Auteur Topic: Aflevering 12 - Dilemma  (gelezen 25152 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #20 Gepost op: 21-11-2013, 22:42:23 »
Daar hadden ze geen zin in denk ik.

dat denk ik ook.. Jammer
er was eens......

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #21 Gepost op: 22-11-2013, 00:20:44 »
Volgens mij heeft na vanavond alleen Kees nog extra stemmen.
Edith heeft er ook nog genoeg.. ;)

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #22 Gepost op: 22-11-2013, 00:26:38 »
Mooie aflevering. Heeft Edith niet even aan Anna en Geraldine gevraagd in het resort op wie ze gingen stemmen? Dan heb je wel een plaatje voor je kop  ;)

Offline keesrobinson13

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #23 Gepost op: 22-11-2013, 00:38:50 »
Hans en Kees hadden de kans om Zimra beter te leren kennen.. hebben ze niet gedaan en dat viel me tegen..

volgens mij was het toch vooral Zimra die zich afzonderde

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #24 Gepost op: 22-11-2013, 00:59:58 »
Wel jammer dat Hans het de damers toch een beetje verweet.
Hij zei volgens mij dat ie het jammer vond dat hij er zo tactisch werd uitgestemd..
Hoe hadden ze hem er dan uit moeten stemmen vraag ik me dan af.
Inderdaad dit ::jaja::, je kan er bijna niet op een andere manier uitgaan. Voornamelijk als je zo sterk bent. Daarnaast heeft ie zelf ook bijv. Jan weggestemd met precies dezelfde reden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #25 Gepost op: 22-11-2013, 01:08:41 »
Een matige aflevering. Leuke proef, maar zodra je hoort dat er een resort te winnen is kun je bijna op je klompen aanvoelen dat er vrouwen naartoe gaan..
Zijn er trouwens ooit in ER mannen naar een luxe-resort gegaan?

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #26 Gepost op: 22-11-2013, 01:27:50 »
Hans en Kees hadden de kans om Zimra beter te leren kennen.. hebben ze niet gedaan en dat viel me tegen..

Ze waren van plan om Zimra eruit te stemmen, en hadden dit ook al duidelijk aangegeven.
Hadden ze wel aardig gedaan, waren hier vast wel weer reacties op gekomen van "goh wat schijnheiligerds, die Hans en Kees"
Daarnaast hield vooral Zimra zich afzijdig. Die had net zo goed haar best kunnen doen om Hans beter te leren kennen.

Een matige aflevering. Leuke proef, maar zodra je hoort dat er een resort te winnen is kun je bijna op je klompen aanvoelen dat er vrouwen naartoe gaan..
Zijn er trouwens ooit in ER mannen naar een luxe-resort gegaan?

Mannen hadden net zoveel kans. Beetje gokken en een beetje geluk. Maar iedereen had even veel kans.
Maar buiten kijf: gewoon een hele sterke ronde van Geraldine.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 22-11-2013, 01:44:18 door Brinta »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #27 Gepost op: 22-11-2013, 01:37:50 »
Hoe onnozel van die 2 mannen. Onvoorstelbaar. 2 volwassen mannen, die niet kunnen rekenen.
Wanneer wil je dan nog je extra stemmen gaan gebruiken. Als het niet meer nodig is!?!

Dit was de sleutelronde voor de finale, daarna was het nog 3 tegen 2.
Hans is verdiend eruit gestemd. Als je niet beter op je tellen gaat letten....

En dan Kees weer met zijn verongelijkte reactie.  :\'(. En dus ben jij de volgende, dag Kees, daaag  ::zwaai::

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #28 Gepost op: 22-11-2013, 01:44:24 »
volgens mij was het toch vooral Zimra die zich afzonderde
Ik denk ook dat dit meer aan Zimra ligt dan aan Hans en Kees. Vooral ook met de omschrijving van Edith in mijn achterhoofd: 'Ze doet op het eiland niks'. Maar dat is natuurlijk speculatie.

En alhoewel ik Geraldine en Anna-Alicia niet bepaald sympathiek in het spel vind op dit moment, vind ik de reacties van Kees en Hans dus echt nergens op slaan. Hans snapt blijkbaar het spel niet lijkt wel, door de dames zijn exit te verwijten en te weinig briefjes in te zetten en Kees.. ik zou het behoorlijk irritant vinden als hij nu weer boos gaat worden op iemand volgende week  ???.
« Laatst bewerkt op: 22-11-2013, 01:47:04 door Slowdive »
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #29 Gepost op: 22-11-2013, 01:52:57 »
Als er überhaupt nog gestemd gaat worden (denk het wel), dan kan Kees alleen naar huis als Edith op hem wil stemmen en dat zie ik niet gebeuren. De rest heeft geen extra stemmen meer, dus ik ga er van uit dat Zimra gewoon de volgende is.

Verder gewoon goed gespeeld van de dames, het valt Hans niet echt kwalijk te nemen dat hij het niet helemáál zag aankomen, terwijl Zimra er nog in zat. Zimra die eigenlijk bij niemand aansluiting vindt en unaniem als de zwakste schakel wordt beschouwd (slechte metafoor als er geen sprake is van een team, maar ja). Thuis op de bank is het iets te makkelijk praten. Ik weet niet of iedereen van elkaar weet hoeveel stemmen ze nog hebben, maar als je ze nu met z'n allen inzet om Zimra eruit te kieperen en dat blijkt achteraf niet nodig te zijn geweest, bestaat natuurlijk de kans dat je de volgende keer bij iemand anders (Anna Alicia) in het mes loopt. En dan sla je jezelf ook voor de kop... Nee, ergens moet je toch een educated guess maken. Gewoon goed gespeeld dus.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #30 Gepost op: 22-11-2013, 06:52:49 »
Als er überhaupt nog gestemd gaat worden (denk het wel), dan kan Kees alleen naar huis als Edith op hem wil stemmen en dat zie ik niet gebeuren. De rest heeft geen extra stemmen meer, dus ik ga er van uit dat Zimra gewoon de volgende is.


Ik denk dat Kees de volgende is, dat verzekert de anderen van de vrouwenfinale die ze willen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #31 Gepost op: 22-11-2013, 07:05:03 »
Ik denk dat Kees de volgende is, dat verzekert de anderen van de vrouwenfinale die ze willen.


Maar denk je niet dat Edith liever Zimra ziet gaan dan Kees? Edith irriteert zich aan Zimra, die stemt never nooit op Kees.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #32 Gepost op: 22-11-2013, 08:17:11 »
Ik dacht bij dat fragment waarbij Kees en Hans zeiden dat ze met een gerust hart naar de eiland zouden gaan echt:  ::oink:: Serieus? Dat was echt dom vond ik.
I will follow my inner gold

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #33 Gepost op: 22-11-2013, 09:19:00 »
Ik denk ook dat dit meer aan Zimra ligt dan aan Hans en Kees. Vooral ook met de omschrijving van Edith in mijn achterhoofd: 'Ze doet op het eiland niks'. Maar dat is natuurlijk speculatie.

natuurlijk had Zimra naar Kees en Hans toe kunnen stappen. Toch denk ik dat de stap andersom makkelijker was. Even een arm om haar heen 'jammer meid, nu zit je met ons opgescheept' of iets dergelijks had een leuk begin geweest.
Zoals ze zelf aangeeft hoort ze nergens bij. Dat is een akelig gevoel :(
er was eens......

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #34 Gepost op: 22-11-2013, 09:19:39 »
Wel jammer dat Hans het de damers toch een beetje verweet.
Hij zei volgens mij dat ie het jammer vond dat hij er zo tactisch werd uitgestemd..
Hoe hadden ze hem er dan uit moeten stemmen vraag ik me dan af.

Mag iemand het ook gewoon jammer vinden en teleurgesteld zijn dat hij wordt weg gestuurd en blijkt geeft van die teleurstelling? Hij werd toch niet kwaad ofzo?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #35 Gepost op: 22-11-2013, 09:42:39 »
natuurlijk had Zimra naar Kees en Hans toe kunnen stappen. Toch denk ik dat de stap andersom makkelijker was. Even een arm om haar heen 'jammer meid, nu zit je met ons opgescheept' of iets dergelijks had een leuk begin geweest.
Zoals ze zelf aangeeft hoort ze nergens bij. Dat is een akelig gevoel :(

Precies, ze was toch al een beetje afgeschreven door die twee. Letterlijk gezien als een buffer die Hans niet nodig dacht te hebben. Daar heeft hij misschien toch iets laten liggen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline vlampijp

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #36 Gepost op: 22-11-2013, 09:57:37 »
Mwuaha, wat n schauspiel van edith op de eilandraad, geniaal.... En misschien dat Hans en ook Kees t ook geloofden. Kees heeft nu denk ik geen argwaan tegenover haar.

Het zou wel n heel erg toevallige en gunstige situatie voor edith zijn als deze stemming niet precies zó was afgesproken in t resort, maar t zou kunnen. Ik vond t gek dat we niet meer te zien kregen over t eventuele gekonkel in t resort, maar dat maakte de raad wel spannend.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #37 Gepost op: 22-11-2013, 10:15:25 »
Mwuaha, wat n schauspiel van edith op de eilandraad, geniaal.... En misschien dat Hans en ook Kees t ook geloofden. Kees heeft nu denk ik geen argwaan tegenover haar.

Het zou wel n heel erg toevallige en gunstige situatie voor edith zijn als deze stemming niet precies zó was afgesproken in t resort, maar t zou kunnen. Ik vond t gek dat we niet meer te zien kregen over t eventuele gekonkel in t resort, maar dat maakte de raad wel spannend.

Huh? Ze is gewoon compleet buiten dat plan gehouden om op Hans te stemmen hoor. Die meiden waren echt doodsbang dat hun plan in duigen zou vallen, en wilden daarom Edith niet wijzer maken.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #38 Gepost op: 22-11-2013, 10:38:30 »
vlak voor de beide heren en Zimra na de eilandraad naar de boot lopen, praten ze nog een beetje over de prijs. Vooral Kees had graag de 2 vorige uitjes ingeruild voor het resort. Ook Zimra probeert iets te zeggen, maar beide heren walsen gewoon over haar woorden heen. Dan wrijft Hans het er nog even in.. 'ah, het is wel lekker voor die meiden... echt een vrouwen treatment.. is goed voor ze' en draait zich vervolgens weg. Zimra als een soort minderwaardig iets achterlatend. Haar blik is veelzeggend.
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #39 Gepost op: 22-11-2013, 10:53:52 »
en dan die eilandraad.. waarin Kees doodleuk zegt dat het overgebleven meel alleen voor Hans en hem is. Alsof Zimra er niet zit. Zimra die toegeeft dat het voor haar de laatste keer kan zijn gevolgd door een heel zacht.. 'al hoop ik het niet'.
er was eens......