Auteur Topic: Elle Bandita [ kandidaat ]  (gelezen 92237 keer)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #140 Gepost op: 17-11-2015, 16:54:09 »
Ik ben het wel met je eens ja. Kijk Ryanne gaf op, dat is haar keuze natuurlijk. Misschien zou ik zelf hetzelfde gedaan hebben, ik weet het niet. Maar Tim ging het in elk geval nog proberen, toch word hij afgefikt en zij niet. Dat is behoorlijk dubbel.
Tim was minder sympathiek en ik mocht hem ook niet altijd, maar hij probeerde het in elk geval nog.

Als Ryanne verkeerde uitleg van Nicolette meegekregen heeft kan ik trouwens best snappen dat ze eruit stapte.

Tim ging er natuurlijk in een veel eerder stadium uit. Kan me voorstellen dat dat uitmaakt onder die omstandigheden.

1- Anna is altijd loyaal geweest aan haar.
2- Anna is een sociaal waardevol lid van de familie Noord.
3- Ryanne heeft van Anna een begripvol en meevoelend luisterend-oor gekregen, toen ze snotterend haar kinder-trauma's bij Anna zat uit te huilen.

Omdat ze Oscar niet aan haar kant kan krijgen, bedreigt ze eerst Anna met "als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij" (à la George  Double Joe Bush).
En als dat niet lukt, probeert ze Anna er keihard uit te stemmen.

Wat vinden jullie van het feit, dat Ryanne haar peilen op Anna richt, nadat Oscar heeft aangegeven niet met haar mee te willen doen?

Logisch. en ze was er eerlijk en open over, wat respect toont (en beslist geen mes in de rug is). En veroorzaakte dat Anna op haar stemde zodat zij er zelf uit ging.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2015, 16:58:42 door Starry Night »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #141 Gepost op: 18-11-2015, 00:14:26 »
zow.. dat zijn heel wat vooroordelen en aannames in één bericht. Ik begrijp hieruit dat je Ryanne kent?

Ditzelfde geldt uiteraard ook voor al jouw commentaren, Stormpie.  ;)
Jij kent de deelnemers evenmin.
Wellicht kun je voor de discussie ook op de inhoud ingaan?

Tim ging er natuurlijk in een veel eerder stadium uit. Kan me voorstellen dat dat uitmaakt onder die omstandigheden.

Logisch. en ze was er eerlijk en open over, wat respect toont (en beslist geen mes in de rug is). En veroorzaakte dat Anna op haar stemde zodat zij er zelf uit ging.


Starry Night, het is van belang om de volgorde van stappen te bijven zien.

Ryanne krijgt haar zin niet en dan bega je vervolgens de onvergeeflijke fout om je eigen groep aan te vallen.
Daar is niets respectvols aan.
De tegenstander zit aan de andere kant van de tafel. Niet in haar eigen kamp en zéker niet in de persoon van Anna.
Logisch dat Anna daarná zich tegen Ryanne gaat verdedigen met een tegenstem.

Ryanne heeft geen wederzijdse commitment met haar groep opgebouwd en terecht dat ze haar dat niet hebben gegeven.
Terecht dat Mollenmania opmerkt: "een dag later had ze haar zwaarste dag van de expeditie".


Bij de kijkers en ook hier scoren Ryanne en Anna beiden hoog op sympathie.
Nu heeft Ryanne een minder appetijtelijke actie tegen die andere favoriet en dit bezorgt bij haar fans de nodige verwarring. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie )

Het lijkt wel alsof zij nu met niet-reageren, bagatelliseren en ontkennen uit de knoop moeten komen.  :o
« Laatst bewerkt op: 18-11-2015, 00:24:51 door Brinta »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #142 Gepost op: 18-11-2015, 00:24:19 »
Bij de kijkers en ook hier scoren Ryanne en Anna beiden hoog op sympathie.
Nu heeft Ryanne een minder appetijtelijke actie tegen die andere favoriet en dit bezorgt bij haar fans de nodige verwarring. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie )

Het lijkt wel alsof zij nu met niet-reageren, bagetelliseren en ontkennen uit de knoop moeten komen.  :o

Nergens verwarring hoor. Beide favorieten van mij in dit spel, Ryanne zag dat ze een fout had begaan, had er vrede mee omdat ze er veel lol aan heeft beleefd, was eerlijk en strijde met open vizier toen ze Anna vertelde dat ze voor haar ging stemmen. Anna reageert daar heel logisch op. Lijkt mij niet dat er hard feelings zullen zijn tussen de twee en ook geen reden bij mensen die van beiden fan zijn.

Ik doe nog wel een poging op te reageren, maar ik denk dat de rest gekozen heeft voor optie b:


 ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #143 Gepost op: 18-11-2015, 08:40:31 »

Wellicht kun je voor de discussie ook op de inhoud ingaan?


met alle plezier..
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #144 Gepost op: 18-11-2015, 12:15:59 »
Nergens verwarring hoor.

D*N, je begrijpt dat verwarring een eufemisme is voor geestelijke ontreddering a.g.v. onverenigbare overtuigingen.
Vandaar ook de link naar enige achtergrondinformatie.

Daarentegen is jouw antwoord dermate origineel. dat er heel veel kudos jouw kant op komen.  ::bravo::

met alle plezier..

Stormpie. betekent dit, dat jij, in jouw zoektocht naar woorden, worstelt naar duiding?  ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #145 Gepost op: 18-11-2015, 12:18:12 »
Brinta, zou je alsjeblieft in jouw berichten eens wat minder vaktaal kunnen gebruiken? Misschien dat ze dan ook voor degenen die geen studie oid in die richting doen een stuk duidelijker zijn..
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #146 Gepost op: 18-11-2015, 12:29:46 »
Goed dat je het zegt.  ::ok::
Ik veronderstelde, dat het alom bekende woorden zouden zijn.

Ik zal daar voortaan beter op letten.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #147 Gepost op: 18-11-2015, 12:39:29 »
Vindt je dat nodig?
en vind je is met een D  (ook alom bekend) ;D



Stormpie. betekent dit, dat jij, in jouw zoektocht naar woorden, worstelt naar duiding?  ;)

nee hoor, ben nog steeds op zoek naar inhoud ;D




er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #148 Gepost op: 18-11-2015, 13:20:05 »
en vind je is met een D  (ook alom bekend) ;D

Ik vind - jij vindt - hij vindt etc.
Echter, in de vragende vorm verliest 'jij vindt' de -t. en wordt het 'vind je'.

Dit is inderdaad algemeen bekend, ook bij mij. Maar ik maak nog wel eens een schrijffoutje.
Mijn dank voor de correctie.  ::hug::
Waar waren we zonder jou?  ;)

Maar bedoel je, dat je, bij gebrek aan argumenten, nu alleen nog maar 'op de persoon' kunt spelen, ?


nee hoor, ben nog steeds op zoek naar inhoud ;D

Oei, ... is dat even een pijnlijk zelfinzicht!!!

Maar volgens de geleerden is dit soort erkenning een belangrijke, eerste stap naar kennis & wijsheid.  ;)



Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #149 Gepost op: 18-11-2015, 13:53:03 »
Goed verhaal, Good-Riddance.  ::ok::
Ik zal het meenemen.
Ik ben een project in ontwikkeling....zoals wij allemaal.  :)

Met mijn posts probeer ik vooral mensen aan te zetten om ook hun argumenten voor een bepaalde keus of afkeur te geven. Af en toe door tegendraads de advocaat van de duivel te spelen.
Anders ontstijgen we nl. niet het niveau van een ordinaire facebook-pagina, waar commentaar hoofdzakelijk zich beperkt tot "Like" en "Like-not".

En naar jou toe, laat je niet terughouden en meng je ook in de discussie.
Dat geeft ongetwijfeld nieuwe invalshoeken & inzichten.

 

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #150 Gepost op: 18-11-2015, 15:27:11 »
Om ook maar mijn (hopelijk genuanceerde) mening maar te geven:

Ik zag het ik-ga-op-Anna-stemmen-moment wel als een soort chantagemiddel om Oscar mee te krijgen en het pact intact te houden. Het feit dat ze dit zou doen om zichzelf te redden, maar dat ze opgeeft als het mislukt, is natuurlijk raar. Dat dit een puur tactische zet zou zijn 'omdat ze nou eenmaal wil winnen' is dus niet juist dunkt me. Ik denk dat ze het als strohalm zag om Oscar mee te krijgen, dat ze in de eerste instantie dus wilde bluffen dat ze op Anna ging stemmen. Dat Oscar uiteindelijk voor zichzelf kiest is enerzijds begrijpelijk, vooral tactisch gezien om z'n stemmen niet op te maken. Maar volgens mij is hier wel een breuk te zien in het team dat zeker niet meer onvoorwaardelijk voor elkaar gaat. Al is dit misschien nog steeds de intentie (vanuit Ryanne gezien, omdat ze Oscar niet kon overtuigen zonder te chanteren). Uiteindelijk stemt ze toch op Anna omdat ze tactisch gezien niet anders kan. Dat Ryanne later opgeeft vind ik verder begrijpelijk. Plannetje mislukt, jammer, het was leuk, tijd om naar huis te gaan. Winnaarsmentalteit ontbreekt, maar ik houd persoonlijk meer van mensen die lol in het spel hebben (en houden) dan die enkel voor de winst gaan.

Tims opgave hiertegenover vind ik in die zin net zo begrijpelijk. Hij toonde zich moedig door toch naar het afvallerseiland te gaan terwijl hij zich al op thuis had ingesteld. Maar ik denk dat hij als 'mensenmens' al snel de eenzaamheid voelde op het eiland, en dan wordt de heimwee natuurlijk alleen maar groter. Ik denk dat simpelweg de meeste kandidaten niet die-hard voor de winst gaan, maar vooral een mooie ervaring willen (waar het spel spelen bij hoort), en zelf weten wanneer het mooi geweest is.
...óf niet!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #151 Gepost op: 18-11-2015, 18:08:14 »
D*N, je begrijpt dat verwarring een eufemisme is voor geestelijke ontreddering a.g.v. onverenigbare overtuigingen.
Vandaar ook de link naar enige achtergrondinformatie.
Ja en ik wil je gerust stellen dat jij je daar geen zorgen over hoeft te maken ;). Het gaat prima hier ::ok::.

Citaat
Daarentegen is jouw antwoord dermate origineel. dat er heel veel kudos jouw kant op komen.  ::bravo::
Dat is lief ::bravo::

Post hier niet meer veel maar lees wel aandachtig mee. Ik zat me af te vragen, zijn mensen bang voor Brinta of zo? Dat niemand, behalve jij, durft in te gaan op de (vaak) nogal neerbuigende toon in z'n forum berichten?
Van Brinta wordt je groot en sterk, dus niets om bang voor te zijn. In de argumenten mag soms dan wat pap in de benen zitten, maar niet te serieus nemen helpt ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #152 Gepost op: 19-11-2015, 16:26:40 »
zow.. dat zijn heel wat vooroordelen en aannames in één bericht. Ik begrijp hieruit dat je Ryanne kent?

Kun je dit toelichten?

We hebben het hier over Ryanne in het spel, niet in haar echte leven. Wat ik schreef is een analyse van haar gedrag op het eiland.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #153 Gepost op: 19-11-2015, 23:17:56 »
Ditzelfde geldt uiteraard ook voor al jouw commentaren, Stormpie.  ;)
Jij kent de deelnemers evenmin.
Wellicht kun je voor de discussie ook op de inhoud ingaan?


Starry Night, het is van belang om de volgorde van stappen te bijven zien.

Ryanne krijgt haar zin niet en dan bega je vervolgens de onvergeeflijke fout om je eigen groep aan te vallen.
Daar is niets respectvols aan.
De tegenstander zit aan de andere kant van de tafel. Niet in haar eigen kamp en zéker niet in de persoon van Anna.
Logisch dat Anna daarná zich tegen Ryanne gaat verdedigen met een tegenstem.

Ryanne heeft geen wederzijdse commitment met haar groep opgebouwd en terecht dat ze haar dat niet hebben gegeven.
Terecht dat Mollenmania opmerkt: "een dag later had ze haar zwaarste dag van de expeditie".


Bij de kijkers en ook hier scoren Ryanne en Anna beiden hoog op sympathie.
Nu heeft Ryanne een minder appetijtelijke actie tegen die andere favoriet en dit bezorgt bij haar fans de nodige verwarring. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie )

Het lijkt wel alsof zij nu met niet-reageren, bagatelliseren en ontkennen uit de knoop moeten komen.  :o


Zo interpreteerde ik het niet (dat ze 'haar zin niet kreeg'). Toen Oscar aangaf dat hij niet zou stemmen, wist ze dat het erop of eronder was voor haar, door die zwarte stem. Dus gaf ze openlijk aan hoe ze zou stemmen, wat ik netjes vond. Ze had ook haar mond kunnen houden. De reden dat Anna op haar stemde was net zo logisch (en ook zij gaf het eerlijk aan). Ik zie het niet als een aanval, van geen van beiden. Meer als een 'we kunnen niet anders'. Hoe dat bij 'fans' valt is volkomen irrelevant. Toen niet (die fans bestonden helemaal niet toen ze die beslissingen nam, deelnemers kunnen nooit voorspellen hoe ze bij de kijkers thuis zullen vallen) en nu niet.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2015, 23:20:01 door Starry Night »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #154 Gepost op: 2-01-2016, 11:12:25 »
Ryanne doet a.s. maandag mee met "De Slimste Mens".. ;D

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #155 Gepost op: 2-01-2016, 12:23:34 »
Wat kijk ik daar naar uit :D
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #156 Gepost op: 2-01-2016, 17:18:08 »
Ryanne doet a.s. maandag mee met "De Slimste Mens".. ;D

Zo zie je maar wat een paar spraakmakende opmerkingen kunnen doen:
Ryanne als Britt Dekker ;D

Wellicht kan ze hiermee een echte carrière van de grond krijgen.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #157 Gepost op: 2-01-2016, 22:58:10 »
Wellicht kan ze hiermee een echte carrière van de grond krijgen.
Heb zomaar het idee dat dat haar "aan haar reet zal roesten".. ;D

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #158 Gepost op: 2-01-2016, 23:04:13 »
Heb zomaar het idee dat dat haar "aan haar reet zal roesten".. ;D
Het zou wel erg zijn als die stoel aan haar reet zal gaan roesten ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #159 Gepost op: 4-01-2016, 20:49:49 »
tot nu toe: Ryanne zoals ze ook was in ER