuk aan haar vond als deelnemer me opeens gaan irriteren. Ik ben nu ook wel klaar met dat gepraat over topsport en ieder wissewasje in die richting trekken. Ik word dat gewoon een beetje beu. Ik snap wel dat ze daar heel erg mee bezig is en dat begrijp ik ook, maar ik kan een oh-nee-hè-niet-wéér als ze opnieuw over verzuring begint niet onderdrukken.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #125 Gepost op: 1-12-2013, 11:50:02 »
Ik vind dat ze het anders heel erg goed doet. Zeker als je het vergelijkt met Aagje vorig seizoen, die eigenlijk door hetzelfde heen ging. Fatima zei dat toen ook nog. Je valt nou eenmaal in een enorm gat als je stopt met je topsportcarrière. Je hebt daar altijd voor geleefd en ineens houdt dat op. En dan? En dan meteen meedoen met ER, ik vind dat best knap. En ze houdt het stukken beter vol dan Aagje.

I-love-paars

  • Gast
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #126 Gepost op: 1-12-2013, 11:55:09 »
Ik vind dat ze het anders heel erg goed doet. Zeker als je het vergelijkt met Aagje vorig seizoen, die eigenlijk door hetzelfde heen ging. Fatima zei dat toen ook nog. Je valt nou eenmaal in een enorm gat als je stopt met je topsportcarrière. Je hebt daar altijd voor geleefd en ineens houdt dat op. En dan? En dan meteen meedoen met ER, ik vind dat best knap. En ze houdt het stukken beter vol dan Aagje.

Emotioneel houdt ze het inderdaad beter vol.
Maar wat betreft de proeven vond ik Aagje beter.
Aagje was ook gestopt met sport maar had geen last van verzuring of haar lichaam die niet meer wou.
Aagje was echt top in de proeven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #127 Gepost op: 1-12-2013, 11:56:54 »
In de paar dat ze mee heeft gedaan. Vergeet niet dat Edith het best aardig heeft gedaan, maar gewoon nooit heeft gewonnen. We zien edith nu na 30 dagen het lichamelijk niet meer aan kunnen. Aagje zat toen al thuis
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #128 Gepost op: 1-12-2013, 12:01:19 »
Ik denk dat haar lijf haar inderdaad in de steek aan het laten is en dat is voor een sportvrouw heel confronterend, dat kan ik me heel goed voorstellen. Dat is dus het punt niet. Als kijker hoef ik het echter niet elke keer opnieuw te horen.
Dat ze deze expeditie heel goed doet staat buiten kijf.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #129 Gepost op: 1-12-2013, 12:03:57 »
Dat ligt dan eerder aan de montage dan aan Edith.  ;D

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #130 Gepost op: 1-12-2013, 12:26:10 »
Met die uit-knop schakel je ook de anderen uit, dus dat is wat lastig ::tandpastasmiley::
Ik moet bekennen dat ik hetzelfde heb. Ze was een van mijn favorieten, ik vond haar steeds heel erg stevig en onafhankelijk in het spel staan. Maar op een bepaald moment is datgene wat ik eerst leuk aan haar vond als deelnemer me opeens gaan irriteren. Ik ben nu ook wel klaar met dat gepraat over topsport en ieder wissewasje in die richting trekken. Ik word dat gewoon een beetje beu. Ik snap wel dat ze daar heel erg mee bezig is en dat begrijp ik ook, maar ik kan een oh-nee-hè-niet-wéér als ze opnieuw over verzuring begint niet onderdrukken.

Ik heb dit inmiddels ook. Ik snap haar heel goed, maar puur als kijker ben ik er nu wel klaar mee. Misschien ligt dat meer aan de programmamakers dan aan haar. Dat zij non-stop bezig is met dit proces en dat ook steeds benoemt, vind ik vanuit haar gezien heel logisch, maar de productie hoeft die hele herhaling van zetten niet van begin tot eind uit te zenden. Bij mij is de grens in elk geval bereikt; elke keer als het woord topsport weer valt, begin ik nu te zuchten.

Edit: O, dat zegt Mloesje ook, zie ik nu pas.
« Laatst bewerkt op: 1-12-2013, 12:27:45 door Narya »

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #131 Gepost op: 1-12-2013, 12:27:58 »
Ik heb dit inmiddels ook. Ik snap haar heel goed, maar puur als kijker ben ik er nu wel klaar mee. Misschien ligt dat meer aan de programmamakers dan aan haar. Dat zij non-stop bezig is met dit proces en dat ook steeds benoemt, vind ik vanuit haar gezien heel logisch, maar de productie hoeft die hele herhaling van zetten niet van begin tot eind uit te zenden. Bij mij is de grens in elk geval bereikt; elke keer als het woord topsport weer valt, begin ik nu te zuchten.

Edit: O, dat zegt Mloesje ook, zie ik nu pas.

 ::jaja::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #132 Gepost op: 1-12-2013, 12:35:44 »
Ja, daar hebben jullie een punt. Misschien vragen ze er zelfs wel gericht naar tijdens die interviewtjes en dan is het logisch dat ze er op antwoordt.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #133 Gepost op: 1-12-2013, 12:56:39 »
Toch apart,bij andere kandidaten wordt helemaal niet zo gegrepen naar hun thuissituatie. Die zal voor een kijker ook veel minder boeiend zijn,maar toch.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #134 Gepost op: 4-12-2013, 07:14:41 »
Ik heb het idee dat dat soort dingen toch iets ingewikkelder ligt. Anna is danseres, onderschat niet de spierkracht van dansers, ook zij is een topsporter. En toch verloor ze van Geraldine. Het zou best kunnen dat extreme spierkracht onder dergelijke omstandigheden juist tegen je kan werken, omdat je lichaam begint in te teren op gebieden waar het kan? Zoiets? Geen idee, maar het valt me gewoon op dat degenen die op papier het sterkst zijn, lang niet altijd het best presteren op lichamelijk gebied.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #135 Gepost op: 4-12-2013, 17:01:31 »
Ik denk dat als je ER lange tijd goed wilt doorkomen, qua overleven maar ook qua proeven, het het beste is als je niet alleen spieren hebt. Zoals sporters als Edith en Anna. Maar ook nog wat vetreserves.

Als je te weinig voedsel krijgt gaat je lichaam de benodigde energie uit je cellen halen. Eerst je vetcellen, dan je spiercellen. Als je dus geen of weinig vet hebt, zullen je spieren sneller verzwakken dan als je wel wat vet hebt.

Edith en Anna hebben te weinig vet om op te teren. Geraldine lijkt meer in balans te zitten met haar lijf (voor dit spel).

Dit is puur fysiek, he.  Om proeven te kunnen winnen is natuurlijk meer nodig dan alleen spieren, uithoudingsvermogen, kunnen doorzetten, enz is misschien nog wel belangrijker. En dan nog een grote portie geluk en goed kunnen zwemmen (hoeveel proeven beginnen er wel niet met eerst een stuk zwemmen?) en je zit zo in de finale.

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #136 Gepost op: 4-12-2013, 23:13:54 »
Ik heb dit inmiddels ook. Ik snap haar heel goed, maar puur als kijker ben ik er nu wel klaar mee. Misschien ligt dat meer aan de programmamakers dan aan haar. Dat zij non-stop bezig is met dit proces en dat ook steeds benoemt, vind ik vanuit haar gezien heel logisch, maar de productie hoeft die hele herhaling van zetten niet van begin tot eind uit te zenden. Bij mij is de grens in elk geval bereikt; elke keer als het woord topsport weer valt, begin ik nu te zuchten.

Edit: O, dat zegt Mloesje ook, zie ik nu pas.

Jullie drukken goed mijn gevoel er bij uit. Vooral deze laatste aflevering dacht ik echt "nu weten we het wel". Maar misschien ook een taak aan de productie om die herhaling niet steeds te laten zien. Misschien was er verder geen materiaal om te laten zien.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #137 Gepost op: 6-12-2013, 23:14:50 »
Hoe ze over de andere kandidaten praat in haar blogjes vind ik ook niet erg sympathiek. Ben een beetje klaar met Edith. Saai, huilebalk die klaagt over anderen die huilen, ja, we weten nu wel dat je een sportvrouw bent en dat je benen verzuren en haar opmerkingen over anderen zijn ook niet altijd om over naar huis te schrijven.

I-love-paars

  • Gast
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #138 Gepost op: 6-12-2013, 23:46:57 »
Hoe ze over de andere kandidaten praat in haar blogjes vind ik ook niet erg sympathiek. Ben een beetje klaar met Edith. Saai, huilebalk die klaagt over anderen die huilen, ja, we weten nu wel dat je een sportvrouw bent en dat je benen verzuren en haar opmerkingen over anderen zijn ook niet altijd om over naar huis te schrijven.

Ja inderdaad, vind ik ook.
* Zimra die het woord vuur niet kan spellen. -> In haar blog heb ik anders ook wel werkwoordsfouten ontdekt.  ::)
* Valentijn een wandelende tak noemen.
* Zimra die naar een grot/eiland gaat en haar geen schijn van kans geven.

Edith heeft naar mijn gevoel echt niet beter gepresteerd dan de mensen die ze uitmaakt in haar blog.
In de aflevering van gisteren was ze niet ontevreden over de proef omdat ze van een danseres had verloren die veel evenwicht heeft. Dan dacht ik als judoka moest jij dan in krachtproeven toch uitblinken...

Man, ik hoop echt dat Edith niet wint hoor.
Ik heb me regelmatig geërgerd aan haar.
Niet alleen door die negatieve opmerkingen over anderen maar ook telkens dat geklaag van topsport, zich vrouwen voelen, geen proeven winnen. Verder was ze trots op zichzelf omdat ze geen enkele extra stem had ingezet. Dat klonk naar mijn gevoel precies beetje naar anderen toe van kijk ik heb het wel zonder die stemmen kunnen doen, dat is beter.
Dan dacht ik: in principe was je er al een keertje uitgestemd en daarna heb je gewoon geluk gehad dat de mannen Geraldine/Anna/elkaar er uit wouden.


Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #139 Gepost op: 7-12-2013, 01:10:15 »
*Edith vindt dat ze het goed gedaan heeft in de balk proef* ... ...  ::oink:: ... WTF @%$^@% je lag er na 16 minuten van af ... 16 ... minuten ... 16 MINUTEN! In het verleden stonden mensen meer dan 3 UUR op die balk ... 3 ... uur ... "ik heb het goed gedaan", hoe krijg je het over je lippen ... GA JE SCHAMEN!
« Laatst bewerkt op: 7-12-2013, 01:11:56 door Dannyboy »