Auteur Topic: [ België ] Expeditie Robinson op VIER  (gelezen 22002 keer)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #20 Gepost op: 21-09-2018, 00:49:11 »
Oona stelt zich aan!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #21 Gepost op: 23-09-2018, 15:27:49 »
Wel echt fijn dat Jonas er uit ligt. Het was echt z’n eigen schuld. Hij had het gewoon anders moeten aanpakken.

Kamp Noord: Fijn dat het goed gaat met eten en overleven. Ze zijn bij elkaar gewoon een vrediger kamp. Ik denk dat Fré zich nu positief ontwikkelt in het kamp, na bijna te zijn weggestemd. Daarnaast hebben ze gewoon leuke mensen zoals Anton, Lesley en Imke. En Emilie, Arnaude en Annick vind ik ook wel leuk eigenlijk.

Kamp Zuid: Daar is ruzie ::rofl:: Grappig dat Gilles zijn ‘bromance’ Jonas wegstemde. Maar het is wel echt een zooitje daar. Ik hoop dat ze volgende week weer verliezen en dat Luc dan weggaat ::zwaai::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #22 Gepost op: 26-09-2018, 13:53:16 »
Jonas was sociaal onhandig bezig en is door het drama van Oona afgestraft, Gilles heeft zijn maatje naar huis gestemd imo een dubbeltje dat hem qua betrouwbaarheid later parten kan spelen. Oona is een beetje gedaald in m'n favorieten door jonas te targetten qua sabotage van de vuurstick terwijl ik eerder denk dat Robbe hiervoor verantwoordelijk was...,  heb tevens gelezen dat ze nog nooit eerder het programma heeft gevolgd en ze staat op een politieke lijst voor de verkiezingen dus of dat 1 van haar motieven was om mee te doen?...  Het valt me ook op dat Angelo opvallend stil op de achtergrond blijft en geeft eerder de indruk mentaal niet zo'n sterk in de schoenen te staan.

Kamp Noord lijkt me beetje stilte voor de echte storm gaat komen.(Nu nog alles leuk enzo maar hoe lang gaat het duren voor bepaalde ego's gaan botsen?)  Grappig dat bij het minderen van leidersrol van Fre de andere en enigste man van dat kamp zich geroepen voelt om naar voor te komen. Weet ook niet goed wat te denken van hem, met zijn voorstelling komt het beetje over als een golden spoon boy die de expeditie als verwerkingsproces doet, wat gebeurd is met zijn broer zal wel een impact gehad hebben maar of het dan een goed idee is om ontbering op te zoeken...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een superfavoriet heb.  Lesley zal wel een beest in fysieke proeven zijn (voorlopig nog) en dat kan haar een target maken in de individuele fase,  zelfde voor Angelo & Gilles.    Imke en Chloe komen beetje naïef en er beïnvloedbaar over.   Free en Oona zijn de hoge bomen die veel wind vangen en geven de sneaky players  zoal Arnaude, Robbe, luc, Nele, Anton en Annick de gelegenheid uit de radar te blijven

Maar een echte all rounder heb ik nog niet echt gezien...

Bij de proef begrijp ik eigenlijk niet waarom het andere kamp ook moest stoppen voor een wissel... die 5 seconden voorsprong was dan ook maar meer symbolisch...





« Laatst bewerkt op: 27-11-2018, 21:21:42 door reaver »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #23 Gepost op: 26-09-2018, 20:00:24 »
Jonas ::zwaai::, ja Oona is vast wel een persoon die alles iets dramatischer maakt dan het in werkelijkheid is, maar Jonas zijn opmerkingen waren ook wel echt hele domme :-X. Dan is het gewoon olie op vuur gooien en wachten tot je jezelf verbrand.

Fijn ook dat het fysiek zwakkere kamp weer heeft gewonnen ::bravo::. Toch fijn dat er weer wordt bewezen dat je sterk kunt zijn op andere vlakken en het niet alleen maar om fysieke kracht gaat.

Ik heb ook nog geen alltime favorite maar Imke en Annick zijn voor mij op dit moment favorieten. Beide gevoels mensen die iets interessants hebben. Imke alleen al door haar kampindeling en Annick door haar zweverige persoonlijkheid.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #24 Gepost op: 26-09-2018, 22:30:21 »

Fijn ook dat het fysiek zwakkere kamp weer heeft gewonnen ::bravo::. Toch fijn dat er weer wordt bewezen dat je sterk kunt zijn op andere vlakken en het niet alleen maar om fysieke kracht gaat.


Zou het niet kunnen dan de proeven enigzins zijn aangepast bv bij die bungee/puzzel dat men de weerstand liet afhangen van het lichaamsgewicht of bij het geslacht bv 5-10 kg meer per man, bij de paalproef was het gewicht van de paal gelijk waardoor ook de winst ging van de mannenploeg.

Als men bepaalde mensen/ploegen privileges geeft (een goed voorbeeld is de reeks dat Dennis zelf meedeed) dan is het ook toch niet zo bijster ver te denken dat de proeven ook beïnvloed kunnen worden.   Zo heb ik al bij vuurproeven touwen zien doorbranden alsof ze in de kerosine doorweekt waren tegenover anderen die aan de rook gingen zonder te fikken alsof ze in het water hadden gelegen...
 
« Laatst bewerkt op: 26-09-2018, 22:32:14 door reaver »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #25 Gepost op: 26-09-2018, 22:59:45 »
Zou het niet kunnen dan de proeven enigzins zijn aangepast bv bij die bungee/puzzel dat men de weerstand liet afhangen van het lichaamsgewicht of bij het geslacht bv 5-10 kg meer per man, bij de paalproef was het gewicht van de paal gelijk waardoor ook de winst ging van de mannenploeg.

Als men bepaalde mensen/ploegen privileges geeft (een goed voorbeeld is de reeks dat Dennis zelf meedeed) dan is het ook toch niet zo bijster ver te denken dat de proeven ook beïnvloed kunnen worden.   Zo heb ik al bij vuurproeven touwen zien doorbranden alsof ze in de kerosine doorweekt waren tegenover anderen die aan de rook gingen zonder te fikken alsof ze in het water hadden gelegen...
 

Vind ik iets teveel een complottheorie, geloof ik niet in ::ohno::.

Het man vrouw verschil gaat sowieso ook niet altijd op. Lesley is misschien wel de sterkste persoon in de Expeditie ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #26 Gepost op: 27-09-2018, 01:55:20 »

Vind ik iets teveel een complottheorie, geloof ik niet in ::ohno::.

Het man vrouw verschil gaat sowieso ook niet altijd op. Lesley is misschien wel de sterkste persoon in de Expeditie ::jaja::.


Ik vind het verschil tussen de 2 proeven te groot,  het krachtverschil tussen de 2 ploegen is niet iets wat 1 persoon volledig kan compenseren ongeacht de opstelling... Bekeken van m'n eigen ervaring qua kracht & crosstraining...  ::vergroot::







Offline jorge

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #27 Gepost op: 28-09-2018, 20:58:07 »
Ben tot nu toe wel erg tevreden met het stemverloop van deze expeditie.

Zowel Lisa alsmede Jonas en Oona manifesteerden zich niet erg prettig in de groep, maar leken dat niet door te hebben. Zo'n Oona is echt een type dat alsmaar met mensen in conflict komt maar dan met haar vinger de andere kant uitwijst. Ik snap dat de andere kandidaten haar liever kwijt dan rijk ware, ondanks de zwaar overdreven teleurstelling van Angelo.

Ben benieuwd naar de nieuwe indeling volgende week. Mijn favorieten tot dusver zijn Anton, Imke en toch ook wel Chloe.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #28 Gepost op: 29-09-2018, 19:05:37 »
Jammer dat Zuid weer verloor.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #29 Gepost op: 1-10-2018, 21:30:11 »
Vind wel dat in deze ER-reeks heel snel iedere kandidaat die zich ook maar vagelijk (negatief) manifesteert eruit wordt gestemd. Fré had mazzel dat Hans evenveel stemmen kreeg en hij het duel won. Zowel in Kamp Noord als kamp Zuid moet je op je tenen lopen. Eén verkeerd woord en je bent een schietschijf. Doodvermoeiend lijkt me dat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #30 Gepost op: 2-10-2018, 07:50:14 »
Hans? ::)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #31 Gepost op: 2-10-2018, 09:26:16 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Thomas, bedoelde ik. Geen idee hoe ik bij Hans kwam.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #32 Gepost op: 4-10-2018, 22:01:01 »
En ja hoor de eerste opgever is een feit  :-\\

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #33 Gepost op: 5-10-2018, 13:31:43 »
Pff ja erg jammer. Weer geen spannende eilandraad  ::zwaai::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #34 Gepost op: 5-10-2018, 16:43:57 »
Ja, viel opzich wel tegen van Angelo. Maar hij was sowieso al een van mijn minst favoriete kandidaten. ::zwaai::

Nu zijn er dus nog 12 kandidaten. Fré is nog steeds mijn topfavoriet, maar Lesley, Imke, Anton en Arnaude vind ik ook heel leuk. Daarachter komen Chloé, Robbe, Gilles en Nele. Emilie vind ik niet echt interessant. Annick en Luc zouden er wel heel graag uit mogen van mij.

Het was voor Anton en Fré best negatief om in Kamp Zuid te komen, als minderheid, maar nu Angelo weg is is dat ook weer opgelost. Ik hoop dat als ze weer moeten stemmen dat Anton en Fré Annick, Nele en Chloé (minstens twee van de drie ::hypocriet::) mee kunnen krijgen om Luc weg te stemmen. Maar zo mooi zal het wel niet verlopen ::rofl::

Als er een Eilandraad komt in Kamp Noord is het pijnlijk duidelijk dat Gilles gaat. Als Robbe het goed genoeg doet bij Lesley en Imke kan het een ronde erna exit voor Emilie of Arnaude betekenen. Maar we gaan het zien ::bravo::

Ik ben wel benieuwd welke complotten er allemaal gesmeed gaan worden komende week. ::hyper::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #35 Gepost op: 6-10-2018, 15:34:53 »
Ik ben helemaal bij, heel leuk seizoen nog steeds! Veel beter dan de Nederlandse ::jaja:: Sterke cast, zitten heel veel favorieten in :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #36 Gepost op: 8-10-2018, 21:45:27 »
Pff ja erg jammer. Weer geen spannende eilandraad  ::zwaai::

Idd vroeger werd dit afgestraft; de opgever naar huis en was er alsnog een stemming voor een zwarte stem.
(Ik hoor in 2006 EP nog iets in de aard zeggen; "Daar hoeven we de eilandraad niet voor te gebruiken... neem afscheid van je kampgenoten..' gevolgd met 'en vergeet je gitaar niet'.)


Voor oa Oona en alle niet-geselecteerde mensen moet dit zo frustrerend zijn...

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #37 Gepost op: 8-10-2018, 22:27:00 »
Angelo mocht er van mij al langer uit, zo macho en continu zichzelf willen profileren, zeker als sterke man tegenover de vrouwen. Dus prima zo. ;D

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Thomas, bedoelde ik. Geen idee hoe ik bij Hans kwam.
Hahaha, ik zit niet op dat eiland! Thomas was wel mijn favoriete kandidaat, ik mis 'm nog steeds :( gelukkig zijn er genoeg andere leuke kandidaten: Imke, Lesley en Emmelie vind ik erg tof, en ook Fre, Robbe, Anton en Nele mogen er zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #38 Gepost op: 8-10-2018, 23:51:57 »
Blijft een leuk seizoen ::bravo::.

Ik dacht nog heel even van, oh geen eens opgevers zoals bij de Nederlandse versie, maar nee ook hier bleef ons dat niet gespaard. Naar manneke die Angelo. Bleef ook neerbuigend tegenover vrouwen. Prima dat ie weg is.

Nu Luc nog, valt me ook erg op dat die ook heel erg een handje daarvan heeft. "Hun geluk houd een keer op", uhm nee ze spelen de proeven gewoon beter omdat ze communicatief en strategisch beter spelen, niet omdat ze 'geluk' hebben ::). En dat Angelo één van de sterkste spelers was.....wrong again. Hij mag dan wat fysieke kracht hebben maar daar blijft het bij, mentaal zwak iemand.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #39 Gepost op: 9-10-2018, 00:22:27 »
Ja dat vond ik ook erg grappig. Angelo een sterke speler?? Die reageert meteen zn frustratie af op Oona na verlies. Geen teamplayer en kennelijk ook geen doorzettingsvermogen.

Vind het wel jammer dat Zuid zo uitgedund is geraakt ik vind het altijd leuker als de numbers een beetje in evenwicht blijven.

Favorieten voor mij zijn Chloe en Nele.