Auteur Topic: Robert Kranenborg [kandidaat]  (gelezen 50930 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #40 Gepost op: 8-09-2013, 14:19:40 »
Een beetje leiderschap tonen hoeft toch geen minpunt te zijn? Hij is gewoon geen pleaser, ik mag dat wel.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #41 Gepost op: 8-09-2013, 16:04:12 »
Ik vind het een interessante man, Het zou kunnen dat hij door de keuken een goede mensenkennis heeft (al moet je dat soms voor je houden). Ik vermoed dat hij erg tactisch gaat spelen (wie zegt dat 'ie dat nu al niet doet en z'n medestander manipuleert).
Ik denk dat het nog leuk word met 'm!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #42 Gepost op: 9-09-2013, 02:03:54 »
Heb het idee dat we Roberts opmerkingen met een korreltje zout moeten nemen, je weet niet wanneer hij een grapje maakt.
Het klikt denk ik wel met Paulien, lijkt me een goed span.. :)
Hij zal denk ik het samenstellen van zijn team benaderen als ware het een 'keuken-brigade'. Een of twee leiders, en de rest teamspelers..
« Laatst bewerkt op: 9-09-2013, 02:21:31 door willy »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #43 Gepost op: 9-09-2013, 18:40:55 »
Volgens zat hij met die opmerking over tatoo's gewoon Paulien een beetje te stangen, die zat op enig moment met een afgezakt mouwtje van haar t-shirt echt haar tatoo te showen!   ;D

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #44 Gepost op: 10-09-2013, 17:53:51 »
Het kwam op mij niet over als stangen en dat het wel zou klikken met Paulien heb ik ook niet gezien.

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #45 Gepost op: 10-09-2013, 19:39:28 »
Een beetje leiderschap tonen hoeft toch geen minpunt te zijn?


Met het tonen van leiderschap is niets mis. Maar de beste leiders zijn vaak degene die even de tijd nemen de groepsdynamiek te polsen. Niet gelijk op de voorgrond treden of direct orders beginnen uit te delen. Ik vraag me af of Robert over die subtiliteit beschikt. Hij is er aan gewend dat iedereen gewoon doet wat 'ie zegt.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #46 Gepost op: 10-09-2013, 21:02:23 »
Toen Paulien opmerkte dat ze geen fiducie in Valentijn had antwoordde hij wel met een verstandige "Iedereen heeft een talent, het is aan jou die te ontdekken".. :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #47 Gepost op: 11-09-2013, 00:14:22 »
Dat wilde ik dus ook net typen.
Hij probeert steeds wel erg snel ( te snel?) mensen in types in te delen, maar zet daar dus niet echt een oordeel aan vast . Het feit dat hij iemand een leider of een volger noemt is m.i. geen waardeoordeel. Je moet allen niet een team vol leiders en een team vol volgers maken, want dan gaat het mis.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #48 Gepost op: 11-09-2013, 09:15:12 »
Ik vind het erg leuk dat Robert Kranenborg meedoet. ::ok:: Een paar opmerkingen van hem konden misschien hard overkomen, maar ik kon er eigenlijk wel om lachen. Volgens mij bedoelt hij het ook allemaal niet zo serieus. ;)

Bijv. 'Zij kijkt echt alsof ze onder de tafel door haar vader werd geknepen': dan maakt hij toch gewoon een grapje over de foto van Sanne Vogel: superfout weliswaar, maar volgens mij moet je daar niet te zwaar aan tillen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #49 Gepost op: 11-09-2013, 16:23:33 »
Ja viel me ook al op (of hij zei het puur tactisch omdat hij Valentijn niet zelf in z'n team wil hebben en haar daarom als 'kwaliteitvol' probeert aan te merken zodat Paulien haar sneller pakt) maar als hij het daarom zei is hij wel érg geraffineerd zeg haha.

Dat denk ik niet... hij probeerde in zijn programma's ook altijd wel echt te kijken wat mensen goed en niet goed konden en ze een positie te geven waar ze waardevol waren.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #50 Gepost op: 11-09-2013, 17:38:06 »
Dat wilde ik dus ook net typen.
Hij probeert steeds wel erg snel ( te snel?) mensen in types in te delen, maar zet daar dus niet echt een oordeel aan vast . Het feit dat hij iemand een leider of een volger noemt is m.i. geen waardeoordeel. Je moet allen niet een team vol leiders en een team vol volgers maken, want dan gaat het mis.

Dat denk ik ook. Ik denk dat hij in zijn werk als chefkok geleerd heeft dat het verstandig is verschillende types in een team te hebben. Niet alleen volgers of leiders. Maar ook bijvoorbeeld een mix van enthousiastelingen en van meer bedachtzame mensen (enthousiastelingen komen vaak met veel ideeën, de bedachtzame denken juist weer na of iets dan ook echt werkt). Of een mix van fysiek sterke met slimme mensen, ivm de proeven. Je kan nog fysiek zo sterk zijn, als er een proef is met een puzzel of iets anders waar je bij moet nadenken, dan is een slim persoon toch ook fijn om in je team te hebben. (helemaal perfect in het laatste geval is een combi in één persoon)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #51 Gepost op: 11-09-2013, 18:05:51 »
(helemaal perfect in het laatste geval is een combi in één persoon)

Het probleem is dat ze dat aan de hand van de foto's niet weten ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #52 Gepost op: 11-09-2013, 18:22:01 »
Het zou kunnen dat ze beeldmateriaal van de eerste afleveringen te zien krijgen.
Bijv. door een DVD-tje in hun brievenbus te stoppen.. ;)
« Laatst bewerkt op: 11-09-2013, 19:15:05 door willy »

Offline oliviavia

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #53 Gepost op: 12-09-2013, 22:55:34 »
Hoe seksistisch en arrogant is hij met zijn statement over Edith " ik denk dat ik een goede coach zal zijn voor haar"?
Klein mannetje, deze Vrouw is jouw concurrent en niet je volger. Zij vouwt je op als een papierenkraanvogel met twee handen op dr rug.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #54 Gepost op: 12-09-2013, 23:21:38 »
Hoe seksistisch en arrogant is hij met zijn statement over Edith " ik denk dat ik een goede coach zal zijn voor haar"?
Klein mannetje, deze Vrouw is jouw concurrent en niet je volger. Zij vouwt je op als een papierenkraanvogel met twee handen op dr rug.

Hm, volgens mij hoor je dingen die er niet zijn. ::)

Hij zei dat hij denkt dat hij haar goed zou kunnen coachen, omdat ze judoka was. Oftewel: als sportvrouw is ze het gewend om gecoacht te worden. Als Robert dan straks haar kampleider is, dan verwacht hij haar dus goed te kunnen aansturen om zo het beste in haar naar boven te halen. Dat is gewoon de inschatting die hij maakt, en een van de redenen waarom hij haar in zijn team wil hebben. :)

Je zou het eventueel arrogant kunnen vinden dat hij van plan is haar te coachen (hoewel dat gewoon is hoe hij de rol van kampleider ziet). Maar 'seksistisch' lijkt me echt niet van toepassing hier. En op het moment dat zij bij hem in het kamp zit, zullen ze moeten samenwerken en is er voor haar dus ook geen reden om hem als een papierenkraanvogel (?) op te vouwen... ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #55 Gepost op: 13-09-2013, 00:56:58 »
Ik denk dat Robert ook niet zo lekker vouwt hoor, die buik zit een beetje in de weg ::rofl::.

Ik denk ook nog steeds dat Robert een goeie kandidaat is en gewoon weet wat ie doet omdat hij hier in zijn element is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgarath

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #56 Gepost op: 13-09-2013, 15:35:31 »
We gaan het straks vanzelf zien als ze bij hun nieuwe kampen komen...
Zal ook wel afhangen van of ze meteen een leidersrol (evt met immuniteit) krijgen...

Offline Carter

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #57 Gepost op: 13-09-2013, 15:58:28 »
Eerlijk gezegd denk ik wel dat de andere kandidaten zich op den duur zullen ergeren aan de persoonlijkheid van Robert.
Persoonlijk vindt ik hem wel grappig, maar heb het idee dat hij dalijk bij de andere komt en iedereen gaat zeggen wat ze moeten doen, en net als in de keuken zeuren en schelden als iemand taken niet naar zijn zin voltooien.

Hans is ook een leidersfiguur maar die is een stuk rustiger als Robert.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #58 Gepost op: 19-09-2013, 19:29:18 »
nu bij de wereld draait door
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Augustus

  • Forumlid
  • leuk forum is
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #59 Gepost op: 19-09-2013, 20:49:33 »
Poffertjes! ::trots::
niet ziet jij wat, zie zie, ik ik!