Auteur Topic: Aflevering 15 - De finale  (gelezen 42751 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #60 Gepost op: 13-12-2013, 19:46:35 »
Ik vond het wel raar dat de drie gekleurde deelnemers als enige niet aan tafel mochten zitten maar ergens achteraan op krukken moesten zitten.  ::niet-ok::

nu je het zegt denk ik ja verdraaid je hebt gelijk.. Zij waren de eerste 3 afvallers.. volgens mij toeval dat ze allen gekleurd waren. Als Nega niet had opgegeven was de eerste afvaller Edith en dus wit geweest.

Los van bovenstaande is kleurtje zo ongeveer het laatste waar ik op let als het om mensen gaat.
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #61 Gepost op: 13-12-2013, 19:56:01 »
Twee afvallers waren opgevers en verdienen sowieso geen podium.

Ik vond het wel raar dat de drie gekleurde deelnemers als enige niet aan tafel mochten zitten maar ergens achteraan op krukken moesten zitten.  ::niet-ok::

Je zou in plaats daarvan je ook de interessante vraag kunnen stellen, zijn gekleurde mensen minder effectief in een spel als ER?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #62 Gepost op: 13-12-2013, 20:13:11 »
Er zit mij iets heel erg dwars en wel het volgende: ongeveer halverwege de uitzending kwamen Sanne en Valentijn op het podium te zitten en keken ze aldaar op het grote scherm naar videobeelden van zichzelf en op die videobeelden waren ze op een laptop wederom videobeelden van zichzelf aan het bekijken. Stel nu dat Sanne en Valentijn gisteren samen thuis zaten te kijken naar de finale uitzending, dan waren ze dus aan het kijken naar videobeelden van zichzelf (televisie thuis) waarop ze keken naar videobeelden van zichzelf (televisie studio) waarop ze keken naar videobeelden van zichzelf (laptop). Raaaaaaar, hoezo gelaagdheid? Het droste effect maar dan net even iets anders.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #63 Gepost op: 13-12-2013, 20:16:02 »
was idd een vreemd stukje televisie Goyathlay..
er was eens......

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #64 Gepost op: 13-12-2013, 20:19:35 »
Er zit mij iets heel erg dwars en wel het volgende: ongeveer halverwege de uitzending kwamen Sanne en Valentijn op het podium te zitten en keken ze aldaar op het grote scherm naar videobeelden van zichzelf en op die videobeelden waren ze op een laptop wederom videobeelden van zichzelf aan het bekijken. Stel nu dat Sanne en Valentijn gisteren samen thuis zaten te kijken naar de finale uitzending, dan waren ze dus aan het kijken naar videobeelden van zichzelf (televisie thuis) waarop ze keken naar videobeelden van zichzelf (televisie studio) waarop ze keken naar videobeelden van zichzelf (laptop). Raaaaaaar, hoezo gelaagdheid? Het droste effect maar dan net even iets anders.

 ::rofl::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #65 Gepost op: 13-12-2013, 22:39:13 »
Erg unheimlich als je het mij vraagt, alsof de werkelijkheid steeds verder van ze af komt te staan door de tussenkomst van wéér een extra scherm (lees:filter).
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #66 Gepost op: 14-12-2013, 02:46:02 »
 ::rofl::

Heb net de finale bekeken en dacht er ook gelijk aan hoe vreemd het was. Kijken naar eigen reacties naar aanleiding van hun eigen reacties.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #67 Gepost op: 14-12-2013, 14:09:30 »
Het kan toch best niet eerlijk zijn als iemand wint zonder dat die iemand er zelf iets aan kan doen?
Als Ajax een tegendoepunt krijgt, maar dat word onterecht afgekeurd waardoor Ajax toch wint,
dan is dit toch niet de schuld van Ajax, maar van de scheidsrechter.
Toch zou je Ajax een onterechte winnaar kunnen noemen.

Hetzelfde geldt in deze situatie  ::jaja::

Dit gedoe weer? ::ohno::

Inderdaad, er waren een paar spelers die er op geluk ingebleven zijn. Daarna volgenden er vier weken waarop ze het door goed te spelen tot de finale geschopt hebben. Hoe lang wil je hier nog over doorgaan? Het begint echt een beetje belachelijk te worden.

Jammer inderdaad dat Evi niet een volwaardig afscheid kreeg. Ik vond het wel een leuke aflevering moet ik zeggen (flessenpost met Zimra  :)), misschien toch maar wel kijken volgend jaar.

edit: even wat gewijzigd, kwam wat lomp uit de hoek.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2013, 14:12:25 door Dannyboy »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #68 Gepost op: 14-12-2013, 14:10:47 »
Dit gezeik weer? ::ohno::

Inderdaad, er waren een paar spelers die er op geluk ingebleven zijn. Daarna volgenden er vier weken waarop ze het door goed te spelen tot de finale geschopt hebben. Hoe lang wil je hier nog over doorgaan? Het begint echt een beetje belachelijk te worden.

Jammer inderdaad dat Evi niet een volwaardig afscheid kreeg. Ik vond het wel een leuke aflevering moet ik zeggen (flessenpost met Zimra  :)), misschien toch maar wel kijken volgend jaar.

Andere beginnen er steeds over, ik reageer er alleen op  :-*
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #69 Gepost op: 14-12-2013, 14:14:40 »
Andere beginnen er steeds over, ik reageer er alleen op  :-*

:) is ook, ik vind het gewoon wel grappig dat jouw mening op dit punt na al die maanden nog even uitgesproken is als aan het begin.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #70 Gepost op: 14-12-2013, 14:40:50 »
:) is ook, ik vind het gewoon wel grappig dat jouw mening op dit punt na al die maanden nog even uitgesproken is als aan het begin.

Hooguit 2 maanden maar hoor  ::)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #71 Gepost op: 14-12-2013, 14:47:10 »
nice die edit Danny ;D

en Bjorrn, gewoon volhouden hoor. Je hebt een punt. geen goed punt, maar een punt is het wel
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #72 Gepost op: 14-12-2013, 15:20:27 »
@ Dannyboy, Bjornn en Lukie4

Bjorrn maakt zelfs een heel sterk punt. (Winnaars proberen het dan vervolgens vaak te wijzen naar hun eigen kwaliteit, terwijl de verliezer het schuift op pech, cognitieve dissonantie).


Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #73 Gepost op: 14-12-2013, 15:23:21 »
@ Dannyboy, Bjornn en Lukie4

Bjorrn maakt zelfs een heel sterk punt. (Winnaars proberen het dan vervolgens vaak te wijzen naar hun eigen kwaliteit, terwijl de verliezer het schuift op pech, cognitieve dissonantie).



Dankje, mijn woordenkennis gaat helaas niet zo ver dat ik snap wat je tussen haakjes gezet hebt, maar ik neem aan dat je het met me eens bent  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #74 Gepost op: 14-12-2013, 20:03:26 »
Vreemd dat Paulien in het laatste deel van de aflevering ineens afwezig was.. ???

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #75 Gepost op: 14-12-2013, 20:19:13 »
Vreemd dat Paulien in het laatste deel van de aflevering ineens afwezig was.. ???

Opgegeven, net zoals ze op het eiland deed? :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #76 Gepost op: 14-12-2013, 20:44:20 »
Ja anders had Anna haar vast neergeslagen  ::zweep::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #77 Gepost op: 14-12-2013, 21:04:00 »
Het kan toch best niet eerlijk zijn als iemand wint zonder dat die iemand er zelf iets aan kan doen?
Als Ajax een tegendoepunt krijgt, maar dat word onterecht afgekeurd waardoor Ajax toch wint,
dan is dit toch niet de schuld van Ajax, maar van de scheidsrechter.
Toch zou je Ajax een onterechte winnaar kunnen noemen.

Hetzelfde geldt in deze situatie  ::jaja::

Wat een nonsens, heel Expeditie Robinson hangt van geluk en ongeluk aan elkaar. Weggestemd worden is een onderdeeltje en gelukkig (vind ik als kijker) een heel wat minder allesbepalend onderdeeltje dan in de beginjaren. Er zijn tegenwoordig meerdere manieren om eraan te ontsnappen en dat heeft het spel alleen maar spannender en rijker gemaakt. Vind het juist geweldig dat weggestemden in de gelegenheid worden gesteld zich te revancheren, the game ain't over till it's over.

Een absolute waarde toekennen aan het wegstemmen is een voorschrift dat jij kennelijk aan het spel geeft, maar dan kijk je misschien naar het verkeerde programma  ;)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #78 Gepost op: 14-12-2013, 21:45:30 »
Wat een nonsens, heel Expeditie Robinson hangt van geluk en ongeluk aan elkaar. Weggestemd worden is een onderdeeltje en gelukkig (vind ik als kijker) een heel wat minder allesbepalend onderdeeltje dan in de beginjaren. Er zijn tegenwoordig meerdere manieren om eraan te ontsnappen en dat heeft het spel alleen maar spannender en rijker gemaakt. Vind het juist geweldig dat weggestemden in de gelegenheid worden gesteld zich te revancheren, the game ain't over till it's over.

Een absolute waarde toekennen aan het wegstemmen is een voorschrift dat jij kennelijk aan het spel geeft, maar dan kijk je misschien naar het verkeerde programma  ;)

Het weg stemmen is toch juist een heel belangrijk deel?
 Het gaat erom dat je wint, en hoe win je? Door niet weggestemd te worden.
Dus ik vind het echt onzin, als jij meent dat ik naar het verkeerde programma kijk als ik mensen weggestemd wil zien worden.....
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #79 Gepost op: 14-12-2013, 23:03:23 »
Nee hoor, je wint ook door proeven te winnen en door niet op te geven. En je verliest dus niet per definitie als je eruit wordt gestemd, dat is al een aantal jaar zo.