Auteur Topic: Aflevering 11 - The keys  (gelezen 24255 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #20 Gepost op: 14-11-2013, 21:37:11 »
Zeer terecht dat Paulien eruit is maar voor de rest geen spannende Aflevering!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #21 Gepost op: 14-11-2013, 21:39:20 »
Toch wel de minst boeiende aflevering van het seizoen.

Kan de meerderheid hier wel vinden dat kandidaten die extreem strategisch spelen, complotten smeden, en aan backstabben doen, geen leuk kandidaten zijn. Maar zij zijn duidelijk wel degenen die expeditie robinson leuk maken om te kijken.

Verschrikkelijk saai...
Ben wel erg benieuwd of de mensen die niet van complotten houden dit dan een hele leuke aflevering vonden.
En wat er dan zo leuk aan was?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #22 Gepost op: 14-11-2013, 21:39:55 »
brave aflevering... hoort er ook bij... maar wat zou het toch mooi geweest zijn als Kees of Edith eruit hadden gestemd..

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #23 Gepost op: 14-11-2013, 21:41:27 »
brave aflevering... hoort er ook bij... maar wat zou het toch mooi geweest zijn als Kees of Edith eruit hadden gestemd..

Complotten dus.
Complotten zijn goed dus.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #24 Gepost op: 14-11-2013, 21:42:42 »
Complotten dus.
Complotten zijn goed dus.

Als het spannend blijft wel ja,

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #25 Gepost op: 14-11-2013, 21:45:12 »
Als het spannend blijft wel ja,

Dat is het toch juist.
De eilandraden met complotten waren toch veel leuker dan die zonder complotten.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #26 Gepost op: 14-11-2013, 21:48:02 »
Ben wel erg benieuwd of de mensen die niet van complotten houden dit dan een heel leuke aflevering vonden.

Ik ben zo iemand die niet van complotten houd. Daarentegen hou ik wel van tactisch spel, maar om de een of andere reden is die term synoniem geworden voor complot, in dit spel althans. Doodzonde, want er is een enorm scala aan tactische zetten en denkwijzen in dit spel mogelijk, een complot is daar slechts een deeltje van. Ik ben blij dat die zet deze week eens niet gebruikt werd, verfrissend. Vond ik het dan een leuke aflevering? Ja en en nee, want zoals Kees zo kleurrijk weet te zeggen, dit was te dom om te poepen. Tactisch gezien slaat het weer nergens op wat de dames doen. Wie stemt er nou met deze uitleg Paulien uit? "Volgende week pakken we ze" ... Hoe dan meiden? Ik zie het niet. Wat ik leuk vond is dat we ze eens zien genieten en een vis zien vangen en met kokosnoten rond zien lopen, verfrissend.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #27 Gepost op: 14-11-2013, 21:49:10 »
Noem eens een tactische zet waar je geen complot bij gebruikt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #28 Gepost op: 14-11-2013, 21:53:23 »
Ik heb dit even geknipt uit een thread over stemafspraken die ik een tijd terug probeerde te starten. Hier valt nog van alles aan toe te voegen:

- in een open gesprek je mening laten blijken over andere spelers
- in een open gesprek meningen van anderen proberen los te peuteren
- laten weten aan een ander wat je gaat stemmen
- polsen wat een ander gaat stemmen
- nooit op je maatje stemmen
- samen met je maatje stemmen
- bericht laten vallen over wat anderen stemmen
- je eigen gevoel laten liggen en met anderen meestemmen
- andere spelers een beetje manipuleren in hun keuze

Marcel wist in 2009 perfect gebruik te maken van deze zetten (Geza trouwens ook, de kleine intrigant), en gebruikte zo af en toe eens de volgende stap, een complot, meestal op kleine schaal. Dat was nou een tactische speler die het naar mijn mening verdiend heeft te winnen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #29 Gepost op: 14-11-2013, 21:57:07 »
Maar als je nou aan andere laat weten op wie je gaat stemmen dan zeggen andere dat waarschijnlijk ook en stem.je dus op dezelfde en hoplakaas je hebt een complot.

Samen met je maatje stemmen...
Dan heb je dus een complot met je maatje.

Met andere mee stemmen...
Dat is ook een complot.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #30 Gepost op: 14-11-2013, 21:57:39 »
Dat is het toch juist.
De eilandraden met complotten waren toch veel leuker dan die zonder complotten.

Als het spannend blijft wel ja...

Niet elk complot is spannend. Zoals het nu al een tijdje volkomen duidelijk was dat Hans Edith en Kees samen echt naar de finale willen noem ik dta niet spannend, want als je weet wat de 1 stemt stemmen die andere 2 dat ook..

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #31 Gepost op: 14-11-2013, 21:57:58 »
Ben het wel met je eens dat Marcel een goeie speler en verdiende winnaar was.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #32 Gepost op: 14-11-2013, 21:58:08 »
Een zeer matige aflevering. De exit van Paulien zat er natuurlijk wel aan te komen maar de manier waarop ze zichzelf naar de slachtbank bracht viel me toch tegen. Er zat echt niks geen geestdrift of vechtlust meer in Paulien, eigenlijk was haar vertrek een doodnormale opgave. De insteek van Geraldine, Anna-Alicia en Zimra voor de eerstvolgende eilandraad is goed maar sterk afhankelijk van de dommigheid van de anderen. De kans dat Hans, Kees en Edith het naderende gevaar gaan zien en besluiten zekerheid voor onzekerheid te kiezen wordt alsmaar groter. Ik vraag mij overigens wel af in hoeverre Edith een finale met Hans en Kees ziet zitten. Indien ze vierkant achter zo’n finale staat begrijp ik niet waarom Hans, Kees en Edith nog geen strijdplan voor de komende eilandraden hebben. Al ze al hun extra stemmen combineren en op een tactische wijze inzetten zijn ze onverslaanbaar. Of zouden ze compleet in het duister tasten aangaande de extra stemmen van zowel elkaar én Zimra, Geraldine en Anna-Alicia?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline jochemGrunn

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #33 Gepost op: 14-11-2013, 22:00:20 »
Saaiste aflevering tot nu toe. ::niet-ok::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #34 Gepost op: 14-11-2013, 22:00:39 »
Geen vlees bij de barbeque?  Valt me een beetje tegen van ER..   ;)

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #35 Gepost op: 14-11-2013, 22:02:13 »
Je kunt laten weten op wie je stemt zonder dat te doen,
je kunt dat als open boodschap verkondigen zonder te verlangen dat anderen daar op ingaan,
als je die boodschap van een ander krijgt kun je voor jezelf besluiten daarin mee te gaan (of niet).

In geen van die gevallen is er een afspraak, dus ook geen complot. Met je maatje stemmen is dat idd wel, maar doorgaans vond ik dat nog geen complot. In deze editie waar iedereen achterlijk veel stemmen kan inzetten ligt dat idd wat anders.

Wat bedoel ik dus eigenlijk? Je eigen spel spelen. Je kunt simpelweg de stemraad manipuleren, op allerlei manieren, en het gebruik van een complot is er daar slechts één van.

edit: posts samengevoegd

Ik vraag mij overigens wel af in hoeverre Edith een finale met Hans en Kees ziet zitten. Indien ze vierkant achter zo’n finale staat begrijp ik niet waarom Hans, Kees en Edith nog geen strijdplan voor de komende eilandraden hebben.

Het zou wel grappig zijn als Edith mikt op een finale met Geraldine en Anna-Alicia.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2013, 22:07:19 door Dannyboy »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #36 Gepost op: 14-11-2013, 22:06:59 »
Het zou wel grappig zijn als Edith mikt op een finale met Geraldine en Anna-Alicia.

Dat zou ik in ieder geval vele malen logischer vinden met het oog op haar winstkansen. Ze blinkt tot nu toe niet bepaald uit in de proeven.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #37 Gepost op: 14-11-2013, 22:10:22 »
Dat zou ik in ieder geval vele malen logischer vinden met het oog op haar winstkansen. Ze blinkt tot nu toe niet bepaald uit in de proeven.

Zo jammer dat ze niet ''tactisch'' wil stemmen, terwijl ze als ze wel tactisch stemt veel meer kans heeft op de winst.
Het gaat toch om winnen ofniet?
Daarom zitten ze toch op het eiland?

Ik stel wel veel retorische vragen zeg  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #38 Gepost op: 14-11-2013, 22:12:49 »
Ik stel wel veel retorische vragen zeg  ;D

En toch zou ik ze niet op dezelfde manier beantwoorden als jij vermoed ik ::tandpastasmiley::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #39 Gepost op: 14-11-2013, 22:13:09 »
Bepaalde kandidaten willen enkel linksom winnen en absoluut niet rechtsom. Mijn instelling is eerder: linksom óf rechtsom en desnoods er dwars doorheen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."