Auteur Topic: Elle Bandita [ kandidaat ]  (gelezen 92560 keer)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #120 Gepost op: 15-11-2015, 18:07:48 »
oneens, het gaat over hoe een deelneemster en hoe je ernaar kijkt. Daar zijn verschillende standpunten in. Kan best interessant zijn. En als je het een non discussie vindt, hoef je niks te posten hoor ;)

 Helemaal mee eens. ::ok:: ::ok:: ::ok::

ow wauw  jij vergelijkt het echte leven met een spelletje.
waar gaat het mis denk jij ?

Je kunt mijns inziens ER met het echte leven vergelijken (Vergelijken is niet hetzelfde als "het echte leven zijn")

ER kun je wel degelijk beschouwen als een gecomprimeerde simulatie van het ontstaan van een  mini-samenleving, waarin rollen worden ingenomen en patronen ontstaan. Dagelijks staat de krant hier vol van.
Er worden allianties gevormd en strategieën ontwikkeld om "verder te komen".
Mensen worden weggestemd op basis van oordelen, veroordelen en vooroordelen. Waardoor er winnaars en verliezers ontstaan.

Het "favoriet-zijn" lijkt gelijk te staan aan 'een blinde vlek hebben' voor die persoon.
Diezelfde subjectiviteit kom je ook tegen bij het voorbeeld uit het dagelijkse leven, dat Mollenmania aanhaalt.


Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #121 Gepost op: 15-11-2015, 19:17:29 »
precies.. omdat het een meisje is gelden er verzachtende omstandigheden..
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #122 Gepost op: 15-11-2015, 19:29:43 »
precies.. omdat het een meisje is gelden er verzachtende omstandigheden..
::rofl:: klier :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #123 Gepost op: 15-11-2015, 21:19:24 »
precies.. omdat het een meisje is gelden er verzachtende omstandigheden..

Vindt je dat nodig?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #124 Gepost op: 15-11-2015, 21:59:48 »
ow wauw  jij vergelijkt het echte leven met een spelletje.
waar gaat het mis denk jij ?

Het gaat om de strekking van het verhaal. Persoon A en Persoon B doen iets identieks, maar de een is daarom een watje en de ander is zo leuk dat het helemaal ok is. Vind ik raar, en deed me dus denken aan basisschool, that's all.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #125 Gepost op: 15-11-2015, 22:02:14 »
oke ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #126 Gepost op: 15-11-2015, 22:58:57 »
Dit mag dan wel een nondiscussie zijn maar discussies en topics als deze zijn precies wat me de laatste jaren nog geïnteresseerd houdt in het programma :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #127 Gepost op: 16-11-2015, 09:20:11 »
Nee maar ik zeg alleen dat ik dat gek vind. Doet mij denken aan voortrekkerij op de basisschool. Ryanne is het lievelingetje die in meesters ogen niks fout kan doen, Tim, het minder sympathieke kind, krijgt om eenzelfde vergrijp meteen een oordeel. ::ohno::

Ik ben het wel met je eens ja. Kijk Ryanne gaf op, dat is haar keuze natuurlijk. Misschien zou ik zelf hetzelfde gedaan hebben, ik weet het niet. Maar Tim ging het in elk geval nog proberen, toch word hij afgefikt en zij niet. Dat is behoorlijk dubbel.
Tim was minder sympathiek en ik mocht hem ook niet altijd, maar hij probeerde het in elk geval nog.

Als Ryanne verkeerde uitleg van Nicolette meegekregen heeft kan ik trouwens best snappen dat ze eruit stapte.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #128 Gepost op: 16-11-2015, 10:58:41 »
Ik vind dat het met het affikken van Tim nog wel meevalt. Misschien ligt Ryanne beter bij de doorsnee kijker.
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #129 Gepost op: 16-11-2015, 11:18:14 »
Ik ben het wel met je eens ja. Kijk Ryanne gaf op, dat is haar keuze natuurlijk. Misschien zou ik zelf hetzelfde gedaan hebben, ik weet het niet. Maar Tim ging het in elk geval nog proberen, toch word hij afgefikt en zij niet. Dat is behoorlijk dubbel.
Tim was minder sympathiek en ik mocht hem ook niet altijd, maar hij probeerde het in elk geval nog.

Als Ryanne verkeerde uitleg van Nicolette meegekregen heeft kan ik trouwens best snappen dat ze eruit stapte.


Ryanne had dezelfde informatie als Tim, Danny en Sander.

Dit is wat Ryanne zelf hierover zegt:
http://www.rtlxl.nl/#!/expeditie-robinson-187039/2d7f86ec-513b-4930-8c89-c078d59ccf7a

Daarin geeft ze ook haar motivatie aan om er uit te stappen: bier & peuk, maar vooral "als ik verlies krijg ik een sacherijnig gevoel".
Allemaal dus zeer valide redenen... ::ohno::

Al dat demonstratieve gebral over bier begint ook tamelijk irritant te worden. Ze is een karikatuur aan het worden.
Misschien moet ze haar psychiater maar eens vragen, waarom ze dit compensatiegedrag zo nodig heeft.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #130 Gepost op: 16-11-2015, 12:05:55 »
Ik denk dat ze zich tijdens de opnames niet gerealiseerd heeft, dat haar manier van doen haar veel sympathie zou opleveren. Je weet immers nooit hoe (als je kandidaat bent) jouw manier van doen in het programma gemonteerd wordt. Dus vooruitlopen op een onverwachte populariteit, daar geloof ik niet in.

Ryanne was in ER zoals ze was, zo zie ik het. No nonsense, soms tegendraads, soms gevoelig. Kijkers kunnen bijvoorbeeld het onderonsje tussen haar en Anna als overdreven opvatten, volgens mij liet ze in dat gesprekje in enkele minuten zien hoe ze werd zoals we haar in ER, maar ook eerder tijdens optredens van en met haar band, hebben leren kennen. Iemand met meer gezichten, dat dan weer wel. Zich ook bewust van wat ze wel en niet kan.

Iedereen mag zijn of haar gedachtes hierbij hebben, uiteraard.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #131 Gepost op: 16-11-2015, 13:32:59 »
Dus vooruitlopen op een onverwachte populariteit, daar geloof ik niet in.

Wat bedoel je hiermee?
Je impliceert, dat dit hierboven door iemand is genoemd. Ik heb het niet kunnen terugvinden.

Zich ook bewust van wat ze wel en niet kan.

Dat was Dennis bijvoorbeeld ook. Die heeft toch behoorlijk wat over zich heen gekregen.... En nog steeds.
Of Mathijs-"en vergeet je gitaar niet"-Leenknecht,(ER2006) ook, die ongetwijfeld met pek en veren op een strontkar door het dorp is gereden.


Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #132 Gepost op: 16-11-2015, 20:35:03 »
Wat de eerste quote betreft: Ik zeg alleen dat ik het ZELF niet geloof.

Ik geef aan dat mijns inziens iemand niet met voorbedachte rade ''populair'' zit te doen, omdat je van tevoren nooit kunt weten hoe je ''op de montage-tafel'' belandt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #133 Gepost op: 16-11-2015, 22:18:22 »
Dit mag dan wel een nondiscussie zijn maar discussies en topics als deze zijn precies wat me de laatste jaren nog geïnteresseerd houdt in het programma :D

Ik merk dat het bij mij juist plezier weghaalt (vorig jaar ook), dus misschien moet ik maar helemaal weg uit het ER gedeelte.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #134 Gepost op: 16-11-2015, 22:20:14 »
Oh ja zei je al eens eerder

« Laatst bewerkt op: 16-11-2015, 23:02:30 door Lukie4, Reden: aardig blijven »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #135 Gepost op: 17-11-2015, 11:31:58 »
1- Anna is altijd loyaal geweest aan haar.
2- Anna is een sociaal waardevol lid van de familie Noord.
3- Ryanne heeft van Anna een begripvol en meevoelend luisterend-oor gekregen, toen ze snotterend haar kinder-trauma's bij Anna zat uit te huilen.

Omdat ze Oscar niet aan haar kant kan krijgen, bedreigt ze eerst Anna met "als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij" (à la George  Double Joe Bush).
En als dat niet lukt, probeert ze Anna er keihard uit te stemmen.

Wat vinden jullie van het feit, dat Ryanne haar peilen op Anna richt, nadat Oscar heeft aangegeven niet met haar mee te willen doen?

 
« Laatst bewerkt op: 17-11-2015, 11:35:04 door Brinta »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #136 Gepost op: 17-11-2015, 13:19:17 »
Een wanhoops-poging om in het spel te blijven. Klaas stemde een ronde ervoor ook op Sander om dezelfde reden.. :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #137 Gepost op: 17-11-2015, 13:37:41 »
Ryanne is een ongeleid projectiel. Ze had geen overzicht over het spel en dacht alleen maar aan het "genot" wanneer haar dubbelspel voor 1 keer werkte. Het genot was maar van korte duur en kaatste gelijk terug; een dag later had ze haar zwaarste dag van de expeditie (vergelijkbaar met haar hobby blowen?). In blinde paniek keert ze zich tegen haar vrienden; ze zet Oscar onder druk en steekt Anna een mes in de rug. Maar Anna, de sociaal sterkere, had haar grillige natuur al van verre voorzien en 1 stem geheim gehouden, Anna, die Ryanne net een stapje voor was. Ryanne die, met een sneer naar Amara, verbijstert over haar zwakke spel, opgeeft.

Dus Brinta, om op jou vraag terug te komen; Ik vind het niet slim.

Zoals we al voorspelden: Ryanne heeft zich volledig de vernieling in gefietst.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2015, 13:46:17 door Mollenmania »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #138 Gepost op: 17-11-2015, 14:26:17 »
zow.. dat zijn heel wat vooroordelen en aannames in één bericht. Ik begrijp hieruit dat je Ryanne kent?
er was eens......

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #139 Gepost op: 17-11-2015, 16:02:28 »
Wel ok dat Ryanne eruit is, haar houdbaarheids-datum was voorbij.
 Leuk dat ze een goed gevoel eraan overhield, ze was een markant persoon in het spel.. ::zwaai::