Auteur Topic: Aflevering 12 - Dilemma  (gelezen 25154 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #40 Gepost op: 22-11-2013, 11:09:24 »
en dan die eilandraad.. waarin Kees doodleuk zegt dat het overgebleven meel alleen voor Hans en hem is. Alsof Zimra er niet zit. Zimra die toegeeft dat het voor haar de laatste keer kan zijn gevolgd door een heel zacht.. 'al hoop ik het niet'.

Ja, die was erg pijnlijk voor Zimra. Weinig empathisch vermogen op dat moment. Lijkt me eigenlijk niets voor Kees.
 :-\\

Maar wie het laatst lacht...
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #41 Gepost op: 22-11-2013, 12:07:51 »
Hans en Kees hadden de kans om Zimra beter te leren kennen.. hebben ze niet gedaan en dat viel me tegen..

Dat illustreert eigenlijk ook wel een beetje hun hoogmoed. Ze hebben geen moment bedacht dat het wellicht handig zou kunnen zijn haar te peilen en eventueel voor een karretje te spannen. Niet dat dat geholpen zou hebben, maar dat wisten zij op dat moment nog niet.
Die opmerking over dat meel was inderdaad gewoon... laag haast. Hoe haal je het in je hoofd als volwassene een ander onzichtbaar te maken? Des te leuker dat Hans dat meel niet meer nodig heeft. Ja, ik vond dit echt een geweldige ontknoping, goed aangepakt door de dames.
Ik snapte trouwens Ediths reactie niet helemaal.
« Laatst bewerkt op: 22-11-2013, 12:28:59 door Starry Night »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #42 Gepost op: 22-11-2013, 12:18:47 »
Interessante proef, gemiddelde aflevering.

Wel opvallende eilandraad qua stemming.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #43 Gepost op: 22-11-2013, 13:11:31 »
Mooie aflevering. Heeft Edith niet even aan Anna en Geraldine gevraagd in het resort op wie ze gingen stemmen? Dan heb je wel een plaatje voor je kop  ;)

Volgens mij wilde Edith het niet weten, want dan zou ze in de problemen kunnen komen omdat haar loyaliteit bij twee groepen ligt. En ik denk dat ze zo naief is dat ze dacht dat iedereen wel op Zimra zou stemmen. Maar ik denk dat de komende week Zimra eruit ligt. Zoals ze zelf al aangeeft, ze heeft bij niemand echt aansluiting. De dames hebben haar alleen geholpen met het complot zodat ze zelf veilig zullen zijn. Ik verwacht dan ook dat de finale zal plaatsvinden tussen Geraldine, Anna, Edith en Kees. En als er na deze week nog een eilandraad is, verwacht ik dat Kees eruit gestemd gaat worden. Of hij moet nog veel stemmen hebben of een immuniteitsproef winnen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #44 Gepost op: 22-11-2013, 13:16:54 »
Volgens mij wilde Edith het niet weten, want dan zou ze in de problemen kunnen komen omdat haar loyaliteit bij twee groepen ligt. En ik denk dat ze zo naief is dat ze dacht dat iedereen wel op Zimra zou stemmen. Maar ik denk dat de komende week Zimra eruit ligt. Zoals ze zelf al aangeeft, ze heeft bij niemand echt aansluiting. De dames hebben haar alleen geholpen met het complot zodat ze zelf veilig zullen zijn. Ik verwacht dan ook dat de finale zal plaatsvinden tussen Geraldine, Anna, Edith en Kees. En als er na deze week nog een eilandraad is, verwacht ik dat Kees eruit gestemd gaat worden. Of hij moet nog veel stemmen hebben of een immuniteitsproef winnen.

Misschien wil Kees nu zijn meel wel met Zimra delen. Hij staat nogal alleen vanaf nu.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #45 Gepost op: 22-11-2013, 15:42:59 »
Mag iemand het ook gewoon jammer vinden en teleurgesteld zijn dat hij wordt weg gestuurd en blijkt geeft van die teleurstelling? Hij werd toch niet kwaad ofzo?

Ja dat mag hij zeker hoor, en dat is mijn probleem ook niet.
Mij gaat het erom dat hij het er niet mee eens was dat hij er zo tactisch uit gestemd werd.
Je kunt hem er moeilijk uit stemmen omdat je hem de zwakste vind, dus als je hem er niet tactisch uit mag stemmen moet je hem eigenlijk gewoon de finale laten halen en waarschijnlijk laten winnen.....

Komt het er dus op neer dat je het spel goed speelt als je hans laat winnen en anders speel je het spel niet eerlijk ofzo denk ik  ???

Maar goed, wat ik hiermee dus wil zeggen is dat ik hans geen leuke speler vind om deze redenen.
Als kees weer boos gaat worden zou ik hem ook niet leuk meer vinden.
Ik vind Geraldine en Anna wat leuker geworden door deze zet.
Zimra vond ik al leuk :)
« Laatst bewerkt op: 22-11-2013, 15:44:41 door Bjorrn »
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #46 Gepost op: 22-11-2013, 16:43:12 »
Hoogtepunt van deze aflevering, Zimra die niet onder water komt omdat haar borsten te groot zijn. Zegt al genoeg denk ik:
- Weer een raar gemonteerde aflevering, wat maakt mij die badkamer uit?
- Slap verlies van Hans, als je een tegenzet doet en dus tactisch gaat spelen, ga dan niet zeiken dat er ook idd tactisch gespeeld wordt
- Meerdere (onbedoeld) lullige uithalen naar Zimra, ik had wel een beetje met haar te doen
- geen zin meer om me iets te herinneren

Slapste aflevering in jaren, zo niet ooit :(

edit: nee wacht, Geraldine die heel verstandig Edith meeneemt. Dat was dat ene moment waarop ik dacht, "ja, goed bezig", hoe lullig het ook was voor Zimra.
« Laatst bewerkt op: 22-11-2013, 16:45:46 door Dannyboy »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #47 Gepost op: 22-11-2013, 19:22:19 »
Nou ik ben ook weer bij.

Het wordt zo langzamerhand een beetje een slap seizoen vind ik.. Ik irriteer me ook aan veel dingen, maar dat wil ik helemaal niet doen  :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #48 Gepost op: 22-11-2013, 19:24:04 »
het "grappige" is dat veel mensen spelers als Geza en Sef vervelende mensen vinden. Er was ook ooit een seizoen met twee belgen (serge en...) die waren ook hoogst irritant.
Maar dat soort mensen zorgt meestal wel voor de leukste tv.
Nu ze eruit zijn vind ik de laatste 2 afleveringen ook een beetje saai.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #49 Gepost op: 22-11-2013, 20:20:38 »
het "grappige" is dat veel mensen spelers als Geza en Sef vervelende mensen vinden. Er was ook ooit een seizoen met twee belgen (serge en...) die waren ook hoogst irritant.
Maar dat soort mensen zorgt meestal wel voor de leukste tv.
Nu ze eruit zijn vind ik de laatste 2 afleveringen ook een beetje saai.

+1
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #50 Gepost op: 22-11-2013, 21:06:35 »
Nou ik ben ook weer bij.

Het wordt zo langzamerhand een beetje een slap seizoen vind ik.. Ik irriteer me ook aan veel dingen, maar dat wil ik helemaal niet doen  :P

Ik ook. Ik heb zelfs halverwege de aflevering de tv uitgezet en ik geloof niet dat ik dat ooit eerder heb gedaan bij ER. Het was ook al een half uur van te voren duidelijk dat Hans eruit zou gaan, dus ik had ook niet echt het idee dat er verder nog iets te zien viel.

Offline vlampijp

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #51 Gepost op: 22-11-2013, 23:45:31 »
Huh? Ze is gewoon compleet buiten dat plan gehouden om op Hans te stemmen hoor. Die meiden waren echt doodsbang dat hun plan in duigen zou vallen, en wilden daarom Edith niet wijzer maken.

Ze opperde het idee "vrouwenfinale" en toen ze zag dat ger en an meteen hapten. Toen heeft ze haar mond meteen niet meer opgetrokken. Zo voorkwam ze dat de dames haar gingen vragen om mee te doen. Ze wist dus dat de kans groot was dat de stemmen naar hans of kees gingen. Vervolgens kon/moest ze de vermeende onschuld ophangen tijdens de raad.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #52 Gepost op: 23-11-2013, 00:35:34 »
De opmerking over het meel vond ik inderdaad ook een beetje misplaatst. Te hoogmoedig van Hans en Kees. Dat Hans het niet sportief oppakte snapte ik al helemaal niet: "Ik snap niet waarom ik op tactische redenen ben weggestemd". Hallo, op welke manier stemde je Jan ook alweer weg? Juist, tactisch. Hij kon wel janken toen hij afscheid nam van Dennis.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #53 Gepost op: 23-11-2013, 03:05:49 »
Ze opperde het idee "vrouwenfinale" en toen ze zag dat ger en an meteen hapten. Toen heeft ze haar mond meteen niet meer opgetrokken. Zo voorkwam ze dat de dames haar gingen vragen om mee te doen. Ze wist dus dat de kans groot was dat de stemmen naar hans of kees gingen. Vervolgens kon/moest ze de vermeende onschuld ophangen tijdens de raad.

Haha wauw, volgens mij kijk jij naar een heel ander programma dan ik.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #54 Gepost op: 23-11-2013, 08:30:29 »
Brutale mensen hebben de halve wereld.
En de andere helft is nu even van de meer bescheiden mensen.

Prima dat niet altijd iemand met charisma de winnaar hoeft te worden. Is dat saaie televisie? Voor mij niet. We zijn blijkbaar vooral gewend de voorkeur te geven aan 'harde prikkels' in plaats van aan subtiliteit.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #55 Gepost op: 23-11-2013, 10:59:21 »
het "grappige" is dat veel mensen spelers als Geza en Sef vervelende mensen vinden. Er was ook ooit een seizoen met twee belgen (serge en...) die waren ook hoogst irritant.
Maar dat soort mensen zorgt meestal wel voor de leukste tv.
Nu ze eruit zijn vind ik de laatste 2 afleveringen ook een beetje saai.

Dat is ook een beetje wat je krijgt als het hele seizoen rondom het spelletje van dat soort types gemonteerd wordt. Vallen ze weg, dan valt de show in duigen. Ik snap (nog steeds) niet waarom de productie de keuze heeft gemaakt op dat ene aspect van het spel vrijwel alle nadruk te leggen, en alle andere aspecten nagenoeg buiten beschouwing te laten. Ik vond Sef en Geza vervelend vanwege hun kijk op het spel, maar ik heb niet echt genoten van deze expeditie vanwege deze keuze van de productie.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #56 Gepost op: 23-11-2013, 13:04:09 »
Dat is ook een beetje wat je krijgt als het hele seizoen rondom het spelletje van dat soort types gemonteerd wordt. Vallen ze weg, dan valt de show in duigen. Ik snap (nog steeds) niet waarom de productie de keuze heeft gemaakt op dat ene aspect van het spel vrijwel alle nadruk te leggen, en alle andere aspecten nagenoeg buiten beschouwing te laten. Ik vond Sef en Geza vervelend vanwege hun kijk op het spel, maar ik heb niet echt genoten van deze expeditie vanwege deze keuze van de productie.

Expeditie Robinson gaat over overleven, met name sociaal.
Liegen en bedriegen zijn zo ongeveer de meest effectieve sociale overlevingsmechanismen.
Vrijwel iedereen liegt tegen zichzelf, uit bescherming tegen pijnlijke waarheden.
En, opdat niet iedereen over mij heen gaat vallen  ;), BIJNA iedereen liegt naar elkaar toe, voornamelijk uit opportunistische overwegingen. Kost weinig zweetdruppels en levert relatief veel voordeel / winst op.
Waarom zou dit geen onderdeel van ER moeten/mogen zijn?

Mij stoort veel ernstiger het enorme verschil in niveau tussen de deelnemers.
- 2 opgevers, waarmee een enorme kwalijke invloed is gekomen op het verdere verloop. En de productie, die daar incapabel mee omgaat. En daarnaast was Paulien ook geen doorzetter.
- 1/3 fysiek uiterst zwakke deelnemers en daardoor bij voorbaat al incompetent om de hele rit uit te zingen. Waardoor ik soms niet het gevoel kan onderdrukken, dat ik naar een freak-show heb zitten kijken.

Met psychologen hebben ze allang de karakters van tevoren in kaart gebracht en kunnen ze de uitkomsten al redelijk goed voorspellen. Dit is allemaal voor het effect & voor de kijkcijfers.

 

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #57 Gepost op: 23-11-2013, 16:46:40 »
Waarom zou dit geen onderdeel van ER moeten/mogen zijn?

Mijn spel is het niet, maar de hier gequote conclusie heb ik niet geclaimed. Wat ik wel zeg is dat het achterlijk is dat dat onderdeel het ENIGE is waar we dit jaar wat van gezien hebben (dat en de proeven), want nu is het niet meer het spel binnen het spel, maar het spel zelf. Wat mij oprecht stoort is hetzelfde als wat jou stoort, de keuzes van de productie dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2013, 16:48:23 door Dannyboy »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #58 Gepost op: 23-11-2013, 17:09:59 »
het is gewoon super jammer dat mensen zonder eerst goed na te denken aan dit avontuur beginnen en vervolgens opgeven. Eigenlijk verpesten ze het voor de rest van de Expeditie. Hun vertrek zorgt ervoor dat de productie gedwongen wordt tot het nemen van maatregelen. En die hebben invloed op het verloop van de Expeditie. Of je wilt of niet.

In het verleden was de selectieprocedure uitgebreid en streng. En zelfs toen waren er opgevers.. Ik vraag me af hoe de selectie nu geregeld is. Wordt er gekeken of mensen fysiek in staat zijn om de proeven te doen. Of ze psychisch in staat zijn zich aan te passen aan de veranderde omstandigheden. Of kijken ze alleen naar de kijkcijferfactor die de kandidaten kunnen hebben. Het is jammer dat kandidaten niet meer op dit forum komen om af en toe iets toe te lichten.. Of EP, die als presentator heel benaderbaar was.
er was eens......

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #59 Gepost op: 23-11-2013, 18:21:25 »
Lange Frans gaf toch niet op?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.