Auteur Topic: Aflevering 12 - Dilemma  (gelezen 25156 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 12 - Dilemma
« Gepost op: 21-11-2013, 20:12:10 »
Vandaag de volgende proef:

 Deze proef bestaat uit drie onderdelen. De kandidaten moeten als eerste naar een vlot in het water zwemmen. In het water hangen flessen met boodschappen die de kandidaten moeten pakken. Terug op het strand lezen ze in de brief wat het volgende onderdeel inhoudt.

Wat de kandidaten niet wisten was dat bij het startsein de tijd is gaan lopen. Na exact 15 minuten ontbrandt de vlam in de toren die op het strand staat. Wie als laatste in de cirkel rond de toren stapt vóór de vlam aangaat, wint een plek in het derde onderdeel van de proef. Deze uitleg lezen de kandidaten in de brief. De kandidaten moeten er goed op letten dat ze niet te laat zijn, dan kun je deze ronde niet meer winnen.

Ronde 2
De tweede ronde draait ook om timing. De kandidaten krijgen een zak met houten blokken. Wie binnen 5 minuten de hoogste toren heeft gebouwd en uit de cirkel stapt wint. Als de vlam op de toren brandt zijn de 5 minuten om, wie dan nog in de cirkel staat kan niet meer winnen.

Ronde 3
De winnaars van de eerste twee rondes spelen tot slot tegen elkaar. Beiden moeten ze zo snel mogelijk een ladder bouwen om op de toren te klimmen. De treden van de toren liggen verstopt in het zand. Degene die als eerste bovenaan de toren is en de ketting pakt wint de proef. Naast immuniteit is de prijs deze keer de meest luxueuze tot nu toe.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #1 Gepost op: 21-11-2013, 20:16:26 »
klinkt spannend!!
er was eens......

Offline sylvana81

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #2 Gepost op: 21-11-2013, 20:34:11 »
Ben benieuwd

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #3 Gepost op: 21-11-2013, 21:06:32 »
Ik vind deze prijs iets te 'luxieus'.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #4 Gepost op: 21-11-2013, 21:22:14 »
toch best wel opvallend dat de eerste de beste proeven die niet om kracht draaien prompt door dames worden gewonnen..
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #5 Gepost op: 21-11-2013, 21:24:43 »
toeval :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #6 Gepost op: 21-11-2013, 21:25:46 »
natuurlijk ::rofl::
er was eens......

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #7 Gepost op: 21-11-2013, 21:44:24 »
Volgens mij heeft na vanavond alleen Kees nog extra stemmen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #8 Gepost op: 21-11-2013, 21:47:06 »
voorspelbare uitzending.
Leuke proef, het is wel weer eens wat anders.

Edith echt ontroerd. Kees leek er kapot van.
De reactie van Kees is wel mooi hoor. Goede vriendschap ontstaan denk ik.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #9 Gepost op: 21-11-2013, 21:47:12 »
toch best wel opvallend dat de eerste de beste proeven die niet om kracht draaien prompt door dames worden gewonnen..
Maar dan toch ook toevallig dat Hans twee keer weer bijna won, dat Geraldine weer duidelijk sterker was dan Anna en vooral dat zimra er wederom helemaal  niets van bakte.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #10 Gepost op: 21-11-2013, 21:50:29 »
Maar dan toch ook toevallig dat Hans twee keer weer bijna won, dat Geraldine weer duidelijk sterker was dan Anna en vooral dat zimra er wederom helemaal  niets van bakte.

 Het wordt beslist bij de eilandraden, niet in de proeven. En Zimra is gewoon heel goed in eilandraden.
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #11 Gepost op: 21-11-2013, 21:51:13 »
De gedachte die momenteel overheerst: ik heb zojuist een halve aflevering gekeken naar drie vrouwen die intens genoten van een veel te luxueuze prijs en ondertussen probeerden ze met een allesdoordringend en onophoudelijk gekrijs mijn oren zoveel en zo lang mogelijk te pijnigen.

De gedachte die eigenlijk zou moeten overheersen: Hoogmoed kwam bij Hans voor de val. Geraldine, Zimra en Anna hebben tactisch en logisch gehandeld. Hans en Kees (en in veel mindere mate Edith) hebben zich de kaas van het brood laten eten terwijl ze eigenlijk heer en meester van de tafel waren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #12 Gepost op: 21-11-2013, 21:54:13 »
leuke proef, maar ik miste de spanning.. Net of het een beetje werd afgeraffeld. Het was een proef die zelfs Zimra had kunnen winnen. Maar ik miste bij Zimra hetzelfde vuur als bij de proef zelf. Dat werd door Geraldine en Anna meer dan goed gemaakt. Wat fijn dat zij nu eens konden stralen :) Slim dat ze Edith meegenomen hebben, al had ik het voor Zimra leuk gevonden als zij ook eens van iets speciaals had kunnen genieten. Het was voor Kees en Hans dè gelegenheid om nader tot Zimra te komen.. Dat vonden ze kennelijk geen van beiden de moeite waard. En dat viel me tegen. Dat Hans de expeditie zou verlaten was van te voren al wel duidelijk.. Jammer.. Het was absoluut een goeie Robinson, maar tactisch te lief.
Ik ben benieuwd op wie Kees nu boos gaat worden...
er was eens......

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #13 Gepost op: 21-11-2013, 21:55:51 »
Op zichzelf?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #14 Gepost op: 21-11-2013, 21:56:25 »
hij is voornamelijk verdrietig volgens mij.

het is in ieder geval niet zo'n uitbarsting als de vorige keer.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #15 Gepost op: 21-11-2013, 21:59:36 »
Hij snapt het tactische element iig. Maar véél te laat. Na zo'n uitspraak moet je dit gewoon zien aankomen. Zoals Jan, die wist dat ie een target werd, nadat ie had gezegd dat ie dubbelspel had gespeeld.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #16 Gepost op: 21-11-2013, 22:01:35 »
Hans en Kees hadden de kans om Zimra beter te leren kennen.. hebben ze niet gedaan en dat viel me tegen..
er was eens......

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #17 Gepost op: 21-11-2013, 22:18:27 »
Wel jammer dat Hans het de damers toch een beetje verweet.
Hij zei volgens mij dat ie het jammer vond dat hij er zo tactisch werd uitgestemd..
Hoe hadden ze hem er dan uit moeten stemmen vraag ik me dan af.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #18 Gepost op: 21-11-2013, 22:34:07 »
Ja, dat verbaasde me eigenlijk wel.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Dilemma
« Reactie #19 Gepost op: 21-11-2013, 22:41:03 »
Hans en Kees hadden de kans om Zimra beter te leren kennen.. hebben ze niet gedaan en dat viel me tegen..
Daar hadden ze geen zin in denk ik.