Auteur Topic: Aflevering 11 - The keys  (gelezen 24253 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #60 Gepost op: 15-11-2013, 01:36:38 »
Inderdaad een vreemde actie om alleen Edith voor een spiegel te plaatsen en op een weegschaal te zetten.. ???

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #61 Gepost op: 15-11-2013, 01:51:41 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #62 Gepost op: 15-11-2013, 02:13:14 »
Saaie aflevering :(. Wel goed dat Paulien er uit is gegaan met een positief gevoel na al dat gedoe, maar erg spannend was het niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #63 Gepost op: 15-11-2013, 08:36:55 »
Ik zou nu wel eens een proef willen zien waarbij niet bij voorbaat vaststaat dat de fysiek sterkste wint. Meer intelligentie en geheugenspellen, evenwichtsbalken etc.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #64 Gepost op: 15-11-2013, 09:23:08 »
. Is het anderen overigens ook opgevallen dat toen het trio terug kwam van winnaars eiland AA dermate met haar bikinibroekje zat te frummelen dat je rechtstreeks haar private parts in keek  ::oink::? Had wel verwacht dat de productie dat er even uitgeknipt zou hebben...zou wel netjes zijn geweest.



Zie niets, behalve dat ze even aan haar broekje zit?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #65 Gepost op: 15-11-2013, 09:59:07 »
Vooral (deze) Hans begint wat van die trekjes te vertonen, ja.
dat gevoel had ik gister ook. Met z'n 'Zimra eruit want ze verdient het niet'.
Flinke barst in mijn Hans adoratie.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #66 Gepost op: 15-11-2013, 10:21:13 »
dat gevoel had ik gister ook. Met z'n 'Zimra eruit want ze verdient het niet'.
Flinke barst in mijn Hans adoratie.

Ze doet niets in het kamp en tijdens de proeven is zij dramatisch slecht. Hans heeft dus alle reden om dat te zeggen.
Als jouw adoratie voor iemand zo snel omslaat, als diegene de waarheid uitspreekt, ....?!?  :(

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #67 Gepost op: 15-11-2013, 10:23:53 »
Zie niets, behalve dat ze even aan haar broekje zit?

De wens was de vader van Sven020 zijn gedachte.  ;D

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #68 Gepost op: 15-11-2013, 10:29:00 »
Ik zou nu wel eens een proef willen zien waarbij niet bij voorbaat vaststaat dat de fysiek sterkste wint. Meer intelligentie en geheugenspellen, evenwichtsbalken etc.


Ja, erg jammer inderdaad. De focus ligt iets te veel op het fysieke, waardoor de vrouwen bij voorbaat kansloos zijn. (Er is ook geen compensatie voor de vrouwen, wat het al wat eerlijker zou maken.) Dit is trouwens al in de hele expeditie, want de openingsproef werd ook met afstand gewonnen door de mannen.

Eigenlijk is het gezien de proeven opvallend dat er nog maar zo weinig mannen over zijn gebleven. Ik denk inderdaad dat de mannen het spel te vroeg tactisch hebben gespeeld, waar ze meteen voor zijn afgestraft.

Ik moet wel zeggen dat ik het met Geraldine eens ben dat de zekerheid van Hans dat hij wel in de finale komt een beetje irritant begint te worden. Hoewel ik hem een goede Robinson vindt zou ik het hierdoor eigenlijk wel prima vinden als het drietal eens flink genaaid wordt door de anderen. Ze worden bijna arrogant in hun aanname wie in welke volgorde weggestemd zal worden.

Ja, het komt erg arrogant over. Hij zegt gewoon recht in haar gezicht 'we stemmen nu Paulien eruit, dan Zimra en dan is het logisch welke twee daarop volgen'. Dat kun je toch niet maken! (Vooral als je dat zegt tegen degene die je er dus logischerwijs wel uit ziet gaan.) Het is 1 om de hoop uit te spreken met Edith en Kees naar de finale te gaan, het is totaal anders om dit als voldongen feit te presenteren. Mijn sympathie voor Hans daalt hiermee nogal.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #69 Gepost op: 15-11-2013, 10:42:21 »

Als jouw adoratie voor iemand zo snel omslaat, als diegene de waarheid uitspreekt, ....?!?  :(
hetgeen mij irriteerde is juist dat hij deed alsof het DE waarheid is dat Zimra niet thuishoort in ER. Misschien is ze wel heel gezellig, en is dat DE essentie van ER.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #70 Gepost op: 15-11-2013, 10:47:38 »
Ja, erg jammer inderdaad. De focus ligt iets te veel op het fysieke, waardoor de vrouwen bij voorbaat kansloos zijn. (Er is ook geen compensatie voor de vrouwen, wat het al wat eerlijker zou maken.) Dit is trouwens al in de hele expeditie, want de openingsproef werd ook met afstand gewonnen door de mannen.

Eigenlijk is het gezien de proeven opvallend dat er nog maar zo weinig mannen over zijn gebleven. Ik denk inderdaad dat de mannen het spel te vroeg tactisch hebben gespeeld, waar ze meteen voor zijn afgestraft.

Ja, het komt erg arrogant over. Hij zegt gewoon recht in haar gezicht 'we stemmen nu Paulien eruit, dan Zimra en dan is het logisch welke twee daarop volgen'. Dat kun je toch niet maken! (Vooral als je dat zegt tegen degene die je er dus logischerwijs wel uit ziet gaan.) Het is 1 om de hoop uit te spreken met Edith en Kees naar de finale te gaan, het is totaal anders om dit als voldongen feit te presenteren. Mijn sympathie voor Hans daalt hiermee nogal.


Of iets onsympathiek is, 'macht kein Flauss aus'. Als je daarmee de concurrentie kunt intimideren, ben je goed bezig. Het is geen speelkwartiertje tijdens een schoolreisje.
De zwakte van de dames is ook wel stuitend....verliezen van oude mannen. Niet een beetje, maar op kilometers afstand.
Dat Hans zich dan oppermachtig gaat voelen is begrijpelijk, maar het uitspreken is superdom. Wat dat betreft, mogen de heren wel even een pak slaag krijgen van de dames.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #71 Gepost op: 15-11-2013, 10:52:41 »
hetgeen mij irriteerde is juist dat hij deed alsof het DE waarheid is dat Zimra niet thuishoort in ER. Misschien is ze wel heel gezellig, en is dat DE essentie van ER.

Dat is de essentie voor de kijker, thuis op de bank, met chips en bier.
Maar niet voor de deelnemers. Gezellig of ongezellig doet er voor hen niet toe. Er moet gestreden worden m.a.g. bloed, zweet & tranen.

Wat Zimra betreft, is dat ook de waarheid. Alsof je naar bejaardengymnastiek zit te kijken.  :(

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #72 Gepost op: 15-11-2013, 11:04:02 »

Of iets onsympathiek is, 'macht kein Flauss aus'. Als je daarmee de concurrentie kunt intimideren, ben je goed bezig. Het is geen speelkwartiertje tijdens een schoolreisje.
De zwakte van de dames is ook wel stuitend....verliezen van oude mannen. Niet een beetje, maar op kilometers afstand.
Dat Hans zich dan oppermachtig gaat voelen is begrijpelijk, maar het uitspreken is superdom. Wat dat betreft, mogen de heren wel even een pak slaag krijgen van de dames.


Uit jouw posts blijkt dat je een hele andere opvatting hebt van hoe het spel gespeeld kan / moet worden. Natuurlijk is Robinson geen speelkwartiertje, maar de expeditie gaat voor mij (en volgens mij ook voor de deelnemers) om meer dan alleen het winnen. Het gaat om je eigen grenzen verkennen, een groepsproces meemaken, honger hebben etc. Het intimideren van andere kandidaten hoort daar wat mij betreft niet bij. Gezelligheid is net zo belangrijk. Ze moeten wel drie weken lang met elkaar op een eiland zitten (ook op de momenten dat de camera's uit zijn). Alleen maar haat en nijd kost heel veel energie, terwijl positiviteit juist veel energie oplevert.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #73 Gepost op: 15-11-2013, 11:53:06 »
Ben ik nou gek? Het 3 tal op winnaars eiland spreekt toch af om op Zimra te gaan stemmen?

En zien we Hans niet net voor de commercial tegen Geraldine zeggen dat ook te gaan doen???

 ??? ??? ???

Zo begreep ik het idd ook. Ik was verrast dat iedereen (dus ook het trio) opeens toch op Paulien stemde.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #74 Gepost op: 15-11-2013, 11:57:34 »
Dat heb ik gemist  ::oink::
dat is toch te dom voor woorden...

Te dom om te poepen bedoel je?

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #75 Gepost op: 15-11-2013, 12:04:00 »
Wat ik niet snap aan het plan van de meiden om Hans eruit te stemmen: zij zijn met drie en Hans en z'n vrienden ook, dan is het niet mogelijk om hans eruit te stemmen? Of heeft een van de meiden nog heel veel extra stemmen?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #76 Gepost op: 15-11-2013, 12:10:21 »
Wat ik niet snap aan het plan van de meiden om Hans eruit te stemmen: zij zijn met drie en Hans en z'n vrienden ook, dan is het niet mogelijk om hans eruit te stemmen? Of heeft een van de meiden nog heel veel extra stemmen?

Zimra heeft extra stemmen, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het verrassingseffect, waardoor het trio geen extra stemmen inzet. Ze doen net alsof ze geen tactiek hebben en ook Zimra eruit willen hebben (want als ze wel een tactiek hadden gehad, hadden nu al wel iets geprobeerd bij de stemming om Paulien weg te stemmen). Het zou erg naïef zijn van het trio om te geloven dat alle tactische spelletjes over zijn, maar toch zou het plan nog wel eens kunnen werken.

En nee dit hadden ze niet al eerder kunnen doen, want dan was Paulien er nog steeds als gevaarlijke out-sider, die zich zodra ze hoort van het plan ook opeens tegen de dames had kunnen keren.

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #77 Gepost op: 15-11-2013, 12:12:24 »
Wat ik niet snap aan het plan van de meiden om Hans eruit te stemmen: zij zijn met drie en Hans en z'n vrienden ook, dan is het niet mogelijk om hans eruit te stemmen? Of heeft een van de meiden nog heel veel extra stemmen?
Zimra heeft nog 5 extra stemmen en Anna nog 3 of 4 geloof ik.
I will follow my inner gold

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #78 Gepost op: 15-11-2013, 12:22:56 »
Zimra heeft extra stemmen, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het verrassingseffect, waardoor het trio geen extra stemmen inzet. Ze doen net alsof ze geen tactiek hebben en ook Zimra eruit willen hebben (want als ze wel een tactiek hadden gehad, hadden nu al wel iets geprobeerd bij de stemming om Paulien weg te stemmen). Het zou erg naïef zijn van het trio om te geloven dat alle tactische spelletjes over zijn, maar toch zou het plan nog wel eens kunnen werken.

En nee dit hadden ze niet al eerder kunnen doen, want dan was Paulien er nog steeds als gevaarlijke out-sider, die zich zodra ze hoort van het plan ook opeens tegen de dames had kunnen keren.

Klopt dat bedacht ik me ook. Stel ze hadden Paulien zo ver gekregen om bijvoorbeeld Kees weg te stemmen gisteren. Dan had na de eilandraad Paulien zich waarschijnlijk bij Edith en Hans gevoegd omdat ze daar meer zekerheid zou krijgen.
Bij Anna, Geraldine en Zimra had zij het na Hans en Edith ook af moeten leggen.
Dus het idee is goed, hopelijk lukt de uitvoering ook nog. Tevens hoop ik dat Kees gespaard blijft en ze voor Hans gaan.

Ojaaa nog even refererend aan een eerdere post van je. Volgens mij zei Hans niet Eerst Paulien, dan Zimra en dan zien we wel welke 2 volgen. Maar bedoelde hij dat met eerst Paulien en Zimra de aankomende 2 eilandraden vast stonden.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - The keys
« Reactie #79 Gepost op: 15-11-2013, 12:28:34 »
Ja, het komt erg arrogant over. Hij zegt gewoon recht in haar gezicht 'we stemmen nu Paulien eruit, dan Zimra en dan is het logisch welke twee daarop volgen'. Dat kun je toch niet maken! (Vooral als je dat zegt tegen degene die je er dus logischerwijs wel uit ziet gaan.) Het is 1 om de hoop uit te spreken met Edith en Kees naar de finale te gaan, het is totaal anders om dit als voldongen feit te presenteren. Mijn sympathie voor Hans daalt hiermee nogal.

Niet overdrijven, dit zei hij niet. Hij zei dat het duidelijk was welke twee er nu uit zouden gaan, als het aan hem lag, en doelde daarbij op Paulien en Zimra, in die volgorde. Dus je vergist je.