Auteur Topic: aflevering 15 - 10 december 2015  (gelezen 54112 keer)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #40 Gepost op: 10-12-2015, 22:10:55 »
Die vraag van Wietze wist ik trouwens, als trouwe Mattie en Wietze luisteraar.

Ook die van Teske wist ik, maar bij de rest had ik geen idee. Moeilijke vragen hoor.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #41 Gepost op: 10-12-2015, 22:43:23 »
Vooral die van Kees idd. Die had je makkelijk kunnen missen omdat hij er de zelfde dag nog uit lag.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #42 Gepost op: 10-12-2015, 22:47:46 »
Vooral die van Kees idd. Die had je makkelijk kunnen missen omdat hij er de zelfde dag nog uit lag.

yep.. dankzij Klaas..
er was eens......

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #43 Gepost op: 10-12-2015, 23:19:36 »
Ik ben de laatste die het voor Klaas wil opnemen hoor, maar was het niet Wietze die de pijlen op Kees richtte?
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #44 Gepost op: 10-12-2015, 23:31:33 »
Ik ben de laatste die het voor Klaas wil opnemen hoor, maar was het niet Wietze die de pijlen op Kees richtte?

op .nl staat al een filmpje met Klaas :) het zijn zijn eigen woorden
er was eens......

Offline N.G.Bakker

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #45 Gepost op: 10-12-2015, 23:38:01 »
Jammer dat RTL altijd voor de reclame de afloop verraad...

Bij Meisjes tegen jongens & Ik hou van Holland weet je ook daardoor wie gaat winnen
en ook nu weer zie je wie winnaar wordt van Expeditie 2015,
omdat weer net voor de reclame duidelijk te zien is van wie de brandende R is...

Offline Osanna

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #46 Gepost op: 10-12-2015, 23:49:49 »
Jammer dat RTL altijd voor de reclame de afloop verraad...

Bij Meisjes tegen jongens & Ik hou van Holland weet je ook daardoor wie gaat winnen
en ook nu weer zie je wie winnaar wordt van Expeditie 2015,
omdat weer net voor de reclame duidelijk te zien is van wie de brandende R is...

Oja? Wie dan? Volgens mij was dat juist goed verborgen dit keer. Stuur desnoods ff een PM ;-).

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #47 Gepost op: 11-12-2015, 01:14:52 »
Jongens, neem het allemaal niet zo serieus. Ik vond Klaas een leuke gast en heb van hem genoten !

Never argue with succes, maar had Anna niet beter 8 passen in willekeurige richting kunnen lopen en dan een rondje maken i.p.v. eerst weer helemaal terug te lopen voor de juiste windrichting ?


Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #48 Gepost op: 11-12-2015, 08:43:48 »
Dat zei ik thuis ook al. 8 stappen is echt niet veel, dus ik had dat ook even op de gok gedaan denk ik.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #49 Gepost op: 11-12-2015, 10:23:28 »
Dat zei ik thuis ook al. 8 stappen is echt niet veel, dus ik had dat ook even op de gok gedaan denk ik.

Ja, dat dacht ik ook, maar wellicht hadden de kandidaten van tevoren in de instructie te horen gekregen dat dat niet mocht. (Zij krijgen een uitgebreidere instructie dan wij in beeld zien.) Maar ben zo blij dat Anna de finale heeft gehaald!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #50 Gepost op: 11-12-2015, 12:36:31 »
Jongens, neem het allemaal niet zo serieus. Ik vond Klaas een leuke gast en heb van hem genoten !

 ::ok::, helemaal mee eens.

Omdat hij die kapitale blunder maakte door niet goed te lezen (onvoldoende concentratie), is hij terecht  niet naar de finale doorgegaan. Dat heeft hij helemaal aan zichzelf te wijten.
Maar hij was zonder meer een onderhoudende ER-kandidaat.
Zonder hem was het zeker niet zo'n leuke serie afleveringen geworden.  ::ok::

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #51 Gepost op: 11-12-2015, 12:54:42 »
Als zo'n zielepoot en huilebalk als Klaas een seizoen leuk moet maken dan zegt dat veel over dit seizoen. Waardeloos en oersaai!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #52 Gepost op: 11-12-2015, 20:03:45 »
Klaas heeft jullie enorm bezig gehouden, wat uiteindelijk de enige opzet is van een TV-zender, in dit geval RTL: kijkcijfers, in combinatie met emoties.
Hij was dus een super-kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2015, 21:33:28 door Stormpie »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #53 Gepost op: 11-12-2015, 22:20:33 »
Jongens wat een onaardigheid over Klaas ::niet-ok:: Ik merkte deze week dat ik ook alles wat 'ie zei als negatief ging bestempelen, terwijl waarom ??? Omdat 'ie op het forum als arrogante kwal wordt neergezet... ??? Dat is natuurlijk beeldbevestigend kijken :(
Op een paar quotes misschien na heeft 'ie echt niets verkeerd gedaan hoor. Het kan dat je iemand niet mag, maar zo collectief en zo hard ::ohno::
...óf niet!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #54 Gepost op: 11-12-2015, 22:32:51 »
ik probeer echt objectief te blijven, maar moet toegeven dat het lastig is. Probeer mezelf ook voor te houden dat er enorm geknipt en geplakt is, dat mensen na 30 dagen hongeren niet helemaal lekker meer in hun vel zitten enz enz enz..
Maar dan vallen me kleine dingetjes op.. die letter N/n bijvoorbeeld. Dat vind ik zo kinderlijk en nu deze laatste aflevering weer.. Dennis laat weten dat de kokers op hun plek moeten blijven.. wat doet Klaas, die hangt hem hoger terug. Misschien is het niks, maar door alles wat er al gebeurd en gezegd is denk ik dat er toch een second thought achter zit.. Zo van, dan heeft de volgende het moeilijker. Die reactie naar Anna.. achtervolg je me soms. Het is niet dat ik Klaas niet mag. En ongetwijfeld is hij in theater grappig, maar mijn gevoel zegt.. mwah.
En daar luister ik naar. Maar ik hoop dat ik me vergis, want het liefst vind ik iedereen gewoon erg aardig ::hug::
er was eens......

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #55 Gepost op: 11-12-2015, 23:56:04 »
::ok::, helemaal mee eens.

Omdat hij die kapitale blunder maakte door niet goed te lezen (onvoldoende concentratie), is hij terecht  niet naar de finale doorgegaan. Dat heeft hij helemaal aan zichzelf te wijten.
Maar hij was zonder meer een onderhoudende ER-kandidaat.
Zonder hem was het zeker niet zo'n leuke serie afleveringen geworden.  ::ok::
::jaja:: Het is toch ook fijn om iemand te hebben waar je fel tegen kan zijn of waar je gewoon uberhaupt een mening over hebt (wat soms ook mist bij bepaalde kandidaten). Dus voor de serie was ie goed. Als deelnemer in het spel vind ik hem nog steeds een verschrikking, maar laten we maar zeggen I love to hate him ;D.

Dit was overigens zeker één van de beste afleveringen van dit seizoen. Een verademing na de voorgaande weken van spontaan in slaap vallen. Ik vond de halve finale proef leuk bedacht, een keer iets anders. De eind finale proef is uiteraard weer ouderwets heftig en leuk om naar te kijken. Blokjes op het einde misschien wat knullig, maar oké, het laatste onderdeel is altijd problematisch. Ze blijven opzich ook best mooi dicht bij elkaar, er blijft niet iemand steken bij een onderdeel, wat fijn is voor de spanning :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #56 Gepost op: 12-12-2015, 10:27:28 »
::jaja:: Het is toch ook fijn om iemand te hebben waar je fel tegen kan zijn of waar je gewoon uberhaupt een mening over hebt (wat soms ook mist bij bepaalde kandidaten). Dus voor de serie was ie goed. Als deelnemer in het spel vind ik hem nog steeds een verschrikking, maar laten we maar zeggen I love to hate him ;D.

De balans is een beetje zoek.
Over de favorieten alleen maar positief (en categorisch weigeren om naar de negatieve kant van hun gedrag /persoonlijkheid te WILLEN kijken)
Ook de negatief beoordeelden hebben positieve trekken & bijdrages geleverd.

Als dit gangbaar in jullie leven is om mensen te beoordelen, dan heb ik een zwaar hoofd in m.b.t. de mensen waarmee jullie een privé-relatie denken aan te kunnen gaan. Om over de kwaliteit daarvan maar niet te spreken.

ER bestaat bij de gratie van "aparte" mensen. Zonder hen was het een saai spelprogramma.
Door die "apartelingen" zo te bekritiseren, geeft men alleen maar aan, dat men mensen wil, die in een burgerlijk-mannetjes malletje passen (eigenlijk, dat we ZELF vreselijk "middle-of-the-road" zijn.)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #57 Gepost op: 12-12-2015, 11:23:22 »
toch was het dit jaar een apart cluppie.. ik heb geprobeerd om in een paar woorden te schetsen hoe de deelnemers op mij overkwamen. Maar wie van dit zootje ongeregeld nu Robinson 2015 zou moeten worden? Voor mij is Danny the man of the match.

Kees - daar weet ik eigenlijk niet zo heel veel over te zeggen
Ronnie - ik ben nog nooit bij mammie weggeweest en vind alles eng
Teske - hoe moet ik contact maken zonder mijn laptop/mobiel/iPad
Marian - zen en balans
Wietze - ik ben de jongste van 7 en weet precies hoe ik iedereen om mijn vingertje moet winden
Tim - met mijn looks kom ik overal
Sander - ik ben sterk, groot en knap.. ik verdien het om te winnen
Danny - de rattige underdog
Rianne - choqueren blijkt grappig!
Sandra - stille wateren
Sharon - ik ben lief, jullie moeten ook lief zijn voor mij
Jaap - aartsvader
Kim - spierbundel met een klein hartje
Klaas - bourgondisch gesettelde sportvisser die graag buiten schot de lakentjes uitdeelt
Anna - lief en medogenloos
Amara - geen wolkje aan de lucht
Oscar - ..., dit is geen goeie tijden.. haha

Ik weet niet of de balans zoek is. Klaas zit er natuurlijk al een hele tijd in, is veel en prominent in beeld en heeft gedurende de expeditie een aantal gedenkwaardige dingen gedaan. Dan loop je de kans op of veel kritiek of veel waardering. Bij hem sloeg de balans om door zijn uitspraken en acties. Onsportief in reacties richting de anderen, een beetje stiekem bij de gedenkwaardige N/n proef, stiekem bij het wegwerken van Kim en zelfs bij de halve finaleproef had ik het gevoel dat zijn felicitaties richting Anna en ook Amara niet gemeend waren. Ik proefde de ondertoon van.. Anna lag er toch uit, waarom moest die nu terugkomen. Nu zit ik niet in de finale. Het enige moment dat ik Klaas echt kon waarderen was toen hij, nav Rianne's opmerking over elkaar vertrouwen zei... dat moet je nooit doen he.. En vervolgens werd Rianne er uit gestemd.

Als ik dan naar Danny kijk, die toch echt rattig met complotten bezig is geweest, dan zie ik dat zijn felicitaties richting Anna wèl gemeend zijn. Danny zegt geen lelijke dingen over de medekandidaten. Uit alles spreekt respect voor de ander. Danny heeft een enorme overlevingsdrang, kan zich redden ondanks dat hij nauwelijks kan zwemmen. Danny is voor mij een winnaar. Dat Anna Klaas er uit geknikkerd heeft zal Danny absoluut veel plezier gedaan hebben.

Op dit moment heb ik geen favoriet meer. Anna is van onbesproken gedrag, Oscar een beetje onbeholpen knullig en Amara rustig en analytisch. Robinsons, zoals ik me die voorstel, zijn ze geen van drieën.

en toch blijft het leuk om naar te kijken  ;D
« Laatst bewerkt op: 12-12-2015, 11:26:03 door Stormpie »
er was eens......

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #58 Gepost op: 12-12-2015, 11:29:32 »
Mooie post Stormpie!

Leuk om al de kandidaten zo te omschrijven! Goed en treffend gedaan.

Ik ben het er mee eens over Klaas. Ik heb geen hekel aan hem maar ik vond hem zo dubbel en sneaky overkomen. Danny was nog wel oprecht in alles wat hij deed maar Klaas vond ik echt een beetje eng.

Danny deed me denken aan die uitspraak van Jack Sparrow over zichzelf: 'I'm dishonest. And you can always trust a dishonest man to be dishonest'

Hij kwam er voor uit dat je hem niet kon vertrouwen. Maar toen hij daar alleen zat veranderde hij zichtbaar en kreeg ik nog meer respect voor hem. Klaas heeft niks gedaan waar ik respect voor kan opbrengen, echt niks.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: aflevering 15 - 10 december 2015
« Reactie #59 Gepost op: 12-12-2015, 11:53:47 »
Anna en Oscar in de finale, ik ben blij ::trots:: Ik vond dit een leuke halve finaleproef, past echt in mijn idee van wat expeditie robinson ook zou moeten zijn maar het al jaren niet meer is. Maak gebruik van die eilanden. Meer van dit graag in de toekomst  ::ok::